پورشه

معرفی نسل جدید پورشه 911 تارگا 2021

همه می‌دانیم که دیر یا زود نسل جدید پورشه ۹۱۱ تارگا معرفی خواهد شد زیرا پیش از این شاهد جولان پروتوتایپ های متعدد آن در پیست و خیابان بوده‌ایم. تنها چند ساعت بعد از نشت تصاویر این خودرو در شبکه‌های اجتماعی، تصاویر رسمی آن هم توسط پورشه منتشر شده است.

این تصاویر تنها چند روز پیش از معرفی ۹۱۱ تارگا جدید منتشر شده و البته باید منتظر پرده‌برداری رسمی این خودرو توسط پورشه طی روزهای آتی باشیم.

همانند نسل پیشین کد ۹۹۱، نسل جدید تارگا که با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود همان حالت نمادین خود در بخش سقف را حفظ کرده است. در واقع از سال ۱۹۶۷ تاکنون (به جز در نسل‌های ۹۹۳، ۹۹۶ و ۹۹۷) این سانروف شیشه‌ای تا شدنی و بزرگ در تارگا دیده می‌شود.

البته برخلاف مدل اولیه تارگا که دارای بخشی برای حذف دستی سقف در بالا بود، در مدل جدید دقیقا همان مکانیسم تا شدن برقی نسل پیشین حفظ شده است. در این حالت بخش پشتی  و یکپارچه شیشه بلند شده و سقف نرم خودرو پشت صندلی‌های عقب جا خوش می‌کند. مکانیزم باز و بسته کردن سقف تنها ۱۹ ثانیه زمان نیاز دارد. جدای از این بخش، ۹۱۱ تارگا دقیقا شبیه برادر کوپه می‌باشد.

از نظر پیشرانه‌ها، این خودرو مشابه برادران کوپه و کابریولت خواهد بود و بنابراین با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو عرضه خواهد شد. مدل پایه ۴ قدرت ۳۸۰ اسبی و ۴۵۰ نیوتن متری با شتاب صفر تا صد ۴.۲ ثانیه داشته درحالی‌که یک پله بالاتر مدل 4S با قدرت ۴۴۴ اسبی و ۵۳۰ نیوتن متری و با شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای قرار گرفته است. بیشینه سرعت این مدل‌ها هم ۲۸۹ و ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

پورشه نسل جدید ۹۱۱ تارگا را به‌طور انحصاری با سیستم چهار چرخ محرک و مدیریت کشش هوشمند به صورت استاندارد عرضه خواهد کرد و گیربکس هر دو مدل نیز ۸ سرعته دوکلاچه PDK بوده و همچنین از قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب با توزیع گشتاور کاملاً متغیر بهره می‌برند.

هر دوی این مدل‌ها از سیستم تعلیق با میرایی فعال برای راحتی بیشتر سرنشینان سود می‌برند. چرخ‌های مدل تارگا ۴ اندازه ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب دارند در حالی که نسخه 4S به صورت استاندارد از چرخ های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب بهره می‌گیرد. ترمزهای تارگا ۴ هم در جلو از نوع کالیپر ۴ پیستونی و دیسکهای ۳۳۰ میلی‌متری در هر چهار چرخ و در برادر قدرتمندتر از نوع ۶ پیستونی و دیسکهای ۳۵۰ میلی‌متری است و البته ترمزهای کامپوزیت سرامیکی نیز قابل سفارش می‌باشند.

تارگا ۴ GTS هم در نسل جدید بازمی‌گردد و ظاهر اسپورت تری خواهد داشت. البته پیشرانه ۳ لیتری یاد شده در این خودرو بازنگری شده و اگرچه نمی‌دانیم قدرت دقیق آن چقدر است اما احتمال می‌دهیم خروجی بین ۴۶۰ تا ۴۸۰ اسب بخار داشته باشد.

انتظار می‌رود قیمت این خودرو هم مشابه قیمت پایه کابریولت ۹۹۲ باشد که از ۱۱۷,۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    جذابه

    1. Reza

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      عاشقشم⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    2. مهدی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1235 ديدگاه)

      نسل قبل بهتر بود

  2. Joker

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (603 ديدگاه)

    طراحی قسمت عقب تو نسل جدید ۹۱۱ عالی کار شده و تو مدل تارگا به اوج خودش رسیده،یه سبک مدرن و کلاسیک…

  3. پارسا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    اصیل ترین اسب قرن ۲۱

  4. فری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    کاش جلوش پشتش بود عقبش جلوی ماشین بود

    1. مهردادكمال

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2000 ديدگاه)

      ????

  5. MAHDI

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه 911 افسانه ای!!!
    مجله AUTO EXPRESS بهترین خودروهای دیفرانسیل عقب بازار رو معرفی کرده!!!

    * ب ام و سری3 جدید
    *پورشه 911 کرراS جدید
    *ب ام و سری 5
    * جگوار XE
    * مزدا MX-5
    *********************
    کلیپ معرفیش رو تو کانال پدال در آپارات هم میتونید تماشا کنید

  6. mercedes benz

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام عرض ادب
    پوشه رو د,ست دارم ولی احساس میکنم بین برند های اتومبیل سازی کمترین جسارت رو توی تغییر و بهبود زبان طراحی داره
    واقعا دیگه تمام ماشین های پورشه مخصوصا 911 ها شبیه هم شدن
    خیلی خوبه که اصالت حفظ بشه ولی اونم راه و روش خودشو داره
    یا علی مدد

  7. Farzad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ۹۱۱ اسطوره پر افتخار آلمانی که نیازی به تعریف و تمجید نداره … تارگا رو کمتر از نسخه های دیگه ۹۱۱ دوس دارم ، gt3rs رو بیشتر از همشون !!

  8. Hadi

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    یکی از جذاب ترین مدل های ۹۱۱ هستش
    رنگ مشکیش واقعا خیلی خوب شده….

  9. مهردادكمال

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    همه میدونیم ۹۱۱ موتور عقبه حالا رندری تو همین پدال گذاشتن موتور وسط بود بنظرم پورشه اگه موتور وسط هم تو بعضی مدلای ۹۱۱ بزاره کارش خیلی جذاب میشه و یجورایی ۹۱۱ افسانه ای مثل یک برند مستقل میشه

  10. Saeed

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    سلطان تارگا برمیگردد….
    یادش بخیر بازی Need for Speed Hot Pursuit
    تو بخش پلیس….
    تارگا بهترین ماشین کلاس Highway Patrol Unit بود…..

  11. سینا BMW

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    بهتدین بازی که در طول عمرم دیدم HOT PERSUIT 2010 بود، همه چیز داخلش عالی بود.
    ۹۱۱ تو بخش مسابقه ، همون اول ها باز میشد و از خیلی هاشون بهتر بود.

    1. Saeed

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      ده سال از این بازی میگذره و هنوزم که هنوزه یوتوبرها باهاش ویدیو پر میکنن!واقعا شاهکار به تمام معناست
      یکی از بهترین یوتوبر هایی که دیدم Palinden اسمشه که تونسته رکورد بزنه!مسابقه Seacrest Tour با زمان 10:59:64 اگه اشتباه نکنم(همون مسابقه آخر بازی که 70 کیلومتر طول داره)ماشین رکورد شکن هم کونیگ زگ CCX بوده

  12. Amir

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تنها ، خبرهای معرفی مدل های مختلف پورشه هستش که با خیال راحت و چشم بسته باز میکنم و مطمئنم که قراره از خوندن و دیدنشون نهایت لذت رو ببرم…این حجم از پیشبرد همزمان پارامترهای حفظ اصالت ، مهندسی تکنولوژی و افزایش لذت و غیره رو شما در هیچ برند دیگه ای مشاهده نمی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا