چند سال پیش بود که کادیلاک چندین نام تجاری را برای محصولات آتی خود ثبت کرد. از جمله این نام ها میتوان به XT2 اشاره کرد که بر اساس ساختار نامگذاری کادیلاک، XT2 میبایست کوچکترین شاسیبلند این برند میبود و در جایگاهی پایینتر از XT4 قرار میگرفت. با قیمت پایهی حدود ۳۵ هزار دلاری که XT4 دارد، تولید XT2 از نظر تئوری میتوانست محصول برند لوکس کادیلاک را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد اما شاید این اتفاق هرگز رخ ندهد.
با توجه به اطلاعات به دست آمده از اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا، کادیلاک نام XT2 را حذف کرده است؛ بنابراین این خودرو نیامده رفته است.
آیا این به معنی عدم توجیه قیمتی تولید شاسیبلندی کوچکتر از XT4 بوده است؟ با نگاهی به دیگر برندهای لوکس میبینیم که ارزانترین شاسیبلند ب ام و یعنی X1 قیمت ۳۵۲۰۰ دلاری داشته و بهای مرسدس GLA و آئودی Q3 به ترتیب از ۳۴۲۵۰ و ۳۴۷۰۰ دلار شروع میشود. قیمت ولوو XC40 نیز از ۳۳۷۰۰ استارت میخورد. شاید هم موضوع به سادگی عدم وجود فضای کافی برای تولید XT2 و قیمتگذاری آن بوده است. در واقع حفظ شاخصههای یک خودروی لوکس در محصولی با قیمت پایین سخت بوده و البته از طرف دیگر چندین برند غیر لوکس هم در بازه قیمتی ۳۰ هزار دلار و زیر آن حضور دارند که از جمله آنها میتوان به مزدا CX-30 اشاره کرد.
پس تا زمانی که چیزی تغییر نکند XT4 ارزانترین کراس اوور کادیلاک باقی خواهد ماند. شاید این چیز خوبی باشد. XT4 اگرچه خودروی شیک و جاداری است اما فاقد رفاه و کیفیت ساخت برخی رقبای درجهیک خود میباشد. این خودرو باید در کل لوکستر شده و کادیلاک هم وقت خود را صرف بهبود این کراس اوور نماید.
با عدم تولید XT2 کادیلاک میتواند روی محصولات لوکستر از جمله اسکالید جدید تمرکز کند. این شاسیبلند لوکس درست در نقطه مقابل XT2 تولید نشده قرار داشته و ابعاد بسیار بزرگی دارد. نسل جدید اسکالید از جدیدترین تکنولوژیها برخوردار شده است.
توضیح: تصاویر متعلق به مدل XT4 می باشند.
سینا BMW
۲۷ فروردین ۱۳۹۹همین XT4 هم ظاهر جذابی نداره ، ولی ارزون بودنش خوبه، میتونست XT2 رو به عنوان یه هاچبک در اندازه فولکس واگن پولو یا آپ عرضه کنه
سینا BMW
۲۷ فروردین ۱۳۹۹کلا نباید وارد کلاس کراس اوور ها میشد.حالا یه دونه مثل اسکالید کافیه ولی این XT4 دیگه زیادی بود
mehdi
۲۷ فروردین ۱۳۹۹چرا رو بیشتر کراس اوور ها دور گل گیر ها رکاب ها پلاستیک مشکی میزنن؟
خیلی بد نشون میده
سینا BMW
۲۷ فروردین ۱۳۹۹آدم رو یاد پراید میاندازن!
Khosrow
۲۷ فروردین ۱۳۹۹چندین نام تجاری را برای محصولات آتی خود ثبت کرد! / قانون امپریالیستی / انقدر سوراخ و منفذ داره که به راحتی نقض میشه / خیلی از ما اگر پشت و رو بایستیم واقعیت رو میبینیم ..
Mohsen. G
۲۷ فروردین ۱۳۹۹متوجه منظورت هستم ولی تو ایران هم همین کار انجام میشه… حتی شما می تونی الان یه نام رو واسه خودت ثبت کنی و بعدا اون رو بفروشی… مثلا فکر میکنی اب معدنی حیات که وجود خارجی نداره اسم اش رو کی ثبت کرده؟
فری
۲۷ فروردین ۱۳۹۹چرا کادیلاک سیل تولید نشد ciel خیلی خوب بود کادیلاک کروک بزنه خوب میفروشه
meysam
۲۷ فروردین ۱۳۹۹خدایی به کلاس کاری کادیلاک نمیاد که از XT4 کوچکتر تولید کنه.
همین XT4 هم بنظر من اصلا برازنده برند کادیلاک نیست وای بحال کوچیکتر از این.