از نظر افراد زیادی، خودروهای پلاگین هیبریدی یک پله مهم برای حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی هستند. شما توانایی استفاده از نیروی الکتریسیته برای مسافتهای کوتاه شهری را خواهید داشت و یک پیشرانه درونسوز هم شما را به سفرهای طولانیتر برده و قدرت بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد.
واقعیت این است که اکثر افرادی که خودروهای پلاگین هیبریدی را انتخاب میکنند در آینده محصولی تمام الکتریکی را خواهند خرید. کیا یکی از محصولات خود را با سه نوع قوای محرکه عرضه کرده و کاملاً هم جواب گرفته است. خودرویی که ما بررسی کردهایم نیرو است که بهصورت هیبریدی استاندارد، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در دسترس میباشد. مدل پلاگین هیبریدی برد الکتریکی ۵۸ الکتریکی دارد درحالیکه نسخه تمام الکتریکی آن شعاع حرکتی ۴۵۴ کیلومتری را ارائه میکند.
اما صرفنظر از قوای محرکه انتخابی، کیا نیرو خودرویی نسبتاً جذاب و جادار است که کیفیت ساخت خوبی داشته و از تجهیزات زیادی هم سود میبرد. البته نسخه پلاگین هیبریدی نیرو خودروی ارزانقیمتی نیست و ۳۰۲۶۵ پوند قیمت میخورد. این نسخه از نیرو ۴۲۳۰ پوند ارزانتر از مدل تمام الکتریکی میباشد.
البته نیروی الکتریکی از ۳۵۰۰ پوند مشوق دولتی برخوردار بوده تا قیمتش پایینتر بیاید. از طرف دیگر باید گفت نیروی پلاگین هیبریدی آلایندگی کمی داشته و بنابراین رانندگان مالیات کمتری به این خاطر خواهند پرداخت.
اگر نسخه تمام الکتریکی این کراس اوور را انتخاب کنید باید تا پایان سال ۲۰۲۰ منتظر بمانید اما نسخه پلاگین هیبریدی هماکنون در دسترس بوده و با شرایط اقساطی و لیزینگی خوبی عرضه میشود.
خب با این تفاسیر آیا نیرو پلاگین هیبریدی فیس لیفت توانسته نظر افرادی که در آینده محصولی تمام الکتریکی انتخاب خواهند کرد را جلب کند؟ بله اینگونه بوده است.
تغییرات ظاهری نیرو چندان قابلتوجه نبوده و کرهایها تنها به نصب دیلایت های LED و سپر بازنگری شده و رینگهای جدید بسنده کردهاند. داخل کابین از پلاستیکهای نرم و رنگهای جدید استفاده شده است. همچنین برای اولین بار سیستم تلماتیک UVO کانکت کیا در نیرو دیده میشود.
همانند مدل تمام الکتریکی، نیرو پلاگین هیبریدی به برد الکتریکی ادعایی این خودروساز نزدیک شده است. اگرچه نشانگر داخل کابین برد ۵۳ کیلومتری را نشان داد اما این عدد با ادعای کیا تفاوت چندانی ندارد.
ما در خلال تست این خودرو به مصرف سوخت ۲ لیتر در هر صد کیلومتر دست یافتیم هرچند ادعای کیا کمتر از این مقدار است اما شکی وجود ندارد که اگر شما این خودرو را شارژ کنید شاهد صرفهجویی قابلتوجهی در هزینههای خود خواهید بود. شارژ باتری ۸.۹ کیلووات ساعتی نیرو در خانه هزینه چندانی نخواهد داشت اما اگر بخواهید فاصلهای ۵۵ کیلومتری را با بنزین طی کنید باید چندین برابر هزینه پرداخت کنید.
اگرچه احتمال دارد ناوگانها از نیروی الکتریکی بیشتر استقبال کنند اما نسخه پلاگین این خودرو هم در گروه خودروهایی با مالیات ۱۲ درصد قرار خواهد گرفت. مدل هیبریدی استاندارد نیرو ۱۰ درصد مالیات بیشتری دریافت کرده و بنابراین در هزینههای سالانه تفاوت زیادی بین این دو خودرو وجود خواهد داشت.
تجربه رانندگی با این خودرو هم بسیار خوب است. شما هرگز نمیتوانید آن را هیجانانگیز بنامید اما وقتی پدال گاز را ملایم فشار دهید نیروی الکتریسیته اکثر وظایف را انجام خواهد داد؛ اما وقتی به نیروی بیشتری نیاز داشته و پیشرانه بنزینی هم وارد مدار شود بازهم صدای چندانی را نخواهید شنید. شایان ذکر است مقداری از انرژی هم در زمان ترمز گرفتن به باتری فرستاده میشود.
شتاب گیری خودرو سریع نیست اما کند هم نیست و همین موضوع درباره راحتی سواری هم صدق میکند. نیرو پلاگین هیبریدی در تریم هایی با نام های ۲ یا ۳ عرضه میشود. مدل حاضر در تست از نوع ۳ بود و قیمت ۳۱۹۴۵ پوندی داشت. سواری خودرو باید با وجود رینگهای ۱۶ اینچی راحت باشد اما کمی سفت است. البته نمیتوان سواری خودرو را ناراحت دانست.
میدان دید خودرو هم خوب است. به لطف ارتفاع بیشتر از سطح زمین به راحتی میتواند وارد خودرو شد. همچنین فضای زیادی برای ۵ نفر در کابین وجود دارد. محفظه بار ۳۲۴ لیتری نیرو کاملاً در دسترس بوده و ابعاد مناسبی دارد.
تجهیزات مناسبی هم در این خودرو بکار رفته که از جمله آنها میتوان به صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، شارژ بیسیم، صندلیهای چرمی و… اشاره کرد. در حقیقت نیرو از تجهیزات بسیار خوبی در مقایسه با قیمت خود سود میبرد.
با توجه به لیست انتظار طولانی کیا نیرو تمام الکتریکی، نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو یک جایگزین ارزشمند است که بسیاری از نیازهای خریداران را مرتفع خواهد کرد. این خودرو هزینههای کمی داشته و از تجهیزات مناسبی سود میبرد. قیمت خودرو ارزان نیست اما از نظر مالیاتی در دسته خوبی قرار گرفته و مصرف سوخت آن نیز بسیار کم است مخصوصاً اگر بیشتر در شهر تردد کنید.
مشخصات کیا نیرو ۱.۶ GDi PHEV 3
- قیمت: 31945 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی پلاگین هیبریدی
- قدرت: 139 اسب بخار
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 10.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 172 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مهدی
۱۰ بهمن ۱۳۹۸واقعا ماشین جالبی هستش حیف که دست ما ازش کوتاه گرچه زبانمان دراز
کیان
۱۱ بهمن ۱۳۹۸هرچقدر ک کیا خوب هست هیوندای بد
البته نمیدونم چرا هیوندای فروشش بیشتر هست
کیا واقعا یه بلوغ و پختگی قابل قبول داره تو محصولاش
فقط اون لیور دنده و یکم خشکل تر کنن خیلی بهتر میشه، یکم استایل قدیمی داره
meysam
۱۰ بهمن ۱۳۹۸هیبرید معمولیش هم مصرفش مثل پریوسه و بیش از 3.5 لیتر نیست. زیر 2 لیتر خیلی جالبه واقعا نگران کمبود شارژ هم نیستی
مودریچ
۱۰ بهمن ۱۳۹۸اقایون ادمین لطفا به بقیه برند ها هم توجه کنید
سایت تو این چند روز همش شده کیا و هیوندای
sunmartin
۱۱ بهمن ۱۳۹۸با تشکر از سایت پدال
برند کیا چهارمین برند بال کیفیت دنیا هست که تا بحال جوایز زیادی در طراحی و رضایت مشتریان و کیفیت و ایمنی و کم آلایندگی بدست آورده که مرهون مهندسان نخبه آلمانی هست من به این برند آسیایی واقعا افتخار میکنم از کیا ceed تا niro , و اسپورتیج و اپتیما خودورهایی شیک با کیفیت هستند جالب اینجاست که از کیا تلوراید در آمریکا استقبال بی سابقه ای شده