چهار هفته پس از انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید اسپرتیج، کیا حالا مشخصات کامل این کراساوور جدید را منتشر کرده است. نسل جدید اسپرتیج بسته به بازار، در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده عرضه میشود و در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری خواهد بود. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور که با گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه میشود. موتور بعدی هم ۲ لیتری توربودیزل است که ۱۸۳ اسب بخار قدرت و گشتاور چشمگیر ۴۱۶ نیوتن متری تولید میکند.
موتور دیزلی بهصورت استاندارد با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میشود که از مبدل گشتاور چند دیسکی و پمپ روغن جدید بهره میبرد. به گفتهٔ کیا، این گیربکس موجب کاهش مصرف سوخت میشود. علاوه بر این دو موتور، گزینههای بنزینی و دیزلی دیگر هم برای اسپرتیج جدید در نظر گرفته شده اما هنوز مشخصات آنها اعلام نشده است. همچنین ارائهٔ نمونههای هیبریدی و پلاگینهیبریدی هم در دستور کار قرار دارند.
نسل جدید اسپرتیج روی پلتفرم N3 کیا ساخته شده که در آفرود توانایی بیشتری دارد. به همین دلیل، این کراساوور به حالت رانندگی جدیدی بنام تراین مجهز شده که بسته به شرایط مختلف مثل برفی، گِلی و ماسهای، قسمتهای مختلف خودرو را بهطور خودکار تنظیم میکند. برای رانندگی روی جاده هم حالات راحت، اقتصادی، اسپرت و هوشمند در نظر گرفته شده است. اسپرتیج همچنین از سیستم کنترل الکتریکی تعلیق هم برخوردار است که بهطور مداوم و لحظهای کمکفنرها را کنترل میکند.
کراساوور جدید کیا از سیستمهای ایمنی فراوانی بهره میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار رانندگی در بزرگراه و کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری اشاره کرد. اسپرتیج همچنین مثل دیگر محصولات کیا، هیوندای و جنسیس، به سیستم پارک هوشمند از راه دور هم مجهز است.
اسپرتیج جدید در بیرون از نمای کاملاً تهاجمی و منحصربهفردی برخوردار است که جلوپنجرهٔ بزرگ پوزه ببری مشکیرنگ با چراغهای LED و دیلایتهای بومرنگ شکل در طرفین از ویژگیهای آن است. سقف مشکیرنگ سفارشی، زه کرومی که تا ستون D کشیده شده و چراغهای متصلبههم در عقب نیز از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو هستند.
کیا بسته به تیپ اسپرتیج، رینگهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی را برای آن ارائه میکند. تیپهای این خودرو بسته به بازار متفاوت خواهند بود اما نسخههای X-Line با سپر آفرودی و ریلهای روی سقف و نسخهٔ GT-Line با رنگهای روشن در اکثر بازارها ارائه خواهند شد. اسپرتیج در داخل هم به همان اندازهٔ بیرون تغییراتی اساسی را تجربه کرده که صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی و نمایشگر ۱۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از ویژگیهای آن هستند. نسل جدید کیا اسپرتیج امسال با مدل ۲۰۲۲ در بازارهای بینالمللی و سال آینده با مدل ۲۰۲۳ در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
MjM
۱۶ تیر ۱۴۰۰یبار یه طراح تو کیا و هیوندای دو نسل رو شبیه بهم و با حفظ اصالت و زبان طراحی سابق طراحی کرد، مُرد.
ولی چیز بدی از آب در نیومده. راضی کنندست ظاهرش 100 تا به توسان!! می ارزه.
کیان
۱۶ تیر ۱۴۰۰خیلی جمله فانی گفتی، البته دقیقا همینی هست ک شما میگی، کیا باز خیلی بهتر هست، هیوندای ک شتر گاوپلنگ ساز هست، قیمه ها رو همیشه میریزه تو ماستها و …
در کل این ماشین جذابی هست، طراحی داخلی خیلی خوبه و بروز هست کلا همه جوره؛
طراحی بیرون هم غیر از چراغهای جلو معقول هست و نمیشه بهش گفت رادیکال، هرچند خیلی خطوط شکسته تو کل ماشین داره.
در نهایت هم باید منتظر شنیدن صحبت اونایی بود ک میتونن تو کشورشون داشته باشنش و …
amirmohammad
۱۶ تیر ۱۴۰۰کیان عشق ژاپنی همون هیوندا که میگی قیمه میریزه تو ماست به تنهایی اندازه کل تاریخ ژاپنی ها جایزه طراحی کسب کرد
نسل 2021 خودروهاشم همه با افزایش فروش بالا دارن کیف میکنن حالا تو هی حرص بخور فایده نداره :)))
akrh78
۱۶ تیر ۱۴۰۰با کارت صد آفرین نمیشه ماشین فروخت
amirmohammad
۱۶ تیر ۱۴۰۰فعلا که خیلی دارن میفروشن .اسپورتیج با همین کارتا هر نسلش 40 درصد افزایش فروش داشت نسبت به نسل قبل
حالا بدو دنبال صدآفرین نوید :)))
amirmohammad
۱۶ تیر ۱۴۰۰طراحی فقط اسکی لندکروز از رو اسکالید و سیویک از رو سوناتا :))))
Amirreza
۱۶ تیر ۱۴۰۰هیوندای طراحی های این نسل خودروهاش خیلی رادیکال شده
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۰👍👍👍
محمدرضا
۱۶ تیر ۱۴۰۰هیتر های کره ای روز به روز بیشتر میشن.
دست پیشو گرفتی پس نیوفتی.
سری۲ جدید.بیشتر شبیه یه تویوتا هست.کافیه جلو پنجرشو برداری.
amirmohammad
۱۶ تیر ۱۴۰۰واس اونی که پول تو جیبشه و میخواد ماشین بخره هیچ اهمیتی نداره که یه ماشین شبیه نسل قبلش باشه یا نه.اگه میخواست شبیه نسل قبل باشه نسل قبل رو میخرید!مثالش هم همین اسپورتیج هست که هر نسل طراحی متفاوتی داشت ولی با افزایش فروش نسبت به نسل قبل نتیجش مشخص شد
برای خریدار همیشه کیفیت و طراحی و فنی اهمیت داره.این چیزی که تو میگی شاید در بهترین حالت برای اونی اهمیت داشته باشه که فقط قراره عکس ماشینارو ببینه!!
Amirreza
۱۶ تیر ۱۴۰۰تو کیا طبق گفته پیتر شرایر حدودا ده ساله که تایگر نوز شناسشونه ، شاید طراحی کلی هیچ چیز مشترکی نداشته باشه ولی این جلوپنجره ثابته
زیزیگولو
۱۶ تیر ۱۴۰۰اسپورتیج یه طراحی کاملاً متفاوتو مدرن تو نسل پنجم خودش داره👌👌 ……… با عناصر بکار رفته تو نسل جدید اسپورتیج این ماشین یه جذابیت خاصی پیدا کرده که مدل کیا K5 رو توی ذهنها مجسم میکنه و دیگه اینکه این اولین نسل کیا اسپورتیج هستش که لوگوی جدید کیا روش نقش بسته
محمدرضا
۱۶ تیر ۱۴۰۰از سیستم کنترل الکتریکی تعلیق هم برخوردار است که بهطور مداوم و لحظهای کمکفنرها را کنترل میکند.
، به سیستم پارک هوشمند از راه دور هم مجهز است
آپشن های کیا داره از بنز بیشتر میشه🤣فکر نمیکنم glb هم همچین آپشنی داشته باشه.حتیglc.
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۶ تیر ۱۴۰۰کیا در برابر بنز ؟😂😂😂
HamiD
۱۶ تیر ۱۴۰۰غرور بیش از حد و تعصب بیهوده همیشه باعث شکست شده …
در ضمن خیلی جاها موفقیت ها باعث شکست میشه …
ی زمان همه تسلا رو مسخره میکردن … اگرچه خودم از محصولاتش خوشم نمیاد اما بقیه شرکت ها احساس خطر کردن و اون رو ی حریف جدی حساب کردن …
کره ای ها به شدت دارن تلاش میکنن و مطمئن باشید جایگاه خوبی پیدا میکنن توی صنعت خودرو سازی … البته اگه همینطوری ادامه بدن …
مرسدس هم چند سال اخیر افت زیادی داشته … حداقل توی بحث شاسی بلند ها بجز جی کلاس هیچ شاسی بلند جذابی تولید نمیکنه … طراحی که بماند …
کره ای ها دارن با قیمت کمتر و امکانات بیشتر جا باز میکنن … این طراحی های بی اصالت هم احتمالا دلیلش اینه که میخوان ب ی طراحی متمایز دست پیدا کنن و همون رو ادامه بدن … کاری که جنسیس داره انجام میده و باعث میشه از چند فرسنگی داد بزنه من یه جنسیس ام!!!
کیان
۱۶ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز این قیمت کمتر و امکانات بیشتر و شما کیفیتشم در نظر میگیری ؟
یعنی شما فکر میکنی مثلا هر اپشنی با عین خودش همون کیفیت و دقت و کارایی داره ؟
کیفیت سواری، حسی ک برند بهت میده، پرستیژ ماشین هم با اپشن میشه جبران کرد ؟
اگر اینطور هست ک شما فرمایش میکنید چین در حال حاضر قدرت بلامنازع صنعت خودرو هست، بیشترین اپشن و کمترین قیمت !!!
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۶ تیر ۱۴۰۰به جز اینا کیفیت ساختم توجه کن کیفیت بنز کجا کیا کجا اصلا کل کره هم جمع بشه حریف یکی از غول های خودرو ساز آلمان نمیشه . بحث طراحیو قبول دارم کمی افت کردن که به راحتی با چند تا حرکت ساده دوباره به اوجش بر میگرده به جز آلمان الان کشور های دیگه هم درگیر افت طراحی هستن . قیمت هم داری مثل اینکه پول مهندسی برتر جهانو میدیا اونقدر قطعات آلمانی مهندسیشون قویه که معدود شرکت ها توان رقابت باهاشونو دارن نه کیا و…..تازه من تعصبی نظر ندادم واقعیتو گفتم . همون glb و glc میدونی موتورشون چند سیلندره؟ چقدر قدرت دارن ؟ لطفا برند های سطح بالایی مثل بنز فراری پورشه لامبورگینی و…. رو با امثال کیا جنسیس وهیوندای و…. مقایسه نکنید.
new RAMIN
۱۶ تیر ۱۴۰۰(دوست عزیز این قیمت کمتر و امکانات بیشتر و شما کیفیتشم در نظر میگیری ؟
یعنی شما فکر میکنی مثلا هر اپشنی با عین خودش همون کیفیت و دقت و کارایی داره ؟کیفیت سواری، حسی ک برند بهت میده، پرستیژ ماشین هم با اپشن میشه جبران کرد ؟اگر اینطور هست ک شما فرمایش میکنید چین در حال حاضر قدرت بلامنازع صنعت خودرو هست، بیشترین اپشن و کمترین قیمت !!!)
اقای کیان
یعنی چی؟؟؟ چون ماشین پر آپشن هست پس کیفیتش بده؟؟سواریش بده؟
الان تیگو 7 تو خود چین 18 هزار دلار قیمت داره. قیمتش کمه ولی کیفیتش با توجه به 18 هزار دلار خیلی خوبه. همین آریزو 6 تو چین قیمتش 16 هزار دلاره.
برید نمایندگی خودتون ببنید. کیفیتش پایینه؟؟؟ نه پایینه؟؟؟
مگه همه چی پرستیژ برنده؟؟؟ یعنی من ماشین میخرم پز بدم آهای اهل محل نگاه کنید من پورشه دارم… ؟؟ یعنی ماشین میخری پزش رو به این و اون بدی یا ماشین میخری از زندگی لذت ببری؟؟
.
تا زمانی که فکر پول برند دادن باشید و بخواهید پز ماشینتو به این اون بدید
طبیعتا هیچ وقت بهش نمیرسید.
هم کره و هم چین هم با کیفیت هستن هم سواوریشون خیلی نرمه هم آپشن هاشون زیاده هم هندلینگ شون خوبه فقط برند نیستن.
حالا شما بوگانی سوار میشی اینا برات اسباب بازی هست و میگی بد هست مشکل شماس. همه که بوگاتی ندارن…
Amirreza
۱۶ تیر ۱۴۰۰بنز فقط تو طراحی افت کرده ولی همچنان یک بنزه و یک بنز هم یک عشقه
HamiD
۱۶ تیر ۱۴۰۰میدونم glc چند سیلندره؟؟؟ داری با بچه بحث میکنی که اینطوری حرف میزنی؟!
کسی نگفت کره ای ها یا چینی ها بهتر از آلمانی ها هستن … اما ارزون تر که هستن! به خدا قسم طراحی همین شاسی بلند از glc و … زیباتره …
حاجی همین خودت میدونی هزینه نگهداری بنز و بی ام و و پورشه رو میدونی؟؟؟؟ میدونی چرا بعد چند سال چرا اینقدر افت قیمت دارن؟ میدونی به ازای پرفورمنسی که بهت میدن چقدر خرج میذارن؟ دوست عزیز یه کراس اوور تقریبا اقتصادی که نباید توی پیست رکورد بزنه یا مثلا +700 اسب قدرت داشته باشه!
در ضمن از کجا معلوم بی کیفیت باشه؟! حاجی همون مرسدس چند برابر این قیمت داره انتظار داری با کیفیت تر نباشه؟!
به هر حال منظورم این بود خیلی خوش خیال نباشید چون بزرگ ترین برند ها و بزرگ ترین شرکت ها شکست خوردند … البته امیدوارم این اتفاق واسه بنز اینا نیفته …
در ضمن شما فقط ی چیزی از مهندسی آلمانی شنیدی … والا ژاپنی ها و آمریکایی ها چیزی کم ندارن … حالا نمی گم کره و چین چون تقریبا توی کلاس یکسانی نمیشه سنجیدشون
اگه پدر خودروسازی تونست با ی همچین قیمتی همچین ماشینی بده دست ملت اون موقع میشه گفت هیچکس به پاش نمیرسه
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۶ تیر ۱۴۰۰اولا به شما توهین نکردم منظورم این بود که قدرتشو مقایسه کنی دوما آمریکا و ژاپن و …. مهندسیشون عالیه کی گفتم بده فقط گفتم خودت که میدونی مهندسی آلمان زبانزد همس .
تازه نمیگم یه کراس اوور هفتصد اسب قدرت داشته باشه ولی هرچی بیشتر بهتر .
تازه مرسدس بنز خودش نمیخواد یه خودروی اقتصادی بزنه چون اصلا هدف این شرکت این نیست ولی اگرم بزنه مطمئن باش از رقباش هیچی کم نداره کیفیتش نمیگم بده ولی پایین تره حتی بنز تو این قیمت ها ماشینی بسازه کیفیتش بهتره . هزینه بنز و پورش و بی ام و رو هم میدونم خوب کسی که میخره پولشم داره که تعمیرش کنه اصلا نباید از دید قیمت ماشینا رو مقایسه کرد اینجوری باشه هوندا ۱۲۵ از همه بهتره چون همه میتونن بخرن .
طراحیشم کیا ازش زیبا تره ؟ همون glc طراحیش از این بهتره ولی درکل زیبایی نظر شخصیه شاید یکی پرایدو زیباترین ماشین جهان بدونه! چین و کره خوبن ولی درحد خودشون اگه اونا پیشرفت میکنن آلمان و آمریکا و … هم پیشرفت میکنن .
ممد ژانگولر
۱۶ تیر ۱۴۰۰راست میگه دیگه
Hamid
۱۶ تیر ۱۴۰۰والا حرف هایی که در کامنت آخرتون زدید رو تقریبا قبول دارم
اما مثل اینکه نه من منظور شما رو متوجه شدم نه شما منظور من رو!
خب
بزارید واضح تر بگم …
کلا منظورم این بود نباید به برندی اگرچه سطح پایین خندید … همین! کلا غرور کار دست آدم میده …
کی فکرش رو میکرد ی روز ریمک همه رو انگشت به دهن بزاره!!!!
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۶ تیر ۱۴۰۰آها از اول بگو دیگه 😂 من بهش نخندیدم بلکه کار همه شونو تحسین میکنم حتی همین اسپورتیج هم عالیه ولی هرکی با هم سطح خودش مقایسه شه همین!
کوشا
۱۶ تیر ۱۴۰۰سال ۲۰۱۶ است.. کیا نسل جدید اسپورتیج را معرفی می کند و تعجب و خشم مخاطبان را بر می انگیزد… تا به حال ماشینی با این سبک طراحی معرفی نشده بود. کیا که با نسل قبل اسپورتیج تحسین همگان رو برانگیخته بود و جایگاه خودشو به عنوان یه برند تازه وارد مستحکم کرده بود حال معماری این ماشین رو زیر و رو کرده و طبق نظر کارشناسان مخصوصا کارشناسان تمام عیار ایرانی این ماشین محکوم به شکست است!
سال ۲۰۲۱ است.. کیا نسل جدید اسپورتیج را معرفی می کند و تعجب و خشم مخاطبان را بر می انگیزد. این ماشین راه نوین و جدیدی در طراحی را برای خود بر گزیده و شبیه هیچ ماشین دیگری نیست. کیا در نسل قبلی اسپورتیج تحسین همگان رو برانگیخته بود و تبدیل به یک ترند طراحی شده بود و خیلی از خودروسازان از جزئیات این ماشین در طراحی نسل جدید ماشیناشون استفاده کردن از جمله فورد اصیل و با تجربه که در نسل جدید پوما و اسکیپ و فوکوس به شکل محسوس از این نوع طراحی استفاده کرد و به نوعی طراحی اسپورتیج تبدیل به زبان طراحی ماشین های بخش اروپایی فورد تبدیل شده بود. به نظر کارشناسان از جمله کارشناسان تمام عیار ایرانی این ماشین محکوم به شکست است. آنها نمی دانند خودروسازی که یکی از بهترین دپارتمان های طراحی در صنعت خودرو را داراست خودش میدونه چطور یکی از پرفروش ترین ماشین هاشو تغییر نسل بده و طراحی خودرو در جهان رو به سمت جلو ببره. تاریخ تکرار خواهد شد!!!
Shirko
۱۶ تیر ۱۴۰۰نمای عقبش زیادی سادست نسبت به نمای جلوش .
Roham
۱۶ تیر ۱۴۰۰خوشگلتر از نسل چهارمش شده
علی آقا
۱۶ تیر ۱۴۰۰چه زیبا. کرهایها ماشین طراحی میکنن اون سوبارو هم با اون قابلیتها ماشین طراحی میکنه! هعی…
Ali
۱۶ تیر ۱۴۰۰حالم از موتور های توربو واسه ماشینای اقتصادی بهم میخوره ماشین باید موتور بی درد سر واسه بیست سال داشته باشه تنفس طبیعی چش بود آخه!
هوندا گند زد به سی ار وی و آکورد و تویوتا به لندکروز حالا هم کیا
حیف این طراحی با این موتور حیف
آریا+منش
۱۷ تیر ۱۴۰۰خودروی جدید چینی با برند کره ای . دیگیتی همچین جلوبندی داره . انگار فقط تویوتا ، نیسان و لکسوس و مزدا هستند که چهره خودروهاشون رو تکاملی پیشرفت می دن نه اینکه نسل قبل یه چهره باشه و نسل بعدش کلا بکوبند از اول بسازند اینجوری شخصیت تکامل یافته رو از خودرو میگیرن مثل اینه که پورشه این طراحی که با تمام تغییرات بافت قدیمی خودش مخصوصا در چراغ رو کلا عوض کنه و طراحی تیز و باریک بذاره برای خودروهاش که اینجوری ریشه تکاملی شخصیت خودرو رو کاملا لکه دار می کند .
کسری
۱۷ تیر ۱۴۰۰برای ما که تو ایران زندگی میکنیم شاید اینهمه تغییر تو نسل جدید ماشینا عجیب و ناخوشایند باشه ولی واقعیت اینه که دنیا با سرعت عجیبی داره به سمت مصرف زدگی پیش میره و سیاست کمپانی هایی مثل حتی تویوتا داره به سمت عمر مفید ۵ سال میره و این وسط فقط محیط زیست که داره نابود میشه