سنجش میزان رضایت مالکین از خودروها میتواند دشوار باشد زیرا مثلاً اگر از خریداری بعد از گذشت فقط دو هفته سؤال شود که خودروی جدید خود را چقدر دوست دارد احتمالاً جواب او مثبت خواهد بود اما اگر یک سال بعد همین سؤال از او پرسیده شود ممکن است پاسخ کاملاً متفاوت باشد. بااینحال، کانسومر ریپورتز طی مطالعهای سعی کرده لیست جامعی از رضایتبخشترین و ناخوشایندترین برندهای خودرویی را گردآوری کند. در این مطالعه که در سال ۲۰۲۰ انجام گرفته است، از مالکین ۳۶۹ هزار خودروی مختلف در مورد پنج دسته شامل رضایت از رانندگی، راحتی، امکانات الکترونیکی داخل خودرو، فضاسازی کابین و ارزش خودرو نظرسنجی شده و از این طریق به هر برند امتیاز داده شده است.
در این مطالعه تسلا بهترین امتیاز و اینفینیتی بدترین امتیاز را کسب کردهاند. امتیاز این دو برند به ترتیب ۸۸ و ۴۸ بوده است. البته به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، این مطالعه صرفاً نشان میدهد که کدام خودروها انتظارات مالکین را برآورده میکنند و الزاماً با کیفیت ساخت یا قابلیت اطمینان ارتباط ندارد. مثلاً، ممکن است شخصی علیرغم اینکه مدام در نمایندگی است، همهچیز خودروی خود را دوست داشته باشد و یا برعکس خودرویی کاملاً بیعیب و نقص باشد اما نتواند از لحاظ ارتباط حسی انتظارات خریدار را برآورده کند و امتیاز پایینی بگیرد.
درهرحال، مطالعهٔ کانسومر ریپورتز نشان میدهد که تسلا بیشترین امتیاز را برای رانندگی، راحتی و امکانات الکترونیکی دریافت کرده است. عملکرد این برند الکتریکی در بخش فضاسازی کابین متوسط بوده اما بدترین عملکرد را در بخش ارزش داشته زیرا از ۵ تنها ۱ امتیاز دریافت کرده که کمترین امتیاز ممکن است. از سوی دیگر، اینفینیتی هم در بخش ارزش کمترین امتیاز را گرفته اما در بخش تجهیزات الکترونیکی موفق به کسب هر ۵ امتیاز شده است. این برند لوکس ژاپنی در رانندگی و راحتی امتیاز متوسط را گرفته و در فضاسازی کابین زیر حد متوسط بوده است.
در صدر جدول این مطالعه، پس از تسلا لینکلن در جایگاه دوم قرار گرفته و بعد از آنهم رم، کرایسلر و سوبارو جمع پنج برند برتر را تکمیل کردهاند. در قعر لیست اما نیسان با ۵۸ امتیاز بعد از برند لوکس خود بدترین عملکرد را داشته و بعد از آنهم به ترتیب کادیلاک، بیوک و مرسدس بنز قرار گرفتهاند. کانسومر ریپورتز در رابطه با این مطالعه خاطرنشان میکند که برخی از برندها تنها چند مدل محدود را عرضه میکند درحالیکه برخی دیگر محصولات زیادی دارند و این هم میتواند روی امتیازات تأثیر بگذارد. برندها برای اینکه در این مطالعه حضور داشته باشند باید حداقل دو مدل مختلف در سبد محصولات خود داشته باشند.
R@m!n
۱۸ بهمن ۱۳۹۹رم و داج از بی ام و و بنز و تویوتا بالاترن اصن باورم نمیشه ??
Dayan
۱۸ بهمن ۱۳۹۹باید برند های لوکس از برند های اقتصادی جدا میشدن چون مالکان خودرو های لوکس انتظارات خیلی بیشتری دارن
ولی کلا جالب بود رتبه ها 👏🏻👏🏻👏🏻
پدر خودرو سازی جهان
۱۸ بهمن ۱۳۹۹بر چه اساسی کرایسلر یا لینکن رضایت بخش تر از مرسدس و بی ام و هستند؟
درضمن پورشه دقیقا امکاناتی در سطح مرسدس را با قیمت بالا تر ارائه میکنه، پس چرا اینقدر با هم فاصله دارند؟
پدر خودرو سازی جهان
۱۸ بهمن ۱۳۹۹این یه رده بندی احمقانه و بدون اساسه که برند های سطح متوسط را بهتر از برند های سطح بالا میدونند?
R@m!n
۱۸ بهمن ۱۳۹۹حالا رم و داج که سطح متوسط نیستن ولی قبول دارم لیستش عجیب غریبه
Ahmedreza2002
۲۸ بهمن ۱۳۹۹بله چون طبق میل ما نیست کاملا بی پایه و اساسه
Hadi
۱۸ بهمن ۱۳۹۹این لیست بر اساس رضایت مردم هستش و تسلا و لینکلن چون از نظر ظاهری جذابن و امکانات خوب و هوشمندانه ای در اونا قرار گرفته برای همین هم مردم اونا رو بیشتر دوسشون دارن و بر اساس کیفیت در بلند مدت و خرج سالیانه و…. فاکتور دیگه نیست…
یه مثال میزنم تا روشن شه…
مثلا همین L90 خودمون از لحاظ کیفیتی همیشه جزو ماشین های برتر بوده و کمترین خرابی و خرج و دست مالکینش میزاره ولی بیشتر مردم به خاطر ظاهرش و کم امکانات بودنش خوششون نمیاد و ترجیح میدن برن ماشینی مثل دنا رو بخرن که کیفیت و مهندسی پایین تری نسبت به L90 داره ولی امکانات و آپشن بیشتری داره که باعث میشه مالکینش ازش تو کوتاه مدت خوششون بیاد و برن سمتش و با قیمت تقریبا برابر گزینه جذاب تریه دقیقاً مثل لیست بالا…
البته من تسلا و لینکلن رو خیلی قبول دارم و نمیخوام به هیچ وجه زیر سوال ببرمشون…
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۳۹۹من که چیزی از این مقاله نفهمیدم !
یعنی منظورش اینه که امکان داره یه خودرو خوب باشه ولی هیچ احساسی به اون نداشته باشی ، یا اینکه بد باشه و میدونی هروز خراب هست و مدام تو نمایندگی هستی ولی باهاش ارتباط برقرار میکنی و حس داشتنش خوب هست !
Sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۹مشخصا آمار بی ربطی بود
اصلا معیار حس خوب داشتن چی بوده؟؟؟
مثلا کسی که یه فراری داره معلومه حس خوبی بهتری از ماشین عادی بهش دست میده
اگه معیار رضایت بخشی بوده ، پس باید صدر این خبر پر از سوپر ماشین یا ماشینا های لوکس میشد ، در حالی که برند لوکسی مثل پورشه خیلی بالا نیست.
نکته بعدی اینه که دوست داصتن ماشین کاملا سلیقه ایه
هر کسی هر ماشینی که دلش میخواد میخره
و قطعا اون ماشینو دوست داره ، پس صدر این آمار باید در اختیار پرفروش ترین شرکت ها یعنی تویوتا و … میبود (البته بجز ایران که صنعت خودرو کاملا در انحصاره)
اگه معیار تکنولوژی هست ، که تسلا جاش درسته و باید همونجا باشه اما تعداد برند هایی که از لحاظ سطح تکنولوژی و امکانات بالاتر از رم بودن خیلی زیاده
اگه معیار کیفیت و استهلاک هست ، جای تسلا اشتباهه و دوج یا تویوتا اول باید باشن
اگه اومدن میانیگین همه این نمراتو که از ۵ نمره هستن رو گرفتن ، دوج و رم باید در صدر باشن
یه نکته دیگه درباره اینه که گفتن با حداقل دو مدل داشته باشن ، با این حساب ولی برند دیگه هم میشه تو این لیست گذاشت
مشکل بعدی درباره حرفیه که اون اواسط متن گفته معیار رضایت بخشی چی بوده
چطور امکان داره یه شخصی از یه ماشین که صبح تا شب خرابه و قابلیت اطمینان پایینی داره ، خوشش بیاد؟؟
و بعدش یه نفر از یه ماشین بی نقص و عیب بدش بیاد و حس خوبی در اون ماشین نداشته باشه؟؟
بعدش اینکه برندی مثل کرایسلر که فروش چندان بالایی نداره چرا اونقدر بالاست؟؟ ( با احترام به این برند که واقعا ماشین های خوبی مثل ۳۰۰ میسازه ، منظورم این بود که حتما رضایت پایین بوده که فروش پایین اومده)
قرار نیست به جایگاه و ارزش لینکلن و تسلا یا رم و کرایسلر بی احترامی کنم اما این آمار معیار مشخصی نداشت ، تا حدودی سلیقه ای بود
R@m!n
۱۸ بهمن ۱۳۹۹واسه منم سواله اون value چرا واسه تسلا و لینکلن 1 هستش. یعنی اینا ارزش قیمتشونو ندارن ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۳۹۹دیروز داشتم برنامهی auto week با مجریگریِ ( جان دِیویس ) را میدیدم که تو یه بخشش میگفت آمریکا در بهترین دوران انتخاب پیکاپها سپری میشه و با پیکاپهای بسیار قدرتمند و ((( قیمت ارزان بنزین ))) میتونی بهترین انتخاب را داشته باشید و از رانندگیتون لذت ببرید !
فقط میخوام بگم آسمان همه جا یک رنگ هست ولی این سیاست مدیریتی و قانونمداری مسئولان هستند که میتوانند آسمان را به دید و ذهن ما آبی شفاف و زیبا جلوه دهند مثل زندگی یه فرد تلاشگر آمریکایی یا خاکستری تیره و نااُمید کننده مثل امروز و هروز اکثریت یه فرد ایرانی !
در آمریکا هر گالن بنزین حدود ۳ تا ۴ دلار در نوسان هست که هر گالن حدوداً ۳/۷ لیتر هست !
اگر هر باک بنزین پیکاپهای مطرح و معروف را حداقل ۷۰ لیتر در نظر بگیریم ، در ارزانترین حالت شما حدوداً ۷۰دلار بنزین ریختین تو باک بنزینتون که به درآمد اونها حتی اگر کارگر ساده هم باشید مبلغی به حساب نمیاد اما به پول و درآمد یه کارگر ایرانی تقریباً میشه حدود ۱۵ روز کارکردنش یعنی حدود ۱/۵ میلیون تومن !!!
منظور من این هست که اونجا از موارد اولیه و واجبات یک زندگی معمولی برای یک فرد تلاشگر گذر کردن و فکرشون در پیشرفت در زندگی و بهتر شدن شرایط برای آیندگانشان هست ، اما در ایران ما هنوز تو صف روغن مرغ حوالهی خودرو و… داریم میگذرونیم !
Aran Milan
۱۸ بهمن ۱۳۹۹من طرفدار ماشینای امریکایی هستم ولی این مطالعه انگار درست نیس این همه امریکایی نمیتونن تو صدر باشن
ممد ژانگولر
۱۸ بهمن ۱۳۹۹هیوندا و کیا بالاتر از تویوتا و لکسوس ?
اینفینیتی در قععععررررر ??
(JONATHAN (TESLA
۱۸ بهمن ۱۳۹۹رضایت مشتری همیشه بیشترین اهمیت رو داره
مشتریان تسلا از خودروی الکتریکی خودشون
نهایت رضایت رو داشتن
و هیچ چیزی بالاتر از این نیست
RezaRs
۱۹ بهمن ۱۳۹۹جاناتان شما بیشتر از مشتری ها راضی هستی ها 😂
R
۱۹ بهمن ۱۳۹۹مشتری های تسلا اکثرا خانومن به آرایششون اهمیت میدن چون اتوپایلوت داره داخل ماشین تو رانندگی آرایش میکنن واس همین راضین??
Sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۹با این آماری که من میبینم باید لینکلن و دوج و رم باید صدر میبودن نه تسلا
میتونید از اعدادشون میانگین بگیرین
اما قطعا از لحاظ تکنولوژی و امکانات تسلا قدرتمنده
با این حال بهترین برنده از نظر رضایت و کیفیت و خوب بودن از هر لحاظ ، دوج هستش
akrh78
۱۸ بهمن ۱۳۹۹تست عجیبیه انگار هرچی ماشینا بهتر از انتظار ظاهر بشن امتیاز بیشتری میگیرن
Kato
۱۸ بهمن ۱۳۹۹چرته
خیلی چرته
AMIR / ARMI
۱۸ بهمن ۱۳۹۹همون جور که گفتم سواری یک خودروی الکتریکی به مراتب بهتر از هم رده درون سوز خودشه
RezaRs
۱۹ بهمن ۱۳۹۹امیر جیپو بردار مدل s بذار پروفت دستور فوری و محرمانه ی عمو ایلان ماسک
Sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۹راستی نیسان فرونتیر هم معرفی شده تغییرات زیادی کرده!!
ツSAMURAIツ
۱۸ بهمن ۱۳۹۹دیروز پدال خبرشو گذاشت
Sina
۱۹ بهمن ۱۳۹۹آها اوکی ببخشید گفتم شاید نذاشته بود.
امیر
۱۸ بهمن ۱۳۹۹رم و دوج جایگاه جالبی دارن!
ATa
۱۸ بهمن ۱۳۹۹می بینید در نظرسنجی هایی که که با مشارکت عموم انجام می شه آمار چقدر متفاوت هست! هیچ خبری از برندهای اروپایی نیست! چون بنگاههای تبلیغاتی به میزان پولی که از کمپانی ها می گیرن مطلب به مخاطب تحمیل می کنند… توو همین ژورنال هاست که SF90 می شه سریع ترین… (از Tesla s plaid با شتاب زیر 2s و TuaTaRa در دنیای خیالی این دست ژورنالا خبری نیست گویا!!) جایی که دیفندر رو با wrangler به لحاظ زاویه حمله قیاس می کنند در حالی که فاصله ها هست بین واقعیت و یازی رسانه ای! برندهای امریکایی در راس تسلا پولی برای تبلیغ نمی دن از جیب مشتری برا همین عکس های کارت پستالی در رونمایی چراغ و جلو پنجره آلمانی ها زیباتر جلوه داده می شه تا پرفورمنس و قیمت تسلا و برانکو و TuaTaRa
Sina
۱۹ بهمن ۱۳۹۹تسلا که هر روز اخبارش همه جا رو پر میکنه ، هیچ خبری ازش نیست?
دلیل واضحی داره که کسی هنوز دستش به پلاد نرسیده
برندی که واسه یه نظرسنجی تو خیلی ایالت ها اجازه نمیده ، به خیلی مجلات اجازه بررسی ماشینش رو نمیده ، از جرمی کلارکسون بابت یه نقد کاملا عادی شکایت میکنه ، هیچ کسی هم به خودش شجاعت بررسی مدل جدیدش رو نمیده
Alireza
۱۸ بهمن ۱۳۹۹این آمار خیلی درست نیست عملا مثلا همیشه سیستم اطلاعات سرگرمی بی ام و زبانزد بوده ولی اینجا امتیاز متوسط داره!!!
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۹نکته جالب اینجاست با وجود مشکلات مونتاژی و…
این چهارمین سالی هست که برند تسلا صدر جدول میزان رضایت مالکین از خودروهایش را از آن خود میکنه…!!!!
.
دیروز تنی چند از مهندسان سایت فرمودند که اگر تسلا رویه الانش ( یعنی روی بهبود کیفیت ) را عوض نکنه شکست میخوره….!!!
این در حالیه بر خلاف این عقیده همزمان با بهبود کیفیت ساخت و مونتاژ ، طی این ۹ سالی که تسلا فروش ماشین را شروع کرده روز به روز و سال به سال ، سیلابی به تعداد خریدارانش افزوده شده و این روند طی چشم انداز یک دهه آینده هم با همین شیب صعودی تند بار ها و بار ها پیشبینی شده….
( پیش بینی شده در سال ۲۰۳۰ فروش تسلا ۹ میلیون دستگاه خواهد بود !!! )
R@m!n
۱۸ بهمن ۱۳۹۹تنی چند از مهندسان ارشد تسلام فرمودن اوروس و gt63 هایپرکار هستن.
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۹هیچ جای کامنت من ننوشته اوروس و gt63s هایپرکار هستن….!!!
حتما در نظر شما اینطوره…!!!
.
.
(( لطفاً کامنتو یه بار دیگه با دقت بخون ))
RezaRs
۱۹ بهمن ۱۳۹۹دقیقا همین حقو گفتی همه اشتباه خوندن یعنی یا ادبیاتت صفره یا اطلاعاتت
Elmiraj
۱۹ بهمن ۱۳۹۹خب لینک شو بزار همه ببین…
.
معلوم میشه ادبیات و اطلاعات چه کسی زیر صفره .
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹رو چه اساسی میگی چرته؟ نتایج تحقیقات دیدی با مصاجبه شوندگان صحبت کردی ؟ خودت جداگانه مجدد فاکتور ها بررسی کردی ؟ اصلا این ماشین ها از نزدیک حتی دید ؟ پشت فرمونشون نشستی ؟ این همه تز کارشناسی تو مرغداری هم نمیشه پیدا کرد
بهزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۹یک سری مطالعاتی که نظرات مصرف کننده در مورد امکانات و توانایی خودرو انجام میگیره نمیتونه یک قیاس درستی ارائه کنه.
به عنوان مثال یک تحلیل گر یا تستر که در مجله ای مشغول کاره ممکنه در یک سال ده ها خودرو و چندین هزار کیلومتر تجربه کنه و در نهایت امتیازاتی که میده از قبیل راحتی ، جاداری ، خوشدستی ، امکانات و… دقیق تر از مصرف کننده ای هست که در طول ده سال دو تا خودرو داشته.
این احمقانه ست اگه از دو مالک متفاوت که یکیش 911 داره و اون یکی کرولا بپرسیم از هندلینک ماشینت راضی هستی ! یا از مالکین s کلاس و m3 راجب راحتی خودرو و رضایتش سوال بپرسیم.
در دنیای واقعی میزان رضایت یک لینکلن زمین تا آسمون با راو4 تفاوت داره و برخی مجلات شیوه های نادرستی برای ارزیابی انتخاب میکنن.
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۹آخآخ رانندگی نیسان از هیوندای بدتره.
Benz
۱۸ بهمن ۱۳۹۹اینجور رده بندی ها معنی نداره
مرسدس فن
۱۸ بهمن ۱۳۹۹واقعا این چه مطالعه هست که بنز اولین خودوساز جهان و از بهترین برند های دنیا در این رتبه باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوشم نیومددد
Tesla ?
۱۸ بهمن ۱۳۹۹موتورولا اولین تلفن همراه دنیا رو ساخت تاسیس خود کمپانی خم برمیگرده به سال 1923
شیائومی هم سال 2010 تاسیس شد اما اونا کجا و این کجا
بکشید بیرون از این اولین
RezaRs
۱۹ بهمن ۱۳۹۹سلام عمو ایلان ماسک گفته ویزیتور ها و نمایندگی های فروش تو سایت باید پروف مدل s بذارند
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹لیست خیلی عجیبی بود
مثلا هموندا از بنز و کادیلاک بالاتره
و معلوم بود که تسلا توی صدر قرار میگیره
Khosrow
۱۸ بهمن ۱۳۹۹کانسومر دستمال به دست / امریکایی متوهم صفت / پدال عزیز – هر چرندیاتی قابل نشر نیست ..
Amir Machine
۱۹ بهمن ۱۳۹۹هر چی باب میل تو نباشه میشه چرندیات، اگه مرسدس اول بود میشد معتبرترین مطالعه دنیا
بردیا
۱۹ بهمن ۱۳۹۹مرسدس چرا انقدر پایینه ؟؟
Roham
۱۹ بهمن ۱۳۹۹خب معلومه…
کسی که بنز میخره انتظارش از ماشین فرق داره با کسی که کیا میخره
در نهایت اون بنز سواره، احتمالش بیشتره که از ماشینش انتظار بیشتری داشته باشه تا اونی که کیا سوار میشه
کیا سوار با آپشنای بی مصرف و بزک، دوزک های الکی شاد میشه! اما کسی که اهل ماشین باشه ناخودآگاه تو بنز هم ایراد پیدا میکنه
MehdiTurbo
۱۹ بهمن ۱۳۹۹اینفینیتی و نیسان از هیوندای پایین ترند
لیستش چرت
اصلا مقایسه عمل چرتیه
هر ماشینی خوبی و بدی خودش دارد
کلا مقایسه کار چرتیه تو هر زمینه درمورد هر چیزی