منصوری با پروژه دیگری بازگشته است. این تیونر مشهور این بار دست روی پورشه تایکان گذاشته و علیرغم پروژههای جنجالی قبلی، این بار شاهد تیونینگ ملایم تایکان هستیم. البته همین تیونینگ ملایم برای سوپرکار الکتریکی پورشه بسیار خوب بوده است.
منصوری همواره در تیون های خود از فیبر کربن استفاده میکند و تایکان نیز از این قضیه مستثنا نیست. اسپلیتر جلو دارای کربن فورج کاری شده بوده و از همین متریال در اطراف چراغهای جلو و ورودیهای هوا استفاده شده است. این بخش تایکان ما را به یاد ۹۱۱ GT3 میاندازد. رکابهای جانبی کربنی بخشی از کیت بدنه خاص منصوری بوده و در بخش عقب نیز آپرون و دیفیوزری از همین جنس دیده میشوند. به این موارد باید یک اسپویلر لبهای کوچک را نیز اضافه کرد. آینههای جانبی نیز دارای کربن فورج کاری شده بوده و یک جفت نوار کربنی نازک نیز در گلگیرها و دربهای جلو دیده میشود که پروفایل جانبی این خودروی الکتریکی را تا حدی تغییر دادهاند.
منصوری همواره از رینگهای جدید در محصولات خود استفاده میکند و درباره تایکان نیز همین موضوع صدق میکند. یک دست رینگهای یکتکه ۲۲ اینچی در این خودرو بکار رفته که طبق گفته منصوری، طراحی خاص آنها باعث خروج بهتر گرما از ترمزها میشود. البته ترمزها تغییری نداشتهاند اما میتوان کالیپرهای رنگی را برای آنها سفارش داد.
منصوری در داخل کابین طیف وسیعی از گزینههای شخصیسازی باب میل خریداران را ارائه میکند. عناصر کربنی و چرمی در هر سطحی قابل انتخاب بوده و به این موارد میتوان دوخت های رنگی را اضافه کرد. غربیلک فرمان سفارشی و رکابهای داخلی متفاوت با برند منصوری نیز جزو دیگر تغییرات هستند.
در بحث خودروهای الکتریکی استفاده از کیتهای بدنه جذاب موضوع مهمی است. استفاده از کیتهایی با راندمان آئرودینامیکی پایین تأثیر منفی روی شعاع حرکتی خودرو خواهند گذاشت.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰برخلاف بقیه مدلایی که تیونینگ کرده،من از این خوشم نیومد…
RezaRs
۲۱ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا من از این چون ملایم بود خوشم اومد 😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰راستش من از این که برقی بود خوشم نیومد!
RezaRs
۲۱ خرداد ۱۴۰۰راستیتش من یه چن ماهی میشه پس اینکه چنتا مطالعه کردم راجع برقی ها و با چند نفر از دوستام حرف زدم دیگه اون نفرت گذشته رو ندارم از ماشینایی هم ازشون خوشم اومده مثل تایکان مدل s مدل x ای ترون gt و از همه بیشتر هامر ev خب صدا و لذتو قبول دارم و اینکه از برقی ها بدم نمیاد و چند مدلشونم دوس دارم اصلا دلیلی بر عدم علاقم یا کاهنده به پاگانی مک لارن کانیگزگ ( نره تو صف تایید) لامبورگینی فراری بنز و فورد بیمر کادیلاک و… نیست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰من که هی موافق برقی نبودم،نه برقی،نه هیبریدی،نه هیدروژنی،نه اتمی و نه توربینی! هیچکدوم اندازه موتور بنزینی برای من جذابیت ندارن،البته امیدوارم بنزینی ها از بین نزن اما اگرم رفتن حداقل هیدروژن میتونه جاشو پر کنه اما برقی اصلا…
NAVID۰۰۹۸
۲۱ خرداد ۱۴۰۰راستیاتش من افتخار میکنم صاحبش یک ایران هستش ، اما نمیدونم چرا حال نمیکنم باهاش !
نه اینکه بد باشهها ، نه !
بلکه زیادی شلوغ بازی در میاره ، زیادی جوادش میکنه !
akrh78
۲۱ خرداد ۱۴۰۰من مثل بقیه مدلایی که تیونینگ کرده، از این خوشم نیومد… 🤦♂️😆
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰از هیچکدومش؟😑
Audi e_tron gt
۲۱ خرداد ۱۴۰۰من به دلم نشست احساس می کنم عادی اش بهتر است
Reza
۲۲ خرداد ۱۴۰۰به نظرم تیونینگ خودروهای الکتریکی یه کار احمقانس ، نظر شخصیمه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰کاملا موافقم 👌،برقیا جزییات درست و حسابی ندارن که بشه تیونش کرد…
ARAZ
۲۱ خرداد ۱۴۰۰برید فیلم شتاب گیری 1.99 تسلا مدل اس پلاید ببینید مثل مرغ داخل یخچال پری برام نموند
RezaRs
۲۱ خرداد ۱۴۰۰واقعا نیازی به پلاید پلاس نبود چه خبره خانواده میره اون تو 😂😂😂😂😂👏👏👏👏
چه شتاب ناجوریه خوبه برای گواهینامه این ماشین اگه کسی توانایی کنترل رو نداشت نذارند تا از حداکثر توانایی استفاده بکنه اون گشتاور آنی واقعا زیاد و خطرناکه برای راننده هایی که حرفه ای نیستند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰این شتاب به جای اینکه در ریزون باشه ترسناک و خیلی مضره(البته نمیاد!😂)…
محمد امین
۲۱ خرداد ۱۴۰۰شتاب گیری ثانویه اش کمه ، به طوری که صفر تا دویست رو کند تر از turbo s یا 812 یا 720 میره
متاسفانه کسی به شتاب ثانویه خیلی توجه ندارد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰آره چون برقیا از همون اول تمام قدرت رو در اختیار راننده میزارن و همینه که شتاب اولیه وحشتناکی دارن،اما توی شتاب ثانویه همین طور که خودتون گفتین دیگه سرعت بعد از یه جا ثابت میمونه….
RezaRs
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ولی خب ریماک نورا که تو هردوتاش نره غول عجیب غریبه
ARAZ
۲۱ خرداد ۱۴۰۰دقیقا چطوری شتاب ثانویش کمتره در حالی که 400 متر در 9.2 ثانیه طی میکنه
بعد سدان 2 تنی چه ربطی به 720 داره ؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰″بعد سدان ۲تنی چه ربطی به ۷۲۰داره ؟؟″
برادر وقتی توی درگ ها مقایسه میکنن و ربطش میدن پس اونوقت ربط نداره؟ هرکی میاد یه تسلا برمیداره بعد میره به جنگ هر ماشینی!😐
ARAZ
۲۱ خرداد ۱۴۰۰دلیل اینکه توی درگ مدل اس با سوپر اسپورت مقایسه میکنن
اینه که نشون بدن سدان الکتریکی چقدر میتونه به اندازه یه 720 سریع باشه
چون عموم مردم سرعت و شتاب رو با همچین ماشین هایی میشناسن
ولی اینکه بیای بگی سدان دو تنی چون به اندازه 720 که 1300 کیلو وزن داه
شتاب ثانویه پایین تری داره پس خوب نیست خارج از عقل منطق هست
عملکرد خوب یه ماشین رو نسبت قدرت به وزن تعیین میکنه و هچنین کلاسی که در اون حضور داره
اینجوری نیست که هرجور خواستی حساب کنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰این رسانه ها شورشو دراوردن با این درگ ها و مقایسه ها وگرنه ما هیچ جوری یه جاروبرقی رو با یه کوپه درست و حسابی مقایسه نمیکنیم!😁
ARAZ
۲۱ خرداد ۱۴۰۰نسبت قدرت به وزن سوپر کار هایی مثل 720 و توربو اس حدود 2.4 تا 2.5 کیلو برای هر اسب بخار هستش
نسبت قدرت به وزن مدل اس پرفورمنس 2.83 کیلو برای هر اسب بخار هستش
تازه سوپرکار ها از گیربکس های چند سرعته استفاده میکنن
Reza
۲۲ خرداد ۱۴۰۰خوب طبیعیه چون برقیه
ARAZ
۲۱ خرداد ۱۴۰۰پلاید پلاس لغو کردن
پلاید که هست با همون شتاب زیر 2 ولی 80 اسب بخار کمتر از پلاید پلاس و برد کمتر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰لغو کرد چون همش ادعا بود،این همه تبلیغات آخرشم هیچ!
اصلا این آدمو درک نمیکنم….
محمد امین
۲۱ خرداد ۱۴۰۰اقا araz، مدل s در عمل ، در ویدیو ای که من دیدم در کانال auto top ، صفر تا دویست رو در ۱۲ ثاینه رفت ، اگر فرض کنیم شرایط باب میل نبوده و یک ثاینه رو اضافی فرص کنیم، میشه ۱۱ و حالا این اس پلاد ، هر چه قدر هم سریع تر باشه ، بتونه صفر تا دویست رو در ۹ ثانیه اونم خیلی با تخفیف بره ، که یعنی از اون ماشین هایی که من گفتم کند تره ، مثلا 720 و 812 به راحتی حدود ۷.۵ تا ۸ میرن صفر تا دوست رو
دلیل اینکه در ۴۰۰ متر سریع تره لانچ بهتر هست که میتونه خودش ۱ ثانیه تاثیر بزاره و مثلا از ۱۰.۲ که از رکورد 720 یا f8 هست به ۹.۲ برسه ، اونم هنوز فکر نکنم ۹.۲ که رکورد زده باشه
RezaRs
۲۱ خرداد ۱۴۰۰آراز آقا محمد امین گفتند شتاب شتاب هم همونطور که دوستان و خودتون بیشتر و بهتر از بنده میدونین مربوط به افزایش سرعت در واح زمانه یعنی به راحتی ممکنه یک ماشین کوارتر مایلو بهتر بره اما شتاب ثانویش کمتر باشه یعنی اون لحظات افزایش سرعتش کمتر بشه یعنی ۲۰۰ تا میره بشه ۲۰۱ اما اون یکی ۱۹۰ بشه ۱۹۵ نمی دونم منظورمو خوب رسوندم ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰تقریبا…
ARAZ
۲۱ خرداد ۱۴۰۰در مورد اینم باید بگم چطوری پلاید پلاس با شتاب ثانویه کم میتونه تو پیست به اندازه سوپر اسپوت ها سریع باشه
چیزی که در نظر نمیگیرید اینه که شتاب ثانویه مربوط به گیربکس و ضریب دنده هستش
که خودرو های الکتریکی به خاطر کاهش مصرف انرژی و همچنین شتاب اولیه بهتر از گیربکس 1 سرعته استفاده میکنن
به راحتی میشه با گیربکس های چند سرعته شتاب ثانویه یا به قول ماشین بازا تو رولینگ ریس هم بهتر بود
هرچند خودم معتقدم خودرو های الکتریکی اگه مزیت وزن کمتر درون سوز هارو داشتن هیچ محودیتی براشون وجود نداشت
یه پک باتری 100 کیلووات ساعتی 500 کیلو و بیتشر وزنشه
new RAMIN
۲۱ خرداد ۱۴۰۰سفینه فضایی شده برای خودش!
اما حیف میزان پیمایشش کمه اما خب شاید در آینده زیاد شدش( نسخه عادی)
از جلوش خوشم نمیومد. ولی رخ عقبش و 2/3 عقب بسیار عالی شده. 👌
.
.
.
.
یه چیزی میگویم کلی. با 17 هزار دلار یه عدد هیوندای کونا میدهند که سانروف جزوه آپشن حساب میشه! اما با 17 هزار دلار همچین چیزی هم میدهند. این فیلم بخش کوچکی از دریای امکانات این عزیز ! هستش که با قیمت پایه 17 هزار دلاری در اختیار
شما قرار میگیرد.
https://www.instagram.com/p/CP9M7WZjnJE/
نسخه فول 20500 دلاری هم هر جوری حساب کنم نمیفهمم این چه طوی این همه امکانات داره. هنر این است دیگر…😂
امکاناتی بهت میده که تسلا مدل x با قیمت 100 هزار دلار بهت میده😯. جای عجیب هم اینجاس 5 سال گارانتی هستش و هر اتفاقای در این 5 سال به طور عادی رخ بده مثلا خراب بشه یا کار نکنه رایگان تعمیرش میکنن!
حالا فهمیدید چرا میگویم با توجه به قیمتش رقیب ندیدم رو دستش ؟
.
.
.
.
برگردیم نقد تایکان !
از داخلش زیاد عکس نیست نمیشه داخلشو نقد کرد ولی در بیرونش اون زیر چراغ ها
با به کار گیری فیبر کربن آمده اند ماشین رو اسپرت کنند ولی بد شده. یا حداقل من خوشم نیومد. مجموعا کار شیکی شده و خوب شده فقط ای کاش اون قسمت زیر چراغ جلو رو دست نمیزند. بسیار بهتر میشد اما همینم خوبه.
در عکس نمای پشت نوشته توربو اس ! پس یعنی پورشه تایکان توربو اس هستش.
تایکان توربو اس قیمت 187 هزار دلاری دارد !و در صورت شخصی سازی کامل توسط پورشه قیمتش به عدد خیره کننده 246هزار دلار میرسه ! با توجه به تیونینگ منصوری و قیمت های گرونش من قیمتی بالای 300 هزار تا پیش بینی میکنم که به نظرم ارزش نداره. البته این ماشین خوبه. ولی خب قیمت گرونه احتمالا ولی با اینکه گرونه من خوشم اومدش…
.
.
„ بی زحمت به اون پیام بازرگانی که اون وسط اومدش بعد رفتم سراغ تایکان توجه کنید!„
😊
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
akrh78
۲۱ خرداد ۱۴۰۰تپه جدید فتح شد
mission accomplished
respect +1000
BenzSLR
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ازش خوشم اومد.
mm.y@rlou
۲۲ خرداد ۱۴۰۰چه عجب یه تیون نسبتا ملایم دیدیم از منصوری ظاهر ماشین خشن تر و مسابقه ای تر شده
محمد مختاری آذر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰عجب تیونی شده منصوری بهترین جهان هستش و رقیب نداره