چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین گروه‌های خودروسازی جهان در سال 2017

اگر به یاد داشته باشید چند روز پیش لیستی کوتاه از پرفروش‌ترین گروه‌های خودروسازی جهان را منتشر کردیم اما هم‌اکنون لیستی کامل و مفصل منتشر شده که در آن می‌توانیم آمار کلی را یکجا مشاهده کنیم.


رتبه اول لیست پرفروش‌ترین گروه‌های خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۷ به فولکس‌واگن با فروش ۱۰.۴ میلیون دستگاهی رسیده و پس از آن نیز تویوتا و رنو-نیسان قرار دارند. برندهای آمریکایی بازنده‌های محض سال ۲۰۱۷ بوده درحالی‌که ژاپنی‌ها برنده بوده‌اند. البته بهترین عملکرد این سال به خودروساز چینی جیلی با رشد ۳۵ درصدی می‌رسد.


درحالی‌که رتبه‌بندی تک برندهای سال ۲۰۱۷ کار جنجال‌برانگیزی نیست اما داده‌های گروه‌های خودروسازی یک جنگ کاملاً جذاب و جالب‌توجه است. تویوتا موتور و گروه فولکس‌واگن از سال‌های پیش تاکنون رقابت فشرده‌ای داشته‌اند اما خرید میتسوبیشی توسط رنو-نیسان باعث شده ضلع سوم این مثلث تکمیل شود.


گروه خودروسازی فولکس‌واگن با فروش ۱۰.۴ میلیون دستگاهی بالاتر از تویوتا با فروش ۱۰.۱۵ میلیون دستگاهی قرار گرفته است. این دو گروه به ترتیب رشد ۳.۸ و ۱.۶ درصدی را ثبت کرده‌اند. رنو-نیسان-میتسوبیشی نیز با فروش ۱۰.۱۱ میلیون دستگاهی و رشد فروش ۶.۳ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است. قبلاً مدیرعامل رنو از فروش ۱۰.۶ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۱۷ خبر داده بود.


نهایی شدن فروش اوپل/واکسهال به پژو-سیتروئن باعث شده جنرال موتورز جایگاه چهارمی خود در سال ۲۰۱۶ را از دست بدهد. البته باید گفت فروش این شرکت شامل جوینت ونچر سایک-وولینگ-جنرال موتورز نبوده و آن‌ها گزارش جداگانه‌ای داشته‌اند. جنرال موتورز با فروش ۶.۸ میلیون دستگاهی از گروه هیوندای که افت چشمگیر ۸.۶ درصدی داشته عقب افتاده است. گروه خودروسازی هیوندای با فروش ۷.۲ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۱۷ و در میان ۲۰ گروه برتر بدترین عملکرد را داشته است.


کمپانی فورد موتور با فروش ۶.۲ میلیون دستگاهی (افت ۱.۲ درصدی) در جایگاه ششم بوده است. هوندا نیز همچون همیشه رشد مدام و پیوسته‌ای داشته و با فروش ۵.۳ میلیون دستگاهی و رشد ۸ درصدی جایگاه هفتم را به دست آورده و پس از آن نیز فیات-کرایسلر با فروش ۴.۸ میلیون دستگاهی و رشد ۱.۳ درصدی قرار دارد.

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به لطف خرید اوپل یک پله بالاتر آمده و هم‌اکنون با فروش ۴.۱ میلیون دستگاهی (افت ۲.۷ درصدی) در رتبه نهم قرار داشته و پس از آن نیز سوزوکی با فروش ۳.۱ میلیون دستگاهی (رشد ۱۱ درصدی)، مرسدس دایملر با فروش ۲.۶ میلیون دستگاهی (رشد ۸.۹ درصدی) و ب ام و با فروش ۲.۴ میلیون دستگاهی (رشد ۳.۴ درصدی) قرار دارند.

به لطف فروش برجسته در بازار داخلی و به دست گرفتن کنترل پروتون مالزی و لوتوس انگلستان، جیلی چین رشد قابل‌توجه ۳۵.۸ درصدی داشته و با فروش ۱.۹ میلیون دستگاهی در رتبه سیزدهم پرفروش‌ترین گروه‌های خودروسازی جهان جا خوش کرده است.

ذکر این نکته مهم است که آمار ارائه شده فقط شامل خودروهای سواری و تجاری سبک است.

در ادامه لیست ۲۵ گروه خودروسازی پرفروش سال ۲۰۱۷ را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

سهم از بازار در سال ۲۰۱۷

میزان فروش سال ۲۰۱۷ نام گروه خودروسازی

رتبه در سال ۲۰۱۷

۱۱

۱۰۴۱۳۳۵۵ فولکس‌واگن ۱
۱۰.۸ ۱۰۱۶۳۴۹۱ تویوتا

۲

۱۰.۷

۱۰۱۱۷۴۰۲ رنو-نیسان ۳
۷.۷ ۷۲۸۰۰۵۴ هیوندای-کیا

۴

۷.۳

۶۸۷۵۰۹۸ جنرال موتورز ۵
۶.۶ ۶۲۵۴۱۳۳ فورد

۶

۵.۷

۵۳۵۹۱۸۵ هوندا ۷
۵.۱ ۴۸۶۳۲۹۱ فیات-کرایسلر

۸

۴.۴

۴۱۶۱۳۸۹ پژو-سیتروئن ۹
۳.۳ ۳۱۴۸۹۳۰ سوزوکی

۱۰

۲.۸

۲۶۶۵۶۱۶ مرسدس بنز ۱۱
۲.۶ ۲۴۴۲۲۲۲ ب ام و

۱۲

۲

۱۹۲۲۷۶۹ گروه جیلی ۱۳

۱.۹

۱۷۸۱۰۵۷ سایک موتور

۱۴

۱.۷ ۱۵۶۹۸۳۷ مزدا

۱۵

۱.۶

۱۴۶۹۷۸۵ چانگان ۱۶
۱.۱ ۱۰۸۱۰۷۶ دانگ فنگ

۱۷

۱.۱

۱۰۷۹۷۰۵ صنایع سنگین فوجی ۱۸
۱.۱ ۱۰۵۳۷۳۵ بایک

۱۹

۱.۱

۱۰۰۸۶۰۹ جنرال موتورز-سایک-وولینگ ۲۰
۱ ۹۸۴۵۰۲ تاتا

۲۱

۱

۹۱۳۰۰۳ گریت وال ۲۲
۰.۷ ۶۵۱۸۲۳ چری

۲۳

۰.۶

۵۶۶۴۹۱ ماهیندرا ۲۴
۰.۵ ۴۹۴۴۵۳ گک موتور

۲۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    به نظر بنده گروه جیلی با تزریق سرمایه به زیر مجموعه های جدیدش باعث تولید بیشتر میشه عین وولوو پس تو سال ۲۰۱۹ شاید بالاتر اومدنش خواهیم بود

    1. محمد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      درسهایی هست تو این رتبه‌بندی اگه ببینیم
      .
      .
      گروه هیوندا-کیا در سال ۲۰۱۷ چهارم دنیا ۱۰ سال پیش چندم بودند؟؟؟
      تعرفه واردات کره‌جنوبی چنده؟؟؟
      ما چندیم؟؟؟
      انحصار کردند واسه حمایت از تولید داخل؟؟؟
      چه سالی ما خودروساز بودیم؟؟؟؟
      چینی‌ها الان چندم هستن ما چندیم؟؟؟
      چینیها اصلا چند ساله خودروساز شدند؟؟؟
      چینیها امروز دارن مثل ما هنوز پژو ۴۰۵ مونتاژ میکنن؟؟؟
      سالهای آینده سبقت کدوم کشورها رو از خودمون تماشا کنیم و کماکان از تولید ۴۰۵ حمایت کنیم؟؟؟
      .
      .
      بازار رقابتی و تعرفه پایین در نهایت به نفع همه تموم میشه هم صادرات خودروساز و ارزش افزوده ارزی هم مصرف کننده

  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    امیدوارم جنرال موتورز با بروز رسانی محصولاتش
    به جایگاه سابقش برگره.

    1. Ali

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      داداش گلم. جنرال موتورز نیم درصد افزایش فروش داشته 2017. اون 8.6 درصدی که متن ذکر کرده برای اینه که امسال شامل جوینت ونچر سایک-وولینگ-جنرال موتورز نبوده و آمار اون جداگانه حساب شده. در حالیکه سال های قبل با اونا حساب میشده. جالبه بدونید که امسال طبق آمار focus2move این جوینت ونچر حدود 1 میلیون فروش داشته که اگه با اون 6.8 جمع شه میشه 7.8 که باز بالای هیوندای بوده در این صورت. پس جنرال موتورز کارش امسال خوب بوده چون 0.5 درصد افزایش هم داشته

    2. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      F22
      امارى که ارائه شده درسته اما مىدونى نکته چىه؟
      جنرال موتورز فروش کلىش 7/883/707 دستگاه هستش با احتساب شرکا خودش اما فروش خودش بدون احتساب شرکا 6/8 مىلىونه
      در واقع رتبه جنرال موتورز با احتساب فروش شرکا خودش رتبه 4 رو داره
      امسال جنرال موتورز بنا بر امارى که تو بلومبرگ خوندم افزاىش داشته که و اصلى ترىنش هم فروش خوب وانتها بوده
      موضوع مهم اونکه با فروش اوپل و واکسهال در مىزان فروش مقدار فروش موثر بوده

      1. Ali

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        علی جان حالا چرا فروششون رو جدا حساب کردن امسال؟ چه طور رنو و نیسان و میتسوبیشی که زیر مجموعه هم نیستن و فقط شریک و متحد هم هستن رو با هم حساب میکنن، بعد اینا رو نه؟

      2. (Ali (Chevy nova

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        هفته پىش پدال از سود خودروسازان مطلب گذاشت که تو همون مطلب هم اومده بود جنرال موتورز بجاى افزاىش فروش رو اورده به بالا بردن حاشىه سود
        طبق همىن روال حاشىه سود جنرال موتورز از رنو – نىسان و توىوتا هم بالاتر بود اما فروشش کم تر
        نکته بعدى هم اونکه امسال جنرال موتورز از بازار اروپا خارج شده بطور کلى
        از اتفاقات خوبى که رخ داده براى جنرال موتورز رکورد زدن فروش کادىلاک در چىن بوده
        رتبه 2 پرفروش ترىن کراس اوور بازار امرىکا توسط بىوک بوده که البته 2 مدل دىگه بىوک هم جزو 20 کراس اوور پر فروش امرىکا بوده که 2 ماه پىش پدال مطلبى کامل ازش گذاشت و همچنىن بالا رفتن فروش سىلورادو و سىىرا بود که امسال از مرز 650/000 دستگاه گذشت و باز هم پدال مطلب کاملش رو گذاشت

        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          على جان
          والا دلىلش رو نمىدونم چرا جدا حساب کردن
          ولى فکر کنم تو اىن امار فقط مىخواستن فروش کلى خودروسازان رو بدون شرکا مشخص کنن

        2. F۲۲RAPTOR

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          علی داداش
          فروش اوپل واکسهال
          از نظر تیراژ تولید به ضرر جی ام بوده امسال،
          ولی واسه جی ام ضرر نیگه داشن اوپل بیشتر از فروشش بود، بالاخره دندون کرم خوردرو باس کند.

        3. بهزاد

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2548 ديدگاه)

          اون چند صد هزار دستگاهی که در آمار فروش GM لحاظ نشده برای شرکت saic wuling هست که خودروهای ساخته شده با شریکش GM با آرم شرکت چینی روانه بازار میشه.
          به غیر از این شراکت در کل 4 میلیون و خورده ای در چین به صورت جوینت ونچر تولید میشه که با آرم برندهای GM فروخته میشه.

    3. جواد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (79 ديدگاه)

      انشالله که روز به روز شاهد افول خودرو سازی آمریکا و پیشرفت روز افزون ژرمن‌ها باشیم…..

      1. حسین دهمرد

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2647 ديدگاه)

        باشه…

      2. F۲۲RAPTOR

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        #باشه

        به صاحبشون میگم حرفتو

      3. hamid

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (309 ديدگاه)

        جواد چهره آلمانی بازارو با این حرفا خراب نکن. من خودم آلمانی بازم ولی این حرفا درست نیست.

        1. جواد

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (79 ديدگاه)

          به شخصه آمریکارو پرچمدار علم و دانش و مهد تکنولوژی میدونم!
          یاد شاتلهای فضایی(آتلانتیس،کلمبیا، چلنجر،دیسکاوری و اندیوور) میفتم،مو به تنم سیخ میشه! ولی خودرو سازیشو…نه!!

        2. جواد

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (79 ديدگاه)

          توی موتورسیکلت اما داستان متفاوته!
          هوندا،کاوازاکی،یاماها،سوزوکی…
          امپراتوری بلامنازع ژاپنی!

      4. الف.ی

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        ان شاء الله شاهد رشد همه خودروسازان حتی گاری سازان داخلی باشیم

        1. Mahdi CHEVROLET

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          با الف ی موافقم
          البته رشدی که به نفع مردم باشه نه رشد و پیشرفته سود و درامد این گاری سازا به قیمت جیب مردم

        2. Mohammadreza

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          نه بات مخالف شرایط کلی ایران رو نگا کنید ایا چیزیمون شبی کره هست یا حتی چین که بخوایم خودروسازی هامونو جهانی کنیم؟
          داداش اسم ما همیشه کنار کره شمالی کوبا عراق و سوریه ذکر میشه بعد شما از کره و چین حرف میزنید؟
          نخیر هیچوقت پیشرفت درخودروسازی نخواهیم کرد
          دو راه پیش روی خودروسازیمون هست
          1_ به همین روند مونتاژ مدل های قدیمی برندهای جهانی ادامه بده
          یا کلا جمش کنن که هیچ وقت این اتفاق نمی افته چون ما الان اشتغال میخوایم به هر قیمتی
          پس الکی دلتون رو صابون نزنید که طی سال های اینده با محدود شدن ذخایر نفتی بدتر میشم و بهتر نمیشیم

      5. me84

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        جواد جان یادت باشه فروش ماستنگ تو خودآلمان بین اونهمه ماشین اسپرت چجوریه.

    4. مهدی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      در صنعت خودرو تویوتا فولکس رنو یا جنرال هیچکدوم ژاپنی المانی یا امریکایی نیستن اینا بهشون میگن چند ملیتی که سهام اونا مراکز تحقیق توسعه و کارخانه جات تولیدی اونا در کشور های مختلفی خست دانش و تکنولوژی اونا هم در حال تکثیر در امریکا و اروپا وسایر کشور هاست در کل اگر به صنعت دنیا نگاه کنید اول ایالات متحده بعد المان بعد ژاپن و انکلیس و سایر کشور هان

  3. هادی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دم هوندا گرم تازه مثله بقیه ده تا شرکت و برند نخریده این قدر فروش کرده

  4. Khan

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    این آمار پژو شامل لگن های ایران خودرو هم میشه یا نه؟

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      شامل پژو ۴۰۵ ۲۰۶ ۲۰۷i وفک کنم پارس هم باشه
      تو یه مقاله از پدال ذکر شده بود
      البته وانت ۲۰۷ تو برزیل هم هس

  5. #ali.m#

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    #?تویوتا?
    ?نیسان?
    ? هوندا?
    ?مزدا?

    1. Mohsen

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      + صنایع سنگین فوجی( سوبارو)

  6. بهراد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    یه لیست هم بزارین برای بیشترین فروش لوکس ها و هایپر کار ها چون تیراژ پایینی دارند ولی سود و مبلغ بیشتری در مقایسه با ماشین های سدان و معمولی دارن.

    1. Mohamad

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      نه اتفاقا تولید این مدل ماشینا با توجه به هزینه های سر سام آور تحقیق و توسعه و تیراژ پایین آنچنان سودی به خودروسازها نمیده اما اعتبار و محبوبیت بهشون میبخشه.

      1. BMW

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (663 ديدگاه)

        اتفاقا سودشون خیلی زیادِ فراری سال ۲ میلیارد دلار سود خالص میده هدفش هم این که این رقمو به ۲ میلیارد یورو برسونه لامبو هم هفصد هشصد میلیون دلار سود میده که با تولید اوروس احتمالا به بالای یک میلیارد دلار برسه.

        1. _ ferrari_ lamburgini_Juguar

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (12 ديدگاه)

          واقعا فراری سالی ۲ میلیارد سود خالص داره؟مطمئنی؟فکرشو نمیکردم فراری اینقدر سودآوری داشته باشه.

        2. BMW

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (663 ديدگاه)

          آخ ببخشید من درآمدو سود خالص خونده بودم نه درآمد کلی فراری حدود همون ۲ میلیارد دلارِ اشتباه شد شرمنده

  7. رضا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    البته دراصل بخوایم حساب کنیم شرکت تویوتابیشترین میزان فروش روباخودروهای تویوتاولکسوس خودش داشته یعنی مجموعافقط بادونوع خودروی خودش تونسته به این رتبه دست پیداکنه ولی شرکتی مثل فولکس واگن درکل یک گروه خودروسازیه بامجموعه ای از چندگروه که مالک برندهای: فولکس‌واگن، آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه، ایتال‌دیزاین و حتی دوکاتی است وتازه باهمکاری وزیرمجموعه اینهمه شرکت فقط تونسته حدوده 250000 تاخودروبیشترازتویوتابفروشه که رقم زیادبالایی دربه نسبت کل فروشش نیست اونهم بابازاربسته وغیررقابتی که اتحادیه اروپاباتعرفه ای بسیاربالابرای خودروسازان خارجی ازجمله ژاپنیهاایجادکرده ومن مطمئنم اگه این بازارهم مثل آمریکادروازه هاش روبروی خودروسازان ژاپنی بازکنه دیگه توان رقابت بااونهارونخواهدداشت ومیزان فروششون رو درمقیاس خیلی زیادازدست میدن واصلااین سیاست درهای بسته روتاحدودی برای همین مساله ایجادکردن کاریکه ژاپنیهابافروش بسیاربالاشون در4قاره دیگه دنیااونو به اثبات رسوندن واین برتری خوروسازان ژاپن رودرسطح جهانی نسبت به بقیه کشورهانشون میده که حرف اول وآخررومیزنن وبهتون قول میدم باهمین روال پیش برن بازارخودروهای لوکس وسوپراسپرت روهم بدست میارن شک نکنین وآینده این روبهتون نشون خواهددادوبازجالبیش توی اینهمه برندژاپنی اینجاست که افرادیکه خیلی طرفدارشرکتهای هونداومزداحتی ازدوستان هستن وازکیفیت وچی وچیش تعریف میکردن که البته کسی منکرکیفیت وقابلیت بسیارخوب این دونیست ولی همونطورکه میبینیم درمیزان فروش وشایدمحبوبیت برای خریدبین مردم جهان ایندوشرکت به رتبه ای بهترازهفتم وپانزدهم جدول فروش بین المللی نتونستن دست پیداکنن پس باقاطعیت میتونم بگم بهترین وشایسته ترین خودروسازه جهان فقط وفقط تویوتاست .چیزیکه آمارفروش نشون میده نه نظرشخصی من

    1. BMW

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (663 ديدگاه)

      داش رضا ژاپنم تعرفه داره با جمعیت ۱۲۰ میلیونی !!
      اگه میخوای بازار جایی رو در نظر بگیری بازار آمریکا و چینو در نظر بگیر که اینم بخاطر سیاستهای متفاوت دو کشور تو هر کدوم یکی برندس.
      خواهشا منطقی باشید اولکه استهلاک میکردین و میگفتین از پیشرفته بودن ژاپنیاس هیوندا رو که دیدن گفتین نه این درست نیست و اصلا کره در حد ژاپن نیست تو چین فولکس پر فروش ترین بود میگفتین بازار آمریکارو بیشتر میپسندیم اروپارو میگفتین مجبورن بخرن! !!باز الان فروش میبینین میگن قبول نیست و فقط یه برندو در نظر بگیرین باز اگه برندو در نظر بگیرن ژاپن تو لوکس ساز ها چهارم با لکسوس باز فکر کنم اونجا دوباره بحث استهلاکو وسط بکشین و مثل چرخو فلک همینطوری میچرخیم…..اخبار گویایه همه چیز هست و گاهی ژاپن و گاهیم آلمان برنده میشه……

      1. RR

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (30 ديدگاه)

        تعرفه ی واردات خودرو به ژاپن صفره.

  8. Soroush

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (101 ديدگاه)

    فقط عکس 5 و 7
    عالیییین لامصبا

  9. امیرمحمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    این هم از قدرت امپراطوری فولس واگن?

  10. امیرمحمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    الدز مبیل میشه لطفا درباره ی رشته ی تحصیلیت که در ارتباط با خودرو هستش توضیح بدی؟ مهندسی مکانیک میخونی یا مهندسی خودرو؟

    1. امیرمحمد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      خیلی ممنون راستش علاقه ی من رشته ی مهندسی خودرو هستش خواستم ببینم اگر شما اطلاعاتی درباره ی این رشته دارین ازتون بهره مند بشم

  11. Mohamad

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    به تفکیک برند بزارید خواهشا
    وقتی صحبت از گروه و مجموعه و اتحاد میشه آمار ضد و نقیضه اما وقتی به تفکیک برند باشه به خوبی مشخصه همه چیز.

    1. Ali

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      اون که دیگه معلومه کی اوله همیشه دیگه. امپراطور تویوتا :) . با اختلاف زیاد. محمد جان اینو همه میدونن. گمونم چون بدیهیه همیشه کیه دیگه اعلام نمیکنن. یه جورایی هم یه عده خوششون نمیاد که اون جوری حساب کنن :)

    2. شاهین

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام
      چشم اون رو به زودی منتشر می کنیم

      1. Mohamad

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        با تشکر از شما:)

  12. samurai

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (601 ديدگاه)

    تاکوما گولاخ :))))))))))))

  13. Ali

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    خخخ. صحبت از تکنولوژی میکنی؟ پسرم برو چهارتا مطالعه کن ببین چه خبره. کی آغازگر تکنولوژی هیبریدی بود؟ کیا آغازگران تکنولوژی پیل سوختی و ماشینای هیدروژنی بود؟ کی بود که تکنولوژی هیبریدی همون پریوسی که مسخره میکنی شد الگوی غول های خودروسازی مثل پورشه و فراری و مکلارن تو ساخت هایپرکارهای 918 و لافراری و پی وان؟… هم میتونی مطالعه کنی یا بری صحبت های جرمی کلارکسون که اتفاقا خودش ظاهر پریوس و مسخره میکنه ولی دقیقا همین جمله را میگه تو فصل اول گرندتور. هیچ ابایی هم ازش نداشت. زمانی که فولکس در حال برنامه ریختن برای حقه زن و کلاه گذاشتن سر مردم بود (قضیه دیزل گیت) تویوتا با تکنولوژی های دوستدار محیط زیستش دنیا رو از گندی که فولکس زد نجات داد و الان همه با الگو گرفتن ازش ماشین هیبریدی میزنن. فقط یه نمونه از شاهکارهای تویوتا رو گفتم تا بفهمی تکنولوژی واقعی و کارآمد چیه. بقیه خودروسازاش به کنار که اگه واقعا از ماشین و مهندسی مکانیک سر در میاوردی خودت میدونستی. درس و مشق دیر نشه :)

    1. Ali

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      بابا ابن کیه دیگه :)) . داداش جوکی به خدا :)). دارم میمیرم از خنده. دمت گرم. ولی خدایی دلم داسه اطرافیان و خونوادت میسوزه

    2. Ali

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      آخه دوست من این حرف حق نیس که جواب نداره. بلکه حرف ناحقه. باید بگم آره درمقابل حرفای بیمنطق و ناحق شما کم اوردم

    3. الدزمبیل

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      طبق نظر جاپونی بازها، اینکه پورشه اولین ماشین هایبرید رو ساخته میشه حرف ناحق :)

    4. Ali

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      تو بلد نیستی بخونی به من چه؟ مطمئنی اصن مدرسه رفتی؟ اون کی به معنی چه موقع بود نه چه کسی باهوش

    5. الدزمبیل

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      در اون صورت هم جملت کاملا بی معنیه دوست عزیز
      از دید بعضیا اینکه پورشه اولین ماشین هایبرید تاریخ رو ساخته میشه حرف نا حق :)

    6. Ali

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      خوشیا واسه خودت. اون هیبریدی به درد عمش میخورد. انگار به شکل هیبریدی های الان بوده. با تکنولوژی عهد بوق یه چیزی ساخته بود معلوم نیس چی بود اصن. عرضه داشت دوباره می ساخت. الان دیگه هر بنی بشری میدونه تویوتا آغازگر و اولین تولید کننده ماشینای هیبریدی بوده. اگه خیلی از هیبریدی سرش میشد پورشه، از تکنولوژی هیبریدی پریوس الگو نمی گرفت و زودتر از تویوتا اقدام می کرد. فعلا که همین تویوتا پورشه عزیزتون رو چندین سال پیش از ورشکستگی نجات داد عمویی. در غیر اینصورت الان فولکستون سوم جدول بود. ادای احترام کنید به فرشته نجاتتون :)

      1. امیرحسین

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (102 ديدگاه)

        چه قد لوس??
        باشه
        میگن بازار اروپا بسته و رقابتی نیس
        در صورتی که قشقایی تو انگلیس پرفروشترینه تو کراس ها
        بازار آمریکا یا چین چه طور اونو قبول داری؟
        واقعا بحث مضخرف و بچگونه ای هست ولی آدم بعضی وقتا دیگه نمیتونه تحمل کنه
        این مشخصه که تویوتا تو بخش اقتصادیا بالاترینه و هیچکی نزدیکش نیست ولی همین قضیه تو خودرو های لوکس واسه آلمان تا حدودی هست

  14. hamid

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    الدزمبیل جون کوتا بیا.
    خداییش درست نیس اینجوری بگی.
    من خودم عشق ماشین آلمانیم ولی تا کسی به ماشین آلمانی توهین نکرده نباید توهین کنیم.

  15. امير

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ولی خارج از شوخی چرا ایرانخودرو تو لیست نیست؟
    دیگه حداقل سالی ۷۰۰,۰۰۰ تا ماشین تولید میکنه
    هرچقدم ک اشغال باشه ماشیناش بازم خب تولید میکنه دیگه

  16. حمیدرضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    این امار نشون میده تعدد زیر برندها برای بزرگ تر شدن لازمه تنها مورد نقضش تویوتا هست که کلا سه تا برند داره و همچنین شرکت معظم فورد
    وجدانن شرکت های چینی خیلی پرفروشن ما چرا انقدر مسخرشون میکنیم حتی هندی ها هم خیلی خوب فروختن تا کی خواب

  17. Sina

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (382 ديدگاه)

    جای گروه قدرتمند سایپا- پارس خودرو خیلی خالیه اینجا

  18. Mohammadreza

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    داداش اینکه دوتا برند رو به وسیله برند های زیر مجموعه شون مقایسه کنیم کار درستی نیست برای مثال فراری حداقل حداقل تا همین چند سال پیش از لامبو سر بود برای مثال دوسال پیش که من یادمه موتور 12 سیلندر فراری بعنوان برترین موتور حجم بالا انتخاب شد یا مثلا رقابت 458 و گالاردوکه 458 سرتره (البته اختلاف لامبو و فراری کمی ولی بهرحال)
    پس ایا میشه نتیجه گرفت گروه فیات از گروه فولکس بهتره؟
    من نمیفهمم چرا لقمه رو مچرخونی؟ داداش رقابت تویوتا و فولکس یعنی اینکه فروش برند تویوتا بیشتره یعنی اعتبار برند تویوتا سال هاست با اختلاف بیشتره یعنی تویوتا و بی ام دبیلو تنهتا دوبرند تحسین شده دنیا هستن و فولکس نیست
    یعنی تویوتا تو تقریبا تمام لیست های مقایسه(مثل قابلیت اطمینان، رضایت مشتری و…) از فولکس بالاتره و تو اکثریت اوله که خب طبیعی هم هست حتما یه چیز هست که نشان تویوتا معتبر ترین نشان دنیای خودروسازیه
    شما که ادم تحصیل کرده ای هستی لطفا یا جواب نده یا اگه جواب میدی بدون نیش و کنایه

    1. Mohammadreza

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      اولا که بقول شما وقتی همه میدونن پشت اینا فولکس هست قاعدتا باید اعتبار و ارزش فولکس هم خیلی بره بالا
      دوم میدونی مشکل کجاست دوست عزیز؟ مشکل اینجاست اعتبار فولکس بهمراه زیرمجموعه هاش روهم بازهم به تویوتا نمیرسه :)))
      مثلا بر اساس امار موسسه brandz که یکی از معتبرترین موسسه ها در این زمینست ارزش برند تویوتا 29 میلیارد دلار
      فولکس 9.3
      ائودی 10.1
      بقیه هم تو لیست 100 تایی نیستن ولی زیر 4 میلیارد ارزش دارن چون اخری که لکسوسه 4.3 میلیارد دلاره
      یعنی مجموع ارزش شون به تویوتا نمیرسه شما با امار بقیه موسسه ها مثلInterbrand نگا کنی باز تویوتا از مجموع اونا بیشتره (تویوتا 50میلیارد ائودی فولکس پورشه به ترتیب 12، 11،10 میلیارد و بقیه هم جز 100 تا نیستن ولی کمتر از 4 میلیارد هستن) تازه با منطق شما باید ارزش لکسوس هم با تویوتا جمع میزدیم که لازم نیست
      بعد داداش لطفا جواب همه بخش هارو بده
      یعنی ایا گروه فیات از گروه فولکس به واسطه استدلال خودت سرتره؟
      ودر اخر اینکه همیشه تو لیست های رضایت مشتری و… تویوتا اوله و فولکس جزء 5 تا هم نیست رو چی داری بگی؟

  19. حسن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    ارزشمند ترین برندهای دنیا در سال 2017اپل 184 ملیارد دلار-گوگل- میکروسافت-کوکاکولا-امازون-سامسونگ-تویوتا— فورد رتبه ی 33- ائودی 38-فولکس 40—
    اگه تمام همه ی برندهای فولکس را هم جمع بزنی نزدیک ارزش 50 ملیارد دلار تویوتا با افت 6 درصدی سال 2017 هم نمیشه . صفحات پدال را یکی پس از دیگری داغون میکنین این صفحات را ملت میخونن تا از مطلب پدال و نظرات درست دوستان استفاده کنن برای خرید شون تصمیم بگیرن نه تعصبات مارا

  20. حسن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    ارزش هر برند را جمعیت هدف از کل 8 ملیارد جمعیت دنیا تعیین میکنه که بازم تویوتا بزرگترین جمعیت هدف را داره. بعضی از برندها جمعیت هدف شون به هزار نفر هم نمیرسه ارزش دوست داشته شدن دارن امانه اینکه اینقد براش یقه پاره کنیم. لامبورگینی قبل از فولکس چندتا مالک داشت و بهترین طراحی را زمان مالکیت کرایسلر انجام داد که به گواه خیلی ها ژن اصلی بقیه محصولاتش بوده منم طرفدارشم ولی ایا طراحی زیبای ایتالیایی که صنعت مدلینگش در دنیا سرامده ربطی به امریکا داره نه نداره ماشین ایتالیایی منحصر به ایتالیاست

  21. حسن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    مگه بوگاتی قبل فولکس کارخانه ی گاری سازی بوده .زمان فولکس مهندسان بوگاتی یه موتور 4در 4 با 8000سی سی حجم ساختن با 4 تا توربو شارژ بسیار قوی با 1000 اسب و بعد شد 1200 تا و همون زمان کادیلاک موتور تنفس طبیعی 4در 4حجم 6000 سی سی ساخت با هزار اسب 1000اسب که با سرعت کم 8 تاش کار میکرد
    دارید همه را فراری میدید خیلی ها طرفدار خیلی از برندها هستند شما داری تفکیکشون میکنی دیگه کسی نمیتونه نظر بده یا تمایل به برند مورد علاقش کم میشه منم به خاطر سهام کشورم در گروپ المان و بودن بنز در ایران بنز را هم دوس دارم اما شما داری خودرو را پاستوریزه میکنی.

    1. حسن

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      در اصل دارید نه فقط از خودرو سازی که ازاموال و صنایع غصب شده ی ایران صحبت میکنید
      یه روزی ایران صنایع المان را از ورشکستگی نجات داد وگرنه هر تکش به یه کمپانی میرسید و الان چنین موضوعاتی نبود که براش نظر بذارید

    2. حسن

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      پدال عشقی به خدا گفتم اینا حذف میکنی صفایت.

  22. حسن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    سر دبیر محترم پدال :مردم برا خرید خودرو یه سرچ میکنن کم هزینه ترین ماشین ایران یاکم هزینه ترین ماشین خارجی در ایران یا بهترین ماشین ارزان قیمت ایران که واقعا بیشترین امار گوگل را تو ایران همین چند تا جمله دارن خیلی مجله ی خودرویی داریم اما در هر صفحه فقط مطالب مربوط به همون مطلب را میذارن بقیه را حذف میکنن میدونی با یک اعتماد بی جا به یک جمله ی متعصبانه یه نفر نیمی از پس اندازش را از دست میده چرا همه چی اینجا پلی میشه

  23. عشق فراري

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چه اتحادی بود این رنو نیسان
    فولکس واگن هم همچنان سلطان،تویوتا کماکان با کیفیت پرفروشتر از همیشه

  24. َعلي

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عرض سلام وادب
    اگه آمار کاملتری وجود دارده که شامل رتبه خودروسازان داخلی هم میشه لطفا درج کنید.
    باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا