چشم اندازهفته نامه

نظرسنجی: به کدام کشور در خودروسازی بیشتر علاقه دارید؟ از ژاپن تا آمریکا

در این نظرسنجی پدال شرکت کنید تا ببینیم در بین علاقه‌مندان به خودرو، کدام کشور خودروسازی بیشتر طرفدار دارد. ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان یا آمریکا؟

طرفداری در زندگی اکثر ما نقش دارد. از ورزش گرفته تا سینما، بسیاری از ما علایقی داریم و از آن دفاع می‌کنیم. یکی از عرصه‌هایی که بحث طرفداری در آن بسیار داغ و پررنگ است، جهان گستردهٔ خودرو است. این موضوع را هرروز در همین پدال در بخش نظرات مطالب مختلف بین کاربران می‌بینیم. اصلی‌ترین بحثی که در این زمینه جریان دارد، بین طرفداران کشورهای مختلف خودروسازی است که گاهی جدل‌های طولانی را به دنبال دارد. البته طرفداری تا زمانی که به توهین به علایق دیگران منجر نشود نه‌تنها هرگز چیز بدی نیست بلکه جذاب هم خواهد بود. ازاین‌رو، تصمیم داریم با برگزاری نظرسنجی بزرگی بین مهم‌ترین کشورها در صنعت خودروسازی جهان، ببینیم در این دنیای هیجان‌انگیز هر کشور چقدر طرفدار دارد.

آلمان

آلمان خاستگاه خودرو محسوب می‌شود. اولین خودرو با پیشرانهٔ درون‌سوز در این کشور ساخته شد و همه‌چیز را شروع کرد. آلمان هنوز هم یکی از قطب‌های خودروسازی اصلی جهان محسوب می‌شود. هرچند در طول تاریخ، خودروسازان آلمانی زیادی آمده و رفته‌اند اما مشهورترین برندهای این کشور همچنان فعال هستند. سال‌ها است که بهترین خودروهای لوکس جهان توسط سه برند مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی ساخته می‌شود و کمتر خودروسازی توان رقابت با آن‌ها را دارد درحالی‌که بهترین خودروهای اسپرت جهان از کارخانه‌های پورشه بیرون می‌آیند. از سوی دیگر، در آلمان یک غول خودروسازی بنام فولکس‌واگن هم وجود دارد که با خرید برندهای مشهور و متعددی، چند سال به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد. در خودروسازی آلمان همه‌چیز از تکنولوژی و مهندسی برتر گرفته تا میراث مسابقه‌ای را می‌توان پیدا کرد.

آمریکا

یکی دیگر از کشورهایی که نقش بسیار مهمی در پیشرفت خودروسازی داشت آمریکا است. اولین خودروهای تولید انبوه جهان در این کشور متولد شدند و خودرو را در اختیار عموم مردم قرار دادند. علاوه بر این، خودروسازان مختلف آمریکایی در طول تاریخ اختراعات و نوآوری‌های بسیار زیادی داشته‌اند و اکثر امکانات رفاهی و ایمنی که امروزه در خودروها می‌بینیم اختراع آمریکایی‌ها است. با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، سه قطب خودروسازی این کشور یعنی فورد، کرایسلر و جنرال موتورز همچنان در حال فعالیت هستند درحالی‌که طی یک دههٔ اخیر، یک عضو نوظهور بنام تسلا هم به این جمع اضافه شده است که عامل اصلی رواج خودروهای الکتریکی در کل جهان محسوب می‌شود. بااین‌حال، هنوز هم خودروسازی آمریکا را با پیکاپ‌های غول‌پیکر، ماسل کارهای جذاب و پیشرانه‌های حجیم V8 می‌شناسیم.

ژاپن

هرچند ژاپن جزء پیشگامان خودروسازی جهان نبود اما زمانی که پس از جنگ جهانی دوم خودروسازی این کشور پا گرفت، جهان را متحول کرد. خودروسازان ژاپنی کار خود را با خودروهای کوچک و اقتصادی آغاز کردند اما همین خودروها آن‌قدر جان‌سخت و باکیفیت بودند که توانستند جهان را تسخیر کنند. خودروسازانی مثل هوندا و تویوتا زمانی که در دههٔ ۷۰ وارد بازار آمریکا شدند، بازار خودروسازان بزرگ آمریکا را کساد کردند. از دههٔ ۹۰ نیز این شرکت‌ها با برندهای لکسوس، آکورا و اینفینیتی وارد بخش خودروهای لوکس شدند و بازار خود را گسترش دادند. با همین نظم و سخت‌کوشی، تویوتا توانست به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شود. علاوه بر این، دهه‌ها است که نام خودروسازان ژاپنی و خصوصاً تویوتا مترداف با قابلیت اطمینان و جان‌سختی شده است.

ایتالیا

بدون شک مهد سوپراسپرت‌های جهان ایتالیا است و وقتی نام این کشور می‌آید فراری و لامبورگینی در ذهن نقش می‌بندند. فراری با سابقه‌ای غنی و طولانی در مسابقات به شناسنامهٔ موتوراسپرت تبدیل شده است درحالی‌که لامبورگینی هم در طول تاریخ خود جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های جهان را ساخته است. علاوه بر این، از اوایل دههٔ ۹۰ نیز سروکلهٔ خودروساز دیگری از این کشور بنام پاگانی پیدا شد که اثر هنری متحرک تولید می‌کند. البته هرچند ایتالیا را با سوپراسپرت می‌شناسیم اما بزرگ‌ترین خودروساز این کشور فیات است که سابقه‌ای دیرینه و موفق در ساخت خودروهای کوچک دارد و زمانی یکی از غول‌های خودروسازی اروپا بود. لانچیا، مازراتی و آلفارومئو هم دیگر نام‌های بزرگ در تاریخ خودروسازی ایتالیا هستند که کارنامهٔ هرکدام مملو از افتخارات و قهرمانی‌ها در مسابقات مختلف است.

انگلستان

یکی از باسابقه‌ترین کشورها در خودروسازی انگلستان است. هرچند این کشور در طول تاریخ طولانی خودروسازی خود خودروهای مختلف و متنوعی تولید کرده است اما انگلستان را بیشتر با خودروهای لوکس و اشرافی مثل بنتلی، رولزرویس و جگوار می‌شناسیم. از سوی دیگر، یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ بریتانیا مینی است که هرچند لوکس یا اسپرت نبود اما در سراسر جهان خریدار پیدا کرد. انگلستان همچنین در مسابقات فرمول یک نقش بسیار پررنگی داشته و مقر اصلی بسیاری از تیم‌های فرمول یک در این کشور است. هرچند مالکیت اکثر خودروسازان بریتانیایی به شرکت‌هایی از دیگر کشورها مثل آلمان، هند، چین و بحرین واگذار شده است اما هنوز هم خودروسازانی مثل جگوار، لوتوس، مک‌لارن، بنتلی، رولزرویس و لندروور را به‌عنوان برندهایی بریتانیایی می‌شناسیم که شکوه و کیفیت گذشتهٔ خود را کاملاً حفظ کرده‌اند.

فرانسه

هرچند فرانسه هیچ‌گاه به‌اندازهٔ دیگر کشورهایی که ذکر کردیم در عرصهٔ خودروسازی جهانی مطرح نبوده است اما هرگز نمی‌توان نقش این کشور در صنعت خودروسازی دنیا را کتمان کرد. فرانسوی‌ها از دیرباز استاد ساخت خودروهای کوچک شهری بودند و موفق‌ترین هاچ‌بک‌های جهان در این کشور ساخته شدند. حتی اولین هاچ‌بک‌های جهان را هم فرانسوی‌ها ساختند. خودروسازان اصلی این کشور یعنی پژو، رنو و سیتروئن همچنین در طول تاریخ خود نوآوری‌های زیادی را ارائه کرده و حضور پررنگی در مسابقات رالی داشته‌اند. ناگفته نماند که هرچند بوگاتی از لحاظ تکنولوژی و مهندسی اساساً آلمانی محسوب می‌شود اما درواقع اصالتی فرانسوی دارد. علاوه بر این، در تاریخ خودروسازی فرانسه نام‌هایی مثل دلاهیه و دولاژ هم به چشم می‌خورد که در ابتدای قرن بیستم خودروهای بسیار لوکسی تولید می‌کردند.

کره جنوبی

درحالی‌که تا دههٔ ۷۰ شاید هیچ‌کس در دنیا به‌جز خود کره‌ای‌ها نام کیا و هیوندای را نشنیده بود اما در کمتر از نیم قرن این دو شرکت با تلاش و مدیریت صحیح به جایگاهی رسیدند که هم‌اکنون خودروهای آن‌ها در سراسر جهان شناخته شده و خریدار دارند. کره‌ای‌ها ابتدا با توسل به خودروسازانی مثل فورد، مزدا و میتسوبیشی کار خود را آغاز کردند اما طولی نکشید که توانستند به‌طور مستقل اقدام به توسعهٔ خودروهای خود کنند. این خودروسازان آن‌قدر جسارت پیدا کردند که حتی با الگوبرداری از لکسوس و ایجاد برند جنسیس، وارد عرصهٔ خودروهای لوکس شدند. البته غیر از کیا و هیوندای، در خودروسازی کره جنوبی دو نام دیگر یعنی دوو و سانگ‌یانگ هم دیده می‌شود اما این برندها هرگز نتوانستند به‌اندازهٔ هم‌وطنان خود موفق باشند.

نکته: در نظرسنجی زیر می‌توانید به بیش از یک گزینه رأی بدهید.

به خودروسازی کدام کشور بیشتر علاقه دارید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸۴ دیدگاه‌ها

  1. یوسفی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اول آمریکا
    دوم انگلیس

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. NAVID@@98

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      کلا اول🥇👑 اول فقط اروپا و آمریکا خدایی خوب همیشه همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها اونم بهترین و اولش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول ش اروپا و آمریکا هستن چون همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها اونم بهترین و اولش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول هستن خوب خدایی همیشه اول اروپا و آمریکا اول👑🥇

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. امیر

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دقیقا اما خوب تو اسیا ژاپن اعتبار خودروسازیه

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. NAVID@@98

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        تو اسیا که اره من که ۱۰۰ در صد
        به بد چین ترجیحش میدم ژاپن رو حتی به کره هم بد ترجیهش میدم بد اینکه من علاقه دارم به خودروهاش 👋

        موافقم 9
        مخالفم 2
  2. امیر

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بوگاتی رو فرانسه ساخته😐

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. شادمهر

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اونایی که دیس لایک دادن فازشون چیه بوگاتی اولین شرکتی بوده که تو فرانسه تأسیس شده. حداقل دلیل بیارید که چرا مخالف این نظر هستید. مثلا چیزی حالیتونه که دیس لایک می دین.

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. شادمهر

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      درسته شرکتش فرانسویه ولی چون دورگه است میگن فرانسوی آلمانیه چون بوگاتی توسط شرکت المانی یعنی فولکس واگن خریداری شد ولی اگه بری تاریخچشو بخونی متوجه میشی این ماشین فرانسوی در اصل توسط مهندسان آلمانی ساخته چون فرانسوی ها اون را استخدام کردند که روی این ماشین کنند و تو ساختش کمکشون کنند چون آلمانی های تکنولوژیشون از فرانسوی ها بهتر بود. و اینکه تاریخچه ماشین های آلمانی و فرانسوی نگاه کنی متوجه منظورم میشی حالا آلمان کجا فرانسه کجا دیگه بیشتر توضیح نمی دم.

      موافقم 8
      مخالفم 2
    3. شادمهر

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      خوب با نظرت موافقم ولی اگه متنی که مربوط به فرانسه را کامل می خواندی اینو نمی گفتی.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. ابوالفضل

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمیدونم فازتون چیه بوگاتی ایتالیایی نه فرانسوی و آلمانی برید تاریخچشو بخونید

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Nx

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امریکا
    المان
    ژاپن

    موافقم 11
    مخالفم 8
  4. حسین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول و اخر ژاپن

    موافقم 10
    مخالفم 7
  5. نارگ

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوئد رو چرا نذاشتید؟! حیف ولوو نیست؟!

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. Mazda

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      سوئد خیلی صنعت بزرگی نسبت به سایر لیست نداره

      موافقم 2
      مخالفم 3
  6. سینا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپن و هند

    موافقم 1
    مخالفم 13
  7. کلاته صیف علی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادتون رفت از ژاپن اسم نیسان رو بیارید این برند با تولید سوپر اسپورت های جی تی آر جز بهترین و اقتصادی ترین خودرو ها محسوب می شن

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میتسوبیشی رو جا انداختی

      موافقم 7
      مخالفم 1
  8. Moro

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    انگلیس اوله
    این رای گیری نشون میده اکثر مخاطبین تو باغ نیستن.
    دوم آمریکا سوم آلمان و ایتالیا سپس ژاپن

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. javad-bmw

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      اکثر مخاطبین تو باغ نیستن ، فقط تو تو باغی.
      کم تفت بده.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  9. Ali.JJJ

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    حالا ایتالیا و انگلستان ک ماشیناش ب ما نمیرسه 😁
    ولی خب اون دو تا رو فاکتور بگیریم ب نظرم ب ترتیب
    آمریکا
    ژاپن
    آلمان
    کره
    فرانسه

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. مجید

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (192 ديدگاه)

      آلفارومئو کوادروفولیو سدان مورد علاقمه، فیات ۵۰۰ هم از مینی کوپرمن، مینی‌تره ( کوچک‌تره ) هرچند از لحاظ پرفورمنس بهتر نیست.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  10. مسیح

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکدوم فقط چین

    موافقم 2
    مخالفم 13
  11. کوروش

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از روزی که کارل بنز اولین خودرو رو ساخت تا امروز با amg one و…
    وقتی صحبت از گل میشه یاد هلند میوفتیم، ساعت یاد سوئیس، خودرو هم آلمان

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. NAVID@@98

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اول 👑🥇خدایی همیشه خوب در هر چیز بهترین و اول
    آمریکا
    آلمان
    ایتالیا
    انگلستان
    کلا اروپا و آمریکا خدایی خوب همیشه در هر چیز بهترین و اول
    اول 👑🥇
    و….

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اتفاقا امریکا در خیلی از صنایع اول نیست. تنها صنعتی که امریکا واقعا توش با فاصله اوله و به واسطه ی اون تمامی ضعف هاش رو میپوشونه و به خورد ملت ها میده هالیووده. هالیوود رو از امریکا بگیر، اونوقت چهره ی بدون روتوشش مشخص میشه.

      موافقم 2
      مخالفم 5
  13. مجید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    همونطور که بهترین غذاهای بین‌المللی خواستگاهشون ایتالیاست ( لازانیا، پاستا، پیتزا و … )، خودروسازی ایتالیا هم خاصه و انگار از یه سیاره‌ی دیگست و بهتره اینطوری بگم.

    همونطور که هنر رو وارد آشپزی کردند، هنر رو وارد خودروسازی هم کردند، هر ماشین ایتالیایی میتونه یه اثر هنری باشه حتی مدلهای اقتصادی مثل فیات ۵۰۰.

    تو فوتبال هم همیشه آتزوری خاص بوده و بهترین دفاع وسطا رو داشته.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. مجید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    از آمریکا یه اف ۳۵۰ فول
    از ژاپن هم همون GT-R گودزیلا
    از انگلیس آخرین رلزرویس
    از ایتالیا هم آونتادور اس وی جی
    از آلمان هم یادم نیست کدوم مدل آئودی بود فک کنم Q5 بود که خیلی هوشمند و پرآپشن بود.
    از فرانسه هم بوگاتی شیرون

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. Mj

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    علاقه: آلمان، ژاپن، آمریکا، فرانسه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینها به سه دسته تقسیم میشن خوب متوسط وبد
    ماشین خوب ماشینیه که هم ازلحاظ فنی وهم ازلحاظ استقامت کم نیاره
    ماشینهای آمریکایی تودسته خوب قراردارن بعدمیشه آلمان،ایتالیا،ژاپن،انگلیس
    کره ماشینهای متوسط داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهترین خودروسازی در کشور:
    اول ژاپن.
    دوم آلمان.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  18. نوید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدون شک آلمان

    موافقم 6
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دم سایتتون گرم که حتی اسمی از چینی ها نبرد😂

    موافقم 4
    مخالفم 2
  20. ایران

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    وقتی از صدقه سری مسئولین داشتن خودروهای خوب دنیا آرزو شده برای ما این نظر سنجی چی به درد ما میخوره؟!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. ESM

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آینده خودرو فقط چین

    موافقم 1
    مخالفم 2
  22. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدا مسئولین ما رو لعنت کنه که مردم رو از داشتن کالای خوب و با کیفیت محروم کردن تا دیروز که خودرو حالا لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی!!! هیچ چی مردم براشون مهم نیست سلامتی رفاه اقتصاد و … هیچ کدام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا امریکا چه مدل های خاصی داره که بخواد اول باشه؟ ثروتمندان خود امریکا میرن ماشین های آلمانی و انگلیسی و ژاپنی میخرن؛ این به این معنیه که اگر محدودیت مالی در انتخاب وجود نداشته باشه بهترین انتخاب ها دقیقا از برندهای امریکایی نیستن! فارغ از رپورتاژ شدید تسلا.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. م ب

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جمع کنید با این مسخره بازیهاتون وقتی برای خودروی دست دوم فرانسوی و کره ای که توی رده پایین هستن باید میلیاردی پول بدی این نظر سنجی چه فایده ای برای ما داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. Alireza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    انتخاب سخته اینکه باید بین فورد و دوج و شورلت آمریکا با بنز و بی ام و و پورشه آلمان با لامبورگینی و فراری و مازراتی ایتالیا با بنتلی و رولزرویس و جگوار انگلیس با تویوتا و لکسوس و نیسان ژاپن یکی رو انتخاب کنی وقتی همشون پرچمدارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا