سریعترین و قویترین ۹۱۱ تاریخ
خانمها و آقایان؛ سرانجام لحظهای که همهٔ منتظرش بودیم فرارسید. این پورشه ۹۱۱ GT2 RS است. پس از سری بیپایان تصاویر جاسوسی، گزارشهای بیشمار و پیشنمایشی در نمایشگاه E3، درنهایت هیولای ۹۱۱ بهطور رسمی در فستیوال گودوود رونمایی شده و بالاخره مشخصات رسمی آن از سوی پورشه اعلام گردید. بدون اتلاف وقت بپردازیم به مشخصات فنی این هیولای آلمانی.
پیشرانهٔ GT2 RS همان موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر خطی است که از مدل توربو S گرفته شده اما این موتور به دو توربوشارژر بزرگتر و یک سیستم خنککنندهٔ اضافی مجهز شده که بنابراین حالا طبق اعلام رسمی پورشه ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بدین ترتیب اگر بخواهیم مقایسهای بین خروجی پیشرانهٔ این ۹۱۱ GT2 RS جدید حاضر در گودوود با نسل قبلی که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد داشته باشیم، متوجه میشویم که نسل جدید این خودرو ۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.
همهٔ اینها در حالی است که این GT2 RS با باک بنزین پُر تنها ۱۴۷۰ کیلوگرم وزن دارد؛ اما موضوع به همینجا ختم نمیشود زیرا برای این خودرو پکیجی بنام وایساخ نیز قابل سفارش است که با ارائهٔ رینگهای منیزیومی و اجزای فراوان فیبر کربنی مانند میلههای آنتی رول، سقف و اتصالات زیرین محور عقب و جلو، حدود ۳۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کم میکند. علاوه بر این، استفادهٔ گسترده از فیبر کربن در صندوق بار نیز به رژیم غذایی ۹۱۱ GT2 RS کمک میکند.
اما حالا باید نگاهی داشته باشیم به آمار و ارقام عملکردی این سوپراسپرت فوقالعاده. پورشه میگوید نسل جدید ۹۱۱ GT2 RS ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به یکدهم ثانیه زمان بیشتری احتیاج دارد. همچنین این خودرو میتواند تا حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت به شتاب گیری خود ادامه دهد.
مسئولیت انتقال قدرت عظیم پیشرانه به چرخهای ۲۱ اینچی عقب نیز بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK قرار دارد که بهطور خاص برای استفاده در GT2 RS بروز شده است. در این خودرو همچنین از یک سیستم اگزوز تیتانیومی استفاده شده که حدود ۶.۸ کیلوگرم سبکتر از سیستم اگزوز ۹۱۱ توربو بوده و سمفونی زیبایی مینوازد.
در داخل این خودرو ترکیبی چشمنواز و دوستداشتنی از آلکانترای قرمزرنگ و اجزای متعدد فیبر کربنی بکار رفته است. صندلیها از نوع گود دربرگیرندهٔ بدن بوده که پشتی یا همان تکیهگاه آنها با فیبر کربن تقویت شده است درحالیکه در پشت این صندلیها نیز یک رول کیج تعبیه شده است. پورشه همچنین ۹۱۱ GT2 RS را با یک پکیج سفارشی بنام Chrono عرضه خواهد کرد که برای ثبت لپ تایمها، یک صفحهنمایش جدید را ارائه میکند. حتی در این خودرو یک ساعت ویژه و منحصربهفرد هم وجود دارد.
حال که صحبت از لپ تایم شد، بهتر است اشارهای داشته باشیم به ادعای پورشه در مورد عملکرد ۹۱۱ GT2 RS در نوربرگرینگ یعنی جایی که لپ تایم آن حائز بیشترین اهمیت است. در این رابطه، مسئول برنامهٔ GT پورشه، آقای «Frank-Steffen Walliser» گفته است که GT2 RS 911 جدید یک دور جهنم سبز را در زمانی کمتر از هفت دقیقه طی خواهد کرد. وی اینگونه توضیح داده است:
«در ارتباط با این GT2 RS ۹۱۱ همهچیز به عدد هفت ختم میشود. این نسل هفتم ۹۱۱ است، ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس هفت سرعته مجهز است؛ اما در نوربرگرینگ هیچ هفتی در کار نخواهد بود زیرا این ماشین زمانی زیر هفت دقیقه را به ثبت خواهند رساند».
برای درکی از لپ تایمهای نوربرگرینگ بد نیست نگاهی به تعدادی از آنها داشته باشیم. بهعنوانمثال، هایپرکار ۹۱۸ که بسیار گرانتر و خاصتر از ۹۱۱ GT2 RS است در سپتامبر سال ۲۰۱۳ توانست یک دور پیست نوربرگرینگ را ظرف شش دقیقه و ۵۷ ثانیه طی کند درحالیکه هماکنون رکورد سریعترین خودروی جهنم سبز در اختیار لامبورگینی اوراکان پرفورمانته با زمان شش دقیقه و ۵۲ ثانیه است. این در حالی است که نسل قبلی GT2 RS زمان هفت دقیقه و ۱۸ ثانیه را در نوربرگرینگ به ثبت رسانده که بهتازگی شورلت کامارو ZL1 1LE توانست با ثبت زمان هفت دقیقه و ۱۶ ثانیه بالاتر از آن قرار گیرد.
Walliser همچنین دراینباره گفته است که برای ثبت زمان در نوربرگرینگ از همان نسخهٔ تولیدی ۹۱۱ GT2 RS با مشخصات دقیق موتور و لاستیکها استفاده خواهد شد و پورشه تغییراتی را در آن ایجاد نخواهد کرد که خریداران نتوانند بدان دست پیدا کنند. البته بهاحتمالزیاد GT2 RS مورداستفاده برای تایم زنی در جهنم سبز مجهز به پکیج وایساخ خواهد بود. بااینحال پورشه هنوز مشخص نکرده است که چه زمانی این تلاش را انجام خواهد داد و بنابراین فعلاً باید صبر کنیم تا ببینیم که سریعترین و قویترین ۹۱۱ جادهای تاریخ در نوربرگرینگ چه عملکردی خواهد داشت و آیا میتواند تاج پادشاهی جهنم سبز را از اوراکان پرفورمانته بگیرد یا نه.
و درنهایت به موضوع حساسی یعنی قیمت میرسیم. گفته شده پورشه ۹۱۱ GT2 RS مدل ۲۰۱۸ در ایالاتمتحده ۲۹۳,۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت درحالیکه قیمت آن در آلمان از ۲۸۵,۲۲۰ یورو و در انگلستان از ۲۰۷,۵۰۶ پوند شروع خواهد شد. برای سفارش پکیج وایساخ نیز باید ۳۱ هزار دلار اضافه پرداخت نمود. این خودرو از اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
افرودر
۱۱ تیر ۱۳۹۶عاشق این جملش شدم («در ارتباط با این GT2 RS 911 همهچیز به عدد هفت ختم میشود. این نسل هفتم 911 است، 700 اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس هفت سرعته مجهز است؛ اما در نوربرگرینگ هیچ هفتی در کار نخواهد بود زیرا این ماشین زمانی زیر هفت دقیقه را به ثبت خواهند رساند».
بنزما
۱۱ تیر ۱۳۹۶سال گذشته الکترونیک آرتز اعلام کرد که قرارداد انحصاری آنها با پورشه، بعد از ۱۶ سال به اتمام رسیده است
بنزما
۱۱ تیر ۱۳۹۶امروز سونی به طور رسمی اعلام کرد که ماشینهای شرکت پورشه نیز در آخرین شماره از فرانچایز محبوب و مشهور سبک اتومبیل رانی آنها، Gran Turismo Sport، حضور خواهند داشت. به گزارش IGN، این خبر از طریق توییتی رسمی در اکانت توییتر سونی اعلام شده است.
KING 918 (محمدرضا)
۱۱ تیر ۱۳۹۶وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
چه کرده پورشه همه چی فوق العادس لامبو منتظر جواب دندان شکن باش
خدایا پورشه حریفی برای توربو اس نداشت الان دیگه قیامت شد با GT2
واقعا جای تبریک داره …………………….
بی صبرانه منتظر 960 هم هستم تا سبد بی رقیبان پورشه کامل شه
Daniel
۱۱ تیر ۱۳۹۶جنگ داخلی بزرگی تو خانواده VW بر سر رکورد نوربرگرینگ راه افتاده.
ممدرضا میگم از مجید خبر نداری؟
بهش پیام دادم جواب نداد!!!!!!
میدونم تو سایت میاد ولی چرا جواب نمیده معلوم نی.
به اکانت lord of ringش پیام دادم.
به قول استاد معین:
((شاید اونجوری که باید، قدرشو ما ندونستیم.))
KING 918 (محمدرضا)
۱۲ تیر ۱۳۹۶سلام رفیق والا من یه مدت نبودم تازه فهمیدم رفته ………
ولی مجید بر میگرده از این ادا اصولا زیاد داره الان داره اینو میخونه میخنده جان تو همین دور و وراس
09039794569
۱۱ تیر ۱۳۹۶واقعا بازدهی موتور پورشه یکی از بهترینها هست
رامکال
۱۱ تیر ۱۳۹۶تبریک به هواداران پرشمار پورشه.
بنزما
۱۱ تیر ۱۳۹۶ran Turismo Sport وعدههای بزرگی به طرفداران این سری داده است. از جمله این وعدهها میتوان به جام قهرمانی دو سالهای اشاره کرد که کاربران بازی میتوانند در آن با یک دیگر مسابقه دهند و برندگان این جام در آخر همراه با قهرمانان اتومبیلرانی دنیای واقعی، برد خود را جشن خواهند گرفت.
Daniel
۱۱ تیر ۱۳۹۶وقتی اسمش پورشه میاد ناخداآگاه ی حس اعتماد به نفس به هم میده نمیدونم چرا.
همیشه آلمانو رو سفید میکنه.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۱ تیر ۱۳۹۶عجب چیز خفنی شده.واقعا خیلی عالیه. ای کاش پورشه ساخت همچین نسخه قدرتمندیو از همون ابتدای معرفی نسل جدید شروع کنه.البته میدونم این برخلاف سنت پورشه هس
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۱ تیر ۱۳۹۶اونایی ک این افتخارو نداشتن یکی از 1000دستگاه این مدلو سفارش بدن میتونن یه نیم نگاهی ب مکلارن 720داشته باشن،0تا100 2.9ثانیه«یک دهم ثانیه کند تر»0تا 200 7.8ثانیه«نیم ثانیه سریعتر» . 720اسب بخار 770 نیوتن متر گشتاور.وزن با مایعات 1418کیلوگرم.قیمت 285هزار دلار
ارش
۱۱ تیر ۱۳۹۶واااای عاشقش شدم عاشقی هم بد دردیه.
پرهام
۱۱ تیر ۱۳۹۶راجع به فستیوال گوود وود مطلب بیشتر بزارید لطفا .مثلا تاریخچه یا چیزی !! ممنون .
الف.ی
۱۱ تیر ۱۳۹۶چه وحشی
Sina Naseri
۱۱ تیر ۱۳۹۶وای خدا فقط ۶ تا ماشین توی دنیا تونستن توی نوربرگرینگ زمان زیر ۷ ثانیه ثبت کنن ??? 911gt2 rs هم داره جزء اینا میشه حتی اگه ۳۰۰ هزار دلار هم قیمت داشته باشه بازم از همه اون ۶ ماشینی که تا الان زمان زیر ۷ ثانیه ثبت کردن ارزون تره
رسما پورشه قصد کرده نوربرگرینگ رو منفجر کنه???
یک رکورد معرکه و باور نکردنی برای اصالت ۳ رقمی???
Carbonado Aventador
۱۱ تیر ۱۳۹۶هوراکان پرفومانته فکر کنم حدود 40-30 هزار دلار ارزون تر از پورشه باشه!!!
هوراکان معمولی 210 هزار بود
این پرفومانته هم فکر نکنم بیشتر از 250-260 هزارتا باشه!
Saied
۱۳ تیر ۱۳۹۶مرسی که هستی پورشه. اخرته مهندسی یعنی پورشه.
GTR
۲ دی ۱۳۹۸ای خدا من از پورشه متنفرم لامصب هیچی هم حریفش نمیشه دیگه ۲.۷ رو باورم نمیشه