تجربه و آزمایشکادیلاک

تجربهٔ رانندگی با کادیلاک XTS فیس‌لیفت، لوکس، راحت، قدرتمند

برای کسانی که خواهان یک کادیلاک راحت، لوکس و باشکوه هستند، XTS گزینهٔ کاملاً مناسبی است. این سدان بزرگ با پیشرانهٔ ۳۰۴ اسب بخاری V6 و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک، می‌تواند انتخاب خوبی برای اکثر خانواده‌ها باشد؛ اما نسخهٔ V-Sport این ماشین با پیشرانهٔ توئین توربوی ۴۱۰ اسب بخاری و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد نه‌تنها مدل اسپرت‌تری است که رانندگی سرگرم‌کننده‌تری را هم ارائه می‌کند. XTS همچنین به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیس‌لیفتی را هم تجربه کرده است و حالا به رانندگی با نسخهٔ V-Sport مدل ۲۰۱۸ این سدان لوکس آمریکایی پرداخته‌ایم.

معرفی

XTS سدانی بزرگ و باشکوه از کادیلاک با سبکی سنتی است که البته از استراتژی فعلی کادیلاک برای رقابت با بهترین سدان‌های اسپرت آلمانی بیرون است اما بااین‌حال XTS فروش بیشتری از سدان‌های ATS، CTS و CT6 داشته و پرفروش‌ترین سدان کادیلاک در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده است. یک سال پس از عرضهٔ XTS در سال ۲۰۱۳، کادیلاک تلاش کرد کمی خوی اسپرتی را هم به این سدان بزرگ دیفرانسیل جلوی خود تزریق کند. بدین منظور مدل V-Sport به بازار آمد که به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو با ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد مجهز شده بود.

آزمایش رانندگی

همان‌طور که گفته شد، XTS در اوایل سال جاری فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد؛ بنابراین حالا پس از پنج سال از آزمایش XTS اولیه، برای اولین بار تجهیزات آزمایش را به XTS V-Sport مدل ۲۰۱۸ متصل کرده‌ایم تا بفهمیم که آیا چیزی در عملکرد این سدان لوکس تغییر کرده یا نه؟ با توجه به اینکه به‌روزرسانی‌های XTS عمدتاً ظاهری بوده است، تعجبی نداشت که اعداد عملکردی آن تفاوتی با نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت نداشته باشند؛ بنابراین XTS مدل ۲۰۱۸ ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید که تفاوتی با نمونهٔ تست‌شدهٔ مدل ۲۰۱۴ نداشت درحالی‌که مسافت ۴۰۰ متر را هم مثل سابق در ۱۳.۶ ثانیه طی نمود. علیرغم ادعای کادیلاک مبنی بر اینکه تمامی نسخه‌های XTS مدل ۲۰۱۸ به لاستیک‌های جدیدی مجهز شده‌اند، نمونهٔ مورد آزمایش ما دقیقاً از همان لاستیک‌های بریجستون V-Sport مدل ۲۰۱۴ استفاده می‌کرد.

بنابراین عملکرد خودرو در پیچ‌ها هم تغییری نداشته و همان شتاب جانبی ۰.۸۲ جی را به ثبت رساند. برای رسیدن به درکی بهتر از اعداد عملکردی XTS V-Sport، آن‌را با دیگر سدان اسپرت کادیلاک یعنی CTS V-Sport مقایسه می‌کنیم که پیشرانهٔ آن با XTS V-Sport مشترک است اما از پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفای جنرال موتورز استفاده می‌کند. CTS V-Sport که حدود ۲۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از XTS است، در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۰.۷ ثانیه بهتر عمل می‌کند، شتاب جانبی آن ۰.۱۱ جی بهتر است و از سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ متر زودتر از XTS متوقف می‌شود. همهٔ این‌ها برای کسانی که به رانندگی اسپرت واقعی علاقه دارند، CTS V-Sport را به گزینهٔ بهتری تبدیل می‌کند.

محاسن

نقطهٔ قوت XTS کیفیت سواری بالا و سکوت عالی است که کابین آن‌را به مکانی آرام و راحت برای پیمودن مسافت‌های طولانی تبدیل کرده است. البته نرمی زیاد این خودرو چیزی نیست که از سدانی با نشان V-Sport انتظار می‌رود اما پیشرانهٔ V6 توئین توربوی آن قدرت کافی برای پیمودن بزرگراه‌ها را فراهم می‌کند و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم عمدتاً بدون ایراد عمل می‌کند. ما همچنین تحت تأثیر متریال بکار رفته در کابین XTS قرار گرفتیم. کیفیت مونتاژ داشبورد خودرو بهبود قابل‌توجهی را نسبت به دیگر محصولات مورد آزمایش اخیر کادیلاک تجربه کرده و تودوزی چرمی آن‌هم احساس خوبی دارد. همچنین هرچند ممکن است CTS روی جاده XTS را مغلوب کند اما نمی‌تواند به صندلی عقب مجلل XTS نزدیک شود که فضای سر و پای زیادی را ارائه می‌کند.

معایب

هرچند در زیر کاپوت XTS V-Sport پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمندی قرار گرفته اما شاسی آن سستی ناخوشایندی دارد و فاقد کنترل بدنه‌ای است که از یک سدان اسپرت انتظار داریم. علاوه بر این، فرمان خودرو نیز سبک و بیش‌ازاندازه تیز است که اعتمادبه‌نفس راننده را کاهش می‌دهد. این در حالی است که دماغهٔ سنگین خودرو در هنگام ورود تهاجمی به پیچ‌ها منحرف شده و سیستم چهارچرخ محرک تمام تلاش خود را می‌کند تا با ارسال قدرت کافی به چرخ‌های عقب از انحراف چرخ‌های جلو جلوگیری کند.

از سوی دیگر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE نامناسب و مصرف سوخت ناخوشایند ۱۵.۷ لیتری به‌طور میانگین، جذابیت XTS را کم می‌کند درحالی‌که قیمت پایهٔ نامعقول ۷۳,۴۹۰ دلاری نیز واقعاً ضربهٔ مهلکی به این خودرو وارد می‌کند؛ بنابراین اگر سدان‌های لوکس دیگری که می‌توانند بیش از ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر باشند را در نظر نگیریم، با مبلغی نزدیک به ۷۴ دلار که باید برای خرید یک XTS V-Sport فول آپشن پرداخت کرد، CTS V-Sport می‌تواند گزینهٔ بسیار بهتری باشد. البته نسخهٔ معمولی XTS با قیمت پایهٔ ۵۳,۳۹۰ دلار برای نسخهٔ دیفرانسیل جلو، قیمت معقول‌تری دارد که با رقبایی چون آکورا RLX، لینکلن کانتیننتال و جنسیس G80 نیز هماهنگ است.

 

امتیاز کلی ۳ از ۵

 

رقبا: آکورا RLX، لکسس ES، لینکلن کانتیننتال، ولوو S90، کیا K900، جنسیس G80

 

مشخصات فنی

Cadillac XTS V-Sport 2018

قیمت پایه ۷۳,۴۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۷۳,۸۴۰ دلار
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
طول ۵.۱۰ متر
عرض ۱.۸۵ متر
ارتفاع ۱.۵۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۳ متر
وزن ۲۰۳۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۶ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۸۲ جی
مصرف سوخت EPA ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت تست ۱۵.۷ لیتر (ترکیبی)

 

کادیلاک XTS

کادیلاک XTS
منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (464 ديدگاه)

    هرچی باشه،گرون هم باشه،کادیلاکه.ارزششو داره.

  2. SAEED

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (279 ديدگاه)

    کادیلاک بعد از معرفی کانسپت المیراژ گفت ممکنه در اینده نه چندان دور از چراغ های عرضی هم استفاده کنیم ولی به نظرم الان اینجور چراغای طولی به نوعی برند کادیلاک محسوب میشه و اینجوری به نظرم خیلی بهتره
    مرسی

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    کادیلاک باید کِشتی باشه
    کادیلاک باید شناور باشه
    کادیلاک باید مغرور باشه
    و…..
    به جز اسکالاید رویایی که هنوز وَجَنات کادیلاک رو حفظ کرده ، با بقیه کادیلاکها و نوع نامگذاریشون حال نمیکنم .
    آمریکایی باید اسمی داشته باشه تا شمارو یاد چیزی یا مکانی بندازه ، نه اینکه از کلمات یا اعداد استفاده کنه .
    از آلمانیهای منظم میشه انظار نامگذاری اعداد و حروف رو داشت ولی از ژاپنی و آمریکایی خیر .
    البته این نظر منه ولی مثلاً فلید وود ، سویل زیباتر بود یا xts , cts .
    رقیبای ژاپنی با کیفیت و کره ای خوش قیمت هم نمیزارن آب خوش از گلوی کادیلاک بره پائین ولی انتخاب من لینکلن کانتیننتال هست بخاطر اینکه منو یاد آمریکایی اصیل و سواری نرم میندازه ، البته از لکسوس هم نمیشه گذشت .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. امیر

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    مصرف سوختش با تویوتا لندکروزر 8 سیلندر برابره!
    اما به نظرم نمیشه ازش گذشت ابهتی درش وجود داره که بعید می دونم تو ماشین دیگه ای ببینیم

  5. فتنه گوساله سامری

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    امروز یه تست بین سری bmw7وsکلاس مرسدس وct6کلادیلاک میخوندم که خیلی جالب بود.ونتیجه هم اینطور تموم شد.جایگاه اول سری۷.جایگاه دومsکلاس.جایگاه سوم همct6کادیلاک

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. امیر

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      لطفا اگر دوست داشتید بگید کجا خوندید چون تا الان هر سایت و مجله ای بین این دو مقایسه گذاشته s کلاس،سری 7 رو با قاطعیت شکست داده

  6. net

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    اگر صندلیها هم رنگ مشکی داشت قشنگتر میشد.چراغ جلوش خیلی زشته

  7. یاشار اسدی

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (104 ديدگاه)

    واقعا ادم باید اسکول باشه که به این آشغال پول بده..البته در قیاس با بی ام و سری5 و بنز e کلاس و audi a6 جدید به خصوص….با توجه به این که این خودرو های آلمانی بی نظیر بیش از 20 هزار دلار از این آشغال ارزونتره…

    1. datsun

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      خدایی سر چه حسابی به کادیلاک میگی اشغال

      1. یاشار اسدی

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (104 ديدگاه)

        نسبت به بنز و بی ام و عزیزم

    2. Amir Machine

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      یه آدمایی هم هستن که داشتن پراید هم براشون آرزوئه اون وقت میان به کادیلاک میگن آشغال!!!!!!!!!!!!!!!!
      با اینا کاری نداشته باشین!

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Mohamad

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (85 ديدگاه)

        ولشون کن دوست عزیز.
        گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف.

      2. یاشار اسدی

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (104 ديدگاه)

        والله من که هفده سالمه ….یکیشم آخرین باری که به پراید سوار شدم…وقتی بود که به دنیا اومده بودم….من دارم به کادیلاک میگم آشغال…نه به شما…بهتره که توهین نکنی

      3. یاشار اسدی

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (104 ديدگاه)

        یکیشم لا اقل یه بار سوار کادیلاک شو…بعد بیا نظر بده..من سه سال پیش به xts قبل از فیس لیفت سوار شدم…اصلا قشنگ نبود..اون همه که میگفتن وای کادیلاک این وای کادیلاک اون…اصلا واسم جالب نبود…البته بازم میگم در قیاس با بنز و بی ام و …و آیودی….دقیق نمیدونم ولی فک کنم قیمت پایه a6 جدید 56 هزار دلاره…علاوه بر اون با قیمت 74 هزار دلارمیشه جنسیس جی 90 فول v8 گرفت…که به نظر من از این خیلی بهتره چون که جی 90 کادیلاک ct6 رو (که بهترین سدان کادیلاک هست) تو یکی از ویدیو ها دیدیم که شکست داد

    3. Taha Ayoobi

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      یاشار آلمانی ها تو اگزوز کادیلاک جا دارن

  8. مهران

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    داش یاسر دیگه هرچی باشه اشغال نیس قربونت برم بعدشم میبینیم که این ماشین در نسخه پایه دقیقا هم رنج سری 5 و e کلاس هست اون 73 هزار تا واسه نسخه v sport هست

  9. محمد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (641 ديدگاه)

    از فیس لیفت دیگه زیاد خوشمون نمیاد.. عادت کردیم به معرفی مدل جدید…

    نمای کلی زیبایی داره … ولی همچینام بدنه چندان ظریفی نداره..

    خوش به حال صاحب این ماشینا….

  10. مهدی دهقان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    دوستان یه سوال که ربطی به موضوع نداره همش برام سوال بود مثلا تراکتور مسی فرگوسن موتورش ۷۵ اسب قدرت داره پراید ۶۳ تا ولی با تراکتور شخم میزنن زمینو پراید ۳ نفر رو بزور میتونه جابجا کنه این اختلاف برا چیه تازه وزن تراکتور۲۸۰۰ کیلوعه

    1. Alireza

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (754 ديدگاه)

      ضریب دنده و دیفرانسیل ،دوچرخه دنده ای سوار شدی دنده ۱ راه نمیره ولی پدال خیلی نرمه همینم فرق تراکتور و پرایده تراکتور راه نمیره ولی زور کمتری به موتور میاد البته تراکتور دیزلیه که گشتاور خیلی بیشتری هم تولید میکنه

    2. Hamid.Hellcat

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      همینطور که علیرضا گفت 2 علت داره:
      1.تفاوت گشتاور موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی.
      2.تفاوت نسبت دنده گیربکس و نسبت دنده نهایی (دیفرانسیل)

      نسبت دنده های پراید:
      دنده 1 : 3.454 به یک
      دنده 2 : 1.944 به یک
      دنده 3 : 1.275 به یک
      دنده 4 : 0.861 به یک
      دنده 5 : 0.695 به یک

      نسبت دنده نیسان وانت:
      دنده 1: 5/429 به یک
      دنده 2: 2/048 به یک
      دنده 3: 1/780 به یک
      دنده 4: 1/000 به یک
      به همین علت راننده های نیسان وانت وقتی بار ندارن با دنده 2 حرکت میکنن.
      کلا سیستمهای انتقال نیرو دو حالت دارند: 1. افزایش نیرو (نسبت دنده بیشتر از یک)
      2.افزایش سرعت و مسافت (نسبت دنده کمتر از یک)

      1. mg

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        به حرف هم به نکات دوستان اضلفه کنم اونم اینه که تعداد دنده های موجود در گریبکس تراکتور ( کلا گریبکس های سنگین) بیشتر از دنده های یه سواری عین پرایده البته ماشینهای مدل بالا رو نمیدونم ولی گریبکس تمام ماشین سنگین ها و سواری های ایرانی رو دیدم فرقشون این بوده

  11. سعید

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    تپل دوست داشتنی

  12. محمدرضا فنا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی یعنی زندگی
    زندگی یعنی کادیلاک

  13. Amir

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با اینکه کادیلاک دوست دارم ولی به قیمتش نمی ارزه ادم با این پول می تونه ائودی A8 بخره

  14. حمیدرضا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    اگر با سایر محصولات کادیلاک بسنجیم سی تی اس اسپرت ازش قدرتمند تره و مدل ct6 هم بزرگتره هم جادار تر ولی بازم نمیفهمم چرا این مدل انقدر پرفروشه خصوصا تو چین شاید چون دف جلو هست ازش بیشتر استقبال میشه

  15. Saman

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    کادیلاک XTS رتبه دوم پرفروش ترین فول سایز لوکس رو توی امریکا داره :-) لم بدی روی مبلمان این شاهکار GM و کاملن ایزوله از محیط خارج و بری واسه شمال. خودرو لوکس : کادیلاک و لکسس :-)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا