پژو بیش از یک دهه پسازاینکه سری پیروزیهای آئودی در مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز را شکست، دوباره به این مسابقات بازگشته است. این شرکت فرانسوی آخرین بار در سال ۲۰۱۱ در مسابقات لمانز حاضر بود یعنی زمانی که نتوانست از عنوان قهرمانی سال ۲۰۱۰ خود دفاع کند. حال پژو درصورتیکه بتواند بهموقع هایپرکار مسابقهای جدید خود را آماده کند، قصد دارد در سال ۲۰۲۲ به مسابقات لمانز بازگردد.
اما خبرسازتر از بازگشت پژو به لمانز، طراحی ساختارشکن هایپرکار 9X8 است زیرا مهندسان آئرودینامیک پژو ادعا میکنند که میتوانند داونفورسی که برای چسباندن خودرو به پیست لازم است را بدون استفاده از بال عقب سنتی ایجاد کنند. مدیر موتوراسپرت استلانتیس «ژان مارک فینو» دراینباره میگوید:
عدم وجود بال عقب در پژو 9X8 یک گام مهم ابتکاری است. ما به درجهای از کارایی آئرودینامیکی دست یافتهایم که امکان میدهد این قطعه را حذف کنیم. نپرسید چگونه چون همهٔ ما قصد داریم تا آنجا که ممکن است این راز را حفظ کنیم
هرچند فینو در مورد ترفندهایی که برای جایگزینی داونفورس بال عقب بکار گرفتهاند هیچ توضیحی نداده اما به نظر میرسد یک دیفیوزر متحرک هوشمندانه یا پانلی در کف این پوستهٔ وحشی پنهان شده باشد. 9X8 در بیرون هم طراحی واقعاً جسورانه و وحشیانهای دارد که آینههای جانبی یکپارچه، چراغهای پنجهای شکل نمادین پژو در هردو طرف و اسنورکل روی سقف که به سمت بالهٔ عقب جریان یافته از ویژگیهای آن است. علاوه بر این، بالای چرخها هم بُرشهای بزرگی تعبیه شده که احتمالاً موجب خروج هوای پرفشار از داخل گلگیرها میشود.
پژو همچنین ادعا میکند که داخل 9X8 هم با الهام از طرح i-Cockpit خودروهای جادهای این شرکت شکل گرفته است تا وقتی علاقهمندان در حال تماشای فیلم داخل خودروها در مسابقات هستند، بهراحتی بتوانند خودروهای پژو را تشخیص دهند.
9X8 به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری V6 بنزینی با ۶۷۱ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخاری تشکیل شده است. موتور بنزینی از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخهای عقب نیرو میدهد و موتور الکتریکی ۹۰۰ ولتی هم چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد.
به گفتهٔ پژو، در نام این هایپرکار مسابقهای جدید، عدد ۹ ارجاعی به خودروهای قبلی این شرکت در لمانز یعنی ۹۰۵ و ۹۰۸ است، X نماد ترکیب هیبریدی چهارچرخ محرک خواهد بود و ۸ هم به محصولات تولیدی کنونی پژو اشاره دارد. تیم رانندگان 9X8 هم شامل «کوین مگنوسن»، «پل دی رستا»، «ژان اریک ورگن»، «لوئیک دووال»، «گوستاو منزس» و «میکل جنسن» میشود که روی هم انبوهی از تجربیات سطح بالای اتومبیلرانی را به همراه دارند.
mos
۱۶ تیر ۱۴۰۰به به
فوقالعادهس
امیدوارم پورشه هم برگرده به لمانز
🔥A.H MOTORS🔥
۱۶ تیر ۱۴۰۰بی نظیر واقعا به عنوان یه پژو فن عاشقشم😍👌🏼
(Saeed(peugeot
۱۶ تیر ۱۴۰۰جان جانان رسید از راه ……. خدای من ، این دیگه چه ماشینیه ساخته ، فقط میشه گفت محشره….
دوستان فک کنم برگ ریزونی شده بین برندهای دیگه با معرفی این ماشین ؛ انشالله قهرمانیش
دوستان پژویی که تو دنیا صحبت میشه ازش این پژو و این صنعت هستش ، خداوکیلی با ۴۰۵ های دوگانه سوز ایرانیزه ایران خودرو مقایسه نکنید.
عرفان
۱۶ تیر ۱۴۰۰پژو واقعا داره به روزای اوج برمیگرده
دمش گرم
مثلا پژو ی سال 2010 رو با الان مقایسه کنید …..
امیرحسین
۱۶ تیر ۱۴۰۰پژو کم کم داره یه خودی نشون میده
طراحی تا فنی خودرو عالی
البته من انتظار نداشتم چنین رشدی از پژو رو ببینم
Nima+RST
۱۶ تیر ۱۴۰۰کلا تمام خودرو سازی فرانسه از وقتی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شد تو مسیر پیشرفت قرار گرفت
این کامنت سیاسی نبود دوستان صرفا درمورد خودروسازی بود 🙏
Nima+RST
۱۶ تیر ۱۴۰۰امیدوارم بتونه برنده بشه
یا حداقل یه رکورد سریع ترین دور بگیره
الان سه سال پشت سر هم که TOYOTA داره برنده میشه و همینطور رکورد سریعترین دور هم دست خودشه
Iman99
۱۸ تیر ۱۴۰۰اون که زمانی که اومد بقیه از لمانز خارج شده بودن و صرفا خودش با خودش مسابقه میداد که این هیچ ارزشی نداشت و نداره. سریعترین دور هم مربوط میشه به راننده تا ماشین بخصوص وقتی که یکی مثل آلونسو راننده باشه.
پورشه و آئودی اسطوره های لمانز هستن و بهترین خودرو های لمانز رو هم خودشون ساختن امسال هم سریعترین دور رو خودشون میزنن واقعا هم بهترین خودروهای لمانز رو ساختن و برتری رو هر وقت خواستن بدست گرفتن و فکر برتر و عملکرد برتر رو دارن جدیدا یه شرکت هم از امریکا تصمیم گرفته خودروی لمانز بسازه و وارد لمانز بشه که در کنار خودروی های پورشه بهترین ها هستن در کل خودرو های آلمانی و امریکایی شرکت کننده تو لمانز از همه نظر بهترین هستن تو همه چیزای دیگه هم همینطوره. طوری که تویوتا نمیتونه باهاشون رقابت کنه هر کاری کنه نمیتونه و به پای اونها نمیرسه
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۶ تیر ۱۴۰۰چرا پژو اینقدر زیبا طراحی میکنه عاشقش شدم
Ninja
۱۶ تیر ۱۴۰۰یاد جرمی افتادم که میگفت همیشه پژو تو هر کاری عالیه تو اوایل خودروسازی هم همینطور ولی الان افتضاح هست اون موقع سال ۲۰۱۸ بود و تو گذشت ۳ ۴ سال اینقدر تغییر کرده پژو و الان عاشق زبان طراحیشم
R@m!n
۱۶ تیر ۱۴۰۰فقط مونده جگوار و پورشه برگردن. قطعا رکورد بیننده های این مسابقاتو چند برابر می کنه.
پای آمریکایی هام دوباره باز شه که دیگه خون و خونریزی میشه 😂😂
تصورشم خوفناکه.
MohammadE9
۱۶ تیر ۱۴۰۰درود
عالی شده
فرانسه نقش بزرگی در رشد و شکوفایی خودروسازی داشته به خصوص در دهه های ابتدایی اختراع خودرو و تلاش بی وقفه و نبوغ افرادی مانند آندره سیتروئن بزرگ ، لویی رنو و …
همین پژو برای ۹۰۵ افسانه ای اولین انجین ۱۰ سیلندر تاریخ مسابقات استقامتی رو ساخت و این شاهکار در حضور رقبای قدری مثل پورشه ، مرسدس ، جگوار و … دو سال پشت سر هم قهرمان لمانز شد
امیدوارم خودروسازی فرانسه صرفا با یک موتور ۱.۶ لیتری که اتفاقا همون هم در نوع خودش و در کلاس خودش جایگاه قابل قبولی داره قضاوت نشه
میثم
۱۶ تیر ۱۴۰۰هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیمونه
واقعا زیباست
ای کاش در مورد پرفورمنس و قیمت و .. اطلاعات بیشتری میداد
Amirreza
۱۶ تیر ۱۴۰۰من لمان های قدیمی رو بیشتر دوست داشتم چون اون موقع خودروهای لمان در واقع نسخه تغییر یافته یکی از خودروهای همون شرکت بودن مثل 300 sl یا فورد جیتی و خودروهایی از این قبیل ولی الان لمان یه چیزی مثل فرمول یک شده که خودروهاش انحصارین
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۶ تیر ۱۴۰۰پورشه اگر پرفورمنسشو قوی تر کنه قطعا رقیب قابلی برای بی ام و میشه اونم با این طراحی زیبا
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۶ تیر ۱۴۰۰دوستان اشتباه نوشت این گوشی من منظورم پژو بود نه پورشه وگرنه پورشه که پرفورمنس فوق العاده ای داره