پورشه

تجربه رانندگی با پورشه تایکان 4S مدل 2021

پورشه تایکان توربو S از زمان ورود به بازار تاکنون قواعد بازی را تا حدی تغییر داده اما با قیمت حدود ۱۴۰ هزار پوندی، این خودرو پرفورمنس عالی را با قیمتی بالا ترکیب کرده است. هم‌اکنون ما مدل نسبتاً ارزان‌قیمت‌تر یعنی تایکان 4S را تست کرده‌ایم تا ببینیم این خودروی ۸۳۵۸۰ پوندی چه چیزی برای عرضه دارد.

پورشه تایکان 4S

به‌طور ساده باید گفت این خودرو قطعاً نقاط مثبت زیادی دارد و دلایل متنوعی هم برای آن ذکر می‌کنیم. اول اینکه این خودرو بسیار ارزان‌تر از نسخه پرچم‌دار تایکان بوده اما این به معنی قربانی شدن توانایی‌های سدان الکتریکی پورشه نبوده است.

پورشه تایکان 4S

زیبایی یک خودروی الکتریکی این است که پرفورمنس خود را به خاطر گشتاور آنی در حد بالایی ارائه می‌کند. اگرچه قدرت 4S نسبت به برادران قوی‌تر خود کمتر است اما هنوز هم خروجی ۵۶۳ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. شایان ذکر است خودروی حاضر در تست به باتری پرفورمنس ۴۶۱۳ پوندی مجهز بوده و قدرت و گشتاور و برد بهتری را در دسترس قرار می‌دهد. اگرچه تایکان 4S وزن ۲۲۲۰ کیلوگرمی دارد اما با وجود سیستم چهار چرخ محرک می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای را ثبت کند.

پورشه تایکان 4S

شما به سادگی می‌توانید بگویید تایکان 4S همان پرفورمنس مدنظر از یک سدان لوکس و چهار درب را عرضه می‌کند و پاسخ آنی پدال گاز آن یکی از فاکتورهای کلیدی در هیجان رانندگی می‌باشد. حتی در سرعت‌های بزرگراهی نیز شتاب گیری خودرو کم نمی‌شود و این جزو مزیت‌های پورشه است.

پورشه تایکان 4S

البته صرف‌نظر از مشخصات موجود، تمامی نسخه‌های تایکان در خط مستقیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. از فرمان پذیری گرفته تا سواری، تایکان سریعاً به عنوان یک پورشه شناخته شده و تنها تفاوت آن با سایر محصولات پورشه این است که تایکان محصولی برای عصر جدید می‌باشد.

پورشه تایکان 4S

این خودرو در پیچ‌ها فرمان پذیری نرمالی دارد. تایکان دقت و توازن وزن زیبایی داشته و فرمان پذیری اکسل عقب که یک آپشن ۱۶۵۰ پوندی است در حالت اسپورت پلاس به حد نهایی خود رسیده و چابکی خودرو را واقعاً بالا می‌برد. چسبندگی خودرو بالاست و تایکان سبک‌تر از آنچه واقعاً هست حس می‌شود. سیستم هدایت گشتاوری پلاس ۱۰۵۲ پوندی پورشه نیز به عبور بهتر این خودروی الکتریکی از پیچ‌ها کمک می‌کند.

پورشه تایکان 4S

کنترل تکان ها و حرکات بدنه فاکتوری کلیدی بوده و البته وجود سیستم تعلیق بادی و تطبیقی به همراه حذف صدای پیشرانه و باد باعث شده کابین خودرو آسایش احساس‌برانگیزی داشته باشد.

پورشه تایکان 4S

یکی از حقایق مهم درباره این خودروی الکتریکی به شعاع حرکتی آن مربوط می‌شود. اگرچه برد ادعایی ۴۱۴ کیلومتری این مدل خیلی بد نیست اما شاسی بلندهای رده میانی که کمتر از نصف تایکان قیمت دارند برد بیشتری را ارائه می‌کنند. اگرچه این خودروها فاقد پرفورمنس تایکان هستند اما شاید شعاع حرکتی آن‌ها فاکتور مهم‌تری باشد. البته ما در آب‌وهوای سرد پیش‌بینی می‌کنیم برد تایکان برابر با ۳۵۵ کیلومتر باشد.

پورشه تایکان 4S

تایکان البته قابلیت‌های شارژ بسیار خوبی داشته و در تریم باتری پرفورمنس می‌توان از شارژر ۲۷۰ کیلوواتی استفاده کرد. با این وجود ۸۰ درصد باتری را می‌توان تنها در ۲۳ دقیقه شارژ کرد.

پورشه تایکان 4S

کابین خودرو دارای چهار نمایشگر شامل داشبورد دیجیتال ۱۶.۸ اینچی است. سه نمایشگر دیگر هم حساس به لمس بوده و پانل پایینی سیستم تهویه مطبوع را کنترل کرده و می‌تواند از آن به عنوان تاچ پد برای نمایشگر بالایی و مرکزی استفاده کرد. همچنین یک نمایشگر نیز پیش روی سرنشین جلو قرار دارد.

پورشه تایکان 4S

کیفیت متریال بکار رفته خوب بوده و کیفیت ساخت تایکان هم عالی است اما تریم چرم به‌صورت استاندارد وجود ندارد. به غیر از این مورد شاهد لیست تجهیزات نسبتاً خوبی برای تایکان هستیم هرچند می‌دانیم پورشه در زمینه ارائه آپشن ها کاملاً خبرساز عمل می‌کند. از جمله تجهیزات ایمنی تایکان 4S می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، حسگرهای پارک جلو و عقب و… اشاره کرد. کروز کنترل تطبیقی، اپل کارپلی، چراغ‌های جلوی LED و در پشتی برقی نیز جزو دیگر تجهیزات این خودرو می‌باشند.

پورشه تایکان 4S

تایکان 4S ارزان‌ترین عضو خانواده بوده و البته بهترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود. دلیل آن‌هم ارائه پرفورمنسی فوق‌العاده و هندلینگی درگیر کننده با سواری راحت و آرامش کابین بالاست. ما دوست داشتیم این خودرو شعاع حرکتی بالاتری داشته باشد اما وجود قابلیت شارژ سریع باعث می‌شود تایکان 4S بسیار خوب عمل کند. به این موارد باید تکنولوژی مدرن و کیفیت عالی را نیز اضافه کرد. تایکان 4S از نظر ما بهترین عضو این خانواده می‌باشد.

مشخصات پورشه تایکان 4S پرفورمنس باتری پلاس

  • قیمت: 83580 پوند
  • پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: 414 کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    عالی
    بهتر از همه

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. سهند

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      آیا مدل های توربوی پورشه هم مثل m بی ام و و amg بنز سواری سفت تری نسبت به مدل های عادی دارند؟
      برای مثال سواری پورشه تایکان توربوs سفت تر از تایکان 4s است؟
      ببخشید که زیر کامنت شما ریپلای کردم چون خواستم کامنتم بالا باشه تا زودتر جواب دهند

      موافقم 5
      مخالفم 8
  2. ツSAMURAIツ

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    از برقی ها زیاد خوشم نمیاد اما نمیشه پورشه رو دوست نداشت

    موافقم 17
    مخالفم 3
  3. faster

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    دیگه انقدر از صفرتاصد کادیلاک ایراد نگیرید

  4. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چشم نوازه چه رنگی

    موافقم 11
  5. RezaRs

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    نمی دونم چی بگم دوس دارم یه سیلی بخورم و از خواب بیدار شم و ببینم مشکل زیست محیطی نیست و لازم نیست دیگه ماشین برقی ساخته نشه فراری یه انجن v12 ناب مث خانواده f140 بده
    قطب شمال هرسال یخاش کم نشند زیادم بشند
    جنگ نباشه
    بدبختی نباشه

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. zxc

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      چه کامنت خوبی به به

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      من یکی هیچوقت تایکان رو بالاتر از پانامرا نمیدونم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. Benz

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    یکی از معدود برقی ها که دوست دارم ولی باید فکر اساسی برای کره زمین و طبیعت بشه فقط ماشینا که نیستند اصل کاری ها کارخانه ها هستند که اول فکری برای انها باید کرد.

    موافقم 12
    1. میثم

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      بله هروقت حرف آلودگی هوا میشه همه توجهات میره سمت خودروسازی و نهایتا سیستم حمل و نقل
      درحالی که کارخانه ها و حتی مصارف خانگی هم سهم زیادی دارن.
      تولید محصولات مختلف از کوچکترین و کم اهمیت ترین چیزها تا مهم ترین چیزها همگی انرژی مصرف میکنن و آلاینده هستن
      شاید به این دلیله که خیلی از کارشناسان انرژی آینده رو هیدروژن میدونن چون آلایندگی اون فقط بخار آبه
      مشکلات تولیدش هم فقط مخصوص الانه و در آینده بمرور زمان رفع میشن مثل خیلی مشکلات دیگه تو بخشهای مختلف که حل شدن.

  7. MAHDI

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی خیلی جذابه. اما حیف که الکتریکی هستش.

    پورشه پانامرا توربوs جدید هم در پیست LAUSITZRING از مجله auto bild sportscars زمان گیری کرده اگه پدال مطلبش رو بیاره?

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. زیزیگولو

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    کم نیستن کسایی که بخاطر کنجکاویو علاقه شدیدی که به نشستن پشت فرمون دارن قبل از گواهینامه گرفتن رانندگی تو خیابونا و بزرگراهای شهر رو تجربه کردن …… بعضیا عشق رانندگی هستن و بعضیا رو هم باید به زور نشوند پشت فرمون!!!

  9. Hadi

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بهترین مدل تایکان بنظرم همین 4s هست…
    چون قیمت مناسب و کاربردی بودن و پرفورمنس مناسب و کافی رو با هم ترکیب کرده ?
    بی نظیره این ماشین…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. ?Ali Hossein?

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    تایکان و دیگر هیچ?

  11. Sina

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    تایکان بهترین ماشین برقیه اما با این همه پول یه M5 CS یا با یکم بیشتر GT63 S و اگه اینقدر پول نیست میشه یه M5 یا E63 و RS6 خرید که پرفورمنس بسیار بهتری دارن
    البته تایکان از E63 و RS6 و M5 یه ذره لوکس تره البته خیلی نیست

  12. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    تایکان عالیه!!!
    ولی چقدر صفحه ی اطلاعات-سرگرمی داره!!!

  13. Me

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    اینجاست که آلمانیا میگن
    Ach du scheißßßße
    پسر هر وقت از جلو نمایندگیش رد میشم وسوسه میشم برم تو یه دستی بهش بکشم
    خیلی خوبه

  14. fk

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نمیدونم بچهای کانال تو رنج سنی هستن
    اما سال 96 تابستون دنبال ماشین بودم ی سراتو فول تو پاکدشت پیدا کردم
    یه ماه بعد کامنت گذاشتم داریم با سرعت سقوط میکنیم
    کارمون شده حسرت خوردن
    چرا نکندیم

    واقعا موندم چطور بعضیها میان اینجا کل کل انچنانی میکنن
    تموم شدیم رفت حالا باور نکنید

  15. رامتین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    تایکان واقعا تنها ماشینی هست که میتونه از پس تسلا بر بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا