پورشه

پشت فرمان پورشه 718 کیمن T جدید

حرف T مخفف کلمه تورینگ است. پورشه ۷۱۸ کیمن T دنباله‌روی برادر بزرگ‌تر یعنی ۹۱۱ T بوده و به دنبال ارائه‌ی حداکثر لذت رانندگی است.


البته پورشه این را می‌گوید. مدل‌های ۷۱۸ T (نسخه‌ی باکستر نیز برای افرادی که راندن خودروی روباز را ترجیح می‌دهند در دسترس است) با حذف مواردی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد و دستگیره‌های فلزی درب این لذت رانندگی را ارائه می‌کنند. پورشه ادعا می‌کند با حذف موارد اضافی وزن خودرو کاهش می‌یابد.


هر دو مدل کیمن و باکستر T این روند را دنبال کرده‌اند و به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته استاندارد و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۹۶ اسب بخاری عرضه می‌شوند. این پیشرانه در ارزان‌ترین مدل‌های این خانواده بکار رفته است.


البته خودروی حاضر در تست نه تنها از سیستم اطلاعات سرگرمی شرکت استفاده کرده بلکه دارای گیربکس اتوماتیک سنگین‌تر هم بوده است. اگرچه گیربکس PDK پورشه جزو بهترین گیربکس‌های کلاس خود بوده اما برخی جاذبه‌های گیربکس‌های دستی را از بین برده است. با توجه به ماهیت مدل‌های T پورشه ما ۲۳۰۳ پوند را در جیب خود گذاشته و همچنان به گیربکس دستی وفادار باقی می‌مانیم.


گفته شده مدل‌های T از نظر قیمت بین ۵ تا ۱۰ درصد ارزان‌تر از مدل‌های قابل‌مقایسه و پایه‌ی کیمن خواهند بود. این خودرو دارای پکیج اسپورت کرونویی است که در مدل پایه در دسترس نبوده و همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچی در زیر خودرو بکار رفته و ارتفاع آن نیز ۲۰ میلی‌متر کاهش یافته است. یک دیفرانسیل مکانیکی و سیستم هدایت گشتاوری هم در ۷۱۸ کیمن T به چشم می‌خورد.


این تجهیزات باعث ایجاد کشش قابل‌توجه در کیمن می‌شوند چیزی که در جاده‌های تنگ و پرپیچ‌وخم بسیار مهم است؛ اما ماهیت کاهش وزن پورشه باعث ایجاد اختلال در سواری خوب خودرو نشده است. به جز صدای بیشتر جاده که وارد کابین می‌شود، این خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای پایدار و خونسرد بوده و سواری راحتی را ارائه می‌کند. سواری اگرچه هنوز سفت است اما دامپرها نرمی زیبایی را ایجاد می‌کنند که از ورود اکثر دست‌اندازها به کابین جلوگیری می‌کند. البته ناهمواری‌ها و دست اندازهای بزرگ باعث می‌شوند لرزش‌هایی به کابین برسد.


سیستم فرمان هم جزو نقاط قوت ۷۱۸ کیمن T بوده به گونه‌ای که احساس بسیار زیادی به راننده منتقل می‌کند. این فرمان توازن وزنی خوبی هم داشته و در شهر به اندازه کافی نرم و در سرعت‌های بالا سفت است. این مورد به همراه کنترل زیبای حرکات بدنه باعث شده کیمن چابکی قابل‌توجهی داشته باشد.

اما مشکل این است که پورشه کیمن استاندارد به حدی هندلینگ خوبی دارد که شک داریم ۹۰ درصد رانندگان متوجه بهبودهای شاسی مدل T شوند. اضافه شدن تجهیزات جدید به پورشه ۷۱۸ کیمن T جدید باعث شده‌اند برخی خریداران دوآتشه‌ی این خودروساز به سمت چنین خودرویی جذب شوند. البته کیمن یک خودروی اسپورت خیال‌انگیز با توانایی‌های قابل‌توجه در کلاسی است که رقبا سخت به فکر شکست این رقیب آلمانی می‌باشند. با تمامی این تفاسیر، هنوز هم ۹۰ درصد خریداران متوجه تغییرات رخ داده نخواهند شد چراکه نسخه‌ی استاندارد کیمن هم خودروی بسیار خوبی است. تنها موردی که باعث گم کردن راه توسط کیمن T می‌شود استفاده از گیربکس اتوماتیک PDK خواهد بود.

مشخصات پورشه ۷۱۸ کیمن T 2.0 PDK

  • قیمت: 54358 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 273 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 8.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    از‌ چند سال پیش که کیمن GT4 معرفی شد و بدجور به دلم نشست، دیگه هیچ کیمنی نتونست تحریکم کنه؛ شاهکار بود ظاهرش.

  2. ایلیا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    احساس میکنم به نوعی بیماری دچار شدم.
    قیمت هر کالایی رو که به دلار میبینم سریع به ریال تبدیلش میکنم که ببینم یروز میشه خرید یا نه!
    واقعا حس ناخوشایندیه، حتی ارزون ترین کالاها هم وقتی به ریال تبدیل میشن از دسترس عموم مردم ما خارج میشن.
    و این کیمن دلربا که لذت رانندگیش باید وصف ناپذیر باشه

  3. الف.ی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1780 ديدگاه)

    سلام خدمت همه عوامل پدال و بچه های پدالی
    ضمن تشکر بابت ترجمه روان مطلب
    این طور که معلومه هنوزم پادشاه هندلینگ پورشه است
    و یه نکته
    چه پارادوکسی تو متنه!
    «سواری اگرچه هنوز سفت است اما دامپرها نرمی زیبایی را ایجاد می‌کنند که از ورود اکثر دست‌اندازها به کابین جلوگیری می‌کند.»
    پارادوکس تمیزی بود

    1. Archi KHAN

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      پورشه پادشاه خیلی چیزاست …
      رقیباش از انگشت های یک دست هم بیشتر نیستن

  4. Alireza

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    طراحی داخلی?

    1. پارسا

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      کاملاً با اصالت و زیباس
      و ماشین ماشین اسپورته ، کاملاً متناسب

  5. یاس ی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    یعنی لفظ زیبای لعنتی برازنده کیمن 718 هستش، خلااااااااااااص.
    اگه شدت علاقه من به 911، 10 از 10 باشه قطعا کیمن 9/9 از 10 هستش.
    عجیب این نسل کیمن را دوست دارم. هرچی ازش بگم کم گفتم.
    لعنتی را نمیشه ایرادی واسش پیدا کرد. دلم میخواد یکبند راجبش حرف بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا