کاملاً مشخص است که این روزها فروش کراساوورها استراتژی بسیار موفقی برای خودروسازان لوکس است. به همین دلیل کادیلاک هم یک کراساوور دیگر را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. همانطور که پیشازاین مشخص شده بود، این ماشین XT4 نام داشته و حالا رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. XT4 که در جایگاهی پایینتر از XT5 قرار میگیرد، از طراحی آشنای کادیلاک سود میبرد اما کمی شیکتر از XT5 به نظر میرسد.
هرچند این کراساوور جدید طبق زبان طراحی آشنای کادیلاک طراحی شده است اما بااینحال چیزی که XT4 را از سایر محصولات کادیلاک متمایز کرده است طراحی آن است. در نمای جلویی این ماشین جلوپنجرهٔ مشکیرنگ بزرگی با تریم کرومی کار شده که در اطراف آن چراغهای جلو با دیلایتهای L شکل قرار گرفتهاند. در نمای عقبی خودرو نیز چراغهای باریک زاویهداری دیده میشود که درون ستونهای خودرو قرار گرفتهاند. در این بخش همچنین یک اسپویلر ظریف هم دیده میشود. یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری این کراساوور لوکس آمریکایی کاپوت برجستهٔ آن است درحالیکه پوششهای پلاستیکی بدنه و ریلهای روی سقف نیز بر ماهیت کراساوور آن تأکید دارند. XT4 بهصورت استاندارد به رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی مجهز است اما امکان سفارش رینگهای بزرگتر ۲۰ اینچی هم وجود دارد.
فاصلهٔ محوری کراساوور جدید کادیلاک ۷.۸ سانتیمتر کمتر از XT5 بوده و معادل ۲.۷۷ متر است. این موضوع در طول کلی خودرو نیز وجود داشته و طول XT4 برابر با ۴.۶۰ متر است که کاهشی ۲۱ سانتیمتری را نسبت به برادر بزرگترش نشان میدهد. در همین حال ارتفاع XT4 نیز به میزان ۵ سانتیمتر کمتر از XT5 است؛ بنابراین با توجه به ابعاد کوچکتر این کراساوور جدید نسبت به XT5، وزن آن نیز بهطور قابلتوجهی کمتر است و درحالیکه وزن XT5 به ۱۸۰۰ کیلوگرم میرسد، XT4 تنها ۱۶۶۰ کیلوگرم وزن دارد.
استایل شیک و باپرستیژ بیرونی XT4 به داخل آنهم کشیده شده است که ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ آن میتوان به غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید، نمایشگر هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE و طراحی کاملاً تازهٔ داشبورد اشاره کرد. علاوه بر این، کادیلاک برای این کراساوور لوکس تجهیزات پیشرفتهای چون سیستم یونیزر هوا، شارژ بیسیم تلفن همراه، سیستم صوتی Bose و سیستم تهویهٔ دو منطقهای را هم در نظر گرفته است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات و ویژگیهای داخلی XT4 نیز میتوان به چهار پورت USB، سه خروجی برق ۱۲ ولت و دوربین دید ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
علاوه بر این، کادیلاک در XT4 یک کنترلر دوار جدید را هم ارائه کرده است. قبلاً کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در محصولات کادیلاک صرفاً از طریق نمایشگر لمسی صورت میگرفت اما حالا با وجود این کنترلر جدید که در کنسول میانی قرار گرفته میتوان سریعتر به میانبرها یا قسمتهای پرکاربرد مثل بخش سیستم صوتی، تلفن یا ناوبری دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک به تکنولوژی تشخیص صدا و اتصال NFC هم مجهز شده است.
XT4 طبق استراتژی تیپهای جدید کادیلاک که آنرا Y نامیده است، در سه تیپ مختلف به نامهای لوکس، پریمیوم لوکس و اسپرت عرضه میشود که در هرکدام از آنها تفاوتهای داخلی و خارجی جزئی وجود دارد. تیپ پایه که لوکس نام دارد، در بیرون از تریم آلومینیومی و رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی به رنگ نقرهای براق سود میبرد درحالیکه در داخل هم به صندلیهای جلوی برقی، تریم آلومینیومی و تودوزی چرم مجهز است. در مدل پریمیوم لوکس ریلهای سقفی آلومینیومی، نورپردازی داخل دستگیرهٔ درها و رینگهای ۱۸ اینچی به رنگ مروارید نیکلی به همراه نورپردازی داخلی و تریم داخلی چوبی یا آلومینیومی ارائه میگردد. علاوه بر این، این مدل به حافظهٔ صندلی راننده، آینهٔ عقب دوربینی کادیلاک و درب صندوق بار برقی هم مجهز است.
و نهایتاً آخرین تیپ XT4 یعنی تیپ اسپرت از بیشترین ویژگیهای منحصربهفرد ظاهری برخوردار است بهنحویکه به تریم مشکی براق، درب صندوق بار منحصربهفرد و رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی ویژه مجهز شده است. استایل اسپرت در داخل این مدل نیز ادامه یافته و پدالها و غربیلک فرمان اسپرت، تودوزی چرمی منحصربهفرد و تریم داخلی چوبی یا فیبر کربنی برای آن در نظر گرفته شده است. کادیلاک گفته است که استراتژی Y بهزودی برای نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان CT6 هم ارائه خواهد شد. کادیلاک همچنین برای XT4 مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مانند هشدار ترافیک عقب، سیستم نظارت بر نقاط کور جانبی و هشدار تغییر خط را هم ارائه کرده است درحالیکه امکان سفارش گرمکن صندلیهای جلو هم وجود دارد.
هرچند XT4 کوچکترین کراساوور کادیلاک محسوب میشود اما همچنان خودرویی کاربردی است و از کابینی بزرگ و راحت برخوردار است و صرفنظر از اینکه کدام تیپ انتخاب شود، کابینی جادار و باکیفیت را ارائه میکند بهگونهای که فضای پای عقب آن برابر با ۱۰۰ سانتیمتر است و صندوق بار آن نیز در حالت معمولی ۶۳۷ لیتر ظرفیت دارد درحالیکه در صورت خواباندن صندلیهای عقب این عدد به ۱۳۸۵ لیتر میرسد. همچنین در صورت سفارش پکیج اختیاری بکسل نیز میتوان تا بیش از ۱.۵ تن را با خودرو یدک کشید.
کادیلاک فعلاً تنها یک پیشرانه برای XT4 ارائه کرده که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال این نیرو به چرخها نیز یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. کادیلاک مصرف سوخت XT4 را در شهر ۹.۴ لیتر، در بزرگراه ۷.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است. این ماشین در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد که البته این سیستم میتواند بهمنظور بهبود مصرف سوخت، انتقال نیرو به چرخهای عقب را قطع کند.
علاوه بر این، در مدل اسپرت XT4، برای تعلیق خودرو سیستم کنترل دائمی کمکفنرها ارائه شده است که میتواند واکنش آنها به سطوح جاده را ظرف ۲ میلیثانیه تنظیم کند. همچنین تمامی تیپهای این کراساوور کامپکت لوکس به سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی هم مجهز شدهاند که به گفتهٔ سازنده، این سیستم فضای کمتری را اشغال کرده و به بهبود کارایی ترمزها کمک میکند. XT4 بخشی از برنامهٔ جدید کادیلاک است که تحت عنوان «گسترش و افزایش طیف محصولات» شناخته میشود. طبق این برنامه، کادیلاک قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ هر شش ماه یک محصول جدید را معرفی کند.
در بازار خودروی این روزها که کراساوورها به طرز باورنکردنی جای سواریها را گرفتهاند، اضافه شدن یک کراساوور مقرونبهصرفه به سبد محصولات کادیلاک بدون شک به جذب خریداران خودروهای لوکس به سمت این برند اصیل آمریکایی کمک شایانی خواهد کرد. طی مدت سپریشده از سال جاری، کراساوور میان سایز XT5 بهتنهایی ۳۸ درصد از کل فروش کادیلاک در بازار ایالاتمتحده را به خود اختصاص داده است و درصورتیکه فروش اسکالید را هم به آن اضافه کنیم، ۶۰ درصد از فروش کادیلاک را شاسیبلندها تشکیل دادهاند؛ بنابراین با عرضهٔ XT4 مطمئناً این رقم بازهم بیشتر خواهد شد. کادیلاک از اواخر همین ماه، سفارشات خرید XT4 را میپذیرد اما عرضهٔ آن در نمایندگیهای ایالاتمتحده از پاییز آغاز خواهد شد. قیمت این ماشین از ۳۵,۷۹۰ دلار در تیپ پایه آغاز میشود که بیش از ۶ هزار دلار از XT5 کمتر است.
Rezalp
۹ فروردین ۱۳۹۷واقعا جذابه
Kamran
۹ فروردین ۱۳۹۷عـجب طراحی هماهنگ و زیبایی
چه کابین شیک و خوش ساختی
–
شما یه نگاه به مانیتورش بندازین
ببینید چقـدر فانتزی ساختـه شده
–
از نظر من در بین تمام کراس اوورها
این کادیلاک از همه قشنگ تر هست
–
خوش حالم که کادیلاک داره
به دوران خوبش بر میـگرده
(Ali (Chevy nova
۹ فروردین ۱۳۹۷کامران
با اونکه خىلى ها از برگشت کادىلاک خوشحالن اما عده اى معدود خىلى ناراحتن از اىن موضوع دلىلش هم اونکه……….
لازم به گفتن نىستش
(Ali (Chevy nova
۹ فروردین ۱۳۹۷(( طی مدت سپریشده از سال جاری، کراساوور میان سایز XT5 بهتنهایی 38 درصد از کل فروش کادیلاک در بازار ایالاتمتحده را به خود اختصاص داده است و درصورتیکه فروش اسکالید را هم به آن اضافه کنیم، 60 درصد از فروش کادیلاک را شاسیبلندها تشکیل دادهاند؛ بنابراین با عرضهٔ XT4 مطمئناً این رقم بازهم بیشتر خواهد شد. ))
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۹ فروردین ۱۳۹۷واقعا زیباست
یکی از بزرگترین حسرت های زندگیم اینه که تو ایران متولد شدم نه این که ورورد خودرو های آمریکایی ممنوعه!
F۲۲RAPTOR
۹ فروردین ۱۳۹۷یا خدا چقدر زیبا
یه سوپر لوکس خیلی خیلی زیبا
من این ماشینو به تمام هم رده های ارو پاییش ترجیح میدم ،
شاهکار کدیلاک
هر چی بگم از زیباییش کمه کابینش هم که جای هیچ گونه گلایه نذاشته
(Ali (Chevy nova
۹ فروردین ۱۳۹۷F22
اىن حرفت باعث امپر چسبوندن خىلىها مىشه تو اىن هواى گرم
F۲۲RAPTOR
۹ فروردین ۱۳۹۷هنوز آویاتور رو معرفی نکرده پدال
وقتی اون اومد میفهمیم ماشین چیه
(Ali (Chevy nova
۹ فروردین ۱۳۹۷لىنکلن آویاتور وقتى معرفى شد چند نفر که خودت مىدونى جمع مىکنن و از پدال کلا مىرن
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۷توقعم ازش بیشتر بود
میتونست استایل کوپه تری بهش بده ولی خب مشخصه که نمیخواسته کاربردی بودن رو فدای زیبایی کنه
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۷طراحیش خوبه اما امریکایی نیست
آرش آمریکایی
۹ فروردین ۱۳۹۷تا جایی که یادمه شما طراحی آمریکایی دوس نداشتی
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۷شما اشتباه یادته. شما اگه از تو اینترنت و عکس امریکایی ها رو میشناسی من از بچگی باشون بزرگ شدم الان هم خودم خوبش رو سوارم خوبیاشون رو میشناسم بدیهاشون رو هم دیدم . تو ذهن من و هر کس دیگه امریکایی یعنی کاپوت کشیده و جلوپنجره تخت و پهن اگه اینجور نباشه امریکایی نیست
آرش آمریکایی
۹ فروردین ۱۳۹۷چی سوار میشی؟
akrh78
۹ فروردین ۱۳۹۷هیییییییییییی بابا خفن
#حصین
آرش آمریکایی
۹ فروردین ۱۳۹۷به طور قطع زیبا ترین کراساووری هست که تاحالا دیدم
DELL
۹ فروردین ۱۳۹۷واقعا عالیه
کارل شلبی
۹ فروردین ۱۳۹۷خیلی شیکه خیلییییییی
M.us
۹ فروردین ۱۳۹۷این واقعا عالیه همچنین اینکه هر شش ماه قرار یه خودرو بسازه که این باعث فروش و سهم بیشتری تو بازار میشه امیدوارم موفقیت بیشتری کسب کنه البته به نظرم ارائه کانسپت جدید هم به نوعی تبلیغ خوبی به حساب میاد
حسن
۹ فروردین ۱۳۹۷;کادیلاکه دیگه غیر از هنرنمایی و زیبایی ازش انتظار نمیره.
یکی از محبوبترین رده های خودرویی در ایران.
اونا به فکرمونن ما به فکر خودمون نیستیم ،نظرت؟
F۲۲RAPTOR
۹ فروردین ۱۳۹۷واقعا کدیلاک یه اثر هنری خلق کرده
مجموعه چراغ عقب و نمایه پشت ماشین هم که
معرکه
Elmiraj
۹ فروردین ۱۳۹۷کراس اوری زیباتر از این تا حالا ندیدم …!!!!
.
برای طراحی کابین هم حتما از فرازمینی ها کمک گرفتن !!!!!!
Hamid.Hellcat
۹ فروردین ۱۳۹۷(( کادیلاک داشبورد رو دوباره اختراع کرد ))
شاهين
۹ فروردین ۱۳۹۷خیلی شیک و با کلاسه،
من شاسی بلند ها و کراس اورهای زیادی رو دیدم.بدون شک و با یقین میگم در بین آسیایی ها مزدا cx4 که مختص بازار چینه ، بین اروپایی ها مرسدس بنز gle و بین امریکایی ها حالا این شاسی بلند کادیلاک جز بهترین هایی هستند که دیدم
فرهاد كرمستجی
۹ فروردین ۱۳۹۷یه موردی که واقعا کادیلاک توش خوبه متفاوت بودن و در عین حال زیبا بودنه، شما چیدمان داشبورد رو ببین؟ نزدیک ترین ماشینی که همچین چیدمانی داشته رو اسم ببر؟… اصلا نیست. نکه باقی کپی کنن نه، ماشین خوب زیاده، طراحی خوب هم زیاده، ولی کادیلاک اصلا پییرو هیچ قانونی نیست: خودش قانون خودشو داره، چراغ ماشین رو ببینین؟! اصلا انگاری برای یه تایم دیگن، نکه این نسل! خییلی وقته زبون خودشو داره، برا همینه که شخصیت خودشو داره انصافا جزو بهتریناست.
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۷کامارو بیگ بلاک
Saman
۹ فروردین ۱۳۹۷واقعن بهترینه جز این چیزی نمیشه گفت . طراحی داخلی این جواهرو مقایسه کنید با طراحی تکراری و کسل کننده ب ام و مرسدس :-) از نظر فنی و مهندسی هم که کادیلاک سرآمد هست و تناسبات فنی آن مشهوره به طوری که با گذشت بیشتر از بیست سال از تولید پیشرانه نورث استار هنوز شگفت آو ره. یکی از آشنایان که بخت رانندگی با xt5 را داشت رانندگی xt5 را وصف نشدنی خواند :-)
حمیدرضا
۹ فروردین ۱۳۹۷به نظر من بزرگتری تفاوت ماشین های برند کادیلاک همین ابعادش در مقایسه با هم رده هاش هست کلا یه سرو گردن عظیم تره اون سی تی 6 که تو کلاس اختصاصی هست ولی از نظر ابعاد در رده لوکس ها قرار میگیره و اینم از این که باید نقلی باشه ولی ردیف عقب 100 سانت جای پا دارن