چشم اندازهفته نامه

مطالعهٔ رضایت‌بخش‌ترین برندها، تسلا در صدر، اینفینیتی در قعر

سنجش میزان رضایت مالکین از خودروها می‌تواند دشوار باشد زیرا مثلاً اگر از خریداری بعد از گذشت فقط دو هفته سؤال شود که خودروی جدید خود را چقدر دوست دارد احتمالاً جواب او مثبت خواهد بود اما اگر یک سال بعد همین سؤال از او پرسیده شود ممکن است پاسخ کاملاً متفاوت باشد. بااین‌حال، کانسومر ریپورتز طی مطالعه‌ای سعی کرده لیست جامعی از رضایت‌بخش‌ترین و ناخوشایندترین برندهای خودرویی را گردآوری کند. در این مطالعه که در سال ۲۰۲۰ انجام گرفته است، از مالکین ۳۶۹ هزار خودروی مختلف در مورد پنج دسته شامل رضایت از رانندگی، راحتی، امکانات الکترونیکی داخل خودرو، فضاسازی کابین و ارزش خودرو نظرسنجی شده و از این طریق به هر برند امتیاز داده شده است.

در این مطالعه تسلا بهترین امتیاز و اینفینیتی بدترین امتیاز را کسب کرده‌اند. امتیاز این دو برند به ترتیب ۸۸ و ۴۸ بوده است. البته به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، این مطالعه صرفاً نشان می‌دهد که کدام خودروها انتظارات مالکین را برآورده می‌کنند و الزاماً با کیفیت ساخت یا قابلیت اطمینان ارتباط ندارد. مثلاً، ممکن است شخصی علیرغم اینکه مدام در نمایندگی است، همه‌چیز خودروی خود را دوست داشته باشد و یا برعکس خودرویی کاملاً بی‌عیب و نقص باشد اما نتواند از لحاظ ارتباط حسی انتظارات خریدار را برآورده کند و امتیاز پایینی بگیرد.

درهرحال، مطالعهٔ کانسومر ریپورتز نشان می‌دهد که تسلا بیشترین امتیاز را برای رانندگی، راحتی و امکانات الکترونیکی دریافت کرده است. عملکرد این برند الکتریکی در بخش فضاسازی کابین متوسط بوده اما بدترین عملکرد را در بخش ارزش داشته زیرا از ۵ تنها ۱ امتیاز دریافت کرده که کمترین امتیاز ممکن است. از سوی دیگر، اینفینیتی هم در بخش ارزش کمترین امتیاز را گرفته اما در بخش تجهیزات الکترونیکی موفق به کسب هر ۵ امتیاز شده است. این برند لوکس ژاپنی در رانندگی و راحتی امتیاز متوسط را گرفته و در فضاسازی کابین زیر حد متوسط بوده است.

در صدر جدول این مطالعه، پس از تسلا لینکلن در جایگاه دوم قرار گرفته و بعد از آن‌هم رم، کرایسلر و سوبارو جمع پنج برند برتر را تکمیل کرده‌اند. در قعر لیست اما نیسان با ۵۸ امتیاز بعد از برند لوکس خود بدترین عملکرد را داشته و بعد از آن‌هم به ترتیب کادیلاک، بیوک و مرسدس بنز قرار گرفته‌اند. کانسومر ریپورتز در رابطه با این مطالعه خاطرنشان می‌کند که برخی از برندها تنها چند مدل محدود را عرضه می‌کند درحالی‌که برخی دیگر محصولات زیادی دارند و این هم می‌تواند روی امتیازات تأثیر بگذارد. برندها برای اینکه در این مطالعه حضور داشته باشند باید حداقل دو مدل مختلف در سبد محصولات خود داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    رم و داج از بی ام و و بنز و تویوتا بالاترن اصن باورم نمیشه ??

    موافقم 45
    مخالفم 11
    1. Dayan

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      باید برند های لوکس از برند های اقتصادی جدا میشدن چون مالکان خودرو های لوکس انتظارات خیلی بیشتری دارن
      ولی کلا جالب بود رتبه ها 👏🏻👏🏻👏🏻

      موافقم 13
      مخالفم 2
    2. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      بر چه اساسی کرایسلر یا لینکن رضایت بخش تر از مرسدس و بی ام و هستند؟
      درضمن پورشه دقیقا امکاناتی در سطح مرسدس را با قیمت بالا تر ارائه میکنه، پس چرا اینقدر با هم فاصله دارند؟

      موافقم 23
      مخالفم 11
      1. پدر خودرو سازی جهان

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        این یه رده بندی احمقانه و بدون اساسه که برند های سطح متوسط را بهتر از برند های سطح بالا میدونند?

        موافقم 30
        مخالفم 13
        1. R@m!n

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          حالا رم و داج که سطح متوسط نیستن ولی قبول دارم لیستش عجیب غریبه

          موافقم 25
          مخالفم 2
        2. Ahmedreza2002

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          بله چون طبق میل ما نیست کاملا بی پایه و اساسه

      2. Hadi

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این لیست بر اساس رضایت مردم هستش و تسلا و لینکلن چون از نظر ظاهری جذابن و امکانات خوب و هوشمندانه ای در اونا قرار گرفته برای همین هم مردم اونا رو بیشتر دوسشون دارن و بر اساس کیفیت در بلند مدت و خرج سالیانه و…. فاکتور دیگه نیست…
        یه مثال میزنم تا روشن شه…
        مثلا همین L90 خودمون از لحاظ کیفیتی همیشه جزو ماشین های برتر بوده و کمترین خرابی و خرج و دست مالکینش میزاره ولی بیشتر مردم به خاطر ظاهرش و کم امکانات بودنش خوششون نمیاد و ترجیح میدن برن ماشینی مثل دنا رو بخرن که کیفیت و مهندسی پایین تری نسبت به L90 داره ولی امکانات و آپشن بیشتری داره که باعث میشه مالکینش ازش تو کوتاه مدت خوششون بیاد و برن سمتش و با قیمت تقریبا برابر گزینه جذاب تریه دقیقاً مثل لیست بالا…
        البته من تسلا و لینکلن رو خیلی قبول دارم و نمیخوام به هیچ وجه زیر سوال ببرمشون…

        موافقم 22
        مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      من که چیزی از این مقاله نفهمیدم !

      یعنی منظورش اینه که امکان داره یه خودرو خوب باشه ولی هیچ احساسی به اون نداشته باشی ، یا اینکه بد باشه و میدونی هروز خراب هست و مدام تو نمایندگی هستی ولی باهاش ارتباط برقرار میکنی و حس داشتنش خوب هست !

      موافقم 26
      مخالفم 9
      1. Sina

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        مشخصا آمار بی ربطی بود
        اصلا معیار حس خوب داشتن چی بوده؟؟؟
        مثلا کسی که یه فراری داره معلومه حس خوبی بهتری از ماشین عادی بهش دست میده
        اگه معیار رضایت بخشی بوده ، پس باید صدر این خبر پر از سوپر ماشین یا ماشینا های لوکس میشد ، در حالی که برند لوکسی مثل پورشه خیلی بالا نیست.
        نکته بعدی اینه که دوست داصتن ماشین کاملا سلیقه ایه
        هر کسی هر ماشینی که دلش میخواد میخره
        و قطعا اون ماشینو دوست داره ، پس صدر این آمار باید در اختیار پرفروش ترین شرکت ها یعنی تویوتا و ‌‌… می‌بود (البته بجز ایران که صنعت خودرو کاملا در انحصاره)
        اگه معیار تکنولوژی هست ، که تسلا جاش درسته و باید همونجا باشه اما تعداد برند هایی که از لحاظ سطح تکنولوژی و امکانات بالاتر از رم بودن خیلی زیاده
        اگه معیار کیفیت و استهلاک هست ، جای تسلا اشتباهه و دوج یا تویوتا اول باید باشن
        اگه اومدن میانیگین همه این نمراتو که از ۵ نمره هستن رو گرفتن ، دوج و رم باید در صدر باشن
        یه نکته دیگه درباره اینه که گفتن با حداقل دو مدل داشته باشن ، با این حساب ولی برند دیگه هم میشه تو این لیست گذاشت
        مشکل بعدی درباره حرفیه که اون اواسط متن گفته معیار رضایت بخشی چی بوده
        چطور امکان داره یه شخصی از یه ماشین که صبح تا شب خرابه و قابلیت اطمینان پایینی داره ، خوشش بیاد؟؟
        و بعدش یه نفر از یه ماشین بی نقص و عیب بدش بیاد و حس خوبی در اون ماشین نداشته باشه؟؟
        بعدش اینکه برندی مثل کرایسلر که فروش چندان بالایی نداره چرا اونقدر بالاست؟؟ ( با احترام به این برند که واقعا ماشین های خوبی مثل ۳۰۰ میسازه ، منظورم این بود که حتما رضایت پایین بوده که فروش پایین اومده)

        قرار نیست به جایگاه و ارزش لینکلن و تسلا یا رم و کرایسلر بی احترامی کنم اما این آمار معیار مشخصی نداشت ، تا حدودی سلیقه ای بود

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. R@m!n

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          واسه منم سواله اون value چرا واسه تسلا و لینکلن 1 هستش. یعنی اینا ارزش قیمتشونو ندارن ؟

          موافقم 15
          مخالفم 2
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      دیروز داشتم برنامه‌ی auto week با مجری‌گریِ ( جان‌ دِیویس ) را میدیدم که تو یه بخشش میگفت آمریکا در بهترین دوران انتخاب پیکاپ‌ها سپری میشه و با پیکاپ‌های بسیار قدرتمند و ((( قیمت ارزان بنزین ))) میتونی بهترین انتخاب را داشته باشید و از رانندگیتون لذت ببرید !

      فقط میخوام بگم آسمان همه جا یک رنگ هست ولی این سیاست مدیریتی و قانون‌مداری مسئولان هستند که میتوانند آسمان را به دید و ذهن ما آبی شفاف و زیبا جلوه دهند مثل زندگی یه فرد تلاشگر آمریکایی یا خاکستری تیره و نااُمید کننده مثل امروز و هروز اکثریت یه فرد ایرانی !

      در آمریکا هر گالن بنزین حدود ۳ تا ۴ دلار در نوسان هست که هر گالن حدوداً ۳/۷ لیتر هست !

      اگر هر باک بنزین پیکاپ‌های مطرح و معروف را حداقل ۷۰ لیتر در نظر بگیریم ، در ارزان‌ترین حالت شما حدوداً ۷۰دلار بنزین ریختین تو باک بنزینتون که به درآمد اون‌ها حتی اگر کارگر ساده هم باشید مبلغی به حساب نمیاد اما به پول و درآمد یه کارگر ایرانی تقریباً میشه حدود ۱۵ روز کارکردنش یعنی حدود ۱/۵ میلیون تومن !!!

      منظور من این هست که اونجا از موارد اولیه و واجبات یک زندگی معمولی برای یک فرد تلاشگر گذر کردن و فکرشون در پیشرفت در زندگی و بهتر شدن شرایط برای آیندگانشان هست ، اما در ایران ما هنوز تو صف روغن مرغ حواله‌ی خودرو و… داریم میگذرونیم !

      موافقم 24
      مخالفم 2
  2. Aran Milan

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    من طرفدار ماشینای امریکایی هستم ولی این مطالعه انگار درست نیس این همه امریکایی نمیتونن تو صدر باشن

    موافقم 26
    مخالفم 6
  3. ممد ژانگولر

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    هیوندا و کیا بالاتر از تویوتا و لکسوس ?
    اینفینیتی در قععععررررر ??

    موافقم 10
    مخالفم 26
  4. (JONATHAN (TESLA

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (302 ديدگاه)

    رضایت مشتری همیشه بیشترین اهمیت رو داره
    مشتریان تسلا از خودروی الکتریکی خودشون
    نهایت رضایت رو داشتن
    و هیچ چیزی بالاتر از این نیست

    موافقم 14
    مخالفم 28
    1. RezaRs

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      جاناتان شما بیشتر از مشتری ها راضی هستی ها 😂

    2. R

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      مشتری های تسلا اکثرا خانومن به آرایششون اهمیت میدن چون اتوپایلوت داره داخل ماشین تو رانندگی آرایش میکنن واس همین راضین??

      موافقم 3
      مخالفم 2
  5. Sina

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    با این آماری که من میبینم باید لینکلن و دوج و رم باید صدر میبودن نه تسلا
    میتونید از اعدادشون میانگین بگیرین
    اما قطعا از لحاظ تکنولوژی و امکانات تسلا قدرتمنده
    با این حال بهترین برنده از نظر رضایت و کیفیت و خوب بودن از هر لحاظ ، دوج هستش

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. akrh78

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    تست عجیبیه انگار هرچی ماشینا بهتر از انتظار ظاهر بشن امتیاز بیشتری میگیرن

    موافقم 11
  7. Kato

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (469 ديدگاه)

    چرته

    خیلی چرته

    موافقم 13
    مخالفم 10
  8. AMIR / ARMI

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    همون جور که گفتم سواری یک خودروی الکتریکی به مراتب بهتر از هم رده درون سوز خودشه

    موافقم 12
    مخالفم 23
    1. RezaRs

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      امیر جیپو بردار مدل s بذار پروفت دستور فوری و محرمانه ی عمو ایلان ماسک

  9. Sina

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    راستی نیسان فرونتیر هم معرفی شده تغییرات زیادی کرده!!

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. ツSAMURAIツ

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      دیروز پدال خبرشو گذاشت

      1. Sina

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        آها اوکی ببخشید گفتم شاید نذاشته بود.

  10. امیر

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    رم و دوج جایگاه جالبی دارن!

  11. ATa

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    می بینید در نظرسنجی هایی که که با مشارکت عموم انجام می شه آمار چقدر متفاوت هست! هیچ خبری از برندهای اروپایی نیست! چون بنگاههای تبلیغاتی به میزان پولی که از کمپانی ها می گیرن مطلب به مخاطب تحمیل می کنند… توو همین ژورنال هاست که SF90 می شه سریع ترین… (از Tesla s plaid با شتاب زیر 2s و TuaTaRa در دنیای خیالی این دست ژورنالا خبری نیست گویا!!) جایی که دیفندر رو با wrangler به لحاظ زاویه حمله قیاس می کنند در حالی که فاصله ها هست بین واقعیت و یازی رسانه ای! برندهای امریکایی در راس تسلا پولی برای تبلیغ نمی دن از جیب مشتری برا همین عکس های کارت پستالی در رونمایی چراغ و جلو پنجره آلمانی ها زیباتر جلوه داده می شه تا پرفورمنس و قیمت تسلا و برانکو و TuaTaRa

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. Sina

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      تسلا که هر روز اخبارش همه جا رو پر میکنه ، هیچ خبری ازش نیست?
      دلیل واضحی داره که کسی هنوز دستش به پلاد نرسیده
      برندی که واسه یه نظرسنجی تو خیلی ایالت ها اجازه نمیده ، به خیلی مجلات اجازه بررسی ماشینش رو نمیده ، از جرمی کلارکسون بابت یه نقد کاملا عادی شکایت میکنه ، هیچ کسی هم به خودش شجاعت بررسی مدل جدیدش رو نمیده

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. Alireza

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    این آمار خیلی درست نیست عملا مثلا همیشه سیستم اطلاعات سرگرمی بی ام و زبانزد بوده ولی اینجا امتیاز متوسط داره!!!

    موافقم 4
    مخالفم 5
  13. Elmiraj

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    نکته جالب اینجاست با وجود مشکلات مونتاژی و…
    این چهارمین سالی هست که برند تسلا صدر جدول میزان رضایت مالکین از خودروهایش را از آن خود می‌کنه…!!!!
    .
    دیروز تنی چند از مهندسان سایت فرمودند که اگر تسلا رویه الانش ( یعنی روی بهبود کیفیت ) را عوض نکنه شکست می‌خوره….!!!
    این در حالیه بر خلاف این عقیده همزمان با بهبود کیفیت ساخت و مونتاژ ، طی این ۹ سالی که تسلا فروش ماشین را شروع کرده روز به روز و سال به سال ، سیلابی به تعداد خریدارانش افزوده شده و این روند طی چشم انداز یک دهه آینده هم با همین شیب صعودی تند بار ها و بار ها پیش‌بینی شده….
    ( پیش بینی شده در سال ۲۰۳۰ فروش تسلا ۹ میلیون دستگاه خواهد بود !!! )

    موافقم 13
    مخالفم 12
    1. R@m!n

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      تنی چند از مهندسان ارشد تسلام فرمودن اوروس و gt63 هایپرکار هستن.

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. Elmiraj

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        هیچ جای کامنت من ننوشته اوروس و gt63s هایپرکار هستن….!!!

        حتما در نظر شما اینطوره…!!!
        .
        .
        (( لطفاً کامنتو یه بار دیگه با دقت بخون ))

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. RezaRs

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          دقیقا همین حقو گفتی همه اشتباه خوندن یعنی یا ادبیاتت صفره یا اطلاعاتت

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. Elmiraj

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          خب لینک شو بزار همه ببین…
          .
          معلوم میشه ادبیات و اطلاعات چه کسی زیر صفره .

  14. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    رو چه اساسی میگی چرته؟ نتایج تحقیقات دیدی با مصاجبه شوندگان صحبت کردی ؟ خودت جداگانه مجدد فاکتور ها بررسی کردی ؟ اصلا این ماشین ها از نزدیک حتی دید ؟ پشت فرمونشون نشستی ؟ این همه تز کارشناسی تو مرغداری هم نمیشه پیدا کرد

    موافقم 7
    مخالفم 6
  15. بهزاد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    یک سری مطالعاتی که نظرات مصرف کننده در مورد امکانات و توانایی خودرو انجام میگیره نمیتونه یک قیاس درستی ارائه کنه.
    به عنوان مثال یک تحلیل گر یا تستر که در مجله ای مشغول کاره ممکنه در یک سال ده ها خودرو و چندین هزار کیلومتر تجربه کنه و در نهایت امتیازاتی که میده از قبیل راحتی ، جاداری ، خوشدستی ، امکانات و… دقیق تر از مصرف کننده ای هست که در طول ده سال دو تا خودرو داشته.
    این احمقانه ست اگه از دو مالک متفاوت که یکیش 911 داره و اون یکی کرولا بپرسیم از هندلینک ماشینت راضی هستی ! یا از مالکین s کلاس و m3 راجب راحتی خودرو و رضایتش سوال بپرسیم.
    در دنیای واقعی میزان رضایت یک لینکلن زمین تا آسمون با راو4 تفاوت داره و برخی مجلات شیوه های نادرستی برای ارزیابی انتخاب میکنن.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  16. حسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    آخ‌آخ رانندگی نیسان از هیوندای بدتره.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  17. Benz

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اینجور رده بندی ها معنی نداره‌

    موافقم 2
    مخالفم 4
  18. مرسدس فن

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    واقعا این چه مطالعه هست که بنز اولین خودوساز جهان و از بهترین برند های دنیا در این رتبه باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خوشم نیومددد

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. Tesla ?

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (487 ديدگاه)

      موتورولا اولین تلفن همراه دنیا رو ساخت تاسیس خود کمپانی خم برمیگرده به سال 1923
      شیائومی هم سال 2010 تاسیس شد اما اونا کجا و این کجا
      بکشید بیرون از این اولین

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. RezaRs

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        سلام عمو ایلان ماسک گفته ویزیتور ها و نمایندگی های فروش تو سایت باید پروف مدل s بذارند

  19. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    لیست خیلی عجیبی بود
    مثلا هموندا از بنز و کادیلاک بالاتره
    و معلوم بود که تسلا توی صدر قرار میگیره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  20. Khosrow

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    کانسومر دستمال به دست / امریکایی متوهم صفت / پدال عزیز – هر چرندیاتی قابل نشر نیست ..

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Amir Machine

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      هر چی باب میل تو نباشه میشه چرندیات، اگه مرسدس اول بود میشد معتبرترین مطالعه دنیا

      موافقم 4
      مخالفم 2
  21. بردیا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مرسدس چرا انقدر پایینه ؟؟

  22. Roham

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خب معلومه…
    کسی که بنز می‌خره انتظارش از ماشین فرق داره با کسی که کیا می‌خره
    در نهایت اون بنز سواره، احتمالش بیشتره که از ماشینش انتظار بیشتری داشته باشه تا اونی که کیا سوار میشه
    کیا سوار با آپشنای بی مصرف و بزک، دوزک های الکی شاد میشه! اما کسی که اهل ماشین باشه ناخودآگاه تو بنز هم ایراد پیدا می‌کنه

  23. MehdiTurbo

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    اینفینیتی و نیسان از هیوندای پایین ترند
    لیستش چرت
    اصلا مقایسه عمل چرتیه
    هر ماشینی خوبی و بدی خودش دارد
    کلا مقایسه کار چرتیه تو هر زمینه درمورد هر چیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا