پورشه ۹۱۱ GT3 جدید یکی از سریعترین و لذتبخشترین مدلها در تاریخ این خودروی اسپرت افسانهای محسوب میشود؛ اما این نسخه تمرکز بسیار زیادی روی پیست دارد و به همین دلیل راحتی را قربانی کرده است. حال اما پورشه برای کسانی که خواهان همهٔ قابلیتهای GT3 در کنار راحتی بیشتر هستند، مدل جدید GT3 تورینگ را ارائه کرده است. این دومین باری است که پورشه نسخهٔ تورینگ را برای GT3 ارائه میکند و دقیقاً مثل مدل قبلی، این تورینگ جدید هم تمام قدرت GT3 را با راحتی بیشتری در اختیار خریداران قرار میدهد.
بزرگترین تفاوت ظاهری GT3 تورینگ با نسخهٔ معمولی، حذف بال بزرگ عقب و جایگزینی آن با یک اسپویلر مخفی است که بهصورت خودکار بیرون میآید. دیگر تغییرات بیرونی اما جزئی هستند و به مواردی مثل قاب نقرهایرنگ پنجرهها، اسپویلر جلوی همرنگ بدنه، سر اگزوزهای نقرهایرنگ و نشان زیبای GT3 Touring در سپر عقب محدود میشوند. در داخل GT3 تورینگ هم بهصورت استاندارد تودوزی چرمی بیشتری ارائه شده که شامل روکش چرمی مشکی در قسمت بالایی داشبورد میشود.
غیر از این موارد اما GT3 تورینگ هیچ تفاوت دیگری با نسخهٔ معمولی ندارد که این یعنی در اینجا هم همان پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میشود. برای انتقال این نیرو هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است. وزن تورینگ با گیربکس دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و با گیربکس اتوماتیک ۱۴۳۵ کیلوگرم اعلام شده است.
GT3 تورینگ با گیربکس دستی ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه گیربکس دوکلاچه این زمان را به ۳.۲ ثانیه کاهش میدهد. حداکثر سرعت نیز نسبت به نسخهٔ معمولی بدون تغییر مانده و ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برای نسخهٔ دستی و ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت برای نسخهٔ اتوماتیک است. پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ اواخر امسال با قیمت پایهٔ ۱۶۱ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.
Reza
۲۷ خرداد ۱۴۰۰کدوم یکی رو انتخاب میکنید؟
۱- تورینگ نسخه ۲۰۱۸ لایک
۲- تورینگ نسخه ۲۰۲۱ دیسلایک
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://www.caricos.com/cars/p/porsche/2018_porsche_911_gt3_tp/images/33.html
https://www.caricos.com/cars/p/porsche/2022_porsche_911_gt3_touring/images/1.html
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰نسخه قبلی چیز دیگه اییه….
mahan
۲۷ خرداد ۱۴۰۰نمیشه انتخاب کرد هر دو واقعا قشنگ هستند و جذاب ولی قدیمی یکم جذاب تره و مهربون تره
Audi e_tron gt
۲۷ خرداد ۱۴۰۰من این ماشینو توی یوتیوب یه فیلم هایی ازش دیدم
عاشقش شدم ❤❤
https://youtu.be/mye3Dm9i7G0 این یکی از فیلم هایش در یوتیوب است
اگر دوست داشتید می توانید نگاه کنید
mahan
۲۷ خرداد ۱۴۰۰👍👍👍 عالی بود .لذت بردم واقعا.ممنون❤❤
Reza
۲۷ خرداد ۱۴۰۰به نظرم نسخه قبلی تورینگ خوشگلتر بود ( نظر شخصیم )
محمد امین
۲۷ خرداد ۱۴۰۰منم قبیل، البته جدیدا همدر همون سطح هست
Reza
۲۷ خرداد ۱۴۰۰من از نظر طراحی گفتم وعلا از نظر پرفورمنس 100% نسل جدید
BMW
۲۷ خرداد ۱۴۰۰به نظر من فقط سپر جلوی نسل قبلی قشنگتر از اینه این از همه لحاظ سرتر ولی سپر جلوش بیش از حد سادس همین باعث شده نسل قبل از رخ جلو جذاب تر باشه.
Audi e_tron gt
۲۸ خرداد ۱۴۰۰سپاسگزارم 🙏😁
جمشید
۲۷ خرداد ۱۴۰۰بال عقب یکی از قطعات اساسی واسه ماشینایی مثل پورشه ۹۱۱ GT3 هست و حالا چطور حذفش کردن ؟؟؟
GT
۲۷ خرداد ۱۴۰۰اگه متن را خونده باشه یک اسپویلر مخفی جایگزین بال عقب شده
جمشید
۲۷ خرداد ۱۴۰۰درست میگی اون قسمتش رو نخوندم 👍👍👍
دانیال
۲۷ خرداد ۱۴۰۰با سلام و عرض معذرت بابت کامنت غیر مرتبط با مقاله
جناب دهقان اگر مقدور بود ، مقاله ای با عنوان ( «از رده خارج» از نظر ما و دیگران ) تهیه بفرمایید
که در آن به ماشینهایی اشاره بشه که در ایران هنوز روی خط تولید هستن یا با استفاده از پلتفرم شون ماشینهای دیگری تولید میشه که در اصل و از نظر استاندارد های جهانی از رده خارج محسوب میشن ، همچنین چند مدل از خودروهایی رو ذکر کنید که در کشورهای دیگر از رده خارج شده اند اما با توجه به شناختی که از بازار ماشین ایران دارید اگر در ایران تولید میشد خواهان بسیار داشتند ؛
لازم میدونم تشکری خالصانه بکنم از شما و بقیه همکاران تون در سایت پدال بابت زحماتی که میکشید که میدونم خیلی ها از این زحمات آگاهی ندارند .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰آقا دانیال شما فکر کردی الان مسئولین میان این مطلبو اگه بزارن میخونن؟همه ما دیگه میدونیم اوضاع ایران چطوریه توی صنعت خودروسازی دیگه نیاز به حروم کردن وقت و انرژی ارزشمند نیست…
GT
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ظاهر نسل قبل GT3 خیلی جذاب تر بود، ولی در این نسل مدل تورینگ را بیشتر از نسخه معمولی دوست دارم، ولی در کل خانواده ۹۱۱، مدل توربو S را انتخاب میکنم البته احتمالش هست در آینده GT2 RS جدید را انتخاب کنم
GT
۲۷ خرداد ۱۴۰۰من یکم فکر کردم دیدم اصلا برای چی باید GT3 تورینگ خرید؟!
مدل کاررا S با قدرت کمتر میتونه ۲ دهم ثانیه زود تر به سرعت صد برسه( ۳ ثانیه) ، و حداکثر سرعتش هم فقط هفت کیلومتر کمتر هست( ۳۱۰ کیلومتر) ، ظاهرش هم جذاب تر هست و نکته عجیب اینکه قیمت پایه اون ۱۰۰ هزار دلار هست یعنی عملکرد برابر و ۶۰ هزار دلار صرفه جویی در خرید، لطفا یکی بگه تفاوت عمده GT3 تورینگ با کاررا S در چی هست که ۶۰ هزار دلار گرون تره؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰مگه فقط پورشه بدونه!
GT
۲۷ خرداد ۱۴۰۰فکر میکنم آقای مهران ۹۱۱ اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشند، آقا مهران یا دوستان دیگر لطفا اگر فرصت میکنید پاسخ بدید🙏
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰👌
مازیار
۲۷ خرداد ۱۴۰۰تفاوت عمده در یک کلمه هست
پیست
GT
۲۷ خرداد ۱۴۰۰چند ثانیه برتری در پیست به چه قیمتی؟! ۶۰ هزار دلار بیشتر!!!
مازیار
۲۷ خرداد ۱۴۰۰دوست من GT
من فقط در یک کلام گفتم اما همون یک کلام و در دنیای امروز همون چند ثانیه که شما اشاره کردی مرهون هزاران ساعت تحقیق و توسعه و کار مهندسی و صدالبته هزینه بیشتر هست و نیاز به توضیح نیست که مدلهای پیست محور برای کمپانی مثل پورشه چقدر حائز اهمیته و در کنار مدلهای جاده ای جایگاه خاص خودش رو داره
net
۲۷ خرداد ۱۴۰۰اگر رینگش خاکستری تیره بود قشنگتر میشد.خط نازک سفید اطراف شیشه دربها بالای شیشه پهن تر از پایین شیشه است و اگر خط سفید نازک سرتاسر مثل پایین شیشه نازکتر بود قشنگتر میشد.دهانه لوله اگزوز دایره ای ماشینهای پورشه بزرگ هست اگر دهانه اگزوز کوچکتر بود و از چهار اگزوز دایره ای با دهانه کوچکتر در سمت چپ و راست استفاده کرده بود قشنگتر میشد ،جایگیری دو اگزوز با دهانه بزرگ چسبیده وسط این ماشین بد هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰مهندس خب چرا اینارو اینجا میگی؟😂 برو توی اینستا به بخش طراحی پورشه بهشون طرحی که میخوای رو بده تا ببینن…
شاهین
۲۷ خرداد ۱۴۰۰شک نکنید هر کی بخره بال عقب رو اضافه میکنه GT3 RS زیباییش به بال بزرگ عقبش بود
در کل محشره این GT3 تصور کنید ردلاین 9000 هستید تو جاده کوهستانی با دنده دستی این افسانه
مهدی
۲۷ خرداد ۱۴۰۰جدیده اصلا خوب نیست
بال عقب رو که حذف کردن خیلی بد شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰شبیه لاکپشت شده…
mahan
۲۷ خرداد ۱۴۰۰فتبارک الله و احسن الخالقین
لله اکبر این همه جمال الله اکبر این همه أنیق
جدا پورشه مخصوصا 911 حد نهایی زیبایی و اعلایی رو به تصویر کشیده.پشتشو فقط نگاه کنید اگه 911 انسان بود قطعا مونیکا بلوچی بود!
چشمانش 911 بود و من جواد کاظمیان بی دفاع😂😂❤️
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰بیخیال 😂😂😂😂
محمد مختاری آذر
۲۷ خرداد ۱۴۰۰وای عجب خوشگله
Sajjad
۲۷ خرداد ۱۴۰۰مفهوم تکامل توی دنیای خودرو با 911 معنی میشه از نظر من
از هر نظر
طراحی
فنی
عملکرد
میشه گفت جزو بی نقص ترین هاست
و به نظرم اگه پورشه بخواد طراحیشو تغییر بده بزرگترین ظلم رو به این اثر هنری کرده