در ادامهٔ گزارش نمایشگاه خودروی چنگدو به غرفهٔ هیوندای میرسیم یعنی برندی که در چین با مشکل مواجه است. این شرکت سدانهای زیادی در سبد محصولات خود دارد و کراساوورهای آنهم در چین از فروش پایین رنج میبرند. حال هیوندای برای اینکه اوضاع خود در چین را بهبود بخشد، اقدام به ساخت و معرفی یک استیشن کوچک کرده است. این خودرو، سلستا (Celesta) نام دارد و در اصل نسخهٔ استیشن از سدان سلستا محسوب میشود که چندی پیش معرفی شده بود. سلستا استیشن با دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۲۳ اسب بخاری و ۱.۴ لیتری توربوشارژ ۱۳۰ اسب بخاری به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این ماشین از ۸۰,۹۰۰ یوآن معادل ۱۱,۸۰۰ دلار آغاز شده و در چین با خودروهایی چون فولکسواگن گرند سانتانا و اشکودا راپید اسپیسبک به رقابت خواهد پرداخت.
شرکت جک در نمایشگاه چنگدو نسخهٔ بروز شدهٔ کراساوور سابکامپکت S3 را معرفی کرده است یعنی خودرویی که بهتازگی توسط کرمانخودرو در کشورمان هم عرضه شده است. در S3 جدید جلوپنجرهٔ بزرگ قبلی تغییر کوچکتر شده و قسمت پایینی آن بهنوعی حذف شده که نمای عجیبی ایجاد کرده است. قیمت این خودرو از ۷۲,۸۰۰ یوآن برابر با ۱۰,۶۰۰ دلار آغاز شده و با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که اولی ۱.۵ لیتری ۱۱۱ اسب بخاری و دومی ۱.۶ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری است.
شرکت هاوال همچنان به اضافه کردن کراساوورهای بیشتری به سبد محصولات خود که با دیگر محصولاتش همپوشانی دارد ادامه میدهد. جدیدترین محصول این شرکت مدل F7 است که بالاتر از مدل F5 و بین مدلهای H6 و H6 کوپه قرار میگیرد درحالیکه به مدلهای H7 و M6 هم نزدیک است. هاوال F7 که در ظاهر شباهت زیادی به WEY VV6 دارد، با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود. موتور اول یک واحد ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار است درحالیکه موتور دوم از نوع ۲ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار قدرت است. قیمت این ماشین از حدود ۱۵۰ هزار یوآن معادل ۲۱,۹۰۰ دلار آغاز میشود.
این خودرو مکسوس EG10 است که در اصل نسخهٔ الکتریکی امپیوی مکسوس G10 محسوب میشود. نسخهٔ الکتریکی این خودرو با کیت بدنهٔ جذاب و رینگهای بزرگ کاملاً اسپرت به نظر میرسد. موتور الکتریکی EG10 قدرتی برابر با ۱۰۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۸۰ نیوتن متر تولید میکند. قیمت این امپیوی الکتریکی از ۲۳۵,۳۰۰ یوآن برابر با ۳۴,۳۷۰ دلار آغاز شده و میتوان با یکبار شارژ باطریهایش مسافتی معادل ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.
چانگان در نمایشگاه چنگدو برای اولین بار کراساوور جدید CS35 Plus را رسماً به نمایش عمومی درآورده است. وجود کلمهٔ پلاس در نام این خودرو نشان میدهد که جایگزین CS35 کنونی نیست بلکه کراساوور لوکستری است که بالاتر از CS35 استاندارد قرار میگیرد. این خودرو طراحی داخلی و خارجی مدرن و زیبایی دارد اما از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۱۷ اسب بخاری CS35 معمولی استفاده میکند. قیمت CS35 Plus از حدود ۸۵ هزار یوآن برابر با ۱۲,۴۰۰ دلار آغاز میشود.
جگوار کراساوور E-Pace که بهصورت محلی توسط جوینت ونچر چری-جگوار-لندروور در چین ساخته شده است را در چنگدو به نمایش درآورده است. قیمت این کراساوور بریتانیایی در چین از ۲۸۸,۸۰۰ یوآن معادل ۴۲,۱۸۰ دلار شروع شده و به ۳۴۳,۸۰۰ یوآن معادل ۵۰,۲۲۰ دلار میرسد. E-Pace از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۰۰ یا ۲۴۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
امجی نسخهٔ تولید از کراساوور کامپکت جدید خود بنام HS را در نمایشگاه چنگدو به نمایش درآورده است. طراحی بیرونیان خودرو عالی به نظر میرسد و در آینده در بازار بریتانیا هم عرضه خواهد شد. امجی در چنگدو بالاترین نسخه از HS را به نمایش درآورده که Trophy نام دارد. این مدل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۱۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند و با قیمت پایهٔ ۱۷۱,۸۰۰ یوآن برابر با ۲۵ هزار دلار عرضه خواهد شد.
شرکت یِما نسخهٔ بروز شدهٔ کراساوور میان سایز T80 خود را هم در نمایشگاه چنگدو معرفی کرده است. در این فیسلیفت، چراغها، سپرها و جلوپنجرهٔ جدیدی دیده میشود. علاوه بر این، برای T80 پیشرانهٔ جدیدی هم ارائه شده که از نوع ۱.۸ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت است. دیگر پیشرانههای این خودرو نیز نمونههای ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری هستند. قیمت T80 از ۹۳,۸۰۰ یوآن برابر با ۱۳,۷۰۰ دلار آغاز میشود.
برند لوکس سیتروئن یعنی دیاس فروش فاجعهباری در چین داشته و هرماه تنها چند صد خودرو در این کشور به فروش میرساند زیرا خریداران چینی نمیدانند که چرا باید برای یک سیتروئن با لباسی جدید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. به همین دلیل دیاس تصمیم گرفته گزینهٔ جدیدی را در چین امتحان کند. این برند عمدتاً خودروهای لوکسی را به بازار عرضه میکند که این ویژگی در چین موفق نبوده است؛ بنابراین حالا این برند لوکس فرانسوی مدل اسپرت DS 7 Performance Line را ارائه کرده است. این خودرو از کیت بدنهٔ اسپرت و رینگهای بزرگتر برخوردار است اما پیشرانهٔ آن تغییری نکرده است. قیمت این مدل از ۲۴۹,۷۰۰ یوآن معادل ۳۶,۴۷۰ دلار آغاز میشود. دیاس قصد دارد در آینده مدلهای Performance Line بیشتری از محصولاتش را هم ارائه کند.
ادامه دارد…
گزارش نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۸ (قسمت اول)
مزدا
۱۹ شهریور ۱۳۹۷تو چین هر روز یه برند به وجود مییاد!!
*
۲۰ شهریور ۱۳۹۷سلام ۴ ماهه خودروسازای چین به ایران قطعه نداده به هیچ شرکتی قطعه نمیده تو ایران…
چینی ها فعلامارو ادم حساب نمیکنن
تا یک قرارداد گازو نفت مفت باهاشون ببندیم تا فعالیت کنن.
مزدا
۲۰ شهریور ۱۳۹۷وقتی نفت رو به هند زیر قیمت بازار میدیم و به روسیه باج میدیم.انتظار داری چین بیکار بشینه
Omid
۱۹ شهریور ۱۳۹۷چانگان cs35 از توارگ اسکی رفته
sina7
۱۹ شهریور ۱۳۹۷یکی بگه چرا ماشینای چینی رینگاشون کوچیکه!!!
احمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۷به خاطر کم بودن گشتاور ماشیناش ، مجبور رینگاشو کوچیک بزنه که فشار رو از رو موتور یه مقداری کم کنه
ماشین هم نرم تر میشه
Saeed
۱۹ شهریور ۱۳۹۷کلا این دی اس روهر جا ارائه داده این پژو سیتروئن نتیجش داغون بوده .نمیدونم چه اصراری به لوکس سازی داشتن حداقل تو این مرحله.
me84
۱۹ شهریور ۱۳۹۷.
بنظر من، ام جی و ون مکسوس از بقیه چینیها قابل قبول تر بودن
ابراهیم
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ام جی طراحی و مهندسیش صفر تا صد دست ام جی سنتر انگلستان هست و در چین مونتاژ میشه و حسابش از بقیه جداست
Genius
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ایول الله به چینی ها که لحظه ای دست از تلاش برای بهتر شدن نمیکشند هرچقدر من و توی ایرانی بیشتر هم از روی حسادت اونها رو تمسخرکنیم این واقعیات رو تغییر نمیده!صنعت مثلا بومی فقط مونتاژکاری ما که با هر بار تحریم همه میگیم ماشین های چند سال کارکرده کیفیت و دوامشون بیشتر از نمونه های صفره از بس خودکفا شدیم!!!!