بعد از بررسی کامل رقابت انتخاب خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند، حال امروز به رقابت انتخاب اسیووی سال ۲۰۱۸ موتورترند پرداختهایم. این بیستمین سالی است که رقابت SUV سال توسط موتورترند برگزار میشود و شاید طی این دو دهه هیچگونه از خودروها تغییراتی اساسیتر از اسیوویها را تجربه نکرده باشند. در اوایل قرن بیست و یکم، اسیوویها از نمونههایی با ساختار بدنه روی شاسی که بر اساس پیکاپها ساخته شده بودند به سمت ساختارهای یکپارچه حرکت کردند که راه آنها را از پیکاپها جدا کرده و انقلابی در بخش اسیوویها ایجاد نمود. از آن زمان به بعد همواره شاهد ایجاد تغییرات و دگرگونیها در دنیای شاسیبلندها بودهایم. طی این سالها، اسیوویها از خودروهایی جعبهای شکل و زمخت، به نمونههای شهری و مدرن تبدیل شدند تا جایی که حتی کوپهها و استیشنها هم با افزایش ارتفاع به کراساوور مبدل گشتند. انقلاب اسیوویها آنقدر عمیق و بزرگ بوده است که در هیچیک از شرکتکنندگان رقابت اسیووی سال امسال نمونهای با شاسی نردبانی وجود ندارد.
یکی دیگر از تفاوتهای مهم رقابت اسیووی سال امسال، نبود پیشرانههای V8 در بین شرکتکنندگان است. در رقابت امسال ۲۴ شرکتکننده در ۳۷ مدل مختلف حضور پیدا کردهاند که دوسوم آنها از پیشرانههای چهار سیلندر استفاده میکنند. پس آن ۱۰ خودرو مجهز به پیشرانههای شش سیلندر هستند و دو شرکتکننده نیز با موتورهای سه سیلندر به میدان آمدهاند. البته این به معنای کاهش قدرت خودروها نیست زیرا اکثر خودروها کاهش تعداد سیلندرها را با استفاده از سیستمهای پرخوران جبران کردهاند بهنحویکه ۳۰ خودرو از شرکتکنندگان امسال مجهز به پیشرانههای توربوشارژ (شامل سه موتور توئین توربو و سه موتور با هردو سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر) هستند. علاوه بر این، در بین شرکتکنندگان یک خودرو با موتور سوپرشارژ و دو خودرو با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی وجود دارد درحالیکه یک شرکتکننده هم از پیشرانهٔ توربودیزل استفاده کرده است. میانگین حجم موتور شرکتکنندگان ۲.۳ لیتر و متوسط قدرت آنها ۲۴۸ اسب بخار است. در همین حال، میانگین مصرف سوخت بزرگراهی شرکتکنندگان امسال از ۹.۴ لیتر در سال ۲۰۱۷ به ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته درحالیکه میانگین وزن خودروها نیز ۱۸۳ کیلوگرم کاهش داشته است.
در بین شرکتکنندگان، تنها یک خودرو از سیستم چهارچرخ محرک سنتی استفاده میکند و بقیه به سیستم AWD با کنترل الکترونیکی مجهز هستند درحالیکه دو شرکتکننده نیز صرفاً با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به رقابت آمدهاند. در بخش گیربکسها نیز عمدهٔ شرکتکنندهها از نمونههای شش، هشت و نُه سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند، تعداد انگشتشماری به گیربکس CVT مجهز هستند، یک خودرو از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه استفاده کرده و در یک شرکتکننده هم گیربکس دستی بکار رفته است. همچنین رقابت اسیووی سال ۲۰۱۸ واقعاً یک رقابت بینالمللی است زیرا از کشورهای آلمان، ژاپن، انگلستان، ایتالیا، سوئد، کره و ایالاتمتحده نماینده یا نمایندگانی در آن حضور دارند.
شرکتکنندگان رقابت اسیووی سال ۲۰۱۸ موتورترند
آلفارومئو استلویو | لندروور دیسکاوری |
آئودی Q5 | مازراتی لوانته |
بامو X4 | مزدا CX-5 |
بیوک انکلیو | مرسدس بنز GLC کوپه |
بیوک انکور | مینی کانتریمن |
بیوک انویژن | نیسان روگ اسپرت |
شورلت اکوئناکس | سوبارو کراسترک |
شورلت تراورز | تویوتا C-HR |
جیامسی تراین | فولکسواگن اطلس |
هوندا CR-V | فولکسواگن تیگوآن |
هیوندای سانتافه | ولوو V90 کراس کانتری |
جیپ کامپس | ولوو XC60 |
شرکتکنندگان رقابت امسال طی دو هفته توسط کارشناسان حرفهای موتورترند موردبررسی قرار گرفتند. طی این رقابت دشوار، تمامی شرکتکنندگان توسط کارشناسان بهطور کامل در کلیهٔ جنبهها مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند تا از بین آنها خودروی برنده بهعنوان اسیووی سال موتورترند انتخاب گردد. در ابتدا با استفاده از تجهیزات اندازهگیری دقیق و پیشرفته، شرکتکنندگان در آزمونهای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر، مسافت ۴۰۰ متر، ترمز گیری از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت و تعیین شتاب جانبی (جی) موردبررسی قرار گرفتند. سپس یازده داور تمامی ۳۷ خودرو را در مسیری چهارقسمتی به طول ۲۲ کیلومتر مورد ارزیابی قرار دادند. این چهار قسمت عبارت بودند از مسیر آفرود ۲ کیلومتری با سربالاییها و سرازیریها، مسیر سنگلاخی ۸۰۰ متری، مسیر پیچدرپیچ ۳ کیلومتری و مسیر چهار لاینهٔ ۱۲ کیلومتری که آزادراهها را شبیهسازی میکرد. در طول این مدت خودروها بیرحمانه موردبررسی قرار گرفتند و از هر ماشین ارزیابی کاملی شامل راحتی صندلیها، متریال و کیفیت، نقاط کور و… به عمل آمد. پس از این مرحله، از بین ۲۴ خودرو و ۳۷ مدل، نهایتاً هفت خودرو بهعنوان فینالیست انتخاب شدند.
فینالیستهای رقابت اسیووی سال ۲۰۱۸ موتورترند
آلفارومئو استلویو
شورولت تراورز
هوندا CR-V
لندروور دیسکاوری
سوبارو کراسترک
فولکسواگن اطلس
ولوو XC60
پسازاین، فینالیستها به جادههای عمومی برده شدند و به مدت دو روز موردبررسی کامل قرار گرفتند. مسیری که برای آزمایش انتخاب شد ۴۴ کیلومتر طول داشته و شامل مسیر شهری با توقف و حرکت زیاد، سربالایی به طول ۳۰۰ متر و سپس سرپایینی به طول ۱۵۰۰ متر، جادههای باریک، پیچها، مسیرهای بینشهری و دو خط آهن میشد. در پایان این دو روز که طی آن ضعفهای فینالیستها در دنیای واقعی مشخص شد، داوران و کارشناسان راهی اتاق گفتگو شدند تا با مشورت و بررسی نتایج، نهایتاً اسیووی سال ۲۰۱۸ موتورترند را انتخاب کنند. بدین ترتیب در پایان این رقابت سخت و طولانی، هیئتداوران از بین هفت فینالیست امسال از بهترینهای کلاس خود هستند، نهایتاً هوندا CR-V را بهعنوان اسیووی سال ۲۰۱۸ موتورترند انتخاب کردند.
نگاه کوتاهی به هوندا CR-V، اسیووی سال ۲۰۱۸ موتورترند
این دومین باری است که هوندا CR-V در طول عمر بیستسالهٔ خود پیروز رقابت اسیووی سال موتورترند میشود. بهروزرسانی و فیسلیفت نسل قبلی CR-V برای به دست آوردن عنوان اسیووی سال ۲۰۱۵ موتورترند کافی نبود و به همین دلیل این عنوان به جیپ چروکی رسید اما حالا سه سال بعد CR-V بهطور کامل از نو طراحی شده و تازهنفس به میدان این رقابت سخت بازگشته است. بدین ترتیب در رقابت امسال نسل جدید این کراساوور ژاپنی توانست با اختلاف تنها یک رأی، بر آلفارومئو استلویو غلبه کرده و عنوان اسیووی سال موتورترند را به دست آورد.
همانند هر هوندای جدیدی که طی سالهای اخیر در ایالاتمتحده عرضه شده است، CR-V جدید هم بزرگتر از قبل شده و این رشد ابعاد با طراحی زیبا و جدید بیرونی آن ترکیب شده است. بااینحال منصفانه بگوییم، با وجود کراساوورهای زیبایی چون ولوو V90 کراس کانتری و آلفارومئو استلویو، هوندا CR-V را نمیتوان در بین زیباترینها قرار داد. نسل جدید CR-V اما در طول، ارتفاع و فاصلهٔ محوری نسبت به نسل قبلی رشد داشته است ولی بااینوجود، وزن آن ۵۱ کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته است که به هندلینگ و کاهش مصرف سوخت آن کمک میکند.
برای این کراساوور ژاپنی دو پیشرانهٔ مختلف قابل سفارش است که نیروی هردوی آنها توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا میکند. موتور پایه یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور است که از نسل قبلی گرفته شده است؛ اما تیپهای بالاتر به موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز هستند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته ارائهٔ دو پیشرانه با خروجیهای نزدیک به هم ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما این روش خاص هوندا است.
قیمت تیپ پایه با موتور ۲.۴ لیتری از زیر ۲۵ هزار دلار آغاز میشود اما با پرداخت تنها ۲۷۵۰ دلار بیشتر، میتوان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو را به دست آورد که حداکثر قدرت خود را در دورهای پایینتر و حداکثر گشتاورش را در محدودهٔ گستردهتری نسبت به موتور تنفس طبیعی ارائه میکند. علاوه بر این، این موتور عملکرد و مصرف سوخت بهتری هم دارد. CR-V با این موتور توربو نهتنها ۰.۸ ثانیه زودتر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد که با توجه به اعداد اعلامی EPA، حدود ۸ درصد هم مصرف سوخت کمتری در سیکل شهری دارد. آزمایشات واقعی ما نیز بهبود ۲۲ درصدی را در مصرف بزرگراهی نشان داد.
مشخصات فنی
Honda CR-V 2017 | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۲ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۶ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۵۸/۱.۸۵/ ۱.۶۹ متر |
وزن | ۱۵۷۹ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب |
ظرفیت بکسل | ۶۸۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۹ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۷۹ جی |
مصرف سوخت EPA | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) |
مصرف سوخت واقعی | ۸.۸ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۳ لیتر |
قیمت | ۳۴,۶۳۵ |
سامان اذری
۷ دی ۱۳۹۶دم هوندا گرم
کارش عالیه
شندی
۸ دی ۱۳۹۶اتفاقا مزیت بزرگ هوندا همینه که با همچین قیمتی بین تمامی غولها به عنوان بهترین انتخاب شده! هوندا ماشین هاش از لحاظ فنی عالی هستند. ای کاش از لحاظ بصری هم به زیبایی خودروهای هم قیمت خودش مثل کراس اورهای مزدا و سورنتو و سانتافه میشد.
Saeed Boroomand
۸ دی ۱۳۹۶سری امسالش از سانتافه و سورنتو زیباتره انصافا. ام دی ایکس آکوردش هم که خب خیلی زیباست،
فکر کنم شتاب جانبی رو اشتباه نوشتن ۷۸ صدم یکم زیادی بالاست. شتاب خطی اش هم سخته باورش اونم با جعبه دنده سی وی تی.
meysam
۷ دی ۱۳۹۶خداییش بین این همه غول(دیسکاوری،ولوو .استویلو و بقیه رفقا)چرا سی آر وی؟
PaRHaM
۷ دی ۱۳۹۶با اون جای دنده اش?
F۲۲RAPTOR
۷ دی ۱۳۹۶با اون محور متحرک جلوش
sina
۷ دی ۱۳۹۶با احترام به همه خودروسازها بنظر من هوندا بهترین خودروساز رده اقتصادی دنیا هستش. اینو رده بندی ها نشون میده ک تقریبا تو همه شون خودروهای هوندا اول هستن.
بعد از انتخاب سیویک و اکورد و ریج لاین بعنوان خودروی سال و کلاریتی بعنوان خودروی سبز سال این دفعه نوبت crv بود ک کراس اور سال بشه.
توررنج قیمت زیر سی هزارتا بهترین کراس اور همین ماشینه.
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶دمت کرم دااش سینا
به علاوه nsx که خودروی پرفورمنس سال شد .
sina
۷ دی ۱۳۹۶مخلصیم علی جان
اره اونو یادم نبود ✌️
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶فکر میکنم هوندا فقط یه افرودر حرفه ای کم داره .
یه چیزی مثل لندکروزر .
شک ندارم اگه هوندا وارد افرود بشه همه رو داغون میکنه .
mehran911
۷ دی ۱۳۹۶بعیده که این تعداد دیسلایک رو یک نفر داده باشه
خیلی دوست داشتم بدونم دلیل دوستان چیه ؟؟؟
.
نظر من هم اینه که هوندا در عرصه خودروهای صرفا اقتصادی واقعا بهترین هارو تولید میکنه
Sina
۷ دی ۱۳۹۶توی بحث مشخصات فنی وا کارایش و سواریش حرفی نیست واقعا اوکیه اما اصلا با قیافه بیرون و داخلش حال نمیکنم بیرونش خیلی زشته مخصوصا پشتش که آدمو یاد هوندا اودیسه بد ترکیب میندازه…
اگر همین مقدار پول رو ملاک قرار بدیم من حتما نیسان ایکس تریل فیس لیف جدیده رو میخرم کارایش با هوندا یکیه عوضش قیافه شیکترو دو صندلی بیشتر گیرت میاد
به بررسی های این سایتها مثل موتور ترندو تاپ گیرو…هیچ توجهی نباید داشت خیلی اوقات شخصی نظر میدن ببنید بازار و عموم مردم چه انتخابی کرده فعلا که ایکس تریل خیلی پر فروشه
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶من فقط با چراغای عقبش مشکل دارم .
بقیه قسمت هاش واقعا عالی طراحی شده .
درست مثل اکورد .
دقیقا مشکلم با ایکس تریل هم همین چراغای عقبشه .
هر دو از بهترین ها هستن و فروش جفتشون هم عالیه .
ولی بین این و ایکس تریل و هایلندر
قطعا انتخابم crvخواهد بود .
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶?هوندا?
واقعا کار درسته
ماشین هاش تو هر سگمنتی که هستن بهترینن .
nsx هم خودروی پرفورمنس سال شد با بیشترین رای در تاریخ انتخاب این خودرو ها .
در مورد سیویک و اکورد هم که نیاز ب گفتن نیست .
اصلا عالیه این هوندا
good mood
۷ دی ۱۳۹۶بهترین انتخاب ها رو کردن
استویلو
دیسکاوری
کراس ترک
اطلس
ولوو XC 60
تراورز
فقط من جای honda رو با Alfa یا دیسکاوری یا Audi Q5 عوض میکنم
هوندا عالیه اما از طراحی امسال CR V به عنوان خودرو برتر زیاد خوشم نیومد
F۲۲RAPTOR
۷ دی ۱۳۹۶الان یه عده میان میگن
من اصلا انتظار نداشتم بنز تو لیست فینالیستا باشه
اصلا موتور ترند اعتبار لازم و نداره
سلام جوان مرد
????
حسین
۷ دی ۱۳۹۶خدای من 25 هزار دلار تقریبا 100 تومن. همیشه جک اس 5 رو مثال میزدیم که اونم رفت بالای صد میلیون. تازه اونم با در آمد ما که تقریبا یک دهم اوناست .مردیم ما فقط روضه خون و مرده شور نداریم
Mahdi Chevrolet
۷ دی ۱۳۹۶کاش مشکل خرید جک بود
اوج فاجعه اونجاست که همین پرایدو (صفر کیلومتر) بعضیا نمیتون بخرن
این دردش خیلی بیشتره
جواد
۷ دی ۱۳۹۶آقا مهدی به نکته خوبی اشاره کردن فقط من موندم با این که مردم توانایی خرید همین پراید رو هم ندارن چرا دولت هر چند ماه به چند ماه با بهانه قیمت رقابتی قیمتشو افزایش میدن؟ ??
Ali.usa
۷ دی ۱۳۹۶نظر من تراورز باید اول میشود واقعا امسال عاااالی بوده از همه نظر
AmirHo3ein
۷ دی ۱۳۹۶با وجود اینکه طرفدار المانی ها هستم و Q5 رو خیلی دوست دارم اما باید به قدرت ژاپنی ها اغراق کنم از بین سه شرکت کننده المانی هیچ کدومش به فینال راه پیدا نکرد crv با قیمت 35هزار دلار برنده رقابت شده این واقعا عالیه
Mohamad
۷ دی ۱۳۹۶هوندا فوق العاده قوی و جاه طلبانه داره کار میکنه و تقریبا هر جایزه ای رو درو کرده تا الان.
در دنیای موتورسیکلت هم جدای از محبوب بودن و فوق العاده بودنش، اگه اشتباه نکنم حرف اول رو در زمینه فروش میزده و هنوزم میزنه!
سیاست های مدیریتی هوندا تفاوت زیادی با تویوتا داره و در عین حال جذابتره و سوییشیرو هوندای فقید شرکتی رو تاسیس کرده که کشورش همیشه به اون افتخار کرده. انصافا اسم هوندا هرکسی رو به وجد میاره، بنظر من اگه قرار باشه برندی از بین همه ی برندهای خودروسازی بعنوان برند سال انتخاب بشه این حق هونداست چون نشون داده شایسته ی این مقام هست
Saeed Boroomand
۸ دی ۱۳۹۶یه دلیل مهم خوب بودن هوندا و مزدا توی تعداد کم رده های خودروشونه. اینطوری تمام تکنولوژی و دستاوردهاشون رو توی همون یه ماشین هزینه میکنن. اما شرکت های زیادی هستن که سه چهار مدل مختلف دارن نزدیک به هم نتیجه این که برای این که ماشین خوبشونو مردم بخرن امکانات مدل های پایینی کم تر میشه.
مثال داخلی اش پراید که اخیرا با یونولیت و مقوا سر هم میکنن فضای داخلش رو. احتمالا بعد یه مدت لاستیک زاپاس بشه آپشن. ..
Meysam..LaFerrari
۷ دی ۱۳۹۶آلفا رومئو مثل یوزپلنگ داره پیشرفت میکنه!! فقط تو چند سال به یکی از بهترین خودروسازهای دنیا تبدیل شده لعنتی!! اینجا هم که فقط با یک رای مغلوب شد ؛ امیدوارم روز به روز به همین شکل پیشرفت کنه این برند دوست داشتنی.
و در نهایت دم هوندا گرم ؛ ماشینی ساخته که منتقدین کاملا معتبر موتور ترند بعنوان برترین SUV سال انتخابش کردن و من شک ندارم که لایقش هست اما دوست داشتم آلفا برنده ی نهایی باشه.
Elemento
۷ دی ۱۳۹۶.
بدون شک بهترین اس یو وی امسال لامبورگینی اوروسه.
Meysam..LaFerrari
۷ دی ۱۳۹۶کاری ندارم اوروس بهترین هست یا نیست.
ولی شما از کجا فهمیدید اوروس بهترینه ؟ چندتا سایت معتبر بررسیش کردن که شما این رو فهمیدید ؟
صرف سریعترین بودن دلیل بر بهترین بودن نیست ؛ مخصوصا تو سگمنتی که سرعت و پرفورمنس در درجات سوم و چهارم اهمیت پیدا میکنه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۷ دی ۱۳۹۶اتفاقا تو همین سگمنت هم میثم جان پرفورمنس اهمیت داره.
پرفورمنس هم که فقط شتاب نیست.
با امیر هم موافقم شاسی بلند اوروس تو این کلاس بهترین خواهد شد.
بنتایگا چی داره داره که باید تو این کلاس بهتر از بقیه باشه؟؟؟
لامبو قابلیت های آفرودش به مراتب بیشتر از بنتلی هستش و وقتی این با پرفورمنس عالیش ترکیب بشه بینظیره.
F۲۲RAPTOR
۷ دی ۱۳۹۶ولی جلوی گرند چروکی ترک هاوک
از لحاظ پرفورمنس و افرود
حرفی واسه گفتن نداره
حمیدرضا
۷ دی ۱۳۹۶این بررسی خیلی حرفه ای بوده قطعا کیفیت هوندا خیلی بالاست بااینکه به شخصه از این مدل خوشم نمیاد اما یکم در موردش تغییر موضع خواهم داد
محمد
۷ دی ۱۳۹۶قابل پیش بینی بود
Just bentley continentak
۷ دی ۱۳۹۶بهترین suv دنیا به نظرم بنتلی بنتایگاست بعدش مرسدس بنز g کلاسو رنج رور اتو بیوگرافی نمی دونم اینا چرا این suv ها رو می گن بهترین اخه هوندا کجا و بنتلی و بنز کجا .
NAVID۰۰۹۸
۷ دی ۱۳۹۶جالبه
با اینکه هوندا همیشه تو بررسی ها بالاتر از تویوتا بوده با توجه به قیمت برابر
ولی چرا تویوتا تو بحث فروش بالاتره همه جای دنیا
بخصوص در آمریکا
با اینکه هردو عالی هستند ولی این نشوندهنده قدرت بِرَند تویوتا بین مردم دنیاست که شکل گرفته
sina
۷ دی ۱۳۹۶چند تا نکته هستش نوید جان
اول اینکه تعداد مدلهای هوندا تقریبا نصف تویوتا هستش و خعلی تمایلی هم به افزایش تعداد مدلهاش نشون نمیده هوندا بر عکس تویوتا
دوم اینکه تو خعلی از خودروهای هم کلاس هوندا فروشش اندازه تویوتاست. مثلا تو همین کراس اوور کامپکت.
سوم اینکه پیشنهادهای خرید و خدمات پس از فروش تویوتا خعلی گسترده تر از هونداست.
و نکته اخر هم خودت گفتی ک همون بحث برندینگ هستش.
علیرضا
۷ دی ۱۳۹۶بهترین اس یو وی سال دیفرانسیل جلو؟!خب مگه عقل طرف کمه واسه دو سانت ارتفاع بیشتر شاسی بخره خب سواری میگیره که هم نرم تره هم هندلینگش بهتره هم وزنش کمتره هم مصرفش آخه خیر سرشون کارشناس خودرو بودن و شاسی بلند دیفرانسیل جلو انتخاب کردن حالا میگیم مردم عادی عشق شاسین واسشون اینا مهم نیست ولی اینا که دیگه کارشناسن آدم شاسی که میگیره حد اقل انتظار داره یه کوچولو قابلیت خارج جاده داشته باشه دیگه
عرفان
۷ دی ۱۳۹۶موافقم اما عقل مردم تو چشمشونه =((
Saeed Boroomand
۸ دی ۱۳۹۶والا توی کشورهای غربی، برداشت بنده، یکی از مهم ترین دلایل خرید شاسی بلند فضای بار زیادشه، برای سفر یا خرید های داخل شهر.
اون تلقی کلاسیک از شاسی بلند رو کسایی که جیپ میخرن یا لندرور معمولا دنبالش هستن.
توی ایران هم که خب …
ابولفضل نصیری
۷ دی ۱۳۹۶موتوترند تو بگو بهترین تاریخ برای من فقط استلویو
Saeed Boroomand
۱۰ دی ۱۳۹۶همه میدونن استولیو بهتره، اما برای این که بشه رده های قیمتی مختلف رو با هم مقایسه کرد فاکتور های دیگه رو هم باید در نظر گرفت. مثلا وقتی یه ماشین ۳۰ هزار دلاری نود درصد کارایی یه ماشین صد هزار دلاری رو نشون بده ، اون موقع اون ارزونه هست که جلب توجه میکنه، خر چند بهتر نیست و هر دو مشتری های خودشونو خواهند داشت…
Hossein
۸ دی ۱۳۹۶قیمتش زیر چهل هزار دلاره مسئولین رسیدگی کنن به وقت وارد ایران نشه داخلیا ناراحت بشن
آرمین
۸ دی ۱۳۹۶هوندا crv باشه بعد مزدا cx5 نباشه؟!!!!!!!!!!!!!