کیا پیش از این با شاسیبلند هفت نفره سورنتو ثابت کرده که می تواند محصولی با بهای بیشتر از ۴۰ هزار پوند را بفروشد و نشان دهد که تفکرات گذشته درباره تمرکز روی قیمت ارزان و امکانات فراوان تا حد زیادی محو شدهاند؛ اما یک سدان اسپورت ۴۰ هزار پوندی قضیه کاملاً متفاوتی دارد…
درباره کیا استینگر GT-S صحبت میکنیم که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسب بخاری استفاده کرده و ادعای رقابت با بزرگانی چون آئودی S5 اسپورتبک را دارد!
اگرچه این خودرو توانایی فنی برای رقابت با S5 را دارد اما با بهای آغازین ۴۰۴۹۵ پوندی حدود ۷ هزار دلار ارزانتر از رقیب آلمانی است. آلبرت بیرمن رئیس بخش توسعه خودروهای پرفورمنس کیا اوایل سال جاری به نشریات گفته بود که استینگر GT-S مردم را سورپرایز خواهد کرد و نگاه آنها به برند کیا را تغییر خواهد داد.
و به نظر میرسد بیرمن بیراه نگفته زیرا استینگر یک خودروی باشخصیت و هوشمند بوده و تواناییهای زیادی دارد.
قلب تپنده ۶ سیلندر استینگر تنها از دور ۱۳۰۰ پیشرانه گشتاور ۵۱۰ نیوتون متری را ارائه کرده بنابراین حرفهای زیادی برای گفتن دارد. تنها ۴.۷ ثانیه طول میکشد خودرو از زمین کنده شده و به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. خب به قلمرو سدان های پرفورمنس رسیدهایم…
البته عملکرد خودرو تنها به روی کاغذ محدود نمیشود چراکه پیشرانه به خوبی دور گرفته و به پدال گاز پاسخهای مناسبی داده اما درعینحال مقداری تأخیر توربو مشاهده میشود. در حالتهای اسپورت یا اسپورت پلاس اگرچه برخی تغییرات مشاهده میشود اما هیجانانگیزترین خودروی این کلاس نیست.
به لطف توربوهای پیشرانه بخش اعظم پرفورمنس در دورهای میانی ارائه شده اما رساندن دور پیشرانه به ردلاین و کنترل دستی گیربکس ۸ سرعته دستی بر هیجان کار میافزاید.
در حالت کامفورت شاهد تعویضهای نرم گیربکس و بالا رفتن روان دور پیشرانه هستیم. پدال شیفترهای پشت فرمان استینگر GT-S به اندازه نمونههای بکار رفته در آئودی یا ب ام و نرم نیستند اما این اولین تلاش کیا در بخش GT های پرفورمنس است بنابراین این موضوع را در نظر بگیرید.
موضوع مشخص اینکه شاسی در این کلاس حرفهای زیادی برای گفتن دارد. تمامی مدلهای خاص بریتانیا دارای سیستم دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل لغزش محدود بوده و همین امر کمک میکند خودرو بهطور شگفتآوری چابک باشد.
در رأس پیچها قدرت را افزایش داده و سیستم هوشمند کیا با دیفرانسیل به منظور تنگتر خط حرکتی خودرو و افزایش کشش همکاری میکند. فرمان خودرو احساس زیادی ندارد اما توزیع وزن خوبی داشته و به حد کافی دقیق است. چسبندگی زیادی دیده شده و اگرچه وزن ۱۷۸۰ کیلویی استینگر گاهی اوقات احساس میشود اما همین وزن دلیل اصلی چسبیدن لاستیکها به زمین است.
نسخه GT-S بهصورت استاندارد از دامپرهای تطبیقپذیر سود میبرد و با حالتهای مختلف رانندگی همخوانی نشان میدهد. در جادههای نرم اسپانیا شاهد سواری پایدار استینگر در حالت کامفورت هستیم و در عین حال که تکانهای بدنه در حالات اسپورت و اسپورت پلاس کمتر است پایداری و آرامش بیشتری را نشان میدهد.
درباره تنها چیزی که نباید سؤالی پرسید لیست تجهیزات کیا است. صفحه لمسی ۸ اینچی به همراه سیستم ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، حسگرهای پارک و دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی هارمن کاردون و صندلیهای گرم و سرد شونده در جلو تنها بخشی از تجهیزات استاندارد استینگر GT-S محسوب میشوند.
تجهیزات ایمنی خودرو نیز گیرا بوده و شامل ترمز اضطراری، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، کاپوت فعال و ترمزهای برمبوی ارتقا یافته میباشد. اگرچه ترمزهای خودرو قدرت توقف فوقالعادهای داشته اما به سرعت میتوانند داغ شوند.
استینگر GT-S نرمترین خودروی کیا بوده و بهترین هندلینگی را دارد که تاکنون از یک محصول این برند دیدهایم. اگرچه در طراحی خودرو از برخی رقبا الهام گرفته شده اما در کل خودرویی جذاب بوده که کابینی با کیفیت و تجهیزات و کاربرد فراوانی دارد.
بخش جلو جادار بوده و راننده میتواند موقعیت راننده خوبی را پیدا کند. در بخش عقب نیز فضای پای کافی حتی برای افراد بالغ قدبلند وجود دارد. همچنین علیرغم خط سقف کوپه مانند مشکلی در فضای سر نیز وجود ندارد.
فضای بار ۴۰۶ لیتری استینگر بزرگ و مفید است. البته شاید برخی افراد به مصرف سوخت ۹.۹ لیتری استینگر GT-S خرده بگیرند.
اگر چشم خود را روی برخی نقاط ضعف محصول جدید کیا ببندید میتوانید خودرویی باکیفیت و جادار برای خانواده داشته باشید و مهمتر اینکه هیجان زیادی نیز در راندن خودرو به دست آورید.
استینگر GT قولهای کیا در ارائه کوپه چهار درب با ظاهری مسابقهای را عملی ساخته است. این اولین تلاش قوی کیا برای حضور در بازار بوده و ثابت کرده که کرهایها در جهت صحیحی حرکت میکنند. اگرچه استینگر دارای نقاط ضعفی است اما در قدرتمندترین نسخه یعنی GT-S یک انتخاب انفرادی است که در برخی موارد میتواند با رقبای آلمانی شاخبهشاخ شود.
مشخصات کیا استینگر GT-S
قیمت: 40495 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 365 اسب بخار/۵۱۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 9.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]منبع: autoexpress
(King 911 (Daniel
۲۸ مهر ۱۳۹۶احسنت بر این کره ای ها.
با این استینگر و جنسیس G70 یه قدم دیگه به سمت جلو برداشتن.
درود بر غیرتشون.
تیاگو
۲۸ مهر ۱۳۹۶دیگه از این بهتر نتونستن داشبورد بنز رو کپی کنن
MehdiTurbo
۲۹ مهر ۱۳۹۶باز میگفتی ائوودی ی چیزی ولی با این حال کپم نیس به نظر من نسبت به قیمتش خیلی خوبه.
Amir SCHUMACHER
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
مقاله خیلی کامله و من یک کلمه هم نمیتونم از خودم اضافه کنم
خیلی عالیه
دست مریزاد کیا
Bilbo
۲۸ مهر ۱۳۹۶امیدوارم همینطور که کره ای ها دارن به سمت اوج حرکت میکنن، زمانی که به اوج رسیدن، بتونن خودشون رو نگه دارن. یه سری از حرکتهاشون واقعا محشره؛ استینگر یکی از این حرکت های فوق العاده بود.
Pooriya_German_BMW
۲۸ مهر ۱۳۹۶اگر بدون تعصب و منطقی فکر کنیم در حال حاضر کره ای ها دارن بهتر از بعضی برند های ژاپنی و اروپایی عمل می کنن و در اکثر موارد حرفهای کار کردند همین طور که دوست عزیزمون bilbo گفت زمانی که به اوج رسیدن بتونن خودشون نگه دارن
CNA
۲۸ مهر ۱۳۹۶حرفت هم درسته هم اشتباس
الان یه مثال میگم میفهمی منظورمو
به نظرت تویوتا کمری یا اریون دوامش بیشتره یا ازرا یا اپتیمتا؟۱۰۰٪کمری بهتره
به نظرت اکورا امکاناتش بیشتره یا کیا؟صد در صد اکورا
به نظرت پرفورمنس ائودی بیشتره یا کیا؟ائودی بهتره
ولی همین استینگر نه در حد بقیه
این امکاناتو با قیمت مناسب فراهم میکنه
رامتین
۲۸ مهر ۱۳۹۶بنظرم در کل ماشین بدی نیست با اینکه نمای عقب و چراغهای عقبش زیاد جذاب نیست. اما موجب خنده هست این خودرو را با آئودی s5 و قاتل بزرگ همه سدانهای کوپه پرفورمنس حال حاضر دنیا یعنی آلفا جولیا کوادریفولیو مقایسه کرد. نسخه 2لیتری توربو 280 اسبی آلفا بزودی با قیمت حدودی 300تومن (قیمت پایه 37000دلار) با شتاب 4.8 به ایران میاد.
داوود
۲۸ مهر ۱۳۹۶قبول دارم کره ایها خیلی پیشرفت کردند و سریعا هم رو به رشدند، اما به عنوان کسی که دو مدل از هیوندای و کیا را داشته ام نمی دانم چرا همیشه این حس را داشته ام که زیاد به ماشین فشار بیارم فرو می پاشد و هزینه گزافی روی دستم می گذارد. الان یک کمری 2013 دارم و صادقانه بگویم چنبن حسی به اینجانب القا نمی شود. یعنی حس می کنم هر قدر به کمری فشار بیاورم به این زودی به خرج نمی افتد.
me84
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
مصرف سوخت 9.9 لیتری برای پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری خورده گرفتن داره؟
نویسنده احتمالا پریوس سواره .
مانی
۲۹ مهر ۱۳۹۶زیاده داداش این ماشینی که میگم مصرفش ۸.۸ هست
E63 AMG
خودت مقایسه کن
مانی
۳۰ مهر ۱۳۹۶این پستم چه چیزی داشت که دیسلایک خورد؟
باشه کرهای دوستها مصرفه کیا از همه کمتره خخخخ
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۶بابا نامسلمونا مصرف پژو پارس ما صدی دوازده هست با موتور ۱۶۰۰ این که شیش سیلندره
Omid622
۲۹ مهر ۱۳۹۶واسه شروع خوبه اما کاش کیا
یک نسخه بالاتر از سورنتو بده بیرون با توجه بر لوکس بودن حدودا ۵۰هزار دلار قیمت پایه