پیشرفت خیرهکنندهٔ خودروسازان چینی بر هیچکس پوشیده نیست. این روزها این خودروسازان نسبتاً نوپا با مدیریت صحیح بهسرعت در حال کاهش فاصلهٔ خود با خودروسازان معتبر جهانی هستند؛ اما بسیاری از خودروسازان چینی کار خود را با ساخت کپیهایی از خودروهای مشهور جهانی آغاز کردند. البته امروزه کپی کردن در بین خودروسازان چینی بسیار کاهش یافت و بیشتر برندهای خودروسازی چینی حتی زبان طراحی خاصی را برای خود ایجاد کردهاند اما بااینحال هنوز هم کموبیش خودروهای کپی چینی ساخته و معرفی میشوند و ازاینجهت توجهاتی را به خود جلب میکنند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب فاحشترین خودروهای کپی ساخت چین را معرفی کنیم. البته در این مطلب بیشتر به سراغ کپیهای جدیدتر و همینطور کپیهای بسیار فاحش رفتهایم وگرنه دامنهٔ کپیکاری چینیها بسیار گستردهتر از این بیست خودرویی است که در ادامه ملاحظه خواهید کرد.
بایک BJ80 کپی از مرسدس بنز G کلاس
BJ80 یک شاسیبلند میان سایز لوکس است که توسط شرکت خودروسازی پکن یا همان بایک ساخته شده است. این خودرو که رسماً در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد، کپی تقریباً کاملی از مرسدس بنز G کلاس است. BJ80 با دو پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو ساخت ساب با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل عرضه میشود. تمام مدلهای این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.
چانا CX70 کپی از فورد اکسپلورر
چانا زیربرندی متعلق به شرکت چانگان است که صرفاً به ساخت پیکاپ، کراساوور، ون و امپیوی میپردازد. این برند در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ کراساوور میان سایز سه ردیفهٔ جدیدی بنام CX70 را معرفی کرد که با نگاه به فورد اکسپلورر طراحی شده است. این خودرو با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به بازار چین عرضه میشود.
چانا X70A کپی از لندروور دیسکاوری
لندروور در سال ۲۰۱۶ به تولید نسل قبلی دیسکاوری پایان داد اما گویا این اتفاق برای چانگان خوشایند نبوده چراکه در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۷ از طریق زیر برند چانا، کپی نسل چهارم لندروور دیسکاوری را با نام X70A معرفی کرد! این خودرو یک کراساوور میان سایز است که در ظاهر آن بهوضوح استایل جعبهای شکل و سنتی دیسکاوری ۴ دیده میشود.
چانگان CS95 کپی از لندروور دیسکاوری
CS95 بزرگترین کراساوور چانگان است که رسماً در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. طراحی این کراساوور فول سایز با نگاهی به محصولات لندروور و خصوصاً نسل جدید دیسکاوری شکل گرفته است؛ بنابراین به نظر میرسد چانگان کلاً به لندروور دیسکاوری علاقهٔ زیادی دارد! CS95 به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
گونو GX6 کپی از رنجروور اووک
گونو یکی از برندهای گروه خودروسازی گوانگژو یا همان گک موتور است که به ساخت پیکاپ، اسیووی و ون میپردازد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ شاسیبلند جدیدی بنام GX6 را معرفی کرد که طراحی بیرونی آن کاملاً تحت تأثیر رنجروور اووک شکل گرفته و حتی داخل هم از این کراساوور بریتانیایی الگو گرفته است. GX6 یک اسیووی سنتی با ساختار بدنه روی شاسی است و با موتورهای ۲.۴ لیتری بنزینی و ۲ لیتری توربودیزل عرضه میشود.
هایما SG00 کپی از هیوندای سانتافه
SG00 جدیدترین کراساوور هایما است که بهتازگی معرفی شده است. طراحی بخش جلویی این خودرو با کپیبرداری از نسل جدید هیوندای سانتافه شکل گرفته اما این موضوع در بخش عقبی دیده نمیشود. نام اصلی این خودرو اما SG00 نیست و احتمالاً نسخهٔ تولیدی نهایی آن با نام S6 به بازار عرضه خواهد شد. هایما برای این کراساوور کامپکت سه پیشرانهٔ بنزینی توربو را در نظر گرفته است.
هاوال H8 کپی از فولکسواگن توآرگ
H8 یکی از قدیمیترین محصولات هاوال است که نسخهٔ تولیدی نهایی آن در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۳ رونمایی شد. این اسیووی میان سایز در نمای جلویی خصوصاً در بخش چراغها و سپر به نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل اول فولکسواگن توآرگ شباهت دارد. H8 با دو پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی و ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی به بازار عرضه میشود.
هوانگای لنداسکیپ V3 کپی از لکسس RX
هوانگای برندی متعلق به گروه خودروسازی SG است. این شرکت نهچندان معروف چینی در نمایشگاه پکن ۲۰۱۰ کراساوور میان سایزی بنام لنداسکیپ V3 را معرفی کرد و سپس نسخهٔ تولیدی نهایی آن در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۱ به نمایش درآمد. طراحی این خودرو اما یک کپی بسیار دقیق و موبهمو از نسل دوم لکسس RX است. تولید لنداسکیپ V3 در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.
جک A60 کپی از آئودی A6
شرکت جک در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ سدان میان سایز جدیدی بنام A60 را رسماً رونمایی کرد. طراحی این خودرو در جلو و عقب شباهت قابلتوجهی به نسل قبلی آئودی A6 دارد. البته جک چندی بعد اقدام به فیسلیفت A60 کرده و طبق زبان طراحی جدید خود، جلوپنجرهٔ جدیدی را برای آن طراحی کرد تا شباهت آن با آئودی A6 کمتر شود اما بااینحال هنوز هم فرم چراغهای A60، سدان آئودی را تداعی میکند.
جک V7 کپی از تویوتا هایلوکس
جک اوایل سال جاری پیکاپ جدیدی بنام V7 را روانهٔ بازار چین کرده است که نمای جلویی آن کاملاً از تویوتا هایلوکس کپی شده است. دیگر قسمتهای این پیکاپ چینی اما درنهایت ناهماهنگی، توسط خود جک طراحی شده و شباهتی با هایلوکس در آن دیده نمیشود. V7 با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و صرفاً با گیربکس دستی به بازار عرضه میشود.
جینبی دیازی کپی از آکورا MDX
جینبی (Jinbei) برندی متعلق به شرکت برلیانس است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ کراساووری بنام دیازی را معرفی کرد که به دقیقترین شکل ممکن از آکورا MDX کپی شده است! این خودرو بهقدری به آکورا شبیه است که اگر لوگوی جینبی از روی آن برداشته شود، کسی نخواهد فهمید که با یک کراساوور چینی طرف است. دیازی به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است.
کاوِی K1 کپی از فورد F150
یک برند ناشناختهٔ چینی بنام کاوِی (Kawei) در سال ۲۰۱۴ پبکاپ میان سایزی بنام K1 را معرفی کرد که با الگوبرداری از نسل قبلی فورد F150 طراحی شده است. نمای جلویی این پیکاپ چینی کاملاً از روی نسل دوازدهم F150 کپی شده است. K1 با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی چهار سیلندر ساخت میتسوبیشی به همراه یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به بازار عرضه میشود.
لندویند X7 کپی از رنجروور اووک
به نظر میرسد چینیها علاقهٔ بسیار زیادی به لندروور دارند زیرا بسیاری از خودروسازان این کشور اظهار لطفی به محصولات لندروور داشتهاند! یکی از جنجالیترین این کپیها، لندویند X7 است که دقیقاً از روی رنجروور اووک کپی شده است. این خودرو بهقدری دقیق و موبهمو کپی شده که شکایت جگوار-لندروور از لندویند را به همره داشت. البته سازندهٔ چینی بعداً طی فیسلیفتی، از میزان شباهت X7 با اووک کاست.
لندویند Xiaoyao کپی از مرسدس بنز GLA
لندویند در پروژهٔ کپیکاری بعدی خود به سراغ مرسدس بنز GLA رفته و کراساوور کامپکتی بنام Xiaoyao را در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۷ رونمایی کرد. هرچند در بخش جلویی این خودرو شباهت چندانی با GLA دیده نمیشود اما بخش عقبی و فرم کلی بدنهٔ آن کاملاً کراساوور آلمانیها را تداعی میکند. Xiaoyao با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری مختلف به بازار چین عرضه میشود.
لیفان ۳۳۰ کپی از مینی کوپر
لیفان در سال ۲۰۰۸ هاچبک سابکامپکتی بنام ۳۲۰ را معرفی کرد که طراحی بیرونی آن از مینی کوپر کپی شده بود. سپس در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳، این شرکت چینی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۳۲۰ را رسماً با نام ۳۳۰ معرفی کرد. با وجود این فیسلیفت، ۳۳۰ هنوز هم شباهت زیادی به مینی دارد اما کمی از ویژگیهای طراحی فیات ۵۰۰L هم چاشنی آن شده است!
لیفان Xuanlang کپی از فورد S-Max
قربانی دیگر کپیکاریهای لیفان، امپیوی فورد S-Max است که سازندهٔ چینی یک کپی دقیق از آنرا با نام Xuanlang رسماً در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶ به نمایش درآورد. این امپیوی چینی ظرفیت حمل هفت نفر را دارد و با چهار پیشرانهٔ بنزینی مختلف به بازار عرضه میشود. لیفان حتی طراحی داخلی و داشبورد Xuanlang را هم از S-Max کپی کرده است.
ترام Meet 3 کپی از مرسدس بنز GLC
در بین تمامی خودروسازان چینی، شرکت زوتی بیشترین شهرت را در زمینهٔ کپیکاری دارد چراکه اکثر محصولات آن کپیهایی از خودروهای مختلف جهانی هستند. زوتی بهتازگی زیربرندی بنام ترام را هم تأسیس کرده که این زیربرند هم از کپیهای شرکت مادرش بیبهره نمانده است! Meet 3 نام یکی از محصولات ترام است که کپی فاحشی از مرسدس بنز GLC محسوب میشود.
یِما F12 کپی از کیا اسپرتیج
شرکت کوچک یِما (Yema) هم مثل زوتی کپیهای زیادی در کارنامهٔ خود دارد که معروفترین آنها، کراساوور F12 است. این خودرو بر اساس نسل دوم سوبارو فورستر ساخته شده اما دماغهٔ آن بهطور کامل با کپیبرداری از نسل قبلی کیا اسپرتیج طراحی شده است. البته شباهت با اسپرتیج در همینجا به پایان میرسد زیرا دیگر قسمتهای F12 تقریباً با سوبارو فورستر یکسان هستند.
زوتی دامای X7 کپی از فولکسواگن کراس کوپه GTE کانسپت
معمولاً خودروسازان چینی برای کپی کردن به سراغ خودروهای تولیدی میروند اما زوتی که از پیشکسوتان عرصهٔ کپی است (!)، در اقدامی نوآورانه، به سراغ کانسپت فولکسواگن کراس کوپه GTE رفته و کپی آنرا با نام دامای X7 معرفی کرده است. این خودرو کراساوور میان سایزی است که حتی داخل آنهم از کانسپت فولکسواگن کپی شده است. شاید زوتی از اطالهٔ فرایند تولید این کانسپت توسط فولکسواگن خسته شده و تصمیم گرفته خود آنرا تولید کند!
زوتی SR9 کپی از پورشه ماکان
پورشه ماکان هم یکی دیگر از قربانیان دستگاه کپی زوتی است. این شرکت چینی در نوامبر سال ۲۰۱۶ کراساوور میان سایزی بنام SR9 را معرفی کرد که بهطور کامل با نگاه به پورشه ماکان شکل گرفته است. زوتی با معرفی این کپی نام خود را در مجامع خودرویی جهانی مطرح کرد. البته هرچند در طراحی چراغهای SR9 تفاوتهایی با ماکان دیده میشود اما فرم کلی آن کاملاً به کراساوور اشتوتگارتی شباهت دارد.
حسین
۲۰ آذر ۱۳۹۷زوتی مرز های کپی رو جابجا کرده!
حسین
۲۰ آذر ۱۳۹۷راسی ، اون cx70 توربو و cs۹۵ اگر توسط سایپا عرضه بشه ، بد نیس!
فقط طرفدار هاش کله آدم رو میکنند و هی میگن پلتفرمش مال فلانه!!!
(در حالی که نیست و معدود خودرو هایی مثل بسترن یا بی وای دی پلتفرمشون واقعا پلتفرم یک شرکت معتبر ، بدون نازک کردن ورقه یا کم کردن تعداد جوش ها ، هست! اونم چون مجصولات شرکت ها معتبر رو مونتاژ میکنند و انتقال فناوری بشون شده!)
البته وقتی تو ایران آرم لیفان۶۲۰ رو با bmw عوض میکنند ، ارم اینا رو هم قطعااا عوض میکنند!
مثلا همه جا پر از benz glc میشه! (البته کپی اش که واقعا بدم نیس?)
مزدا
۲۰ آذر ۱۳۹۷لیفان ۳۳۰ من دیدم زیاد از راه زمینی کشور آذربایجان بردن .
محمد
۲۰ آذر ۱۳۹۷بجز لندویند-جک-ترام
و زوتی که دیگه از بیرون خود پورشه است از درون موتور گازی
بقیه علاوه بر اینکه کپیه، واقعا فاجعه است!!!!
اسپورتیج چینی شده رو ببینید
طراح کیا ببینه احتمالا خودکشی میکنه!!!!
عقبش که ترکیب اسپورتیج و فروغونه!!!
چی به روز رنج روورها آوردن!!!
.
خدایی کپی میکنید اقلا قابل تحمل در بیارید
.
قسمت جالب همشون هم برام اینه که به هیچ کدوم نمیشه بگی کپی!!!!
چرا؟؟؟
چون هر کدام ۲-۳ تغییر جزیی دارن که کپی ۱۰۰٪ نباشن
حسین
۲۰ آذر ۱۳۹۷40 ساله فقط تو صنعت دسته موتورسازی پیشرفت کردیم ما ، برای خوروندن موتور پژو روی پیکان ، موتور پیکان روی ژیان ، موتور 206 روی پارس ، موتور سمند روی گاری و …….
محمد
۲۰ آذر ۱۳۹۷دقیقا!!!
درسته که خیلیهاشون خوب نشده
و در نهایت هم مارک کپی بر پیشانی دارن
اما
حداقل اینا واسه پیشرفت یه تلاشی میکنن
ما که فقط فکر دوبل و سوبل کردن قیمت ماشینای ۳۰-۴۰ سال پیش با طراحی چراغ جدید هستیم
محمد
۲۰ آذر ۱۳۹۷قشنگ ترینش به نظرم همون زیر مجموعه زوتی هست که بنزو کپی کرده , ای کاش اونو تو ایران مونتاژ میکردن
MjM
۲۰ آذر ۱۳۹۷اگه ب جای مونتاژکاری همین کپی کاری رو داشتیم بازم بهتر بود!
حمیدرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۷بعضیاش خیلی خوب کپی شده انصافا کپی خوب خودش هنره چون باید قالب سازی بشه و خیلی فرایند دیگه
کپی های زوتی هرکدوم بیاد ایران قطعا استقبال خوبی ازش میشه چون کپی از خودروهای المانی هست که واقعا زیبان
امیر
۲۰ آذر ۱۳۹۷لندوید و ترام تنها محصولاتی بودن ک از اصل خودش خوشگل تر شده بودن!!!
AMANTE
۲۰ آذر ۱۳۹۷شده شبیه ی بازی هایی مثل GTA، ماشین هایی که از نمونه های واقعی الهام ( کپی ) گرفتن و بیشترین شباهت رو با نمونه ی اصلی دارن.
یه سوال دارم ☝️ اول بگم تو چین کلی آدم هست و همین طور کلی ماشین و برند های معتبر چینی و جهانی که طراحی های خوبی دارن و قیمت مناسب.
حالا با در نظر گرفتن جمله بالا بنظرتون این کپی های این کمپانی ها چقدر فروش میرن که همچنان با برجا هستن و ورشکست نشدن؟
Sajjad
۲۰ آذر ۱۳۹۷فکر کنم دارن از تولید ملیشون حمیت میکنن
حال بهم زن تر از کمپانی های کپی کننده وجود نداره
هرچقدر هم که محصولشون زیبا باشه
شبیه یه فرزند نامشروع زیبا میشه
مهم نیست زیباست
مهم اینه نا مشروعه
me84
۲۰ آذر ۱۳۹۷.
فقط اسمارو داشته باشین:
کاوی- زوتی – یما – هوانگای.
“””جینبی””” چی میگه اون وسط
روح اله
۲۰ آذر ۱۳۹۷خداییی بعضیاشون بلحاظ ظاهری چیزی از نسخه اصلی کم ندارن
مهدی
۲۰ آذر ۱۳۹۷یه زمانی اگه اشتباه نکرده باشم سال های هشتاد هفت و این حدود گه کوشی لمسی ضربه ای خدابیامرز سونی اریکسون اومد یه هو بازار ایران پر شد از گوشی چینی با صفحه های لمسی بزرگی کف دست باید با تیشه قلم روش ضربه میزدی تا کار کنی پونصد تا دکمه هم داشت و یک بلندگوی اندازه سکه پنجاه تومنی بزرگ و با صدای جیغ وقتی میخواستی عکس بگیری چنان صدای شات ازش در ما امدکه گربه های دور ورت در میرفتن کیفیت عکسش در حد کلیات بود فقط معلوم میشد طرف زنه یا مرده حالا این برندک های چینی هم شده همون داستان .بهتون قول میدم این برند ها در اون زمان ماشین لباس شویی میزدن حالا رفتن تو کار ماشین واسه ما
سعید
۲۱ آذر ۱۳۹۷همون کپی ها الان شدن هوآوی و zte که امریکا رو گرفتار کردن
خیلی دور نیست
شاید هم اصلا گذشته
مهدی
۲۲ آذر ۱۳۹۷البته در امریکا اپل و سامسونگ حرف اول میزنن و اتفاقا چینی ها شدیدا عاشق اپل هستن اما در مورد اون گوشی باید گفت امثر برند هاش تغییر شغل دادن و نتونستن در مقابل نوع اوری و خلاقیت برند های برتر حرفی برای گفتن داشته باشن مثل همین قارقارک ها
رامین
۲۰ آذر ۱۳۹۷واقعا همون کپی زدن هم عرضه می خواد
sina7
۲۰ آذر ۱۳۹۷عقب جک اس 5 کپی آئودی کیو5
لیفان 820 هم کپی واضح سوناتا ال افه?
ام وی ام 110 هم کپی شورولت ماتیز بود
لیفان 620 به قول خودشون ترکیبی از جلوی بی ام و سری 3 و عقب کرایسلر 300 بود
فکر کنم یه ام وی ام 520 طراحی خودشون بود که اونم انقدر زشته نمیشه نگاش کرد?
spk
۲۱ آذر ۱۳۹۷البته لیفان ۸۲۰ از پلتفرم تویوتا کمری استفاده کرده. حتی طراحی داخلش هم ۹۰ درصد از کمری کپی شده.
نمای عقب لیفان ۶۲۰ هم تماماً ازمزدا ۳۲۳ کپی شده.
احمدرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۷این خودروها با این کپی کردنشون هر چی فانتزیاز ماشینای معروف داشتمو نمودند
M
۲۰ آذر ۱۳۹۷خداوکیلی هاوال و فولکس هیچ شباهت فاحشی که بخوایم بگیم کپیه ندارن و جاشون تو این لیست نیست برعکس اوروس و کپی چینیش باید میبودن که خیلی هم خوب کپی شده بود اتفاقا
shirko
۲۰ آذر ۱۳۹۷هموشون کپی بودن غیر از یما اف ۱۲ از اسپورتیج !!!!
محمد
۲۰ آذر ۱۳۹۷آدم گریه اش میگیره از کپی اسپورتیج
ترکیب اسپورتیج با فرغون شده
کپی مینی شده ترکیب دوو ماتیز و رنو ۵ قدیمی با مینی
کپی لکسس رو با غورباغه پیوند زدند
کپی اووک اولی هم شبیه پیوند شترمرغ و زرافه لاغر با اووک هست
اما اسپورتیج واقعا فاجعه در فاجعه در فاجعه است!!!!!!
کاوه
۲۰ آذر ۱۳۹۷من عاشق اونی شدم که کپی سوبارو فارستربود اما وسط راه طراحش گفته یه خورده هم کیا اسپورتیج قاطیش کنم!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۳۹۷هِی میخوام کامنتی بزارم ، نمیدونم چی بِگم ، خدایا نمیدونم بگم چینیهای کپی کار خوبن یا ایرانی های پکیده ، در هر صورت دود پدران ما داره میره تو چشم فرزندان ما که بین دوراهی چین و ایران موندیم .
چی بودیم ، چی شدیم .?
Joseph
۲۰ آذر ۱۳۹۷اتفاقا این چینی ها با هدف این کارو کردن هر پلتفرم رو به یک شرکت دادن زدن ،که برای اینده بتونن روی این پلتفرم ها مدل های مختلف تولید کنن ،واقعا کار درستی برای سریع رسیدن به سطح بازار
Achtung
۲۰ آذر ۱۳۹۷40 سال پیش وقتی چینیها ارابه دستی برای حمل مسافر میساختن تو ایران یک تکنسین دیپلمه با حقوق یک سال کار بی ام و ۲۰۰۰ یا آئودی ۱۰۰ صفر میخرید الان این آشغالایی که خود چینیها هم نمیخرن شده آرزوی دست نیافتنی ایرانی
Reza
۲۱ آذر ۱۳۹۷چینی ها حتی به رانای ایرانخودرو هم رحم نکردن، این ها که جای خود دارند
سعید
۲۱ آذر ۱۳۹۷کپی های تویوتا هایس و یادتون رفته
تماما کپی برابر اصل
محسن
۲۱ آذر ۱۳۹۷جالب بود
ولی کپی کیا اسپورتیج اصلا شبیه نبود
فکر کنم نکته انحرافی این پست همین بود
Muty
۲۱ آذر ۱۳۹۷دقیقا
بیشتر کپی شده از بنز glk نمیتون باشه ؟!
سام
۲۱ آذر ۱۳۹۷به جز جلو پنجره،کجای بدنه یما F12 شبیه به کیا اسپر تیج است؟! هاوال H8 هم ممکن است کمی شبیه به فولکس واگن توآرگ باشد ولی اگر به جزییات بدنه و نمای جلو و عقب آن دقت کنیم هیچ کپی کاری فاحشی را شاهد نیستیم.این مسئله درباره چانگان CS95 هم مصداق دارد.اگر بنا باشد که به صرف شباهت یک ماشین با ماشین دیگری در دنیا آن را کپی بدانیم پس اکثر خودروهای دنیا از روی دست یکدیگر کپی شده اند!….پس با این حساب، جلو پنجره محصولات آئودی از روی دست هیوندای کپی شده است!
Muty
۲۱ آذر ۱۳۹۷به نظرم :
” بی وای دی s6 ” کپی از لکسس RX که توی لیست نیست
و “یِما F12 ” بیشتر از کپی کیا اسپرتیج بودن کپیِ بنز ghk هست
شاهین
۲۷ آذر ۱۳۹۷شکل ماشینها ،یک چیز سلیقه ایه یا علمیه؟
بین شکل ظاهری ماشین و موتور سایر قسمتهاش ارتباطی وجود داره یا سلیقه ای و دلبخواهیه؟
ممنون میشم پاسخ بدید
بهروز
۲۸ آذر ۱۳۹۷سلام دوستان عزیز چینی ها کل ملتشون شبیه هم هستند واکثرا پسرعمو دخترعموشون تو ژاپن کره زندگی میکنند حساب کنید یک میلیارد800میلیون تادومیلیاردشبیه هم هستن خودروهاراکپی برداری میکنند اگر یک مدل اینخودرو بدهند به ایران کفاف میکنه ازروی ان هرسری چراخهای عقب جلوشو وموتورهاش دستکاری بکنه به ملت غالب بکنند مثل رانا و206 اتاق پارس عقب وانت بنام اریسان پراید 10مدل نگاه میندازن میبینن چراغ جلو پارس دارند بدنه عقب سمند دارند موتور 206 دارند یاموتور پیکان دارند قاطی میکنند بنام اریسان رانا دانا میدن به مردم ایران مردم ازخوشحالی ذوق مرگ میشن پراید 10مدل زدن ازش 111 تا132 ووو فقط برای کم کردن جعمیت ایران اگر ما باامریکا داعش جنگ نکنیم فقط پراید رایگان بهشون بدیم کفایت میکنه که جنگ پیروز بشیم
محمد
۴ دی ۱۳۹۷من که آرزومه همچین ماشین هایی باشه و سوار بشم… نمیدونم چرا فکر میکنید خنده داره
این کپی ها قرار نیست ذره ای حتی بهشون فکر بشه بجای نسخه های اصلی
فقط خودرو های خوشگلی هستند برای اونایی که عاشقن ولی بی پول
خوراک کشور ماست که نمیشه هیچ رقم اصلی رو خرید ولی میشه با این عروسکا خیابون رو خوشگل کرد
میلاد
۶ دی ۱۳۹۷ولی انصافا
زوتی دامای X7 کپی از فولکسواگن
هاوال H8 کپی از فولکسواگن توآرگ
کاوِی K1 کپی از فورد F150
از اصلش خوشگلترن فقط همین.
حق با دوستمون هست که میگه خوراک ایرانه و برای عاشقای بی پول هست.
r.y
۷ دی ۱۳۹۷امیدوارم این مطالب ادامه داشته باشه و برا خودروهای تولید داخل هم بررسی بشه.