پورشه در حرکتی که قدری نامعمول مینمود دو نسخه فول تایکان الکتریکی را معرفی کرد و پس از آن دست روی نسخه پایه گذاشت.
حالا زمان آن فرا رسیده که ژرمنها از مدل پایه پردهبرداری کنند. این مدل در واقع نسخه دیفرانسیل عقب از تایکان میباشد که فقط در چین عرضه میشود اما احتمال ورود آن به برخی بازارهای دیگر نیز وجود دارد.
تایکان دیفرانسیل عقب در بزرگترین بازار خودروی دنیا با دو نوع باتری و قدرت تولیدی عرضه خواهد شد.
اولین نسخه دارای باتری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی بکار رفته در تایکان 4S بوده و پیشرانه الکتریکی آن در حالت اووربوست و با وجود لانچ کنترل قدرت ۴۰۲ اسب بخاری تولید میکند.
این خودرو با یکبار شارژ مسافت ۴۱۴ کیلومتری را طی خواهد کرد. مشتریانی که خواهان برد بیشتر هستند میتوانند تایکان مجهز به باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی را انتخاب کنند که از مدلهای توربو و توربو S گرفته شده است.
برد خودرو در این حالت به ۴۸۹ کیلومتر و حداکثر قدرت هم به ۴۶۹ اسب بخار میرسد. شایان ذکر است وجود لانچ کنترل باعث میشود دو نسخه دیفرانسیل عقب تایکان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشند.
نسخه پایه پورشه تایکان با باتری استاندارد در چین قیمت معادل ۱۲۵۴۲۰ دلاری داشته درحالیکه مدل مجهز به باتری بزرگتر با قیمت معادل ۱۳۳۹۵۰ دلار عرضه خواهد شد.
این خودرو جدای از تنظیمات دیفرانسیل عقب دارای همان تکنولوژیها و تجهیزات نسخههای چهار چرخ محرک است که از جمله آنها میتوان به معماری ۸۰۰ ولت، PSM روی اکسل عقب، PASM، PDCC اسپورت، گیربکس دو سرعته و… اشاره کرد.
این خودرو جادارتر بوده و فضای بار ۴۹۱ لیتری را ارائه میکند.
AMIR-REZA
۱۰ تیر ۱۳۹۹نسخه پایشم محشره ….
فقط چرا پورشه تو کابین یدونه دکمه فیزیکی هم نذاشته ؟البته تمام خودروسازا دارن دکمه زدایی میکنن ولی من خیلی با این موضوع حال نمیکنم…..
جواد خطر
۱۰ تیر ۱۳۹۹حیفَزین نازَنین نیس کِ تو چین رونَمایی بِشِ
Joker
۱۰ تیر ۱۳۹۹بَه بَه چه رنگ جذابی?یه پورشه ۹۱۱ توربو s جدید با همین رنگ میخرم به زودی…
MehdiTurbo
۱۰ تیر ۱۳۹۹تو ایران که هیچ وقت نمیتونی بخری اگه دولت همین باشه ولی خارج چرا میشه،ایشالله بخری تو دلت شاد باشه و چیزایی که میخوای داشته باشی از داشته های من کم نمیشه به نداشته های منم اضافه نمیشه ای کاش اینو میفهمیدیم اون وقت شاید میشد اینو تو ایرانم سوار شد.
آرمان
۱۰ تیر ۱۳۹۹واقعا !!!
متاسفانه یجوری شده هرکی پولداره میگن یا اختلاس کرده یا دزدیده یا اقازادست
هرکی پولش به خودش مربوطه اصلا یکی باباش زحمت کشیده دوس داره پسرش استفاده کنه به این سادگیا نمیشه قضاوت کرد
ممد ژانگولر
۱۰ تیر ۱۳۹۹رنگو ببین توروخدا انگار پیازو چهارتا چرخ گذاشتی زیرش
یک مشت باهوش استخدام کردن که بهترین رنگو داخل بروشورها یا اینترنت قرار بدن انگیزه خریدارا بالا بره ؟!! اونم رنگ پوست پیازی ?
حیف پورشه نیست
فری
۱۰ تیر ۱۳۹۹شاید تایکان کروک هم بیاد
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۹اوایل باهاش مشکل داشتم
الان فهمیدم فلسفش با model s بسیار متفاوته و اصلا رقیب نیستن کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در کابین و سایر جاهای خودرو از تسلا چند پله بالا تره فقط اگه میتونست بردش رو به مدل s نزدیک کنه بی نقص میشد
Hadi
۱۰ تیر ۱۳۹۹نسخه پایم آرزوست ?…
ATa
۱۰ تیر ۱۳۹۹نسخه پایه با این مبلغ ! 125 هزارتا…. برندهای آلمانی و انگلیسی پول تک تک دلارهایی که برای تبلیغ و تصور ذهنی که در مخاطب به زعم خود ایجاد کرده اند رو از جیب مشتری پرداخت می کنند. خوبه انحصار تکنولوژی و تولید رو ندارند.
Mohammad
۱۰ تیر ۱۳۹۹ATa
اولا که من تعجبم میگن پورشه تایکان زیباست برعکس زشت ترین ماشین پورشه همینه دوما آره من حرفتون رو تایید میکنم اگه اینا انحصار داشتن که دیگه …… آلمان جنبه خودشو تو قدرت نشون داده که اگه قدرت بیفته دستش دنیارو میخواد صاحب بشه رحمی به کسی نداره خدا رو شکر که قدرت رو چه از نظر نظامی و چه از نظر صنعتی و اقتصادی ازش گرفتن و تنها کشوری که فعلا تونسته جنبه این قدرتو داشته باشه همین آمریکاست
AMIR-REZA
۱۰ تیر ۱۳۹۹Mohammad
زشت ترین ماشین پورشه همینه؟؟؟؟؟
قبول دارم طراحی چیز سلیقه ای هست اما این هرفتو قبول ندارم !!
Mohammad
۱۰ تیر ۱۳۹۹Amir_reza
از نظر من 911 خیلی بهتر از اینه آره دیگه سلیقه هست
Lorenzo
۱۰ تیر ۱۳۹۹رنگش چه زشته
یه رنگ زرد یا همون سفید بود خیلی خوب میشد
Omid622
۱۰ تیر ۱۳۹۹من که خاصرم شتاب ماشین برقیم 4الی5 ثانیه باشه اما برد مفید باتریس 700تا 800کیلومتر باشه
تا اینکه شتابش 2.5الی 3 ثانیه باشه اما برد مفیدش 400 کیلومتر باشه اونم با قیمت بالای 125هزار دلار