تجربه و آزمایشکادیلاک

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اسکالید، خودرویی شایستهٔ نام کادیلاک

کادیلاک طی دو دههٔ گذشته هم دوران اوج و هم دوران افول وحشتناک را تجربه کرده است؛ اما در طول این سال‌ها، اسکالید همواره به‌عنوان یک نقطهٔ روشن و قابل‌اعتماد برای کادیلاک باقیمانده است. این یکی از معدود خودروهای لوکس آمریکایی است که بجای آنکه بیهوده فقط دنباله‌روی رقبای آلمانی باشد، اعتمادبه‌نفس کافی برای سرشاخ شدن با آن‌ها را دارد. اسکالید همچنین خود را به‌عنوان یک نماد فرهنگی جا انداخته و این تنها کادیلاکی است که به چنین موفقیتی دست یافته است. حال نسل جدید اسکالید قدرتمندتر و پیشرفته‌تر از همیشه به بازار آمده است. در این نسل، سرانجام کادیلاک خودرویی را ساخته که همیشه اعتقاد داشتیم توانایی آن‌را دارد.

بیش از یک دهه است که این برند لوکس آمریکایی کاستی‌های زیادی در محصولات خود داشته است اما اسکالید مدل ۲۰۲۱ همه‌چیز را درست انجام داده است. پس از مدت‌ها، این اولین خودرویی است که واقعاً شایستگی نام کادیلاک را دارد. ما از دیرباز می‌دانستیم که کادیلاک می‌تواند خودرویی خارق‌العاده بسازد. می‌دانستیم جنرال موتورز هر زمان که بخواهد می‌تواند تکنولوژی‌های خارق‌العاده‌ای را توسعه دهد. بیش از یک دهه است میدانیم کادیلاک می‌تواند طراحی حیرت‌انگیزی را ارائه کند و به همین دلایل، همیشه اعتقاد داریم کادیلاک از توانایی‌های واقعی خود عقب‌تر است؛ اما اسکالید مدل ۲۰۲۱ همان چیزی است که از کادیلاک و جنرال موتورز انتظار داریم. این خودرویی است که توانایی‌های واقعی کادیلاک را نشان می‌دهد.

داخل

می‌خواهیم این بررسی را با جایی شروع کنیم که نقطه‌ضعف سنتی کادیلاک بوده و حالا کاملاً برطرف شده است یعنی متریال داخلی. برای اولین بار، کابین اسکالید جدید از کیفیت و برش متریال گرفته تا دوخت و چیدمان آن‌ها بی‌نقص است. خودروی مورد آزمایش ما از تیپ اسپرت پلاتینوم با کابین شیری‌رنگ است که در یک‌کلام، خیره‌کننده است. کادیلاک برای قسمت‌هایی مثل بخش پایینی رو دری‌ها و درب جعبه‌داشبورد از پارچهٔ خاصی استفاده کرده که ظرافت بی‌نظیری را برای کابین اسکالید به همراه داشته است. به لطف این ابتکار، آنچه که معمولاً از پلاستیک نرم خوش لمس یا در بهترین حالت از چرم ساخته می‌شود، از یک بافت جدید و جالب ساخته شده که انتظار می‌رود به‌زودی توسط دیگر خودروسازان کپی شود.

علاوه بر این، تریم چوبی داخل هم به همان اندازه چشمگیر است و تزئیناتی که روی داشبورد، درها، فرمان و کنسول کار شده از نوعی است که فقط در خودروهای فوق لوکس دست‌ساز با دو یا سه برابر قیمت بیشتر یافت می‌شود. همچنین تقریباً در همه جای کابین، چرمی دیده می‌شود که بالاترین کیفیت را در بین همهٔ محصولات مدرن جنرال موتورز دارد. در همین حال، قطعات پلاستیکی متناسب با قیمت خودرو هستند و مهم‌تر از همه با محصولات ارزان‌تر جنرال موتورز مشترک نیستند. البته در کابین اسکالید هنوز هم نواقصی به چشم می‌خورد. مثلاً بسیاری از دکمه‌ها همان‌هایی هستند که در شورلت وجود دارند و دسته‌های کنترلی پشت فرمان هم همان قطعات شورلت با تریم کرومی هستند.

تکنولوژی

مهم‌ترین ویژگی و تکنولوژی کابین اسکالید جدید نمایشگر ۳۸ اینچی منحنی OLED آن است. این نمایشگر درواقع از سه صفحه‌نمایش مختلف تشکیل شده که شامل صفحه آمپر دیجیتالی در مقابل راننده و نمایشگرهای لمسی در چپ و راست آن می‌شود. صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی در سمت راست آن در نوع خود چشمگیر هستند اما صفحه‌نمایش لمسی که سمت چپ صفحه آمپر قرار گرفته ویژگی بسیار جالب و جذاب و همین‌طور مفیدی است زیرا کامپیوتر سفری، انتخاب عملکردهای صفحه آمپر و کنترل‌های نمایشگر سربالا را از نمایشگر اصلی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدا کرده و بنابراین نیازی به جستجو برای پیدا کردن آن‌ها نیست.

کارایی و وضوح هر سه نمایشگر نیز بسیار عالی است خصوصاً صفحه آمپر که توانایی چشمگیری در نمایش نقشهٔ تمام صفحه، تصاویر دوربین دید در شب و تصاویر دوربین واقعیت افزوده دارد. البته این صفحه آمپر از سه مکان مختلف کنترل می‌شود که این کمی گیج‌کننده است. در همین حال، سیستم صوتی اسکالید با ۳۶ بلندگو را می‌توان در بین بهترین سیستم‌های صوتی خودروی بازار قرار داد. گوش دادن به موسیقی کلاسیک با این سیستم مثل نشستن در سالن ارکستر است و پس از مدتی گوش دادن به آن، سیستم‌های صوتی خودروهای ارزان‌تر حتی اگر خوب باشند هم آشغال به نظر می‌رسند.

صندلی‌های عقب و فضای بار

به سمت عقب که حرکت می‌کنیم خوشحال می‌شویم که کادیلاک در ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها کیفیت متریال را کاهش نداده است. البته در ردیف سوم از پانل‌های پلاستیکی بیشتری نسبت به دو ردیف جلویی استفاده شده اما اینجا هم از کیفیت مطلوبی برخوردار است. همچنین پلت‌فرم جدید و سیستم تعلیق عقب مستقل، برای صندلی‌های ردیف سوم اسکالید معجزه کرده است و حالا این صندلی‌ها نه‌تنها برای بزرگ‌سالان فضای کافی دارد بلکه راحت هم هست؛ بنابراین حالا تنها دلیل برای خرید نسخهٔ کشیدهٔ اسکالید ESV می‌تواند فضای بار بیشتر باشد که در این نسخهٔ معمولی در هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم بسیار کم است.

رانندگی

شاسی جدید و سیستم تعلیق مستقل عقب اسکالید هم به‌اندازهٔ همهٔ پیشرفت‌های دیگر آن مهم هستند. در نسل جدید این ماشین اکسل صلب عقب پیکاپی جای خود را به طراحی چند اتصالی جمع‌وجورتری داده که در تیپ اسپرت پلاتینوم با فنرهای بادی و کمک‌های مغناطیسی همراه است؛ اما متأسفانه این ترکیب چشمگیر باید از پس یک اس‌یووی فول سایز شاسی نردبانی ۲.۷ تنی با رینگ‌های عظیم ۲۲ اینچی برآید. به همین دلیل، با وجودی که کمک‌فنرهای مغناطیسی جنرال موتورز جادو می‌کنند، کیفیت سواری اسکالید آن‌طور که انتظار داشتیم خوب نیست. سیستم تعلیق به‌خوبی حریف دست‌اندازهای بزرگ می‌شود اما موارد کوچک مثل تَرک‌ها و شکاف‌ها حتی در نرم‌ترین حالت رانندگی یعنی تورینگ، همه در داخل کابین احساس می‌شوند. البته امیدواریم این مشکل فقط در تیپ اسپرت پلاتینوم مورد آزمایش ما وجود داشته باشد و تیپ‌های لوکس بهتر باشند. بااین‌حال این تیپ اسپرت به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است که خیلی خوب کار می‌کند، حرکات بدنهٔ آن در پیچ‌ها به‌خوبی کنترل می‌شود، فرمان دقیق است و ترمزها پاسخگو هستند.

پرفورمنس

اسکالید جدید در این تیپ اسپرت در آزمایش شتاب جانبی تنها ۰.۶ جی را به ثبت رساند که از نسل قبلی با اکسل صلب کمتر است. همچنین تعجب‌آور نیست که نسل جدید اسکالید در خط مستقیم هم کمی کُندتر از قبل شده است زیرا وزن خودرو ۷۶ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی افزایش یافته اما قدرت موتور تغییر نکرده است. حتی دیفرانسیل لغزش محدود و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم نمی‌توانند نسبت وزن به قدرت که از ۶.۳ کیلوگرم به هر اسب بخار به ۶.۵ کیلوگرم به هر اسب بخار رسیده را جبران کنند. به همین دلیل، اسکالید ۲۰۲۱ در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۰.۲ ثانیه نسبت به قبل کُندتر شده و حالا برای این کار به ۶.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. به همین ترتیب، زمان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر نیز با ۰.۲ ثانیه افزایش به ۱۴.۶ ثانیه رسیده است. از سوی دیگر اما اسکالید جدید در ترمز گیری پیشرفت چشمگیری داشته است به‌گونه‌ای که برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳۷ متر فضا نیاز دارد که ۳.۶ متر کمتر از نسل قبلی است.

مصرف سوخت

پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 اسکالید همچنان مثل نسل قبلی ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و صدایی عالی دارد. جنرال موتورز تلاش کرده با استفاده از نسخهٔ پیشرفته‌تری از سیستم غیرفعال کردن سیلندرها، مصرف سوخت این موتور را کاهش دهد اما عملاً این اتفاق روی نداده و مصرف سوخت هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک اسکالید جدید نسبت به نسل قبلی ثابت مانده و حتی در برخی مواقع کمی هم افزایش یافته است. البته استفاده از کروز کنترل تطبیقی می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کمک کند. در آیندهٔ نزدیک تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار پیشرفتهٔ سوپر کروز هم برای اسکالید ارائه خواهد شد.

سخن پایانی

اسکالید برای کادیلاک مثل S کلاس برای مرسدس است و نسل جدید آن یک قدم بزرگ به سمت جلو برای کادیلاک محسوب می‌شود. اسکالید جدید پیش‌نمایش چیزی است که کادیلاک‌های آینده باید باشند. این محصولی است که کادیلاک برای رقابت با ژرمن‌ها به آن نیاز دارد. اسکالید سرانجام به خودروی لوکسی تبدیل شده که باید باشد. بله اسکالید مدل ۲۰۲۱ خودروی بی‌نقصی نیست و هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد اما قسمت‌هایی که به پیشرفت نیاز دارند خیلی کمتر شده‌اند؛ بنابراین باید با قاطعیت بگوییم که سرانجام کادیلاک بازگشته است و امیدواریم همهٔ محصولات آیندهٔ این برند کهنه‌کار آمریکایی این‌گونه باشند.

مشخصات فنی

Cadillac Escalade 2021

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
طول ۵,۳۸۲ میلی‌متر
عرض ۲,۰۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۴۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۰ میلی‌متر
وزن ۲۷۳۸ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰-۵۰ جلو/عقب
ظرفیت بکسل ۳۶۳۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
ظرفیت باک ۹۰ لیتر
حجم صندوق بار ۷۲۰ تا ۳۴۸۰ لیتر
قیمت پایه ۸۶,۸۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۱۰,۵۶۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. سامورایی

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    لکسوس lx 570 لایک
    کادیلاک اسکالید دیس لایک

    موافقم 63
    مخالفم 330
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      من خودم ژاپنی بازم.
      ولی خدایی این ماشین حرف نداره??????
      اگر فاکتور های استهلاک و قابلیت اطمینان و… رو بزاریم کنار اول اسکالید بعد lx570

      موافقم 48
      مخالفم 5
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      من خودم ژاپنی بازم.
      ولی خدایی این ماشین حرف نداره??????
      اگر فاکتور های استهلاک و قابلیت اطمینان و… رو بزاریم کنار اول اسکالید بعد lx570.

      موافقم 105
      مخالفم 15
      1. Hadi

        ۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        آره این اسکالید جدید معرکست و بنظرم بهترین کادیلاکی هست که تا حالا ساخته شده…
        این یک ماشین کامل به تموم معناست…
        زبون ادم بند میاد از این همه کمالات و زیبایی…

        موافقم 61
        مخالفم 2
      2. blacklist

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ببخشید میشه ماشینایی که دارینو ردیف کنین؟
        طرف سی جی ۱۲۵ سوار میشه میگه ماشین بازم. فلان کشور بازم. المانی بازم. ژاپنی بازم و غیره.
        یا نمیدونن ماشین باز بودن چیه یا خیلی خیلی تو نقششون فرو میرن.
        شما هر وقت حداقل یکی یا دوتا ماشین ژاپنی داشتی اونوقت بله ژاپنی بازی. شاید داشته باشی. اما اگه شما یه ماشین ژاپنی نداشته باشی تنها علاقه مند هستی. شما علاقمند به ماشینای ژاپنی هستی.

        بقیه دوستام همچنین. اگه ماشین المانی ندارین الکی به خودتون المانی باز نگین.
        اگه ماشین امریکایی ندارین به خودتون لقبای قلمبه سلمبه ندیدن. نگین امریکایی بازین.
        اگه ماشین کره ایی نداری الکی به خودت کره ایی باز نگو.
        شما علاقه مندین.

        هرکی از راه نرسیده یه پوستر از فراری نصب میکنه تو اتاقش میاد میگه ایتالیایی بازم.

        موافقم 13
        مخالفم 33
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          در حال حاضر کمری 2010 ، پرشیا ، مزدا ۳ ۹۸ ، وانت( از بنزینش استفاده میکنیم)
          تمام ماشین های بالا از صفر دست خودمون هستند به جز وانت.
          در کنار اینا ماشین های دیگه ای هم مثل سوناتا و ماکسیما و چند تا ماشین دیگه ایرانی هم داشتیم.
          کمری رو اواخر سال ۸۸(یکی دوماه قبل از عید) خریدیم حدود52-53میلیون مدل ۲۰۱۰ صفر کیلومتر(مدل های ۲۰۱۰ و۲۰۱۱ فیس لیفت مدل های قبل هستند)
          مزدا رو هم اذر ماه سال قبل خریدیم حدود ۴۱۰ میلیون.
          اگر اشتباه نکنم ۱۳ ام یا ۱۴ ام اذر ماه (شایدم چند روز جلو عقب) داخل دو تا از مقاله های همین سایت نظر دوستان رو پرسیدم که اکورد ۲۰۱۳ بگیریم یا مزدا صفر. که با توجه به حرف هایی که زدند تصمیم مزدا شد.اگر حوصله دارید برید بگردید و ببینید.
          اغلب خودروهای ژاپنی رو هم سوار شدم.
          این همه ماشین ژاپنی و المانی و کره ای و… که داخل شهر میبینیم، همشون صاحب دارن و صاحبانشون حق دارن بگن … بازم.
          سوال دیگه ای دارید در خدمتم?

          موافقم 27
          مخالفم 2
        2. امیر

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (61 ديدگاه)

          طرف لابد ماشین ژاپنی داره که میگه ژاپنی بازه یا ماشین آلمانی داره که میگه آلمانی بازه..مگه هرکی خودروی خارجی داره باید بیاد مثل عقده ای ها جار بزنه همجا آهاااای کاربرای پدال من ماشین مزدا دارم با بنز با پورشه …. دنیا خیلی جای بهتری میشد اگه بعضی آدما شکر خوریه دیگران رو نمیکردن .

          موافقم 17
          مخالفم 1
        3. بهرام

          ۴ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2 ديدگاه)

          عکس بدین از ماشیناتون. اینطوری هیچکی باور نمیکنه.
          منم میتونم بگم راو۴ دارم. ندارما

          موافقم 2
          مخالفم 3
    3. سهند

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      ولی بازم به پای آلمانی ها (gls و x7 ) نمیرسد چون آنها به خصوص x7 تقریبا بی عیب است و همچنین لوکس تر و موتور های قویتری دارند

      موافقم 71
      مخالفم 119
      1. مهرداد كمال

        ۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1990 ديدگاه)

        دقیقا همین طوره و مشخصا دیدن با المانیا نمیتونه رقابت کنه تو چارچوب خودش اومده ایراداش رو رفع کرده
        نکته جالب ارادت بیش از حد نویسنده به کادیلاک بود که جانبدارانه دفاع میکرد.

        موافقم 23
        مخالفم 56
        1. U.N.C.L.E

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (58 ديدگاه)

          امار فروش چیز دیگه ای میگه

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. Ali

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (77 ديدگاه)

        اتفاقا توی تمام دنیا اسکالید و لینکلن نویگیتور و جیپ گرند چروکی از تمامی رقاباش که در سراسر دنیا هستن بهتر هستند ، خود موتورترند مقام اول رو لینکلن نویگیتور ، مقام دوم کادیلاک اسکالید ، مقام سوم جیپ گرند واگنیور L ، مقام چهارم بنز GLS ، مقام پنجم بی ام و X7 آورده ، اگه باور ندارین برید تو خود سایت پدال هم هست .
        باید آلمانی فنا قبول کنند که در کلاس شاسی بلند ها و آفرود ها و پیکاپ ها آمریکا دست برتر رو داره ، همون طور که آلمان هم در سدان ها دست برتر رو داره .

        موافقم 2
        مخالفم 1
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      لکسوس Lx یه خودروی بالای ۱۰ سال سن هست که منتظر نسل جدیدش هستیم ، اما کادیلاک تازه از تنور کارخونه بیرون اومده داغِ داغ .

      به جرئت میشه گفت این کادیلاک ، خودرو نیست ، بلکه سالن اُرکِستریه که اِنگاری همچون کِشتی روی آب در حال حرکته .

      هرجائیشو که توانستند ، یه بلندگو و تیوتر چپوندن ، اون هم از نوع باکیفیتش .

      کادیلاک از قدیم ندیم‌ها هم معروف بوده به بازی با چوب و چرم در لاکچری‌هاش و امروز لاکچری‌ترینش همین اسکالید هست که از روی عکس هم دوست داریم دست بکشیم و چوب و چرمش را لَمس کنیم .

      اینقدر در این مدت خودرو خوب در پدال دیدیم که با هر بار دیدنشون میگیم اگر آمریکا بودیم یا یه کشور آزاد ، حتماً میخریدیمش ، اما اینقدر رقابت خودرویی شدیده و خودروهای خوب و عالی زیاد ، که نیاز داریم به یه سوله ۱۰۰۰ متری و جیبی پر پول که هرچی آمریکایی آلمانی ژاپنی خوب میبینیم را بخریم و ببریم زیر سوله یا گاراژ شخصیمون .

      بشخصه اگر روزی در آمریکا باشم و بخوام اولین خودرواَم را بخرم ، بی‌شَک اون خودروی اول یه مرسدس بنز کلاس S کد W221 یا W222 بینظیر هست ، اون هم رنگ مشکی و گشتن ایالت به ایالت در آمریکا تا مرز کانادا و سپس برگشتم به ایران ? .

      موافقم 39
      مخالفم 4
    5. علی-کیوج

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (173 ديدگاه)

      خسته نباشی سامورایی خان
      چرا داری گل بخودی میزنی؟
      ماشینی که ده سال از تولیدش داره میگذره را با ماشین روز مقایسه میکنی!

      موافقم 12
      مخالفم 11
    6. Mazda3

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      چیزی که من دیدم لکسوس نمیتونه باهاش رقابت کنه ولی رقابت خاصی بین آلمانی ها و کادیلاک هستش درعین حالی که سبک متفاوتی دارن ولی واسه هم شاخ و شونه میکشن طوری که هر نیمره مغز یکی رو انتخاب میکنه ولی قلب هردورو

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Mazda3

        ۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        نیمکره

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. nikzad

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    هرچقدر از این ماشین تعریف کنم کمه.بسیار زیبا مخصوصا کابین.متریال با کیفیت.بلند گو های عالی به طوری که در متن اشاره شد پس از تجربه بلند گو های اسکالید بقیه بلند گو ها آشغال به نظر میرسند!‍!فقط اگر یک عیب کوچک بگیریم همون مصرف سوخت هستش که به نظرم با تکنولوژی غیر فعال سازی سیلندر باید بهتر از این میبود.

    موافقم 49
    مخالفم 5
    1. سهند

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      سیستم صوتی اسکالید بهتره و یا برمستر بنز و یا neim بنتلی؟ بهترین سیستم صوتی کدام است؟(در بین همه ماشینها)

      موافقم 14
      مخالفم 7
      1. R@min

        ۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        BOSE

        موافقم 7
        مخالفم 15
      2. Hadi

        ۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        به نظر من:
        Bowers & willkings
        Mark Levinson
        Bermester
        Bang & olfsen
        Neim رو زیاد ازش نمیدونم…

        موافقم 6
        مخالفم 8
      3. Moein

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (913 ديدگاه)

        Akg برای اولین بار با اسکالید وارد دنیای خودرو و سیستمهای صوتی خودرو شده و مطمئن باش چیز فوق محشری ساخته چون هر سایت و هر بررسی از این خودرو بخونی؛همه تو کف سیستم صوتی هیولای این خودرو رفتن
        جدای از این من تعریف سیستم صوتی revel لینکلن آویاتور رو هم خیلی شنیدم
        نعیم بنتلی هم که تافته جدا بافته ایه برای خودش مثل همه قطعات بنتلی
        در کل الان جوری شده بنظرم برندهایی مثل bose و harman در برابر اینا درجه دو حساب میان
        راستی پیشنهاد میکنم در مورد سیستم صوتی مازراتی mc20 هم بخونید
        Sonusfaber یه برند لاکچری سیستم صوتی ایتالیایی هستش
        متریالی که کار میکنن خیلی بعضاً جالبه

        موافقم 12
        مخالفم 2
      4. امیرحسین

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (157 ديدگاه)

        Naim داداش درسته… از لحاظ صدا بوز پانارای، برامستر مرسدس اس کلاس جدید و باور و ویلکینز بی ام و خیلی شاخن… مارک لوینسون خیلی شاخ نیست

        موافقم 1
        مخالفم 2
  3. faster

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    توی فول سایزها بهترینه

    موافقم 34
    مخالفم 10
  4. AMG_73///

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    نه
    راه اشتباه رو رفته
    آخه اون جلوپنجره چی میگه
    من یکی یه یوکان دنالی رو بهش ترجیع میدم
    با پشت پر از پپسی?

    موافقم 15
    مخالفم 33
    1. MASIHA

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      جلو پنجرش بانی ابهت ماشینه بنظر من.
      این و یوکان رو به یه اندازه دوست دارم
      راستی!
      پپسی نخور مسلمان!
      مگه نمیدونی:
      Pay Every Penny to Save Israel?
      ?❤

      موافقم 18
      مخالفم 9
      1. AMG_73///

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        چ ربطی داشت?

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. MASIHA

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          پپسی میگن مخفف عبارتیه که بالا برات نوشتم.
          هر پنی رو بپرداز تا اسرائیل رو نجات بدی?

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. AMG_73///

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        Masiha
        بعد اون to چی میگه
        این شکلی که میشه peptsi!!

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. MASIHA

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          اونو دیگه نمیدونم
          از اونایی بپرس که در آوردن این داستانو?
          شاید جا گذاشتن!

    2. رحیم

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (105 ديدگاه)

      نظورت آبجو هست دیگه ،نه؟

  5. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    روز به روز لوکس تر و قدرتمند تر و جدید تر و آمریکایی تر می شود

    موافقم 37
    مخالفم 5
  6. زیزیگولو

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    اینجوری که پیداست نسل جدید اسکالید از طراحی متفاوت مخصوصاً تو ظاهر برخورداره مثلاً تو نمای خارجیش خبری از منحنی تو بدنه و چراغا نیستش و همه چیز به صورت زاویه داره و به نوعی قدرتو صلابت خودشو به نمایش میزاره، کاپوتو ستونای ماشین همه گویای ویژگی آمریکاییو بزرگ بودنو جادار بودنو فضا طلبانه اون هستش و جلو پنجره ی سیاهو بزرگشم مثل سیبیل یه کابوی گاوچرون میمونه و ابهت خاصی داره و دی لایتای جلوش که عمود بر زمینه پهنای کادیلاک اسکالایدو بیشتر نشون میده ولی داستان چراغای عقب اسکالاید مثل نسلای قبلیش همچنان ادامه داره چراغایی که از زیر سقف شروع میشه و تا یه وجبی سپر عقب ادامه داره ولی چیز دیگه ای که هستش اینه که اگه بهش دقت کنی انگار که بر پایه شورولت تاهو ساخته شده و دقیقاً از یه پلت فرم مشابه واسه اون استفاده شده و این در حالی هستش که نسل قبلی اسکالید با ظاهری جذابو گیرا هوادارای زیادو فروش چشم گیری داشته

    موافقم 50
    مخالفم 5
  7. حمید

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (371 ديدگاه)

    خدای بازدهی موتوره ! مرسدس دو لیتری همین قدر داره قدرت میده

    موافقم 11
    مخالفم 51
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      موتور مرسدس توربوشارژ هست این ماشین تنفس طبیعی.
      گشتاور این ماشین خیلی بیشتر از موتور M139 مرسدس هست و استهلاک خیلی کمتری داره.
      موتور m139 رو بزاری روی این ماشین با این هیکل و وزن چند وقت بعد موتور داغون میشه.
      خود مرسدس هم این موتور رو روی خودرو هایی با جثه کوچیک نصب میکنه.
      Evo x fq440 هم ۱۰ سال پیش از دو لیتر حجم ۴۴۰ اسب میکشید بیرون. یاد میتسو بخیر.

      موافقم 40
      مخالفم 6
    2. Amir Machine

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      لطفاً وقتی در مورد چیزی اطلاعات ندارین همینطوری رو هوا حرف نزنید
      اون موتور مرسدس توربوشارژه، این موتور تنفس طبیعیه
      موتور مرسدس استهلاک زیادی داره و بیشتر به درد همون ماشین‌های اسپرت میخوره اما موتور 6.2 جنرال موتورز بسیار جون سخته و تو وانت‌های سنگین هم استفاده میشه
      گشتاور موتور مرسدس 500 نیوتن متره، این موتور 623 نیوتن متر
      سیستم سوپاپ موتور 6.2 جنرال موتورز از نوع سنتی OHV هست که تعمیر و نگهداریش خیلی ساده و کم‌هزینه‌س
      آمریکایی‌ها عاشق موتورهای حجیم و تنفس طبیعی هستن و جنرال موتورز هم طبق سلیقۀ بازار عمل میکنه، وگرنه لینکلن نویگیتور با موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب قدرت تو بازار هست ولی فروش اسکالید از اون بیشتره
      تو کوروت ZR1 نسخۀ سوپرشارژ همین موتور 6.2 لیتری 750 اسب قدرت میده
      نسخۀ جدیدی از همین موتور هم تو کوروت C8 بصورت تنفس طبیعی نزدیک 500 اسب قدرت داره
      خود مرسدس هم تا همین چند سال پیش یه موتور 6.2 لیتری V8 داشت که تو ماشین‌های مختلف بین 450 تا 600 اسب بخار قدرت ازش میگرفت
      خود جنرال موتور همین الان موتورهای 4.2 لیتری V8 توئین توربوی 550 اسبی، 3.6 لیتری V6 توئین توربوی 460 اسبی و 3 لیتری V6 توئین توربوی 400 اسبی داره ولی کاملاً واضحه که چرا از اون موتورها تو اسکالید استفاده نمیکنه

      موافقم 33
      مخالفم 6
    3. OMID

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      تنفس طبیعی پوش راد هست و ماشین پرفورمنس هم نیست همین قدر بسشه عوضش گشتاور بیشتر داره و استهلاک کمتر

      موافقم 25
      مخالفم 3
  8. ماکان

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . بنده خیلی دوست دارم که خیلی از خودرو های آمریکایی مانند همین کادیلاک اسکالید . جی ام سی یوکان و…. به اضافه خیلی از خودروهای انگلیسی به صورت نامحدود و همراه با پلاک ملی انشاالله هرچه سریعتر وارد ایران شوند . البته جوری که قانونی هم باشد .

    موافقم 22
    مخالفم 9
  9. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    جلوش خیلی خیلی خیلی خیلی پر ابهت شده جلو پنجرش و طراحیه چراغاش و چیزای دیگش خیلی پر ابهتش کردن سایزش دیگه اس یو وی نیست ایکس یو ویه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  10. Amin-mc20

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چقدر این ماشین قشنگه چراغ های جلو به جلو پنجره خیلی میاد عقبش هم از چراغش خوشم اومد کابینشم حرف نداره مخصوصا ردیف سوم که خیلی تعجب کردم از فضای سر و پاش

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. Amin-mc20

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      فقط یه مشکلی که الان دیدم اینه که چرخاش به نسبت بدنه زیادی کوچیکن

      موافقم 9
      مخالفم 13
  11. JDM

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    عالیه
    شایعه شده یه نسخل V پرفورمنس هم در راهه

    موافقم 7
    مخالفم 4
  12. بهنام

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    بخاطر اون سیستم صوتی هم که شده باشه من یکی عاشقش شدم. گرچه میتونست فیس بهتری داشته باشه.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  13. Elmiraj

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    اسکالید نماد کادیلاک و فرهنگ آمریکایی هست…
    این نسل حرفی واسه گفتن نگذاشته و قرار هم نیست غیر ناویگیتور و گرند واگونیر با ماشین دیگه‌ای مقایسه بشه چون نه در حدش اند نه پرستیژ لازم را دارند….
    .
    و البته این کادیلاک Best 2 هست که اوج تکنولوژی و ابهت جنرال‌موتورز و لوکس آمریکایی را به رخ جهانیان می‌کشه .

    موافقم 16
    مخالفم 12
  14. امیر محمد

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آمریکایی ها ترکوندند

    موافقم 16
    مخالفم 6
  15. (Saeed(peugeot

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خدای من ….چه غولیه این ماشین ….

    این ماشین آرزو هست برای ما …. ولی سوار شدن این ماشین تو خیابونهای تهران مکافاته …..

    با این ابعاد ۶ ثانیه صفر تا صد هم فوق العاده س

    موافقم 9
    مخالفم 4
  16. بهراد

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    در بهترین زمان عصر خودرو داریم تو بد ترین شرایط زندگی می کنیم و دستمون ازشون کوتاه کردن، چه آمریکایی چه ژاپنی چه آلمانی

    موافقم 10
    مخالفم 2
  17. Ramin

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یا حضرت موسی
    داداش 5/3 متر رو کجا پارک کنم

    ماشین خوبیه ولی بشرطی که جا پارک باشه خداوکیلی 5/3 متر خیلی بلنده
    یه 70سانت بزارن روش میشه لیموزین اس یو وی

    ولی در کل ماشینه بدی نیست ولی اگه یه کم طولش کمتر بود بهتر بود
    ولی در کل ماشینه بدی نیست خوبه در نوع خودش

    موافقم 5
    مخالفم 13
  18. حسین دهمرد

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یوکان مردونه تره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  19. Travelforever

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    لینکلن نویگیتور لایک
    اسکالاید دیسلایک

    موافقم 2
    مخالفم 7
  20. آریا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هر کسی را بهر کاری ساختند
    اس یو وی فول سایز لوکس : آمریکایی(همین اسکالید)
    سدان فول سایز سوپر لوکس: آلمانی(s class)
    سدان اقتصادی کم مصرف و کم خرج و راحت: ژاپنی(مثل کمری)
    تنها چیزی که به نظر من میتونست بهتر باشه طراحی جلوشه که عظمت نسل قبلشو نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا