پورشه به دنبال ارتقا و بهروزرسانی پورشه است تا این خودرو وضعیت بهتری در مقابل مرسدس-ای ام جی GT 63 داشته باشد. ژرمنها با اعلام اینکه نسخه جدید پانامرا توانسته رکورد جدیدی را در پیست مشهور نوربرگ رینگ ثبت کند کمپین تیزری این خانواده بهروز را شروع کرده است. پورشه میگوید این نسخه جدید از پانامرا سریعترین سدان چهار درب در کلاس خودروهای اجرایی میباشد.
پانامرای رکوردشکن مدتهای زیادی است که سر زبانها بوده و اولین خبرها درباره آن که با پسوند Lion شناخته شده سال ۲۰۱۹ منتشر شدهاند. در آن زمان به رکورد ۷ دقیقه و ۱۰ ثانیهای اشاره شده بود که ظاهراً خیلی خوشبینانه بوده زیرا خود پورشه زمان رسمی این خودرو را ۷ دقیقه و ۲۹.۸۱ ثانیه اعلام کرده است. این خودروساز مشهور میگوید همین زمان برای ثبت رکوردی جدید در کلاس خودروهای اجرایی کافی است.
نسخه جدید پانامرا حدود ۱۳ ثانیه سریعتر از پانامرا توربویی است که در سال ۲۰۱۶ رکورد خود را ثبت کرده است. لارس کرن پشت فرمان هر دو نسخه یاد شده قرار داشته و پورشه زمانهای خود را در هر دو بخش این پیست خاطرهانگیز ثبت کرده است. پانامرای داغ و جدید مسیر کوتاهتر نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۵.۰۵ ثانیه طی کرده است.
اما رکورد قبلی در اختیار چه خودرویی بوده است؟ رکورددار قبلی مرسدس-ای ام جی GT 63 S بوده که یک دور این پیست را در ۷ دقیقه و ۲۵.۴۱ ثانیه طی کرده است. البته این خودرو در مسیر اندکی طویلتر هم رکورد ۷ دقیقه و ۳۰.۱۱ ثانیه را بر جای گذاشته است.
اگرچه پورشه فعلاً جزئیات فنی این خودرو را منتشر نکرده اما برخی اطلاعات اولیه در دست هستند. پانامرای یاد شده در بحث شاسی و پیشرانه ارتقا یافته و از سیستم پایداری بهتر و لاستیکهای سفارشی میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ سود برده است. این مدل جدید قدرت بیشتر و فرمان تیزتری خواهد داشت و پورشه میگوید کنترل بدنه و پایداری خودرو در پیچها نیز بهبود یافته است.
قرار است نسخه جدید پورشه پانامرا تا چند روز دیگر بهصورت رسمی معرفی شود.
بهعنوان یادآوری هم باید گفت دیگر سدان پورشه یعنی تایکان تمام الکتریکی مسیر کوتاهتر نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه طی کرده است.
پینوشت: پانامرا از نظر فنی خودرویی لیفت بک یا هاچبک است اما بخش اعظم افراد از جمله خود پورشه آن را به عنوان یک سدان در نظر میگیرند.
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۲۴ مرداد ۱۳۹۹تمام شرکت ها وقتی میخوان رکورد ثبت کنن اینطور زمان ثبت میکنن؟!؟!؟
چون این پانامرا نسخه کارخونه نیست، نه لاستیک وحتی صندلی راننده با نسخه صندلی مخصوص پیست عوض شده، برای مثال آئودی Q8RS هم نسخه کارخونه نبود و صندلی راننده رو برداشته بودن و نسخه پیست رو جاش گذاشته بودن.
مگه نباید خودروها نسخه کارخونه باشه؟؟؟؟ اگه کسی میدونه جواب بده، ممنون?????
MAHDI
۲۴ مرداد ۱۳۹۹منظور از صندلی پیست نسخه صندلی پرفومنس نیست که قابل سفارش هستن. منظورم صندلی های هستش که در خودروهای مخصوص مسابقات پیست استفاده میشه.که قسمت بالای صندلی ها تا نزدیک صورت راننده جلو اومده.من اینو تو چند ثبت رکورد خوده شرکت ها دیدم که یکیش همین پورشه و یکیش Q8 RS بود و چند خودروی دیگه.
z
۲۴ مرداد ۱۳۹۹پورشه کررا اس همینطور بود فکرکنم برداشته بودن رکورد 7:30.41 ثبت کرد
کوروت سی هشت فکرنمیکنم برداشته باشن اونم رکورد 7:29.90 ثبت کرد
رکورد خیلی خوبی زده پانامرا هم تایم کررا و کوروت سی هشت
nikzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۹درسته منم تو همین فکر بودم ولی دیگر کمپانی ها هم برای ثبت رکورد همین کارو میکنن مثل رنو که برای زمان گیری هاچ بکش تو نوربرگ رینگ حتی صندلی شاگرد و صندلی های عقب رو هم دراورد و یا اینکه فکر کردی که وایپر مدل(acr extreme(۲۰۱۷ یه وایپر معمولی بود البته که نه.
MAHDI
۲۴ مرداد ۱۳۹۹آخه مجله SPORT AUTO هم با خودروهای زیادی در پیست نوربرینگ زمان گیری میکنه اما با این تفاوت که دقیقا همون خودروی کارخونه است و اینطور هم نیست که مثلا بزارن در شرایطی که هوا خوبه یا دمای هوای پیست مناسب باشه و یا چندین مهندس خودرو رو بررسی و آماده کنن. بلکه این مجله هرزمان که پیست خالی هستش با خودروها در پیست یه دور سریع میزنه با راننده های خودش.
البته مجله SPORT AUTO هم با پورشه 911 کرراS جدید هم که چندوقت پیش زمان گیری کرد نسخه کارخونه نبود اما اکثر خودروهای دیگشون دقیقا خودرویی هستش که میارن برای تست و در پیست هوکنهایم GP و نوربرینگ هم زمان گیری میکنن.
واسه اینه که میگم نباید مان خودروهایی که توسط شرکت رکورد ثبت میکنن با زمان هایی که مجلات زمان ثبت میکنن مقایسه کرد. برای مثال لامبورگینی هوراکان پرفومانته و پورشه 911GT2 که توسط شرکت و مجله SPORT AUTO زمان گیری داشتن بین 10 تا 13 ثانیه کامل تفاوت زمانی دارن!!!!
nikzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۹درسته منم تو همین فکر بودم ولی دیگر کمپانی ها هم برای ثبت رکورد همین کارو میکنن مثل رنو که برای زمان گیری هاچ بکش تو نوربرگ رینگ حتی صندلی شاگرد و صندلی های عقب رو هم دراورد و یا اینکه فکر کردی که وایپر مدل(acr extreme(۲۰۱۷ با زمان هفت دقیقه و یک ثانیه تو نوربرگ رینگ یه وایپر معمولی بود؟ البته که نه.
مازیار
۲۴ مرداد ۱۳۹۹الزامی در بین نیست رکوردگیری توی پیست به حرکت آزاد هست حالا یا با اتومبیلهای استاندارد کارخونه و یا تغییر داده شده
OMID
۲۴ مرداد ۱۳۹۹اره اکثریت میکنن
به خاطر ایمنی
صندلی های مسابقه ای به همراه کمربند پنج نقطه ای استفاده میکنن
رول کیج هم میزارن بعضیا
اون صندلی ها رم که در میارن جبران وزن رول کیج میشه
لاستیک ها هم توی این نسخه جدید قابل سفارشه
مانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۹با این رکوردی که زده نباید بگه ماشین تولیدی چون اون آپشن رو نمیتونی سفارش بدی
و اینکه اختلاف اینقدر کمه که رو مرسدس رینگ کربنی و لاستیکهای بهتر بندازی راحت رکورد رو پس میگیره
nikzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۹یکی از بهترین خودرو های خانوادگی دنیا.برخلاف نظر بعضیا که میگن این خودرو روح پورشه در اون دمیده نشده به نظر من یکی از بهترین ساخته های پورشه هستش.زمانش تقریبا برابر با porsche 911 gt3هستش البته مدل سال ۲۰۱۱ و چقدر رینگ های زیبایی داره.
AMG///
۲۴ مرداد ۱۳۹۹قیمتش؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد به قول آقا مهدی این نسخه کارخونه نبود
ولی به هر حال من gt63s رو می پسندم
من پورشه رو خیلی دوست دارم ولی:
(((یعنی چی که یه خودرویی که سال ۲۰۱۷ معرفی شده رو با یه خودروی 2020 مقایسه میکنن؟؟؟)))
Ferrari Fxx K Evo
۲۴ مرداد ۱۳۹۹به زودی با معرفی مرسدس Gt73 دوباره رکورد
سریع ترین ، سدان جهان ، به بنز تعلق میگیره
–
AMIR / ARMI
۲۴ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا به احتمال خیلی زیاد با رکورد گیری تسلا با مدل اس این رکورد به نسخه سه موتوره تسلا مدل اس میرسه
که با توجه به گفته ها و احتمالات کم تر از 7.10 خواهد بود
Elmiraj
۲۴ مرداد ۱۳۹۹مجله Teslarati پریروز گفت که model S paid به احتمال زیاد در روز ۲۲ سپتامبر ( یکم مهر ) همزمان در روز باتری به عنوان اولین محصول دریافت کننده باتری های میلیون مایل معرفی خواهد شد…
با قدرت ۹۸۰ اسب بخار….!!! ( احتمالی )
.
.
فکر نکنم سدانی بتونه هیچ جا در مقابلش دوام بیاره…
آرش
۲۵ مرداد ۱۳۹۹جالبه جدا از این موضوع
لامبورگینی svj تونسته بدون توربو شارژ
یا گیربکس پیشرفته همچین رکوردی بزنه
چون لامبورگینی از موتور های توربو شارژ و سنت شکنی
خوشش نمیاد و من هم قبولش دارم و اینکه فراری
دید زورش نمیرسه رو آورد به توربو شارژ و اون همه
سنت های تاریخی که خودش توش ریشه داشت
رو برهم زد . باید قبول کرد که تنها خودرو هایی که تونستن
بدون از بین بردن سنت و روند طبیعی خودرو ها
حتی خیلی بهتر ظاهر بشن لامبورگینی ها هستن
خدا میدونه اگه دو تا توربو و گیربکس دو کلاچه
بزارن رو svj چی میشه ????
اونوقت فراری و مکلارن باید برن باهم دور دور
لامبو هم با غول هایی مثل بوگاتی و کوینگزگ در بیفته??
بی ریا
۲۴ مرداد ۱۳۹۹عاشقان بنز بی ام و پورشه توی تعصب رکورد دنیا رو جابجا میکنن اینا که چیزی نیست
امیدوارم هرچه زودتر کل کارخونه های خودروسازی جمع کنن و فقط این سه تا برتد آلمانی باقی بمونن
AMG///
۲۴ مرداد ۱۳۹۹نمیدونم پسر تو از کجا اومدی و چه ماشینی داری که به ماشینای آلمانی و ژاپنی گیر میدی؟؟؟؟
((((اونوقت اسم خودتم گذاشتی بی ریا))))
Khosrow
۲۴ مرداد ۱۳۹۹تسلا: اقای دکترمن خیلی عرق میکنم / دکتر: منم عرق میکنم ..
ارشیاsvj
۲۵ مرداد ۱۳۹۹مگه رکوردش دسته جگوار با XE SV PROJECT 8 نبود؟؟؟
Hadi
۲۵ مرداد ۱۳۹۹رکورد خیلی خوبی زده ?
ایول…
آریا ماشین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ای کاش m8 کامپیتیشن گرن کوپه هم بره یه دور رسمی زمان گیری کنه
پانامرا فقط با اختلاف ۰.۳ ثانیه مرسدس رو شکست داد
ففط کافیه برای GT63 S پکیج 1 EDITION رو سفارش بدین تا با قطعات کربنی که به ماشین اضافه میشه چند کیلو سبک تر بشه و رکورد رو پس بگیره
❤MERCEDES AMG GT63 S❤