خانوادهٔ نسل سوم پورشه کاین گسترش یافته است زیرا سازندهٔ آلمانی رسماً کاین کوپه را معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید با سقف شیبدار، طراحی کلی اسپرتتری دارد. کاین کوپه در بخش جلویی تقریباً هیچ تفاوتی با نسخهٔ معمولی خود ندارد اما در بخش عقبی نمای منحصربهفردی را به نمایش گذاشته است هرچند که فرم چراغهای عقب آن کاملاً با نسخهٔ معمولی یکسان است. سازندهٔ آلمانی برای کاین کوپه، اسپویلر عقب تطبیقی فعالی را هم در نظر گرفته که در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت به میزان ۱۳.۴ سانتیمتر بزرگتر میشود.
در کاین کوپه همچنین شیب شیشهٔ جلو و ستونهای A نسبت به نسخهٔ معمولی بیشتر شده و ارتفاع سقف نزدیک به ۲۰ میلیمتر کاهش پیدا کرده است. بازطراحی لچکیها و درهای عقب نیز ازجملهٔ سایر تفاوتهای کاین کوپه نسبت به نسخهٔ معمولی هستند. رئیس پورشه آقای «اولیور بلوم» در مورد این ماشین گفته است:
«کاین کوپه از تمامی ویژگیهای فنی نسخهٔ معمولی برخوردار است اما طراحی پویاتر و جزئیات فنی جدیدی دارد که آنرا به خودروی پیشرفتهتر و اسپرتتری تبدیل کرده است».
کاین کوپه بهصورت استاندارد به سقف پانورامیک شیشهای ثابت مجهز است اما سقف فیبر کربنی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود که این ویژگی صرفاً مخصوصاً نسخهٔ کوپه است. این آپشن جزئی از یکی از سه پکیج سبکوزن قابل سفارش برای کاین کوپه است که همچنین ویژگیهایی چون عناصر طراحی اسپرت، رینگهای ۲۲ اینچی سبکوزن جدید و صندلیهای پارچهای به همراه تریم آلکانترا و فیبر کربنی برای داخل را هم به همراه دارد. در مدل توربو، این پکیج سیستم اگزوز اسپرت را هم ارائه میکند.
کاین کوپه بهصورت استاندارد به سیستم فعال مدیریت تعلیق پورشه، پکیج Sport Chrono و رینگهای ۲۰ اینچی مجهز شده است. صندلیهای این خودرو نیز بهصورت استاندارد در جلو مجهز به تنظیم هشت جهته بوده و در عقب از نوع نیمکتی با ویژگیهای صندلیهای فردی هستند درحالیکه امکان سفارش صندلیهای راحت عقب بدون پرداخت هزینهٔ اضافه هم وجود دارد. صندلیهای عقب کاین کوپه سه سانتیمتر پایینتر از کاین معمولی قرار گرفتهاند درحالیکه حجم صندوق بار نیز به ۶۲۲ لیتر کاهش پیدا کرده است. البته با خواباندن صندلیهای عقب میتوان این فضا را به ۱۵۳۷ لیتر افزایش داد.
کاین کوپه فعلاً با دو موتور مختلف ارائه میشود. نسخهٔ استاندارد این خودرو به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که با استفاده از این نیرو میتواند ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با سفارش پکیج سبکوزن اسپرت، این زمان به ۵.۶ ثانیه کاهش پیدا میکند. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مدل بعدی اما کاین کوپهٔ توربو است که از یک موتور ۴ لیتری V8 با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۸ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نسخهٔ قدرتمند ظرف تنها ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. قیمت کاین کوپه در ایالاتمتحده از ۷۵,۳۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت مدل قدرتمندتر توربو به ۱۳۰,۱۰۰ دلار افزایش پیدا میکند. این در حالی است که برای مقایسه، قیمت پایهٔ بامو X6 از ۶۳,۵۵۰ دلار، آئودی Q8 از ۶۷,۴۰۰ دلار و مرسدس بنز GLE کوپه از ۷۱,۳۵۰ دلار شروع میشود. پورشه کاین کوپه از پاییز آینده راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد.
ناشناس
۲ فروردین ۱۳۹۸قشنگه ولی نه به اندازه x6
M
۲ فروردین ۱۳۹۸فکر نکنم بتونه به زیبایی X6 نسل بعد باشه
لامصب نسل قبلیش هنوزم ادمو میخکوب میکنه از نزدیک
این پیر مرد جذاب
Archi KHAN
۲ فروردین ۱۳۹۸بهار رویش است
و رویش یعنی هنوز امید برجاست…
عید همه پدالی ها مبارک
Abbas
۲ فروردین ۱۳۹۸این الان مثلا کوپه شده؟!یکم پشتشو کشیدن شده کوپه؟کوپه های مرسدس و به خصوص بی ام و بشدت گیراترن
Achtung
۲ فروردین ۱۳۹۸خیلی خوشگله?
محمدرضا
۲ فروردین ۱۳۹۸چرا بین x6 و کاین و gle و Q8 نمیتونم یکی رو انتخاب کنم ؟!
Abbas
۲ فروردین ۱۳۹۸دلیلش سادس،چون تو خوابم دستمون بهشون نمیرسه
ایلیا
۲ فروردین ۱۳۹۸حالا gle و x5 چون تا حدودی اتو کشیده بودن میشد نسخه ی کوپه و اسپرت تری براشون تعریف کرد و تفاوت محسوسی ایجاد کرد. ولی خدایی کاین خودش به اندازه ی کافی اسپرت بود و حالت کوپه مانندی هم داشت اصلا جای خالی این مدل حس نمیشد توی سبد پورشه. ولی تمایل بازاره دیگه باید ساخت حتی اگه منطقی نباشه
Amir
۲ فروردین ۱۳۹۸نسخه معمولیش رو بیشتر دوست دارم البته اینم خیلی جذاب شده اما به نظرم به اندازه اوروس و Q8 جذاب نیست
علی
۲ فروردین ۱۳۹۸Wow جذاب و گیرا
انتخاب خوبی میتونه باشه
شاهین
۲ فروردین ۱۳۹۸پرفورمنسشو نمیدونم چیه چون چیزی ازش ندیدم اما از نظر طراحی کیو8 از همشون قشنگتره
Alireza
۲ فروردین ۱۳۹۸این شده شبیه ماکان و در واقع کوپه نیست
Infinite
۲ فروردین ۱۳۹۸خیلی زیباست. چه رنگ دلبری ?
رامتین
۳ فروردین ۱۳۹۸عالیه ولی اگر نمای جلوشو هم تغییری میداد و دقیقا شبیه کاین معمولی نمیشد بهتر میشد. یکم نمای جلو را تیزتر میکرد بهتر بود. دقیقا مثل sکلاس سدان و کوپه که چراغها و جلوپنجره بهرحال کمی متفاوتند…
محمود
۶ فروردین ۱۳۹۸پورشه در عملکرد خودرهاش از نظر فنی و استهلاک اوله اینو رو آمار جهانی میگه.
ولی در طراحی ظاهری خیلی محتاط عمل میکنه .