– کلیولند، اوهایو
کادیلاک اسکالید لوکسترین SUV ساخت آمریکا است. خودرویی بسیار بزرگ که دارای بهترین ویژگیهای لوکسی است که میتوان خریداری کرد. اسکالید کتوشلوار بسیار شیکی بر تن دارد که زیر آن شاسی یک پیکآپ فول سایز پنهان شده است. این خودرو میتواند تا هفت نفر (در نسخهٔ ESV هشت نفر) را درنهایت راحتی و تجمل حمل کند؛ بنابراین واضح است که چرا بسیاری از ورزشکاران و ستارگان تلویزیون اسکالید را دوست دارند، چون آنها را مهم جلوه میدهد.
نقاط مثبت
تعلیق مغناطیس عالی: اسکالید از تعلیق و کنترل سواری مغناطیسی شرکت مادر، جنرال موتورز استفاده میکند که با تنظیم کمکفنرها و نوساناتی تا ۱۰۰۰ بار در دقیقه، در تمامی مواقع سواری بسیار راحت و بدون تکانی را ارائه میکند. این تعلیق بهخوبی وظیفهٔ خود را انجام میدهد و سواری قابلملاحظهای را برای یک SUV که بر اساس یک وانت ساخته شده و بر روی رینگهای بزرگ ۲۲ اینچی حرکت میکند، فراهم مینماید. سیستم تعلیق MRC (مخفف Magnetic Ride Control یا کنترل سواری مغناطیسی) این خودرو راهحل بهتری برای ارائهٔ هندلینگ خوب در خودروهای بزرگی مانند اسکالید نسبت به تعلیق بادی پیچیدهٔ مرسدس بنز GLS یا سیستم هیدرولیکی اینفینیتی QX80 است.
سکوت و آرامش: کابین کادیلاک اسکالید بسیار ساکت و آرام است بهگونهای در هنگام حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه تنها زمزمهٔ ضعیفی از صدای باد به گوش میرسد. شیشهٔ جلوی آکوستیک، درهای سه لایه و سیستم فعال مقابله با سروصدا موجب شده که کابین اسکالید فوقالعاده بیصدا و آرامشبخش باشد.
پیشرانهٔ فوقالعاده: موتور ۶.۲ لیتری V8 اسکالید انسان را ازلحاظ قدرت، وقار و بهرهوری نسبی به تعجب وامیدارد. ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور این نیروگاه موجب میشود که این هیولا بسیار بانشاط و چابک احساس شده و همچنین توانایی کشش ۳.۷ تن با را هم داشته باشد. نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع چهارچرخ محرک است در بزرگراه ۱۱.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کرد اما حتی توانستیم در سفرهای بین ایالاتی مصرفی کمتر از این را هم ثبت کنیم. پیشرانهٔ V8 بزرگ اسکالید با تجهیز به فناوریهایی مانند تزریق مستقیم سوخت، غیر فعالسازی سیلندرها و زمانبندی متغیر سوپاپها، با توجه به نیروی تولیدی مصرف معقولی دارد.
طراحی بسیار عالی: مثل همیشه، طراحی بیرونی برای خریداران یک اولویت اصلی است و اسکالید از این لحاظ کاملاً عالی عمل کرده است. نسل چهار این SUV غولپیکر طراحی بسیار زیبا و ابهتی دارد که هرکس را مجذوب خود میکند. اسکالید را میتوان قطعهای از هنر معاصر دانست.
تکنولوژیهایی بیشتر از رقبا: تمامی SUVهای فول سایز لوکس لیست بلند و قابلتوجهی از تجهیزات و ویژگیهای تکنولوژیک را ارائه میکنند اما اسکالید دارای چند ویژگی انحصاری و جدید است که نمیتوان در خودروی دیگری آنها را یافت. یکی از این تجهیزات، دوربین آینهٔ عقب جدید کادیلاک است. این مورد که یک ویژگی منحصربهفرد است، پسازاینکه سال گذشته برای اولین بار در سدان لوکس CT6 ارائه شد، حالا برای اسکالید هم در دسترس است. البته این دوربین ممکن است کمی غلطانداز باشد اما دید بسیار وسیعتری نسبت به آینه ارائه میکند که این ویژگی بسیار مفیدی است. اسکالید علاوه بر این، مجهز به شارژر بیسیم برای گوشیهای هوشمند، یک جعبهٔ خنککننده برای نوشیدنی، دستگاه پخش بلوری برای هر سه نمایشگر، درِ صندوق اتوماتیک با شیشهٔ عقب که بهصورت مجزا باز میشود و برفپاککن عقب کاملاً مخفی است.
نقاط منفی
قیمت بالا: اسکالید واقعاً گران است. قیمت پایهٔ آن ۷۳,۳۹۵ دلار است که آنرا پس از سوپرسدان وحشی CTS-V به گرانترین محصول کادیلاک تبدیل میکند. این در حالی است که نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع پلاتینوم چهارچرخ محرک است، ۹۶,۵۰۰ دلار قیمت دارد. قیمتی که فاصلهٔ کمی با عدد ششرقمی دارد. زمانی ساخت خودرویی با قیمت ششرقمی توسط خودروسازان آمریکایی خندهدار بود اما اسکالید این رویه را تغییر داده است. اسکالید با این قیمت در بین رقبای خود از مرسدس بنز GLS و رنجروور ارزانتر است، با لکسوس LX برابری میکند و از اینفینیتی QX80 قیمت بیشتری دارد. اما وقتی این کادیلاک اسکالید را با بنتلی بنتایگا ۲۳۰ هزار دلاری مقایسه میکنیم، قیمتش به نظر معقول میرسد.
تریم داخلی قهوهای: زمانی که ما سال گذشته اسکالیدی را با تریم داخلی مشکیرنگ آزمایش کردیم، من فکر کردم که فضای داخلی قهوهایرنگ ممکن است نمای لوکستری داشته باشد اما اشتباه میکردم و به نظر من تریم مشکیرنگ بهتر است چراکه نسخهٔ قهوهای خستهکننده است.
رکابهای نامناسب: رکابهای اسکالید در هنگام سوار شدن به خودرو بسیار مفید بوده و برای تمیز ماندن، بهصورت خودکار به داخل بدنه جمع میشوند اما بااینحال حتی زمانی که جمع هستند نیز بازهم پس از یک هفته رانندگی، گِلوبرف زیادی روی آنها انباشته میشود.
رقبا
اینفینیتی QX80، رنجروور، لینکلن نویگیتور، لکسوس LX و مرسدس بنز GLS
مشخصات فنی
Cadillac Escalade Platinum 2017 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۲۰ کیلوگرم |
ظرفیت کشش | ۳۷۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۳۰/۱۴۶۰/۲۶۷۰ لیتر |
طول/عرض/ارتفاع | ۵.۱۴/۲.۰۴/۱.۸۹ متر |
قیمت پایه | ۷۳,۳۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۹۶,۵۰۰ دلار |
4x
۲۹ دی ۱۳۹۵آدم بعضی از اوقات کلمه کم میاره واقعا شاسی بلند فول سایز رو معنی کرده کادیلاک.
ELEMENTO
۲۹ دی ۱۳۹۵از این بهتر وجود نداره در کلاس خودش…
عالیه… عالی…
سیستم تعلیقش همون مگنورایدی هست که در لامبورگینی عشق من استفاده شده.
قدرت و گشتاور بی نظیر…
گشتاور و قدرت عالی…
هلاصه هیچ چی کم نداره.
رامکال
۲۹ دی ۱۳۹۵راستی مجید یادم رفت به خاطر سلیقه خوبت در انتخاب عکسی از بزرگ مرد تاریخ
بهت تبریک بگم.
آفرین.
کسی که بدون خون ریزی یک عده اشغالگر رو به سطل زباله تاریخ فرستاد.
روحش شاد.
ELEMENTO
۲۹ دی ۱۳۹۵ممنون رامکال جان.
روحش شاد و یادش گرامی.
Ali.usa
۲۹ دی ۱۳۹۵کلمه ای برای وصف این خودرو وجود نداره واقعا
faramarz
۲۹ دی ۱۳۹۵یکی از بهترین اس یو وی های دنیا
میلاد
۲۹ دی ۱۳۹۵اگر دلار گرون نشده بود این ماشین الان 100 میلیون بود … هم قیمت ام و ام ??
ارش
۲۹ دی ۱۳۹۵کجاش گرانه .؟73000هزار تا برای یه همچین ماشینی گران نیست.
PETRONAS
۳۰ دی ۱۳۹۵گران نیست؟ نه گران است. بخدا گرااان است…
آریا
۲۶ فروردین ۱۳۹۶اگه نگارنده بیاد ایران ببینه شاسی بلندنماهای چینی تو ایرا 100 میلیون تومان معامله میشن اونوقت چی میگه؟؟؟
حسين
۲۹ دی ۱۳۹۵درود.
از اون ماشیناییه که وقتی میبینیش اول میترسی بعد دلت نمیاد چشم ازش برداری!!
توی یه مقاله میخوندم که جمس یوکان دنالی سواری نرمتری از اسکالید داره و هندلینگشون هم خیلی نزدیک به همه. از نظر کیفیت ادوات داخلی هم در یه حدن. با این حال جمس خیلی ارزونتره
فرشاد سجادیان
۲۹ دی ۱۳۹۵یکی از دلایلی که نمیتونم تمام و کمال شاسی بلندهای سنتی رو دوست داشته باشم، ظاهر وانت مانندشونه! مثل یه وانت که پشتش کابین گذاشتن! اگر ستون C و D جابجا شن، فوق العاده میشه، نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه.
کابینش خیلی نوستالژیک و مبله هست؛ خوشم میاد ازش
pony car
۲۹ دی ۱۳۹۵کاملا موافقم با هات البته خود نگارنده هم توضیح داده که روی شاسی یه پیک اپ سوار
Khan
۲۹ دی ۱۳۹۵از معدود دلایلی که توی زندگی دارم واسش زحمت میکشم بهش برسم
البته داشته باشم میدم یه شرکتی مثل Lexani قسمت عقب رو به حالت آفیس دربیاره.
mehran911
۲۹ دی ۱۳۹۵طراحی خوب
موتور خوب قدرت خوب و گشتاور خوب
کلا خوشم اومد ازش
طراحی داخلی کادیلاک بالقوه عالیه اما باید تغییر بیشتری در این مدل از اسکالید ایجاد میکرد
رامکال
۲۹ دی ۱۳۹۵مهران جان پاسختون رو در اون پست خوندم.
از وجود شما در این محیط بسیار خوشحالم.
راستی یک نظری هم زیر نظر مجید جان در همون پست گذاشتم که البته رفته واسه ی تایید.
پیروز باشید.
mehran911
۲۹ دی ۱۳۹۵قربانت رامکال جان
منم از بودنت در سایت خیلی خوشحالم دوست عزیز ❤
محمدجواد
۲۹ دی ۱۳۹۵ظاهرش که کاملا جعبه ای و بی روح هست ولی از لحاظ فنی و مشخصات عالی است!
حسين
۲۹ دی ۱۳۹۵ایرادات !!!!!! آقا این یک هیولای بی نقصه ، ایراداتش هم بنی اسراییلیه ! ای بابا ….
Saied
۲۹ دی ۱۳۹۵من لکسس رو انتخاب میکنم. چون این اصلا به درد افرود نمیخوره.
Peyman
۳۰ دی ۱۳۹۵1.G 65
2.Q7
3.Escalade
البته هرسه مشکی
احمد باقری
۳۰ دی ۱۳۹۵دیگه طرف چی میخواد، فضای بسیار زیاد، لوکس بودن بالا و …
mohammad fm480
۳۰ دی ۱۳۹۵شاسی بلند های فول سایز امریکایی کلا باحالن و یجورایی غولن.
جمس یوکان دنالی ولی بنظرم از این قشنگتر و بهتره
Shahin uscars
۳۰ دی ۱۳۹۵سلطان ???… واقعا نمیشه ازش ایراد گرفت
USA & JAPAN
۳۰ دی ۱۳۹۵لامصب یه دنیارو تو خودش جا میده
Archi KHAN
۱ بهمن ۱۳۹۵رقبا :
– بی رقیب
پدرام
۳ بهمن ۱۳۹۵فقط مشکی ♥
الی
۲۲ فروردین ۱۳۹۶تکنولوژی آمریکا یه چیز دیگه است . مخصوصا تو صنعت خودرو . کادیلاک قبل از انقلاب و تکنولوژی اون زمان سند مهمی در بی نظیریه تکنولوژی آمریکاست نه فقط خودرو در تمام زمینه ها.
ترمه
۱۴ خرداد ۱۳۹۶سلام
ازهمه نظر عالی ???فقط ظاهرش جالب نیست .اگه وانت مانند نبود جذاب تر میشد
والبته اگه تریم داخلی مشکی بود
معرکه میشد???
مرغ سحر
۱۹ تیر ۱۳۹۶از نظر نمای بیرونی بنظرم لکسوس از این خیلی قشنگتره
AF
۹ دی ۱۳۹۶فقط مشکیش عالیه
و در واقع سلطان واقعی اینه بقیه سوتفاهمه
حسین
۳ خرداد ۱۳۹۷آمریکایی بودنش به کنار ولی اگه یه روز بخواد توی ایران مونتاژ و تولید بشه اول که همون کد رنگ سفید معروف رو بهش میزنن رینگ کاپرا، موتور پاژن، فنر جیپ، گیربکس دستی، ترمز بوستر کاسه ای، داشبورد لیفان، صندلی پژو و… سمبلش میکنن ضبطش رو هم برمیدارن و آپشن جداگانش میکنن ایران خودرو هم بلافاصله وانتش رو میزنه یه اسم مسخره میزاره روش بعد تبلیغ میکنه محبوب ایرانی! خلاصه کاری میکنن کادیلاک میگه آقا غلط کردم، نادونی کردم خط مونتاژ رو پس بدید…
جلال
۲۱ آبان ۱۳۹۷پشت این اسکالد نشستم
واقعا خدان??