مصرفکنندگان همواره دربارهی عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک در شاسیبلند ۳۰۰۸ گلایهمند بودند اما هماکنون خبر خوشی رسیده و آن اینکه پژو سرانجام این مشکل را حل کرده است. سیستم چهار چرخ محرک پژو که تنها در مدل پرچمدار ۳۰۰۸ GT عرضه شده با پیشرانهی بنزینی ۱.۶ لیتری پیورتک و یک پیشرانهی الکتریکی نصب شده روی اکسل جلو و یکی دیگر در اکسل عقب ترکیب شده است.
پیشرانهی بنزینی قدرت ۲۰۰ اسب بخاری داشته درحالیکه هر واحد الکتریکی خروجی ۱۱۰ اسبی را نشان میدهد. با قدرت ترکیبی ۳۰۰ اسب بخاری، این خودروی چهار چرخ محرک تنها در ۶.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. به لطف مجموعه باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی، پژو ۳۰۰۸ پلاگین هیبریدی در حالت الکتریکی محدوده حرکتی ۶۰ کیلومتری دارد.
اما سیستم هیبریدی عادی پژو برای کراس اوور ۳۰۰۸ و همچنین لیفت بک و استیشن جدید ۵۰۸ جدید نیز در دسترس میباشد. این سیستم از یک پیشرانهی احتراق داخلی ۱۸۰ اسبی و تک واحد الکتریکی ۱۰۰ اسب بخاری تشکیل شده تا به این ترتیب قوای محرکهی ۲۲۵ اسبی تشکیل شود. این مدلهای دیفرانسیل جلو از باتری کوچکتر ۱۱.۸ کیلووات ساعتی استفاده میکنند و محدوده حرکتی بیش از ۴۰ کیلومتری در دو مدل جدید ۵۰۸ را ارائه میکنند.
این سه خودروی الکتریکی شده اگرچه امروز معرفی شدهاند اما تا سهماههی دوم سال آینده در بازار اروپا موجود نخواهند بود.
[دانلود ویدئو]
حمیدرضا
۳ مهر ۱۳۹۷پلاگین هیبرید بعضی مواقع خیلی خوبه ولی در کل برای این مسافت ۴۰ کیلومتری ۷ ساعت شارژ خیلی زیاده
دانیال روشنی
۳ مهر ۱۳۹۷شاید خنده دارباشه اما سبک داشبورد و کابینش رو خیلی دوست دارم
احسان
۴ مهر ۱۳۹۷برای چی خنده دار باشه، خوب واقعا زیباست. کلا طراحی داخلی و بیرونی بسیار عالی داره
علی
۳ مهر ۱۳۹۷پژو داره طوفان میکنه
راستی دی لایت 508 منو یاد زخم صورت مرحوم وحید مرادی میندازه
Arman
۴ مهر ۱۳۹۷پژو؟ طوفان؟!
بهزاد
۴ مهر ۱۳۹۷تاسف واسه سایت پدال که اسمی ازین انگل رو تایید میکنه……
امیرحسین
۳ مهر ۱۳۹۷چقد جای این ماشینا تو ایران خالیه….
حمید
۴ مهر ۱۳۹۷نا شکری کردیم خخخخخ
حالا دیگه دیدنشون شده رویا چ خریدشون
?????
ali a
۴ مهر ۱۳۹۷پژو سیتروئن اگه این موتور 1.6 لیتری رو ازش بگیری کلا تعطیل میشه…