این روزها تقریباً هر خودروسازی در سبد محصولات خود مدلهای کراس اوور و شاسیبلند را نیز ارائه میکند و همگی از یک فرمول افزایش ارتفاع خودرو و بدنهی حجیم پیروی میکنند.
اما پژو ۳۰۰۸ متفاوت است. در سال ۲۰۰۹ این خودرو بیشتر از اینکه یک شاسیبلند باشد یک MPV پنجنفره بود. کراس اوورها هنوز هم در مراحل اولیهی بلوغ خود هستند و مدلهایی چون سئات آتکا و رنو کجار به تازگی حیات خود را شروع کردهاند.
حدود ۸ سال بعد ۳۰۰۸ در کل تغییر کرد؛ بنابراین پژو روی شاسیبلند بودن این خودرو تأکید داشته و تلاش دارد تا آن را از مدل اولیه جدا کند. ما در زمانی مناسب این خودرو را آزمایش کردهایم و آنچه را که از این خودرو فهمیدهایم را با شما در میان میگذاریم.
پژو ۳۰۰۸ قطعاً ظاهر متفاوتی دارد. سرطراح پژو Gilles Vidal با تراش دادن خودروی جدید کار را شروع کرده و داخل کابین هم سعی شده تا شاهد طرحی با استفادهی آسان و شیک باشیم.
این خودرو معرفی کنندهی نسل دوم داشبورد i-Cockpit پژو نیز هست. ۳۰۰۸ از غربیلک فرمان کوچک و آشنایی استفاده میکند. نشاندهندهها درست در دید راننده قرار دارند و همین امر باعث شده تا ایمنی خودرو نسبت به ۳۰۸ بهبود یابد. صفحه دیجیتال استاندارد خودرو نیز قابل سفارشیسازی است و میتواند همهچیز از سرعت گرفته تا سیستم ناوبری و مدیا و اطلاعات سفر را نشان دهد.
سیستم اطلاعات سرگرمی ۳۰۰۸ کاملاً بازنگری شده و صفحهنمایش لمسی قرض گرفته شده از ۳۰۸ با ردیفی از دکمههایی به سبک پیانو تکمیل شده که اجازهی دسترسی آسانتر به کنترلهای تهویه و منوی تلفن را میدهد. صفحهنمایش پاسخگوتر بوده و گرافیک باکیفیتتری دارد و در آن بهصورت استاندارد سیستم اپل کارپلی و MirrorLink جای داده شده است. کیفیت دیگر نقاط کابین عالی است. کابین ۳۰۰۸ بسیار خوش ساخت بوده و سئات آتکا را به یاد میآورد. در مقام مقایسه با این خودرو کابین قشقایی ارزانقیمت احساس میشود. توزیع مواد تشکیلدهندهی کابین نیز به خوبی صورت گرفته و پلاستیکهای نرم در بالای داشبورد بکار رفته و مواد سختتر بخش پایینی را تشکیل دادهاند.
فضای زیادی در بخش عقبی برای نشستن افراد بالغ وجود دارد. این خودرو طویلتر از قشقایی بوده و فضای پای زیادی دارد. محفظه بار ۵۲۰ لیتری آن نیز در برابر فضای ۴۳۰ لیتری نیسان نشان از برتری مطلق پژو دارد.
اما اگرچه استایل و کاربردی بودن یک خودرو فاکتورهایی کلیدی برای اکثر خریداران است اما سواری خودرو نیز به همان اندازه مهم جلوه میکند. افرادی که آتکای جدید را راندهاند ادعا میکنند از نظر دینامیکی این خودرو سرآمد کلاس است. البته با راندن ۳۰۰۸ نیز همین افراد پژو را خودروی هیجانانگیز و توانا خواهند یافت.
3008 در شهر فرز و چابک بوده و غربیلک فرمان شیک و کوچک آن به همراه شعاع گردش تنگ باعث میشوند تا مانور دادن با این کراس اوور راحتتر شود. شیشهی عقب کوچک باعث میشود تا دید مختل شود اما تنها مدل پایهی اکتیو فاقد دوربین پشتی است بنابراین خریداران کمتری با این مشکل مواجه خواهند بود.
سواری خودرو نیز گیرا است. ناهمواریها در سرعتهای پایین به خوبی جذب میشوند. در اتوبانها و سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت این خودرو به خوبی به مسیر خود ادامه میدهد و پیشرانهی قدرتمند بنزینی خودرو مشکلی با حرکت سریع ندارد. این مدل گشتاور زیادی ندارد هرچند انتظار داریم که مدل دیزلی بهتر عمل کند.
در تبدیل وضعیت از یک MPV به SUV، مطلوبیت پژو ۳۰۰۸ دو برابر شده است اما از برخی از جنبههای کاربردی بودن و تطبیقپذیری آن کاسته شده است. این خودروی به خوبی ساخته شده و طراحی شیک، خلاق و زیبایی چه در داخل و چه در بیرون دارد. تجربهی سواری خودرو نیز مناسب و خواستنی است. پیشبینی میکنیم که با استفاده از پیشرانهی دیزلی این خودرو بتواند نظرات مثبت بیشتری را به خود جلب کند. پژو با این شاسیبلند میدسایز بسیاری از رقبای خود را پشت سر میگذارد.
مشخصات پژو ۳۰۰۸ ۱.۶ THP 165 EAT6 Allure
قیمت: 26395 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 163 اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 206 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
elemento
۲۶ آذر ۱۳۹۵دوستان
در ضمن اینکه این مقاله رو میخونید یک نگاهی هم به صفحه ی مقایسه ی بنز و BMW بندازید. اگر دوست داشتید…
هنوز یک نفر ، حتی یک نفر یک لینک معتبر ارائه نکرده که استهلاکککک ! BMW بالاست
فقط دوستان ، خاطره !! نقل میکنن که ما 20 تا BMW داشتیم همش خراب میشد! 10 تا E350داشتیم همش فلان بود و …. ما لکسس داشتیم بهمان بود ، از یک مکانیک پرسیدم گفت BMW نخر ! یک عکس دیدم کاپوت BMW توش بالا بود !!! و ازین جور سخنان ارزشمند !!😂
واقعا ما داریم به کجا میریم ؟؟ کجا رفت اون همه ادعا ؟؟!؟😂😂😂
پدال شده مثل اینستاگرام… شاخ های اینستاکرامی کم بود شاخ های پدالی هم داره اضاف میشه !
پس این پراید سوار هایی که تو خیابون هستن کجان ؟؟!
رضا
۲۶ آذر ۱۳۹۵Elemneto عزیز دل، من هم مخالف نظر الکی دادن هستم ولی نمیتونیم به کسی بگیم شما حق نظر دادن نداری هرکسی مسئول نظر خودشه
madjid911 gt2
۲۶ آذر ۱۳۹۵رضا جان، عزیز دل
من که به خودم حسارت این رو نمیدم که به کسی بگم نظر بده یا نه. اصلا به من چه ؟!
من فقط میگم ، این گروهی که هی دم از استهلاککک و استهلاکککک میزنن برای اثبات حرفشون یک لینک معتبر نمیتونن بیارن
من اگر هی بیام در این سایت کامنت بذارم و روی هوا و بدون هیچ مدرکی بگم “پراید کیفیتش از تویوتا بهتره و بهترین خودروی جهانه” !! یا بگم “عموی من در امریکا زندگی میکنه و میگه هیچ ماشینی به پای پراید نمیرسه” !!
همین حرف بی منطق رو هی تکرار کنم شما نمیگی مدرکت کو ؟؟
شما نمیگی چرا به شعور بقیه توهین میکنی؟؟
آخه شاید یک نفر بخواد بر طبق نظر کاربرای این سایت ماشین بخره.
این خوبه که یک عده بیان رو هوا یک ماشین رو بکوبن … بدون هیچ مدرکی ؟؟
فقط از روی لجبازی؟؟
وقتی آدم ادعایی میکنه باید ثابتش کنه. وگرنه باعث گمراه کردن بقیه میشه.
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵راستش اینقدر نظرات با تعصب بیجا نوشته شده بود که اعصابم ب هم ریخت صفحه رو بستم.
نمیدونم چرا ایرانی جماعت 0 یا 100یه و نمیتونه خوبی و بدی رو کنار هم ببینه. یا باید یه چیزی خدا باشه یا شیطان.فک کنم ریشه در همون دین آبا اجدادی و نبرد خیر و شر داره.
انگار نه انگار که دارن راجب لوکس سازای دنیا صحبت میکنن. ی جور مقایسه شده بود که اگر به جای اسم خودرو … بزاری فک میکنی راجب ماشینای چینی نوشته شده.
استهلاک این ماشینا بالا نیست اما هزینه نگهداریشون بالاس(هزنه های دوره ای مثل تعویض روغن و لنت و…). این دوتا با هم فرق دارن.چه ایران چه امارات. بقیه جاهارو هنوز ندیدم ک بگم.هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد.همین مسأله راجب جگوار و لندروور هم صادقه.
دوستان یاد بگیریم بدون تعصب صحبت کنیم.
elemento
۲۷ آذر ۱۳۹۵نوید عزیز
عالی گفتی
شما اگر همین کامنتت رو تونستی به بعضی ها بفهمونی ، خیلی کار کردی.
البته اصلا مهم نیست.
خوبه که بعضی اوقات این افراد اظهار نظر کنن تا ادم بدونه دفعه ی بعد با چه کسایی حرف میزنه.
کامران
۲۷ آذر ۱۳۹۵دیده های خودم و تو استفاده خیلیا از بنز و بی ام و دیدم که میگم
یه سری از دوستانی که سوار بنز و بی ام و میشن بعد می گن مصطحلک رانندگیاشونم باید دید
مدام در حال گاز دادن هستند موتور زیر فشار یا همش دارن میچرخونن ماشینو خب باید سوار سری پرفورمنس بنز (AMG)و (M)بی ام و شن که امکانش تو ایران نیست
خب این وضع رانندگی معلومه ماشین زودی خراب می شه
البته از بنزین نامرغوب هم نگذریم
اما نوع استفاده و نگه داری و سرویس دهی به موقع هم خیلی تاثیر داره که اینم نظر شخصی منه.
علیرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۵منبع معتبر برنامه تاپ گیر فصل 22 مقایسه بنتلی بی ام و سری 6 و نیسان gtr در ضمن من خودم تجربه بی او 320 مدل 2006 و 530 مدل 2010 رو داشتم مطمئنا لذت رانندگی که بی ام و داره هیچ خودرویی من تا بحال ازش نگرفتم ولی استهلاکشم پدر صاحبشو در میاره میخوای قبول کن میخوای واقعیت رو انکار کن
رامتین
۲۷ آذر ۱۳۹۵اصلا شکی نیست که محصولات آلمانی یک سر و گردن بالاتر از بقیه خودروها هستند. اما من خودم شاید چند سال دیگه مثلا بتونم 300 تومن یا بیشتر برای خودرو هزینه کنم (فرض کنید قیمتها تغییر نکنن) ترجیح خودم با اینکه مثلا bmw 320 یا سری2 یا نسخه پایه ای بنزcla یا آئودی a3 را میدونم خودروهای بهتری هستند، اما میرم سمت لکسوسis یا nx. درسته از نظر فنی لکسوس پایینتره اما ما قراره در ایران رانندگی کنیم و لکسوس گزینه بهتریه. البته عقیده من اینه که بیش از کمری نباید هزینه کرد. اطلاع دارید در سال2018 تغییر چهره انقلابی روی کمری صورت میگیره و موتور هم 2لیتری 245 اسبی میشه (بجای این موتور کند 180اسبی) و با قیمت حدود 200تومن بیشک شتاب معقول، کیفیت اعلا، کلاس مناسب، خدمات خوب، استهلاک واقعا کم و… را داره. با مولتی میلیاردها البته کاری نداریم!!!!
حسین
۲۶ آذر ۱۳۹۵من نمی دونم پژو و رنو چه اضراری به استفاده از موتورهای کم حجم دارند. بخش مهمی از کلاس یه ماشین حجم موتور اونه. به نظر من پژو باید حداقل یه سدان بزرگ با موتور 3 لیتری داشته باشه.
علیرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۵شما هم اگر واسه کشور های اروپایی خوردو تولید میکردی همین رویه رو پیش میگرفتی تا بتونی بفروشی، اونجا به ازای هر سی سی از حجم موتور و میزان آلایندگی که تولید میکنه باید مالیات بدن، قیمت بنزین هم که دیگر بماند….
امین
۲۸ آذر ۱۳۹۵بازار هدف خیلی مهمه
کره ای ها که ماشینای حجم بالا تولید میکنند بیشتر مشتریاشون خلیجی ها و امریکایی ها هستند که بنزین براشون مفته. کشورای عربی هم ماشین کره ای میخرن باش دریف کنن بزنن داغونش کنن بفرستن گوشه تعمیرگاه
وگرنه تولید موتور پرحجم رو ایرانخودرو هم بلده.
الان استفاده از موتور های حجم بالا برای سدان های شهری منسوخ شده
ایران و فرانسه
۲۶ آذر ۱۳۹۵تست تصادفش را ببینید عالیه ۵ ستاره از یورو ان کپ ، احتمال وارداتش توسط ایران خودرو هست کاشکی به جای ۲۰۰۸ اینو مونتاژ می کردن ماشین با وقار و با اصالتیه
ASA
۲۶ آذر ۱۳۹۵اولین باره که پژو منو جذب کرده
احمد باقری
۲۶ آذر ۱۳۹۵در طراحی این ماشین، خیلی خوب کار شده.
امير رحيم پور
۲۶ آذر ۱۳۹۵اگه ایرانخودرو بیاره و به قیمتش بده خوبه که مطمینم قیمتش بالای 150تومن بشه که ارزششو نداره نهایت 100 تومن
ضمنا اخه اون ورشو چیه لب گلگیرا مگه اچ سی کراسه
ماشینای چینی هم از اونا نمیذاره
امین
۲۶ آذر ۱۳۹۵تجربه من از اینستاگرام ثابت کرده نیسان همین حجم موتور رو واسه نیسان قشقایی مدل 2016 در نظر گرفته که هیچکس عیب و ایراد نگرفت ازش و همه تایید کردند اما همین حجم موتور رو اگر پژو به محصولاتش بده حداقل نصف کسایی که کامنت میذارن میگن ضعیفه جواب نمیده پژو هنوز نمیدونه چه حجمی بده و صحبتای ازین دست که اوج مهندسی مارو میرسونه.
باشد که روزی بیاید که بدون تعصب نظر بدیم و برند رو در نظر نگیریم همه میدونیم پژو استاد توان گرفتن از یه موتور کم حجمه.
یاسین
۲۶ آذر ۱۳۹۵بی تعصب بی تعصب به نظرم گزینه عالی برای بازار ایرانه اگه زیر 120 بیارنش بازارو میگیره دستش طراحیش خیلی خوبه کیفیت متریالش خوبه امکاناتش خوبه ایمنیش خوبه بعدم فکرشو بکن از یه موتور 1.6 163 اسب قدرت کشیدن شک ندارم از نظر کشش و سرعت اصلا کم نداره
نقد اتوکار رو راجع بهش بخونید تو بریتانیا کشوری که مردمش سخت گیری خاصی برای خرید یک خودرو دارن این مدل رو یک suv کامپکت بی نقص در کلاس خودش میبینه که تنها عیبش نسبت به رقباش قیمتش برای موتورهای بزرگتره والا در زمینه کیفیت و قابلیت اعتماد که رقیبش نیسان قشقایی سلطانه توش هیچی کم نداره
http://www.autocar.co.uk/car-review/peugeot/3008/first-drives/2017-
peugeot-3008-16-thp-165-allure-eat6-review
تعصب چیز خوبی نیست یاد بگیریم ملتهایی که پیشرفت کردن با متعصب بودن رو چیزی جنگیدن برند یا کشور یک چیز دلیلی برای تعیین کیفیت اون چیز نیست من خودم عاشق کار ژاپنیا تو خودرو سازیم ولی این نباید باعث بشه بگم ماشین فرانسوی مثلا بده هرچیزی به اندازه کیفیتش قابل تحسینه
DODGE
۲۷ آذر ۱۳۹۵3008 برگ برنده ی پژو برای گرفتن رتبه ی اول که الان توسط کجار و جدیدا آتکا گرفته شده است.
روز به روز داره بهتر میشه …به امید موفقیت های بیشتر برای پژو!
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵از رویکرد مدلای جدید پژو سیتروئن خوشم میاد.امیدوارم مدل جی تی رو هم زودتر معرفی کنه.با این استایل و کارایی روی کاغذ که گزینه موفقی در بازارهای اروپایی و چین ب نظر میاد. تا ببینیم در عمل پاسخ بازار ب این مدل چی میشه.
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۵قرار بود پژو یه سری از محصولاتش به غیر از 208 و 2008و 301 رو وارد کنه امیدوارم این ماشین هم وارد بشه تا طرفدارای این سبک خودرو هم بتونن از سواریش لذت ببرن
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۵شخصا از ماشینهای ژاپنی خوشم میاد. احساس میکنم سبک طراحی ماشینهای ژاپنی بیشتر با خصوصیاتم هماهنگی داره.
اصلا با کیفیت فنی و …کاری ندارم!!!
رامین
۲۱ دی ۱۳۹۵دوستان چرا پژو از تریم رنگ کرم و کلا رنگ روشن استفاده نمیکنه یا حداقل خیلی کم استفاده میکنه ؟؟؟!!!
TSHDN
۴ بهمن ۱۳۹۵یک خودروی خوب از پژو . کاش این با قیمتی معقول وارد ایران میشد هرچند قیمتش بالاست ولی خب ارزش خرید بالایی هم داره
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ای کاش ایران خودرو به جای ۲۰۰۸ این 3008رو تولید می کرد
ساسان
۲ اسفند ۱۳۹۵من هیچ خاطره بدی از پژو ندارم و واقعا برند محبوب منه. وقتی جنگ ایران و عراق شروع شد پدرم پژو 504 داشت بخاطر بمب باران شدید منطقه گیشا مجبور شدیم به شهرای دیگه بریم یادم میاد با اون 504 همه جای ایران رو گشتیم و ماشین همش در حال حرکت بود و هیچ مشکلی هم برامون نداشت. در نهایت با این که پدرم این ماشینو خیلی دوست داشت مجبور به فروش شد و وقتی که می خواست به صاحب جدیدش تحویل بده فرمان ماشین و نوک جلوی کاپوت ماشین رو بوسید.
سال 72 یه 405 جی ال سفید کاملا فرانسوی خرید و الان بعد از 23 سال و با کارکرد 644 هزار کیلومتر همچنان سرپاست و باور کنید تا به امروز گیر باکس این ماشین باز نشده و موتور هم سلامته. البته سال 93 بخاطر اینکه دیگه تعویض دنده براش سخت بود یه بنز سی کلاس خرید تا بخاطر اتومات بودنش راحت تر باشه ولی هنوزم می گه پژو یه چیز دیگست و الانم خیز برداشته برای ورود پژو های جدید.
پژو برند خوبیه و ماشینای جان سخت و با دوامی تولید می کنه ولی توی ایران فقط 405 اومد و هر سال هم کیفیت این ماشین بدتر شد.
پیشنهاد می کنم شما از کسایی که 407 دارن سوال کنید تا متوجه کیفیت ساخت و سواری عالی این ماشین بشید.