مرحلهٔ مقدماتی، گروه سیزدهم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
فولکس اطلس کراس اسپرت | کیا سورنتو |
؟ | |
سئات تاراکو | اشکودا کودیاک |
؟ | |
نیسان مورانو | شورلت بلیزر |
؟ | |
هوندا پاسپورت | فورد اج |
؟ | |
میتسوبیشی اوتلندر | هیوندای سانتافه |
؟ | |
تویوتا ونزا | جیپ گرند چروکی |
؟ |
فولکسواگن اطلس اسپرت
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۰
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۹,۰۶۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی خوشچهره، کابین جادار، فضای بار زیاد
نقاط منفی: سیستم تعلیق میتوانست راحتتر باشد، مصرف سوخت ناامیدکننده، گارانتی قوای محرکه کمتر از رقبا
چکیده: این نسخهای شیکتر از اطلس سه ردیفه است و بسیاری از کاراییهای آنرا حفظ کرده اما در دریای کراساوورهای دو ردیفه خودروی برجستهای نیست
کیا سورنتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۷۴,۶۷۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: ؟ ستاره
تصادف از طرفین: ؟ ستاره
چپ کردن: ؟ ستاره
امتیاز کلی: ؟ ستاره
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: لیست متنوعی از پیشرانهها، کابین زیبا و لوکس، سواری و هندلینگ رضایتبخش
نقاط منفی: ردیف سوم صندلیها برای بزرگسالان مناسب نیست، فضای بار اندک در صورت باز بودن سه ردیف صندلی، فقدان اپل کارپلی و اندروید اتو
چکیده: این سورنتوی شیک و خوشچهره از سه ردیف صندلی، ویژگیهای مطلوب و رفتار رانندگی راحت و روانی برخوردار است که آنرا به یک کراساوور میان سایز جذاب تبدیل کردهاند
مقایسهٔ مشخصات فنی
اطلس کراس اسپرت | کیا سورنتو | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری VR6 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۲۷۵ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۵ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۷ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۶۷ لیتر |
وزن | ۱۹۴۳ کیلوگرم | ۱۸۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۶۵ میلیمتر | ۴,۸۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۸۰ میلیمتر | ۲,۸۱۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۱۳۰ لیتر | ۳۵۵ تا ۱۲۷۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۲,۰۵۰ دلار | ۳۰,۵۶۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۸,۸۴۰ دلار | ۳۶,۱۶۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
GT
۱۱ فروردین ۱۴۰۰کیا بهتر و جذاب تره ولی نداشتن اپل کارپلی و اندروید اتو دیگه واقعا خجالت آوره!
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰الان تو نقاط ضعف مصرف سوخت نا امید کننده خجالت آور نیست.
نداشتن اندروی اتو و اپل کار پلی خجالت آره
میثم
۱۱ فروردین ۱۴۰۰مصرفش تقریبا 3 لیتر کمتره که
Reza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فولکس واگن اطلس
.
۱۱ فروردین ۱۴۰۰نوشته اپل کارپلی و اندروید اتو نداره ولی تو عکس کابینش اپل کارپلی روشنه روی صفحه نمیدونم اشتباه تایپیه یا نه ولی بعید میدونم نداشته باشه
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۰باز الان بعضیا میان از گارانتی قلابی و فیک کره ایا نتیجه میگیرن سورنتو با دوام تره ?
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰آره بابا نمایندگی کیا تو آمریکا مثل ایرنخودرو عمل میکنه ماشین خراب بشه گردن نمیگیره?همش فیکه
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۰منظورم از فیک بودن این نبود گردن نمیگیرن؛
منظورم اینه گارانتی زیادش نشونه استهلاک کم و دوام و کیفیت فنی نیست و اگه کسی چنین برداشتی کنه که سورنتو بادوام تره باید بدونه این گارانتی فیک هست و برای فروش حقه ای بیش نیست
امیدوارم منظورمو متوجه شده باشی
و صد البته گارانتیش مسئول هست و شونه خالی نمیکنه (اگه اینطور بود اصلا اجازه فروش به کیا نمیدادن )
Benz SLR
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فلوکس با دوام تره نه کیا ولی گارانتی ۱۰ سال هم کم نیست .
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰باشه باشه ، نتونستین ایراد دیگه ای بگیرین ، یه ایراد از خودتون دراوردین ، فقط تعداد فروش رو با هم مقایسه کنید ، اون ۷۶۰۰۰ نفری که بجای اطلس سورنتو خریدن رو دیگه نمیتونی با هم زیر سوال ببری
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۰من از سورنتو ایراد نگرفتم ، صحبتم با کسایی هست که میگن چون گارانتیش بیشتره پس دوام و کیفیتش هم بیشتره
فولکس هم هیچوقت در بازار آمریکا موفق نبوده و حتی برای حضور تو این بازار حاضر به تغییر اسم خودش شده و از اصالتش هم گذشته و این نشونه کم کاری فولکس برای بازار آمریکاست
مهدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سورنتو با اینکه همه چیزش بهتره ولی ارون تره
نا شناس.
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دوستان من میخوام این خودرو ها رو مورد برسی قرار بدم …. البه نظر شخصیم
وقتی داخل گلف رو میبنی حس میکنی خیلی بی کیفیته.
وقتی داخل کیا رو میبینی حس میکنی کیفیت مناسبه.
طراحی بیرونی گلف واقعا مسخرس…. طراحی داخلش منو یاد چینی های قدیم می اندازه.
اما طراحی کیا خوب و جذابه. اسپرت هم هست. داخلش هم طراحیش بدک نیست.
موتور گلف تنفس طبیعی هست. ولی کیا توربو شارژ.
کیا 7 نفرس. ولی گلف 5 نفره
در کل میشه گفت برتری کیا خیلی واضح هست. ولی کیا اندروید اتو و کار پلی نداره که واقعا مسخرس…
انتخاب بین این 2 خودرو واقعا سخته…. و من واقعا از هر دو زیاد خوشم نمیاد.
برای همین حتی اگه پول داشته باشم این 2 تارو نمیخرم.(چون گزینه های بهتری وجود داره)
البته نمره کار اند درایو به کیا خیلی بالا بوده و آمار فروشش تو آمریکا تقریبا 2 برابر و نصفی هست.
به نظرم کیا سورنتو گزینه مناسبی باشه…
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰گلف چیه ؟؟؟؟?
اطلس کراس اسپرت
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰طراحی بیرونی گلف خیلیم قشنگه.طراحی داخلی گلفهم قشنگه.فازت چیه هاچبکجمعجور(کامپکت)را با کراس اوور متوسط مقایسه میکنی.با اسم اصلیت میومدی بهتر نبود؟
mahan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰شما که زحمت کشیدی گلف رو بررسی کردی یه دست هم زحمت بکش سیناد رو هم بررسی کن
نا شناس.
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دوستان عزیز ماهان و پورشه.
میدونم فلکس واگن هست
ولی من یکی که از همون اول میگفتم گلف. (میگفتم گلف تیگوان /گلف gti / گلف فلان و… ! ?)
منظورم از این نتیجه گیری فولکس واگن اطلس کراس اسپرت و کیا سورنتو هست.
ولی من اشتباهی نوشتم گلف.
اشتباهی برداشت نکنید. منظور من مقایسه سورنتو و اطلس کراس اسپرت است.
mahan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ناشناس عزیز باهات شوخی کردیم .منظورت رو اتفاقا درست گرفتیم عزیزم
Benz SLR
۱۱ فروردین ۱۴۰۰با موتور ال ۹۰
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سورنتو طراحی خیلی خوبی داره
ولی یک سری ویژگی هایی رو نداره
مثل اندروید اتو و اپل کارپلی
حدودا برتری نسبی به اطلس داره و میتونه خیلی از رقبا رو شکست بده
ولی اطلس هم طراحی خوبی داره
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰الان شتاب ۱ثانیه بهتر با مصرف ۲.۵ لیتر کم تر و گارانتیه موتور ۲برابر مهم نیست.
اندروید اتو و اپل کار مهمه
Benz SLR
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تنها عیب کیا نداشتن اندروید اتو و اپل کارپلی هست که قدرت بیشتر مصرف موتور کمتر قیمت کمتر و گارانتی و ظاهر جذاب آدمو وسوسه میکنه. فلوکس اگه یه نسخه توربو در کنار موتور طبیعی و گارانتی بیشتر میگذاشت کیا در برابرش شانسی نداشت.
مهدی ۲۰۰۰
۱۱ فروردین ۱۴۰۰درسته فولکس واگن برند بزرگیه.ولی سورنتو واقعا ماشین خوبیه.شما رخو ببین.
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سورنتو خیلی تو آمریکا محبوب تره فروشش تقریبا ۳ براره.
با این حال تازه معرفی شده امسال فروشش به ۱۵۰هزار در آمریکا میرسه.
شتاب ۱ثانیه بهتر.
گارانتیه بیشتر با وجود موتور توربو.
MehdiTurbo
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سورنتو کاری کرده که کره ای بعد از این مدت سال به فولکس ترجیح بدم و خیلی ماشینای دیگه دمشون گرم چقدر لذت دارد ماشین کشورت تو کشورای دیگه مثل امریکا سوار بشند.
mahan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰لیست کامل نیست اصلا.مثلا پرطرفدارترین و اصلی ترین بازیگر های این کلاس نیستند.تویوتا کلوگر(هایلندر) که استرالیا رو قبضه کرده تو این سگنمت.یا مزدا cx9 سیگنیچر که با وجود این همه تویوتا تو استرالیا تو سکوی دوم قرار داره و جز بهترین های این کلاس هست و من تجربه نمونه مید اپشنشو که مال یکی از دوستان هست توی منطقه داشتم و قابل مقایسه با …. نیست و از ابعادش بگیرید و تا کیفیت و زیبایی و هندلینگش!البته یکسریا cx9 رو با سانتافه و سورنتو و هایلندر مقایسه می کنند یکسریا می گند نه رغیبشون مزداcx5 هست ولی به هر حال مزدا ارزش بالایی داره و مدل cx5 هم از بهترین هاست.سوبارو اوت بک و نمونه کوچکتر سوبارو سوبارو فارستر هم نیست و همچنین سبد امریکایی ها جیامسی آکادیا و شورلت تراورس و شورلت کاپتیوا و جیپ گرند چروکی.
با تشکر از برگزاری دوئل
Amin
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بنظر من در قسمت خودرو های اقتصادی باید دقیق تر بررسی بشه
مثل هزینه های نگهداری هزینه های سرویس گارانتی خدمات پس از فروش و….
صرفا توی این دسته نمیشه با قدرت موتور و طراحی رای داد
Ali
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اطلس به خاطر تنفس طبیعی و احتمالا استهلاک پایین تر
ارشیا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دیگه اندرویداتو و اپل کارپلی رو اورکان پرفورمانته هم داره.
این تنها ایراد سورنتو.
ولی چیزی که اطلس رو خاص میکنه موتور vr6
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰از طراحی چراغای عقب اطلش خیلی بدم اومد ، دیگه زیادی محدبه و یه جورایی زشتش کرده برای همین ، سورنتو که البته طراحی داخلیش هم بهتره
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سورنتو با چهار سیلندر شتابش بهتره ، خو معلومه سورنتو
Sina10
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اینجا فولکس واگن هیچ حرفی برای گفتن درمقابل سورنتو نداره
قیافه بسیار زیبا و اسپرت سورنتو که از زیباترین کراس اوور های بازاره
علاوه بر عملکرد بهترش
مصرف سوخت بسیار کمتر
وزن کمتر
و قیمت یخورده بهتر
کابین سورنتو به نظرم زیباتر از کابین فولکس واگن هست
به نظرم با فاصله سورنتو بهتره
کارانددرایور هم امتیاز بهتری بهش داده
??BMW Germany??
۱۱ فروردین ۱۴۰۰واقعا ویژگی فوق العاده ی که اطلس رو خاص میکنه موتور VR6 اونه که خیلی جذابه و
دوباره مهندسی فوق العاده انجین سازی آلمان هارو نشون میده
کلا گروه فولکس واگن که مثال هایی میزنم بهترین انجین های تاریخ هستن که از همکاری آلمانی ها و بقیه به دست اومده
V12 لامبورگینی
W16 بوگاتی
W12 بنتلی
V10 آئودی
VR6 فولکس واگن
و خیلی دیگه که حس واقعی پیشرانه رو نشون میدن
علی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰الان دوست دارم اون کسایی که دوئل مکلارن با آئودی میگفتن قیمت ائودی کمتره و همون بازده رو داره کیا رو انتخاب نکنن که دقیقا همینطوره فقط فقط از رو تعصب مسخره رای و نظر میدن.
جالبه فقط هم قیمت مکلارن بالاس اگر فراری و لامبورگینی و بقیه برندها میلیون دلاری گرون تر باشن قیمت به چشم نمیاد و مهم نیست…
امتیاز کارانددرایور رو داشته باشین آلمانی پرستان
کیا : 8.5 از 10
فولکس : 6.5 از 10
برای همین این دوئل های پدال واقعا ملاک نمیشه قرار داد و بنظرم جالب نیست و معمولا برنده اینجا بازنده دنیای خودروعه
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰چقد طراحی عقب سورنتو با ابهته ، چقد جلوش پخته و زیباست ، موتورشم نیاز به گفتن نداره ، اصلا فکر نمیکردم اطلس انقد از سورنتو عقبتر باشه ، واقعا دم کره ایا گرم که دارن نسل به نسل به اندازه ۱۰۰۰ سال ما پیشرفت میکنن ، چقدرم از طراحی داخلش خوشم کد که هم لوکس و شیکه و هم ابهت قابل قبولی داره که خشن ترش کرده و یکم شبیه یه آفرودر کرده ، که البته فکر کنم نسخه چهارچرخ متحرکش بتونه از پس آفرود های سبک بر بیاد