کادیلاک

بررسی کادیلاک XT5 پلاتینیوم AWD

مهم نیست که مدل‌های لوکس از برندهای باپرستیژ را بخرید یا محصولات ساب‌کامپکت را انتخاب کنید، کراس‌اوورها هر روز بیشتر از قبل نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
اما کادیلاک یکی از خودروسازان معروفی است که کمی از قافله عقب مانده است و به تازگی با عرضه‌ی مدل‌های جدید سعی در افزایش فروش خود دارد.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
مدل جدید کادیلاک که XT5 نامیده می‌شود ادامه دهنده‌ی نام‌گذاری جدید و سؤال‌برانگیز این شرکت است. طبق گفته‌های مدیر ارشد کادیلاک،Johan de Nysschen، این خودرو اولین مدل از ۴ مدل کراس اوور جدید در حال کار است بنابراین باید منتظر شنیدن خبرهای بیشتر از کادیلاک در آینده باشیم.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
متأسفانه استایل ظاهری این خودرو کمی شلخته است. طراحی خارجی چاق‌وچله بوده و در آن شاهد جلوپنجره‌ی بزرگ و تابشی و نسبت‌های غیر جذاب هستیم. زیبایی و ظرافت چیزی است که در مورد XT5 صدق نمی‌کند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
این خودرو سوار بر معماری جدیدی است. طبق گفته‌های جنرال موتورز، استفاده از این معماری جدید باعث شده تا XT5 تقریباً ۱۲۵ کیلوگرم سبک‌تر از نسل پیشین خود باشد؛ اما این‌ همه چیز نیست. XT5 جدید ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر از آئودی Q5 و ۲۹۵ کیلوگرم سبک‌تر از مرسدس بنز GLE است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
فاصله‌ی بین محورها در حد چند سانتی‌متر بیشتر است و همین امر به بهبود فضای داخلی کمک کرده است. طول، عرض و ارتفاع کلی درمجموع کمتر از مدل قبلی است و XT5 را مانورپذیرتر می‌کند. در کل فضای پای سرنشینان عقب افزایش یافته است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
به منظور اطمینان از همخوانی با نسل دیجیتال، کادیلاک XT5 تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی زیادی دارد. در این خودرو می‌توان شاهد عرضه‌ی ارتباط بی‌سیم 4G، وای فای و هدآپ دیسپلی سفارشی بود. جدای از همه‌ی این‌ها، اتصالات سیستم اپل کارپلی نیز به همراه اندروید اتو در دسترس است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
سیستم اطلاعات سرگرمی CUE نیز بهبود یافته است. البته هنوز هم این سیستم گیج‌کننده است اما پردازنده‌ی سریع‌تری داشته و حتی شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد.

2017 Cadillac XT5 Mirror Camera
اما یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های XT5 جدید سیستم آینه‌ی دوربین پشتی است که در آن یک دوربین با صفحه نمایش با کیفیت جایگزین آینه‌ی مرسوم شده است. این سیستم محدوده‌ی دید راننده را حدود ۳۰۰ درصد افزایش داده و نقاط کور را به حداقل ممکن می‌رساند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
تنها پیشرانه‌ی در دسترس مصرف‌کننده‌های آمریکایی نسخه‌ی تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری است. این پیشرانه توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتون متر گشتاور را دارد که کمی بیشتر از آن چیزی است که در لکسوس RX 350 به دست می‌آورید اما کمتر از قدرت و گشتاور لینکلن MKX اکوبوست است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
کادیلاک XT5 از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیکی استفاده می‌کند که رفتار بسیار خوبی داشته و حداقل سروصدا را ایجاد می‌کند. فقط شیفتر دنده شبیه نوکیا ۳۳۱۰ قدیمی است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
به‌صورت سفارشی می‌توان سیستم چهارچرخ محرک را در خودرو مشاهده نمود. این سیستم می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور موجود را به یک اکسل بفرستد. علاوه بر این، در عقب گشتاور منتقل شده می‌تواند با نسبت‌های متفاوت بین هر چرخ توزیع شود و توانایی خودرو در رانندگی‌های سریع در پیچ‌ها را بهبود ببخشد. به منظور بهینه کردن مصرف سوخت راننده می‌تواند در صورت بی‌نیازی از چسبندگی بیشتر سیستم را خاموش کند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
کادیلاک می‌گوید این خودرو در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۱۲.۹/۸.۹/۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این عملکرد نسبت به لکسوس ضعیف‌تر و نسبت به لینکلن توربو بهتر است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
با نشستن داخل کابین خودرو شاهد مواد با کیفیت و واقعی خواهید بود. چرم خوب به همراه چوب زیبا داخل کابین بکار رفته است. در مجموع طراحی داخلی مدرن و واضح است. همان‌طوری که انتظار دارید کیفیت مونتاژ درجه‌یک است اما همه‌چیز عالی نیست.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
صندلی راننده حداقل برای ما کاملاً ناراحت است. نشیمنگاه برای سفرهای طولانی سفت است و باعث ناراحتی می‌شود.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
علیرغم داشتن تنها ۳۱۰ اسب بخار، XT5 با قدرت حرکت می‌کند. درحالی‌که این خودرو سریع‌ترین در کلاس خود نیست اما هرگز لنگ قدرت نمی‌مانید مگر اینکه در سربالایی با ۵ سرنشین و یدک کامل حرکت کنید. گیربکس خوب خودرو نیز حداکثر قدرت در دسترس را فراهم می‌کند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
کارایی فرمان و ترمز خودرو نسبت به رقبا خوب است اما مورد برجسته‌ای هم نیست. متأسفانه همین کلمات را درباره‌ی کیفیت سواری نمی‌توان گفت.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
علیرغم استفاده از سیستم تعلیق انتخابی توسط راننده به نظر می‌رسد که XT5 حتی در حالت تورینگ نیز بسیار سفت است.

2017 Cadillac XT5
به نظر می‌رسد که مهندسان به خاطر کاستن از وزن خودرو مواد خفه‌کننده‌ی صدا را حذف کرده‌اند چرا که صدای موجود برای چنین خودروی لوکسی زیاد است. لکسوس و لینکلن قطعاً ساکت‌تر از کادیلاک هستند و صدای لاستیک و باد کمتری در آن‌ها به گوش می‌رسد.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
کادیلاک XT5 2017 اشرافیت و تکنولوژی زیادی را به همراه ویژگی‌هایی که در رقبا یافت می‌شود ارائه می‌کند. هرچند، کابین زمخت، کیفیت سواری نه چندان دلچسب، استایل شلخته و صندلی‌های ناراحت نقاط ضعفی هستند که نادیده گرفتن آن‌ها سخت به نظر می‌آید.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
دیگر ساخته‌های کادیلاک نظیر ATS،CTS و CT6 با وجود دینامیک و اشرافیت بالا ما را تحت تأثیر قرار داده‌اند اما متأسفانه این جادوی مهندسی و طراحی در XT5 دیده نمی‌شود. متأسفیم که این را می‌گوییم اما ما لینکلن MKX و لکسوس RX را محصولات رقابتی‌تری یافته‌ایم.

نقاط قوت: تکنولوژی پیشرفته، کابین لوکس، سرعت مناسب
نقاط ضعف: نیاز به فضای سر بیشتر در عقب، صندلی‌های جلوی ناراحت، صدای بیشتر نسبت به رقبا، استایل شلخته، سواری نامناسب

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD

مشخصات کادیلاک XT5 2017

پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۶ لیتری
قدرت/گشتاور: 310 اسب بخار/۳۶۷ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.۹/۸.۹/۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت: آغاز از ۳۸۹۹۵ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. تمدن عرب

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    نویسنده این متن احتمالا ضد امریکایی ست

    1. Ali.usa

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (335 ديدگاه)

      چه کاریه از کادیلاک خوشت نمیاد *** خواهشن ماشین به این عالی .
      آقا شاهین شرمنده ولی بد نوشتی

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7373 ديدگاه)

      حال میکنم که ماشین امریکایی این همه دشمن داره
      این نشون میده چون بسیار محبوب و پرفروش و موفق هستن اینطور در موردشون بد میگن
      حالا بفرستین دیسلایک ها رو

      1. کامیاب

        ۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        علیرغم داشتن تنها 310 اسب بخار، XT5 با قدرت حرکت می‌کند.
        نقاظ ضعف:طراحی شلخته
        یعنی نویسندش معلومه کاملااااااا عقده ای بوده و لیفان سوار بوده احتمالا. :D

    3. Matador

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      هر چی میخواد بگه.
      من عاشق کادیلاکم.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        طراحی داخلی کادیلاک دوس دارم
        طراحی بدنه اش هم عالیه

  2. mahdi

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    استایل شلخته؟؟؟!!!این دیگه چه جور ایراد گرفتنی بود

  3. PlymouthBarracuda

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    انصافا به تنها چیزیش که نمیشه ایراد گرفت طراحیشه…
    نویسنده :|

  4. reza

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (131 ديدگاه)

    شروع قیمت این ماشین از 13648250 میلیون تومن هست از ویتارا هم ارزونتره ***

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا

  5. حميد

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خط جانبی کناری زیر شیشه به شکل ناشیانه ای مایل به پایین شده و استأیل جلوپنجره و چراغهای جلو حس یک طراحی بی هیجان و معمولی را القا میکنه

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7373 ديدگاه)

      جناب حمید برا همین اون حرف رو تو قسمت کیا سول به شما گفتم

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حمید عزیز چه ایرادهای الکی میگیری شما

  6. ونوم

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    والله هر مطلبی تا حالا خوندیم از ظاهرش تعریف کرده نویسنده عقده ای ایراد بنی اسراییلی گرفته مثلا چرا سرعت کوروت رو نداره چرا نمیتونه کانتینر حمل کنه چرا نمیتونه پرواز کنه

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      به خوب نکته هایی اشاره کردی

  7. ونوم

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    حمید بنگل باز ایراد گرفت

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7373 ديدگاه)

      دمت گرم ونوم جان
      این جناب حمید که استاد دانشگاه دولتی هستن الاوه بر استادی دانشگاه کار طراحی ماشین در پینین فارینا و گیا رو انجام میدن

  8. GOD BLESS AMERICA

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    چقدر در مقابل پیشرفت واقعی که همانا زیر کاپوت خودرو باشد مقاومت میکنند، بعد توی کابین رو پر از اسباب بازیهای بی ارزش دیجیتالی کرده اند.
    شروع به کار گیری این موتور به کادیلاک CTS سدان
    سال 2002 باز میگرده.
    اینکه بعد از 14 سال استفاده مستمر بدون تغییر تعریف قدرت و گشتاور با بی شرمی تمام این موتور رو روی مدل 2017 هم استفاده کرده اند جای بسی تامل و نگاه ملامت بار جانانه داره.
    جاداره بعد از دزدیدن سیاست گذاران این جنایت خودرویی آنها را در مقابل پرچم آمریکا با ندای
    GOD BLESS AMERICA گردن زده تا دیگر چنین وقایعی تکرار نشود.

    1. GOD BLESS AMERICA

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      قربون دیس لایک هاتون برم پدالی ها.
      شرمنده: اما صنعت خودروی آمریکا خائن زیاد داره.
      یه پاکسازی بیرحمانه نیاز داره.

    2. کامیاب

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      الان موتور روی هایلوکس از دهه نود با بهینه سازی و اصلاح داره استفاده میشه.کد موتور 2TR_Fe
      موتور جی ام سی یرا 6.2لیتری شالودش موتور 350دهه هفتادمیلادی هست.
      موتور 5سیلندر 2.5لیتری آیودی سال قبل بروزرسانی عمده دریافت کرد.
      موتور روی تمامی محصولات رنو و نیسان که حجمی زیر 1.5لیتر دارن(مث BR1,TU)قالب اصلیشون همون موتور های TU طراحی شده توسط پژو ان.
      قرار نیست یه خودروساز هر سال موتور جدیدی بزنه.
      6سیلندر 3.6لیتری 310اسبی یعنی به ازای هر لیتر چیزی حدود نود اسب بخار.
      حالا بروزترین موتور تنفس طبیعی که به صورت عمده مورد استفاده قرار میگیره(مثلا کرولا)تو نمونه 1.8لیتری 148اسب داره.یعنی پرفروش ترین خودرو دنیا با چیزی که تو میگی آمریکایی های فلان بهمان با کرولا برابره تو نسبت حجم موتور به اسب بخار.

  9. مجید

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من این ماشین رو دوست دارم و در واقع میشه گفت این برند رو ولی چون تصویر شاسی بلند کادیلاک فقط اسکالید به ذهنم میاد این اصلا به اون ابهت نیست هر چند که زیباست

  10. hamid_hk

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    من که سوار این نشدم ، سوار رقیباش هم نشدم بنابرین نمی تونم بگم متن تا چه حدی درسته ولی دیگه فهمیدن زمخت بودن کابین سوار شدن نمی خواد. به نظرم کابینش خیلی خوشگله. یعنی یکی از خوشگل ترین های بازاره.

  11. Mercede kaviani

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    بهترین کراس‌اوور لوکس دنیا با قیمت بسیار مناسب و رقابتی واستفاد از چوپ وچرم مرغوب

  12. احسان(احسان سابق)

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ظاهرا نویسنده از جنبه ی منطقی ماشین رو پسندیده اما از نظر احساسی از ماشین خوشش نیومده. البته کادیلاک به تازگی از دیترویت به نیویورک نقل مکان کرده و مدیر جدید و سرپرست طراحی شرکت به تازگی کارشون رو شروع کردن. سال های آینده کادیلاک خیلی قوی تر میشه. گرچه همین الانش هم عالیه

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7373 ديدگاه)

      کسی که نویسنده هست باید بی طرفانه مطلب بنویسه نه جانبدارانه

      1. احسان(احسان سابق)

        ۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2876 ديدگاه)

        قطعا همینطوره

  13. علیرضا

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    حالا انصافا در طراحی خارجی نسبتا ضعیف تره حتی نسبت به سایر ساخته های خود کادیلاک ولی طراحی داخلیش قشنگه در ضمن نویسنده ضد آمریکایی نبوده چون گفته لینکلنرو ترجیح میده لینکلنم آمریکاییه دیگ

  14. امیر

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ماشین به این زیبایی بخصوص درمقابل نسل قبلش وکابین زیبا این ایرادا چیه الکی

  15. حمیدرضا

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر کادیلاک در بین فرزندان کسانی که کادیلاک رو بیرون کردن محبوب هست

  16. سلطان ای بی اس

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    با اینکه عاشق خودروهای ژاپنی ام الخصوص سلطان کراس اور های لوکس یعنی rx350 ولی انصافا اینم عالیه الخصوص کیفیت داخلش (البته از روی عکس)

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      منم خودروسازی ژاپن خیلی قبول دارم

  17. adel

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    داخلش فوق العاده است. عاشق طراحی داخلیشم ، چقدر با پرستیژ هست این کادیلاک

  18. احمد باقری

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عالیه. ماشین خاص و پرابهتی هست.

  19. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    معمولا ماشین هایی که برای اولین بار کمپانی سازندشون توی اون سگمنت میسازه در حد انتظار اون برند نیستن مـثل بی ام و ایکس 6 اولی که اشکالات زیادی ازش گرفته شد که از بی ام و بعید بود یا مرسدس سی ال اس اولی یا همین کادیلاک ایکس تی 5

  20. رامتین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو بعد از تحقیق فراوان و مقایسه با لکسوس ار اکس هشت ماه پیش خریداری کردم و کاملا راضی هستم به نظر من نویسنده این متن مغرضانه و بدون مطالعه این مطلب رو نوشته مخصوصا راجع به راحتی خودرو و مقایسه با لکسوس کاملا مخالفم

  21. نیما

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کادیلاک ادمو یادت ابهت میندازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا