کادیلاکلینکلن

دوئل کادیلاک CTS و لینکلن MKZ

پس از چند روز وقفه سرانجام دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال را آغاز کردیم. همانطور که می‌دانید اولین گروه این رقابت‌ها به سگمنت سدان‌های متوسط لوکس اختصاص دارد که در دومین دوئل این گروه آئودی A6 در برابر جنسیس G80 قرار گرفت. در این رقابت مجموعاً ۲۰۶۸ رای به ثبت رسید که A6 توانست ۱۵۸۰ عدد از آن‌ها را تصاحب کرده و با کسب ۷۶ درصد از کل آراء، صعودی مقتدرانه به مرحلۀ بعدی داشته باشد درحالی‌که G80 موفق به کسب تنها ۴۸۸ رای شده است. در جدول زیر خودروها و رقابت‌های گروه سدان‌های متوسط لوکس را ملاحظه می‌کنید و در ادامه نیز می‌توانید شاهد رقابت سوم این گروه باشید که بین دو سدان آمریکایی یعنی کادیلاک CTS و لینکلن MKZ برگزار شده است.

مرسدس بنز E کلاس

اینفینیتی Q70

آئودی A6

جنسیس G80

مرسدس بنز E کلاس

آئودی A6

کادیلاک CTS

لینکلن MKZ

جگوار XJ

مازراتی گیبلی

؟

؟

ب‌ام‌و سری ۵

آکورا TLX

لکسس GS

ولوو S90

؟

؟

لکسس ES

کادیلاک XTS

تسلا مدل S

فیسکر کارما

؟

؟

کادیلاک CTS

CTS باسابقه‌ترین سدان در حال تولید کادیلاک است که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۲ و معرفی نسل نخستش بازمی‌گردد. CTS به‌عنوان یک سدان متوسط لوکس برای جایگزینی با مدل کاترا و جهت رقابت با سدان‌های لوکس آلمانی به بازار آمد. CTS بعد از نسل هشتم مدل دویل که مُعرِف زبان طراحی جدید کادیلاک بود، دومین محصول این شرکت بود که از این زبان طراحی جدید استفاده می‌کرد و البته آن‌را تا حد زیادی تکامل داده بود. نسل اول CTS تا سال ۲۰۰۷ تولید شد و سپس نسل دوم آن در نمایشگاه دیترویت همین سال رونمایی شد. در این نسل برخلاف نسل قبلی علاوه بر مدل سدان، نسخه‌های استیشن و کوپهٔ CTS هم تولید شدند. سرانجام در تاریخ ۲۶ مارس سال ۲۰۱۳ نوبت به معرفی نسل سوم یا کنونی CTS رسید. این نسل هرچند در طراحی همچنان دنباله‌روی دو نسل قبلی است اما تا حد زیادی مدرن‌تر شده است؛ اما نسل سوم CTS مانند نسل اول فقط به‌صورت سدان تولید می‌شود و خبری از مدل‌های کوپه و استیشن نیست. برای CTS سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که پایین‌ترین آن‌ها یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است. موتورهای بعدی دو نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی هستند که LFX و LGX نام دارند. ولی ما برای این رقابت، مدل V-Sport را انتخاب کرده‌ایم که از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند. این موتور که LF3 نام دارد، در اصل نسخهٔ توئین توربوی همان موتور LFX است و ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بالاترین مدل این سدان لوکس آمریکایی هم CTS-V نام دارد که از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ شورلت کوروت Z06 استفاده می‌کند. برای انتقال نیروی این موتورها هم گیربکس‌های مختلفی شامل نمونه‌های شش سرعته و هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود که بسته به نوع موتور قابل انتخاب است. CTS در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما برای مدل‌های ۲ لیتری و ۳.۶ لیتری امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. این در حالی است که برای مدل‌های V-Sport و CTS-V این سامانه ارائه نشده و فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب قابل خریداری هستند.

لینکلن MKZ

لینکلن در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۴ کانسپتی بنام Zephyr را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی بود از سدان متوسط لوکس جدید این شرکت. سپس در سال ۲۰۰۶ نسخهٔ تولیدی این خودرو به بازار آمد. زفیر در اصل جایگزین مدل LS محسوب می‌شد اما یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ لینکلن تصمیم به تغییر شیوهٔ نام‌گذاری محصولات خود گرفت و به همین دلیل نام زفیر به MKZ تغییر پیدا کرد. این اولین محصول لینکلن بود که از شیوهٔ نام‌گذاری جدید این شرکت استفاده می‌کرد. زفیر یا همان نسل اول MKZ بر روی پلت‌فرم CD3 فورد ساخته شده بود که با خودروهایی چون فورد فیوژن، مرکوری میلان و مزدا ۶ مشترک بود. حتی فاو بسترن B70 هم روی این پلت‌فرم ساخته شده است. سرانجام در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۲ نسل دوم MKZ معرفی شد درحالی‌که چند ماه قبل نسخهٔ کانسپت آن در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۲ رونمایی شده بود. نسل دوم MKZ روی پلت‌فرم CD4 فورد ساخته شده است که این پلت‌فرم هم با خودروهایی چون فورد فیوژن، فورد موندئو و حتی سدان بزرگ‌تر لینکلن کانتیننتال مشترک است؛ بنابراین لینکلن MKZ برخلاف کادیلاک CTS خودرویی دیفرانسیل جلو است. لینکلن در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۵ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل دوم MKZ را رونمایی کرد که طی این فیس‌لیفت دماغهٔ آن به‌طور کامل تغییر کرده و طبق زبان طراحی جدید لینکلن شکل گرفته است. زبانی که برای نخستین بار در نسخهٔ کانسپت نسل جدید کانتیننتال معرفی شد اما MKZ فیس‌لیفت که با مدل ۲۰۱۷ به بازار آمد، اولین خودروی تولیدی لینکلن محسوب می‌شود که از زبان طراحی جدید این شرکت استفاده می‌کند. برای این سدان لوکس آمریکایی در ابتدا یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست و یک موتور ۳.۷ لیتری V6 به همراه یک نسخهٔ هیبریدی ارائه می‌شد اما پس از فیس‌لیفت، یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو اکوبوست جایگزین موتور V6 قبلی شد. این موتور قوی‌ترین پیشرانهٔ MKZ محسوب می‌شود و ما هم همین موتور را برای این رقابت انتخاب کرده‌ایم. مدل چهار سیلندر MKZ در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما این مدل شش سیلندر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

مشخصات فنی

کادیلاک CTS لینکلن MKZ
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳ لیتری V6
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۵ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیه ۴.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۹ ثانیه ۱۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر/ساعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳ لیتر (ترکیبی) ۱۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم ۱۹۵۳ کیلوگرم
طول ۴.۹۶ متر ۴.۹۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۱ متر ۲.۸۵ متر
حجم صندوق بار ۳۹۶ لیتر ۴۲۵ لیتر
قیمت پایه ۴۶,۹۹۰ دلار ۳۶,۰۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9782141]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    آه از نهادم بلند شد، با صدو بیست تومن میشه لینکلن داشت، یا تو ایران بدی به الانترا
    چرا
    چرااااااا
    چرااااااااااا

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7389 ديدگاه)

      عجب مقایسه ى سختى خداى
      هىچ زمان نتونستم بىن کادیلاک و لىنکلن یکى رو انتخاب کنم
      این 2 شرکت همىشه ىه رقابت حسابى بىنشون وجود داشته
      مثلا زمانى که کادیلاک فلىت وود رو معرفى کرد به عنوان بالاترىن رده خودش لىنکلن در جواب کانتىننتال رو عرضه کرد
      با زمانى که کادیلاک الدورادو 1955 رو ساخت لىنکلن در یک جواب کوبنده کانتىننتال 1955 رو ساخت
      به همىن دلىل من به هىچ کدوم راى نمىدم و هر 2 رو یک اندازه دوست دارم

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (7389 ديدگاه)

        امروز 2 تا نظر سنجى مىذارم برا رفقا
        1. کادیلاک الدورادو 1955 لایک
        2. لىنکلن کانتىننتال 1955 دىس لاىک

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (7389 ديدگاه)

          نظر سنجى بعد
          1. پونتىاک کاتالىنا 1959 لایک
          2. شورولت اىمپالا 1959 دىس لاىک

        2. اعتمادیان

          ۱۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (261 ديدگاه)

          یعنی علی آقا تموم دوران خوش بچگیهامو آوردی جلو چشام با این نظر سنجیهات این چهار خودرویی که نام بردی و خیلی دیگه از آمریکاییهای دیگه رو تو بچگی دیده بودم و اکثرشو سوار شده بودم .
          من دوران بچگیمو تا قبل از انقلاب شهسوار زندگی میکردم که تابستونها جولانگاه آمریکایی بازها میشد

        3. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (7389 ديدگاه)

          خواهش دارم جناب اعتمادىانخوشا به حالتون که این ماشىنهارو از نزدیک دیده بودید

      2. PaRHaM

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        من ک نظرم سمت کادیلاکه????❤?

    2. MehdiTurbo

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2382 ديدگاه)

      النترا ۱۵۰ میلیونه گذشت اون زمان ک ۱۱۰ میدادند

    3. محمد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آخیشششش بالاخره این دوئل ها برگشت جیگرمون سوراخ شد بابا هر روز به این امید میومدیم تو سایت که دوئل های هیجان انگیزو ببینیم رای بدیم بحث کنیم سر انتخابا

  2. فقط انگلستان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با تشکر فراوان از آقای امیر دهقان بابت آغاز دور سوم رقابت ها
    سردبیر محترم چند روزیه که نمی تونم با ایمیل اصلی خودم کامنت بذارم یعنی در همون لحظه که نظرم رو ارسال می کنم کلا ناپدید می شه خواستم ببینم چه طوری می تونم این مشکل رو بر طرف بکنم.

    1. امیر.عارف

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (876 ديدگاه)

      دوست عزیز این فقط مشکل شما نیست من و خیلی از دوستان دیگه این مشکل را داریم و هیچ پاسخی هم داده نمیشه

      1. فقط انگلستان

        ۱۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (26 ديدگاه)

        امیر.عارف عزیز برای همه کامنت های من این اتفاق می افته یعنی حتی یه دونشون هم برای فرصت ویرایش نمی رن و بعد از ارسال کلا ناپدید می شن.

        1. امیر.عارف

          ۱۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (876 ديدگاه)

          آره واسه منم یه مدت همینجوری بود و خودبخود درست شد

      2. بنزما

        ۱۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        درسته مشخصات کادیلاک برتره ولی
        لینکلن بدجوری به قیمتش به صرفست
        36000 هزار دلار واسه یه سدان ای با این مشخصات خوب تقریبا قیمتش اندازه
        یه سوناتا فول شش سیلندر و اپتیمای شش سیلنره
        وای مردم چه جوری پول همچین ماشینی میدن تو امریکا میرن سوناتا میخرن…
        میگن هرکی هرچی داره قدر نمیدونه
        اگه این تو ایران 190 میلیون هم بدن بعید میدونم دیگه کسی سوناتا و اپتیما و سانتافه بخره

    2. ACR VIPER

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (588 ديدگاه)

      بهpedal یه ایمیل بزن مشکلتو درمیون بذار منم همین مشکلو داشتم حل شد

  3. Kamran cooper

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    لینکلن یه ویژگی مشترک با فوق لوکس های بریتانیایی داره و اون اوج زیبایی در عین سادگیه.بدون هیچ طراحی اغراق گونه و زائدی قشنگه.

  4. امیر.عارف

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    هر دو ماشینهای خوب و قابل احترامی هستند من نتونستم یکی را انتخاب کنم. البته گرایشم بیشتر سمت کادیلاکه ولی لینکلن را هم دوست دارم

  5. فقط انگلستان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تنها مشکل فعلی زندگی من همین مورد ذکر شده است.

    1. Roham

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      خخخخخخخخخخخخخخخخ
      دمت گرم داداش
      خوش به سعادتت LOL

  6. فرزاد لاکچری

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    دیگه امیدمو برای ادامه رقابت ها از دست داده بودم فکر کردم دیگه یادتون رفته خخخ
    من به لینکلن رای دادم مخصوصا که اسم MKZ قبلا Zephyr بوده اسم آهنگ مورد علاقه من از Twin bandit دیگه هم اخلاقا هم براساس اصل شایسته سالاری مجبور شدم به لینکلن رای بدم

  7. Roham

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    دو تاشون عالی هستن
    و برتری دیگه که به تمام خودرو سازای دیگه که دارن ( البته تقریبا ) از چهره های کلیشه ای بقیه پیروی نمیکنن ، این روزا همه ماشینا شبیه همدیگه شدن و خلاقیت کم می بینیم ولی این دو واقعا چهره منحصر به فرد خودشون رو دارن
    کادیلاک به شکل چشمگیری گرون تره ولی خوب بازده بهتری هم داره اما جدای از این موضوع ، با اینکه چهره لینکلن رو بخصوص از عقب واقعا دوست دارم ولی به نظرم کادیلاک زیبا تر و خاص تره
    برگ برنده دیگه ای که کادیلاک داره دیفرانسیل عقب بودنشه که من این رو خیلی دوست دارم که متاسفانه لینکلن تو نسخه تک محورش اینطور نیست

  8. مهدی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    جدیدا لینکلن داره چیزا خوبی میزنه

  9. فيصل

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    لینکلن قیمتش اشتباهه جناب دهقان، ۳۵۰۰۰ دلار قیمت ۴ سیلندر با موتور ۲ لیتریه.
    موتور ۳ لیتری از ۴۰۰۰۰ دلار شروع میشه

    1. امیر دهقان

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (745 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      بله حرف شما صحیحه ولی ما عمدتاً تو جدول صرف‌نظر از نسخۀ موردبررسی، قیمت پایۀ هر ماشین رو ذکر میکنیم یعنی کمترین قیمت ممکن برای هر ماشین.
      مثلاً در این مورد قیمت کادیلاک CTS هم متعلق به نسخۀ پایۀ چهار سیلندره

  10. مجتبی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    رای من کادیلاک CTS
    ظاهر و طراحی بهتری داره.

  11. حمیدرضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    هر دو امریکایی و چشم نواز منتهی به خاطر مصرف و قیمت پایه کمتر به لینکلن رای دادم

  12. جواد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تو جدول بجای جگوارxjباید بنویسیدxf

    1. امیر

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا حق با شماست
      XJ را باید با CLS و A7 وسری ۶ مقایسه کرد.
      گیبلی نسبت به XJ خیلی کوچیکه.

    2. امیر دهقان

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (745 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از تذکر شما، در این مورد اشتباه شده بود که اصلاح شد

  13. ونوم اف ۵

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند و به احترام جفتشون رای نمیدم ولی پدال یه کاری کرده بدون رای دادن نمیشه نتیجه رو دید حتما باید یه ماشین رو انتخاب کنی ای پدال شیطون

  14. ACR VIPER

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (588 ديدگاه)

    هر چند مقایسه کدیلاک دف عقب با لینک چها چرخ بود
    ولی لینکن تو نسخه پایه دف جلو هست
    در حالی که کدیلاک تو مدل پایش بازم دف عقبه
    در ضمن طراحی کدیلاک ابهت و خاصی داره که تو لینکن دیده نمیشه

  15. ایمان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    لینکلن خیلی زیباست.انقدر زیبا و تکه که من اصلا به مشخصات فنی نگاه نمیکنم و به لینکلن رای میدم

  16. vahid 956

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    لینکلن چقد قشنگه طراحیش!

  17. هادی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان من عاشق امریکایی هستم برام سخته رای دادن . نمیدونم دیگران چه جوری رای میدن من دلم نمیاد یکی رو انتخاب کنم . هر دو رو دوس دارم ولی به لینکلن رای دادم. تو رو خدا دوتا آمریکایی رو رو به رویه هم نظارین

  18. Mercede kaviani

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر از مقایسه بسیار عالی شما بین این دو اسطوره اتوموبیل های لوکس
    بنطر من برای اتوموبیل لولکس حتما باید داریی سیستم دیفرنسیال عقب باشد
    و کادیلاک داری طراحی کلاسیک واصیل امریکایی است وگزینه های بسیار در زمینه انجین هستند
    ولینکلن داری زبان طراحی جهانی است وگزینه محدود انجین وسیستم دیفرانسیال جلو یا دودیفرنسیال است که پرستیز سیستم دیفرنسیال عقب راندارد
    با پوزش از دوستان نظر شخصی من است امیدوارم وموجب ناراحتی دوستان عزیز نشده باشم
    با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

  19. Ali

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    انتخابم لینکلنه
    با 10هزار تا قیمت کمتر تقریبا مشخصات مشابهی رو با کادیلاک داره و طراحی عقبش جالبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا