پورشه

تجربه لذت‌بخش رانندگی با پورشه 718 کیمن GTS 4.0 جدید

مجموعه‌ای استثنایی از خوبی‌ها!

نسخه پیشین پورشه ۷۱۸ کیمن GTS نقاط ضعف بسیار کمی داشته اما مشکل اساسی آن به پیشرانه مربوط می‌شده است. افراد زیادی این خودروی جذاب را به خاطر پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری‌اش دست‌کم گرفته بودند.

پورشه 718 کیمن GTS

شاید پورشه این عیب را دیده اما هرگز به آن اعتراف نکرد. حالا نوبت بازگشت کیمن GTS به میادین فرا رسیده است. از نظر بصری این خودرو تقریباً مشابه نسخه قبلی بوده و تفاوت کلیدی به چیزی مربوط می‌شود که شما نمی‌بینید: پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی قبلی جای خود را به نمونه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی داده است. بهتر است به چیزی بیشتر از یک فیس لیفت استاندارد فکر کنید…

پورشه 718 کیمن GTS

حالا برای اولین بار پشت فرمان این خودرو در جاده‌های بریتانیا نشسته‌ایم. با قیمت ۶۴۴۸۰ پوندی، GTS در رده‌های بالایی جا خوش کرده و گران‌تر از کیمن S با بهای ۵۳۱۴۰ پوندی است، خودرویی که همچنان از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند.

پورشه 718 کیمن GTS

GTS 4.0 جدید فاصله‌ای ۱۱ هزار پوندی با مدل S دارد که به سختی می‌توان آن را نادیده گرفت و سؤالی که پیش می‌آید این است: با این مبلغ بیشتر چه چیزی عایدتان می‌شود؟ خب بیایید اول درباره قوای محرکه صحبت کنیم. پیشرانه ۴ لیتری یاد شده اساساً همانی است که شما در خودروی فوق‌العاده کیمن GT4 دیده‌اید. این پیشرانه که تا دور ۷۸۰۰ پیش می‌رود قدرت ۳۹۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری داشته و یک گیربکس ۶ سرعته دستی این نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد. در واقع این یک فرمول عالی برای خودرویی اسپورت با ابعاد کیمن است.

پورشه 718 کیمن GTS

از جمله تکنولوژی‌های بکار رفته در این خودرو می‌توان به سیستم هدایت گشتاوری پورشه PTV و مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه PASM اشاره کرد. این دو سیستم در کیمن S قیمت ۲۱۰۵ پوندی دارند.

همچنین پکیج اسپورت کرونوی پورشه نیز حاضر است که معمولاً آپشنی ۱۲۷۱ پوندی می‌باشد. چراغ‌های جلوی بای زنون با قیمت ۱۰۰۲ پوند و رینگ‌های ۲۰ اینچی با قیمت حدود ۱۵۰۰ پوند نیز در این خودرو وجود دارند.

پورشه 718 کیمن GTS

به این ترتیب حدود ۸ هزار پوند آپشن سفارشی در GTS به‌صورت استاندارد وجود دارند و به این مورد باید تجهیزات خاص مدل همچون سیستم اگزوز با خروجی در وسط، دسته‌موتورهای فعال و نشان‌های GTS را اضافه کرد؛ و البته که خود پیشرانه یک الماس است و نباید فراموشش کرد؛ اما پورشه برای کروز کنترل و آینه‌های برقی ۲۲۸ و ۲۱۰ پوند می‌خواهد که عجیب جلوه می‌کند.

پورشه 718 کیمن GTS

وقتی کیمن GTS را آتش‌ کنید تغییرات سریعاً پدیدار خواهند شد. صدای ناخوشایند پیشرانه قبلی محو شده و جای آن را صدای عمیق و بم نیروگاه ۶ سیلندر گرفته است؛ و از اینجا به بعد همه‌چیز بهتر می‌شود.

پورشه 718 کیمن GTS

اگرچه پیشرانه GTS قبلی در دورهای میانی عملکرد خوبی داشته اما پیشرانه ۴ لیتری تا دور بالای ۷ هزار همه‌چیز را فراهم کرده و اگر آن را تحت‌فشار قرار دهید پاداش خود را خواهید گرفت. گیربکس ۶ سرعته دستی نیز دقت زیبایی داشته و بر جذابیت خودرو می‌افزاید.

پورشه 718 کیمن GTS

اگر بخواهیم انتقادی داشته باشیم باید به فاصله نسبتاً طولانی بین دنده‌ها اشاره کنیم که از همان ابتدا در GTS وجود داشته است. کافی است در دنده سه به خودرو فشار بیاورید تا به راحتی از محدودیت‌های سرعت عبور کنید.

پورشه 718 کیمن GTS

GTS در جاده توازن زیبایی بین قدرت و قابلیت استفاده به وجود می‌آورد. شما می‌توانید هر زمانی از حداکثر پرفورمنس خودرو استفاده کنید. پورشه می‌گوید این خودرو در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که قطعاً حس سرعت را القا می‌کند. آیا می‌توان با بهایی کمتر سریع‌تر رفت؟ بله اما GTS برای چنین چیزهایی طراحی نشده است.

پورشه 718 کیمن GTS

این پیشرانه با یک شاسی فوق‌العاده متوازن و فرمانی سنگین اما دقیق همراه شده است. GTS شاید دگرگونی عظیمی را زیر پوست خود تجربه کرده باشد اما عملکرد آن در جاده‌های پر پیچ و خم همچون گذشته درخشان و عالی است.

پورشه 718 کیمن GTS

با استفاده از کلید چرخان کوچک روی فرمان می‌توان حالت اسپورت را انتخاب کرد که در واقع بهترین انتخاب است. پدال گاز، فرمان و صدای تولیدی تیزتر شده و عملکرد هماهنگی دور پیشرانه نیز معکوس‌های تیز و نرمی را به ارمغان می‌آورد.

پورشه 718 کیمن GTS

مسیر ناهموار تست فقط کنترل بدنه‌ی فوق‌العاده‌ی کیمن را برجسته می‌ساخت. شاسی خودرو به شما اجازه می‌دهد با افزایش سرعت از پیشرانه حداکثر استفاده را بکنید.

پورشه 718 کیمن GTS

کنترل کشش را می‌توان به‌صورت کامل غیرفعال کرد اما تنظیمات اسپورت باعث آزادی عمل شده ولی الزامات ایمنی را نادیده نمی‌گیرد؛ و اینجاست که GTS واقعاً می‌درخشد.

پورشه 718 کیمن GTS

اما اگر بخواهیم نقطه‌ضعف این خودرو را بشماریم باید به کابین اشاره کنیم که کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد. نسل جدید ۹۱۱ و تایکان یک سر و گردن بالاتر قرار دارند. کنسول مرکزی GTS پر از دکمه بوده و اگرچه ما این موضوع را بد نمی‌دانیم اما خب خیلی هم خاص نیست؛ اما آیا این نقطه‌ضعف برای نادیده گرفتن نقاط مثبت کافی است؟ ابدا!

شاید ظاهر خودرو خیلی متفاوت نباشد اما این ۷۱۸ کیمن GTS جدید دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. شاید این خودرو در مقایسه با کیمن S عادی گران‌قیمت به نظر برسد اما اضافه پرداخت آن کاملاً ارزشش را دارد. تجهیزات استاندارد بیشتر و البته پیشرانه جدید باعث شده‌اند این خودرو بهترین عضو خانواده باشد. GTS یکی از بهترین خودروهای اسپورت بازار است.

مشخصات پورشه ۷۱۸ کیمن GTS

  • قیمت: 64480 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۴ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 396 اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 293 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 10.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    یه پیشرانه تنفس طبیعی بهترین گزینه س
    Viper
    C8
    Gt3rs
    Gt350r
    واین مدل کیمن

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      کیمن یعنی ۹۱۱ ارزان‌سازی شده اما با همون هیجان ولی نه به زیبایی ۹۱۱ .

      جداً کیمن از اون دست پورشه‌هائیه که بود یا نبودش فرقی به حال طرفدارانش نداره و انگاری یه محصول نخودی در بین تمام پورشه‌هاست .

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Infinite

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (452 ديدگاه)

        NAVID۰۰۹۸
        من هم موافقم تا حدودی. 718 اصلا ماشین بدی نیست اما یه جورایی حس واقعی یک پورشه قدرتمند رو حداقل به من القا نمیکنه.

    2. آرمان

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (147 ديدگاه)

      aventador sv

      1. VIPER

        ۹ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        ایول

      2. Reza

        ۹ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        مگه میشه حرف از تنفس طبیعی زد و اسم لامبورگینی نیاد ؟؟؟

  2. زیزیگولو

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    پورشه همیشه سعی در به روز رسونی بعضی از نمونه های قدیمی خودش داشته (البته با حفظ نمای کلی و اصالت) که این مدلا مخصوصاً از نظر آیرودینامیک و حجمو قدرت پیشرانه برتری محسوسی در مقایسه ‌با نسلای قبلیشون دارن

  3. سورنا

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    پورش ۷۱۸ فقط باکستر
    نمیدونم چرا علاقه عجیبی به کروک دارم حتی مثلا اگه پراید هم باشه دوست دارم کروک باشه ??
    یادش بخر یه روزی اومد ایران قیمت گذاشتن ۷۱۸ تومن چه خوابایی که میشد براش دید ولی الان شده نزدیک ۳ میلیارد
    خود پورشه ببینه آلمانو ول میکنه میاد تو ایران ادامه میده

  4. SF90 STRADALE

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    پورشه نظیر نداره ??
    سلطان هندلینگ

  5. behnam1012

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (994 ديدگاه)

    مدل های GTS پورشه بهترین توازن بین قابلیت های رانندگی روز مره و اسپورت با قیمت مناسب ( نسبت به بقیه تیپ ها ) دارن ??

  6. MAHDI

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اتفاقا چندروز پیش مجله SPORT AUTO با همین نسخه پورشه کیمن 718 GTS در پیست هوکنهایم GP زمان گیری کرد، و البته بعدش نوبت زمان گیری مرسدس AMG CLA45s جدید رسید در همین پیست و توسط همین راننده که زمان هاشون اینطور ثبت شد.
    * پورشه کیمن 718 GTS تایم // 1:56.90
    * مرسدس AMG CLA45s تایم // 1:59.90
    **************************************
    تایم چندخودروی دیگه در همین پیست و مجله!!!
    * لامبورگینی اونتادور SVJ زمان// 1:47.30
    *مرسدس AMG GTR PRO زمان// 1:48.00
    * ب ام و M2 CS ثبت زمان // 1:54.80
    * پورشه کیمن GT4 718 زمان// 1:55.00
    * پورشه تایکان توربو S تایم // 1:55.60
    * آئودی RS 6 استیشن تایم // 1:56.60
    * آئودی RS 7 اسپرت بک تایم// 1:57.30
    * مرسدس AMG A45 S تایم // 2.00.70

    1. MAHDI

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      یادم رفت تایم پورشه 911 توربو S جدید رو بزارم که چندروز پیش همین مجله باهاش در پیست هوکنهایم GP زمان ثبت کرده که تایمش خیره کننده است و بهترین تایمی بوده نسبت به زمانش در پیست های دیگه!!!!!

      پیست هوکنهایم GP
      * پورشه 911 توربو S جدید تایم// 1:47.80
      * پورشه 911 توربو S قدیم تایم // 1:50.00

    2. AMG///

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      مهدی خدایی تو هم حوصله داریا
      هی مجله atu نمی دونم چی چی فلان تایمو زده
      من بخوام دو تا کلمه بنویسم که خوشم اومد زورم میاد به والا
      ماشالا خدایی دمت گرم

    3. آرمان

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (147 ديدگاه)

      واقعا دمت گرم بعد سردبیر پدال تو زحمت کش ترین نفر تو سایتی!!

      1. MAHDI

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        ????

    4. Mf1

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (483 ديدگاه)

      زمان گیری مکلارن فراری و پورشه توپیست هوکنهایم
      1.45.5 مکلارن 720s
      1.45.9 فراری 488پیستا
      1.47.8 پورشه 911 توربو S

  7. امین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (464 ديدگاه)

    با این قیمت میشه کوروت c8 خرید که عملکرد بمراتب بهتری داره.

    1. Sina

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      کوروت فقط در مسیر مستقیم بهتره.
      ولی انصافا چقدر زیباست.
      نمی دونم چرا به کابینش گیر داده بودن ، یعنی دوست داشتن که داخل این رو هم پر از صفحه نمایش های مسخره کنن.

  8. Hadi

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    خیلی خوب شد که موتور ۶ سیلندر رو بهش برگردوندن ?
    واقعاً موتور ۴ سیلندر برا همچین ماشینی خیلی ضایعس…
    فقط گیربکس دستیش ?

  9. مهرداد كمال

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    بنظرم ۷۱۸ از ۹۱۱ شیکتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا