رئیس بخش خودروهای اسپورت فوقالعاده پرفورمنس پورشه، آقای Andreas Preuninger اعلام کرده جدیدترین نسخهی ۹۱۱ GT3 بهترین خودروی از این دست تاکنون بوده است؛ و با توجه به این که نمونهای ضعیف از پورشه در طول عمر ۱۸ سالهی این خودرو وجود نداشته بنابراین با ادعایی برجسته طرفیم. البته ما با تست مفصل این خودرو در جادههای ولز این سخنان را تأیید میکنیم.
این پورشه ۹۱۱ GT3 بیش از آنکه یک خودروی کاملاً جدید باشد، نسخهای بازنگری شده از محصولی قبلی است. البته ارتقاهای این خودرو بسیار کامل بوده و ورای ساختار پایه و طراحی مکانیکی تقریباً نکتهی مشترکی بین دو خودرو وجود ندارد.
برای مثال حجم پیشرانهی ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی از ۳.۸ به ۴ لیتر افزایش یافته و بدین ترتیب خروجی آن نیز از ۴۶۹ به ۴۹۳ اسب بخار رسیده است. تقریباً هر قطعهای برای کاهش اصطکاک درونی و بهبود کارایی تغییر کرده یا جایگزین شده است.
راندمان آئرودینامیکی خودرو نیز بهتر شده است. این خودرو نسبت به نسخهی قبلی ۲۰ درصد داون فورس بیشتری دارد و البته درگ افزایشی نیافته است. شاسی و سیستم فرمان نیز همان آسایش و گیرایی پورشه را دارند.
برای اولین بار خریداران میتواند از بین گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته ی دستی یک گزینه را انتخاب کنند. در نمونهی قبلی تنها گیربکس اتوماتیک ارائه میشد بنابراین GT3 کنونی برای طیف بیشتری از افراد جذابیت دارد.
البته خریدن خودرو به سادگی وارد شدن به نمایندگی پورشه و انتخاب آپشن ها نیست. اگر نمایندگی محلی پورشه قبلاً شما را به خریدن GT3 جدید دعوت نکرده باشد نمیتوانید دستهای خود را روی فرمان قرار دهید. جدای از این موضوع، این خودرو یک شاخصهی مهم برای خودروهای موتور اسپورت پورشه است. برای نمونه سیستم فرمان بهطور باورنکردنیای دقیق بوده و بازخورد مناسبی از رینگ و لاستیکها به دست میآید. این عملکرد علیرغم استفاده از سیستم کمکی الکتریکی به دست آمده است.
از آنجایی که این خودروی اسپورت از سیستم تعلیقی با تمرکز روی پیست سود میبرد بنابراین سواری خودرو در شهر سفت بوده اما در سرعتهای بالا این موضوع بهطور چشمگیری بهبود مییابد. در حقیقت شاسی خودرو از نظر هندلینگ توازن خوبی داشته و ایراد گرفتن از آن تقریباً ناممکن است. GT3 به نرمی از دستاندازها عبور کرده و کنترل بدنه نیز به خوبی صورت میگیرد. لاستیکهای چسبان به شدت به جاده چسبیده و چسبندگی غیر قابل رقابتی را فراهم میکنند.
اما قلب GT3 جدید پیشرانه است که بهطور هوشمندانهای با کشش در دورهای پایین و وحشیگری در دورهای پایانی ترکیب شده است. این خشونت از دور ۵ هزار شروع شده و نقطهی اوج دراماتیک و اعتیادآور آن بین دورهای ۷ تا ۹ هزار ردلاین است. این یکی از بهترین پیشرانههایی است که در حال حاضر در دنیای خودرو وجود دارد. در حقیقت قلب تپندهی GT3 یکی از فوقالعادهترین قوای محرکهی تاریخ به شمار میرود.
اگرچه بسیاری از ۹۱۱ ها با صندلیهای کوچکی در عقب عرضه میشوند اما این خودرو تنها دو صندلی دارد. دیگر مدلهای متنوع ۹۱۱ آرامتر بوده و برای سفرهای طولانی بهتر هستند اما با توجه به هندلینگ فوقالعادهی GT3، این خودرو در فواصل طولانی واقعاً رام شدنی است. حتی صندلیهای سطلی خودرو به حدی راحت هستند که چندین ساعت را میتوان در آنها سپری نمود.
حتی با استانداردهای بسیار ویژهی پورشه، ۹۱۱ GT3 جدید یک شاهکار است. اگر به حد کافی خوششانس باشید تا بتوانید پشت فرمان یکی از این خودروها قرار بگیرید، راهی برای ناامید شدن شما وجود ندارد.
مشخصات پورشه ۹۱۱ GT3 PDK
قیمت: 111802 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۴ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 493 اسب بخار/۴۶۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: 317 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 12.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]منبع: autoexpress
مهدی 911
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶البته نوربرینگ رو در 7/12 زده و ما منتظر 911 gt2 rs isjdl
KING 918 (محمدرضا)
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ای جانم روح دنیای خودرو ووووووووووووو………………………….
خدایی این ماشین واس خودش یه GHOST SPATA ست :-)
Ferrari zonda TDF
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶من خودم منتقد طراحی911ام ولی این مدل واقعا دهنم رو بسته.
از پهلو فوق العاده ست. سپر جلوش هارمونی خوبی داره و گلگیرا و بدنه هم که پهنه اووووووووووووووف
e 36
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶911 توربو اس ازین سرتره
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا تو یه کلاس نیستن این دوتا
توربو رو محوریت راحتی و شتاب شکل گرفته
ولی GT همه چیزش برای بهترین عملکرد تو پیست تنظیم شده
Shelby
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶911 جادوییه.قلب آدمو تسخیر میکنه
مهدی 911
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶نوربرینگ رو در 7/12 زده والبته ما منتظر 911 gt2 rs هستیم با 700 اسب قدرت l
الف.ی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط با 493 اسب بخار ، شتاب 3.4 ثانیه؟؟؟؟!!!!!!!!
WOWWWWWW
4x
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶روحم تازه شد با دیدن این 911 دوست داشتنی بهترین پورشه هست برای من.
امپراتور لامبورگینی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶.
خواستنی ترین ماشین دنیا ….
mehran911
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶به جرات میگم 911 بهترین خودروی اسپرت تاریخ خودروسازیست
.
فقط لطفا اگر متن بالا رو نخوندید حتما بخونیدش
.
متاسفانه سرم خیلی شلوغه و وقت نوشتن درباره این شاهکار صنعت خودروسازی رو ندارم اما به زودی در مورد پورشه خییییلی بیشتر خواهم نوشت
.
ever ahead
Ferrari zonda TDF
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بهترین خودرو اسپرت تاریخ، فرراری اف40هست.
طراحی پخته و زیبا، دوام و قابلیت اطمینان، هندلینک خفن، پرفورمنس وحشتناک و…
جلو اف40 بهترین پورشه یعنی 959هم حرفی برای گفتن نداشت.چه رسد به 911
اف40 شتاب جانبی اش با اف12توردوفرانس(تی دی اف) که یه ماشین خاص و عملکردیه سال 2016 یکی هست!!!!!!
1/11g
آیودی آر8 ال ام اس 2013 شتاب جانبیش 0/98g هست(ماشین مسابقه)
فرراری انزو فرراری با 1/01g با اینکه کاررا و اس ال آر رو خورد کرد باز هم درحد اف40نیست.
خوده فرراری میترسه از این که یه ماشین با پیشوند اف و پسوند سن شرکت فرراری بسازه مثلا اف70.یا اف80.ولی درحد اف 40نباشه.[قرار بود اسم لافرراری اف125 باشه(سن انزو فرراری کبیر) ولی!!]
منتظر خوندن دلایل شما هستیم.
Viva
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستانه عزیز یه سوالی داشتم ؟
تواکثرماشیناگشتاور بیشترازاسبه بخاره ولی توی بعضی هاشون برعکسه مثله همین دوسته عزیزمون پورشه ولامبورگینی اوراکان و اونتادور وچندتای دیگه
کسی میدونه چرا؟؟؟?
امپراتور لامبورگینی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶تنفس طبیعی
Viva
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶خب پس بخاطر تنفس طبیعی بودنه☺
دمت گرم داش
مطمئنی دیگه؟
mehran911
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶البته که یکی از مهمترین عوامل تولید گشتاور بیشتر استفاده از سیستم پرخوران هستش و این خودروها نفس طبیعی هستن و گشتاور کمتری تولید خواهند کرد
اما ساختار موتور وطراحی سیلندر و صد البته نوع خودرو ( کلاس کاربردی ) خیلی اهمیت داره
.
دقت کن که درسته که گشتاور و توان ( اسب بخار) با رابطه ی ساده ای به هم مرتبط میشن اما تفاوت های زیادی باهم دارند
دوست عزیز اگر بخواهم ساده توضیح بدم گشتاور به نوعی ظرفیت کاریست که انجام میشه و اسب بخار سرعت انجام گرفتن این کار یا به نوعی نرخ انجام این کار در زمان معین است
دوست عزیز دقت کن که این خودروها سوپراسپرت هایی هستند که با تمرکز بیشتر برای پیست طراحی شدن این خودروها نیاز دارن تا برای دست یابی به حداکثر سرعت به دور موتور های بالا دست پیدا کنن و خب این بدیهی است که با افزایش دور موتور عمل احتراق با سرعت بالاتری صورت میگیره و در کل سرعت انجام کار افزایش پیدا میکنه و توان بیشتری هم بدست میاد که این عامل رابطه مستقیمی با حداکثر سرعت خودرو داره
.
این یکی از دلایلی است که خودروهای مسابقه ای در دور موتورهایی تا 9000 دور بر دقیقه کار میکنن تا بتونن به توان بیشتر و در نتیجه به حداکثرسرعت بیشتری دست پیدا کنن
اینها دلایلی هستند که باعث اهمیت بیشتر اسب بخار نسبت به گشتاور در خودروهای مسابقه ای میشن
.
در مورد شتاب اولیه این گشتاوره که اهمیت بیشتری پیدا میکنه دلیلش اینه که چون حداکثر گشتاور در دور موتور های پایینتری بدست میاد تاثیر بیشتری در شتاب گیری اولیه داره پس زمانی که ما شروع به شتاب گیری میکنیم این حداکثر گشتاور که در دورموتور های پایین ایجاد شده به دنده به اصلاح سنگین تر منتقل میشه که باعث میشه ما کشش و شتاب اولیه رو احساس کنیم
پس گشتاور تاثیر بسزایی روی شتاب اولیه داره .
.
با این که وقت ندارم اما چون تو پست پورشه سوال پرسیدی جواب دادم
اما جوابم ناقصه اگر وقت بشه خیلی بیشتر در موردش می نویسم
Archi KHAN
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶گُلی مهران …
محمد رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶پاسخ دوستان کاملا صحیح بود البته دلیل اصلی این قضیه اینه که گشتاور تا میزان خاصی از دور موتور افزایش پیدا میکنه(مثلا 5000 ) که متاسفانه توی متن برای این خودرو ذکر نشده .ولی قدرت با افزایش دور موتور بیشتر میشه ووقتی ردلاین رو تا9000 افزایش بدن قدرت میتونه بیشتر از گشتاور بشه
mehran911
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶محمد رضا جان
یکی از مهمترین دلایل این موضوع اینه که در دور موتور های بالا به دلیل اینکه عمل احتراق با سرعت بسیار زیادی انجام میشه اکسیژن کمتری در هر بار عمل احتراق به سیلندر میرسه که این موجب این میشه که ما گشتاور کمتری داشته باشیم
اما با این وجود چون دور موتور بسیار بالاست و سرعت احتراق هم بسیار زیاده ما توان زیادی رو بدست میاریم
.
این کاهش اکسیژن در دور موتور های بالا رو میشه با توربو شارژر ها جبران کرد
بنزما
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶گشتاورش اشتباه ثبت شده یا تبدیل نویسنده اشتباه کرده با 493 اسب گشتاور 460
گشتاورش از قدرتش کمتره ؟ امکان نداره
علیرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶نه خیر بستگی به کورس(میزان جابجایی پیستون در سیلندر) پیستون داره هرچی کورس پیستون بیشتر باشه گشتاور بیشتر میشه ولی در عوض میزان اینرسی و اصطکاک افزایش پیدا میکنه و باعث میشه دور موتور خیلی بالا نره چون در این صورت موتور ناپایدار میشه واستهلاک زیادی پیدا میکنه حالا خودروساز ها با توجه به نیاز یه مصالحه بین این دو میکنن یعنی خودرو های حاده ای و معمولی بدلیل کاهش مصرفرسوخت واستهلاک تمایلی به بالا بردن دور پیشرانه ندارن کورس رو افزایش میدن تا گشتاور رو در دورهای پایین بدست بیارن اما خودرو های اسپرت بدلیل اینکه نیاز دارن گشتاور ثابتی رو در بازه بیشتری داشته باشن کورس رو کاهش میدن
سینا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶یه دونه اینو بخری با یه 911 GTS …. با GTS زندگی کنی ، اینو بزاری خاک بخوره …
saied
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶عاشقتم.
Viva
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶آقای مهران 911 دمه شما بسی آتشین گرم ایشالا یه توربوsزرد گیرت بیاد توضیحات مفصلی بود
mehran911
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶قربانت دوست عزیز
وظیفه است
یاس ی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیزمون آقا مهران از بچه های گل پداله، همیشه با اطلاعاتی که میدن و کامنتهای مثبتشون خاطره بعضی مباحث بیهوده را از ذهن آدم دور میکنن، من دو یا سه سال که خواننده پدال هستم و به ندرت کامنت میزارم ولی خواننده بیشتر کامنتهام و یادم نمیاد از مهران عزیز چیز بدی خونده باشم.
راجب این ماشین بگم که عشقه و وزنه ی سنگینی توی دنیای موتور اسپورت .
mehran911
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶شما لطف داری دوست عزیز
ممنون از محبتت
یاس ی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶عذر میخوام میتونم بپرسم چند سالتونه وساکن کجا هستید ؟