کیا

رونمایی رسمی کراس‌اوور کیا استونیک

هنوز یک هفته از رونمایی رسمی کراس‌اوور ساب‌کامپکت هیوندای کُنا نگذشته است که حالا کیا هم کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید خود یعنی استونیک را رونمایی کرده است. در بخش طراحی ظاهری، علیرغم تلاش گروه خودروسازی کیا-هیوندای برای ایجاد یک شخصیت ظاهری مجزا در استونیک، کاملاً می‌توان فهمید که هیوندای کُنا و کیا استونیک خودروهای مرتبطی هستند. این دو کراس‌اوور ساب‌کامپکت کره‌ای خصوصاً در نمای جلو ویژگی‌های خاص خود را دارند اما بازهم می‌توان قرابت آن‌ها را تشخیص داد.

بااین‌حال برخلاف زبان طراحی هیجان‌انگیزی که هیوندای در کُنا بکار برده، کیا در استونیک از طراحی معمول‌تری استفاده کرده که با دیگر محصولاتش هماهنگ است. همچنین در استونیک از جدیدترین نسخهٔ جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر کیا نیز استفاده شده است؛ اما این دو کراس‌اوور جدید کره‌ای شباهت دیگری هم باهم دارند که آن ارائهٔ رنگ سقف متفاوت با بدنه است؛ البته در این بخش کیا با ارائهٔ رنگ متفاوت برای قاب آینه‌های جانبی، یک‌قدم فراتر رفته است. بدین ترتیب استونیک با بدنهٔ دورنگ عرضه خواهد شد و خریداران می‌توانند از میان بیست ترکیب رنگ مختلف نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.

در داخل اما به نظر می‌رسد با استفاده از داشبورد و تریم متفاوت در هریک از این دو کراس‌اوور، نمای داخلی آن‌ها کمی متفاوت‌تر است. در اینجا بازهم کیا در اطراف کنسول وسط و دریچه‌های تهویهٔ از رنگ نارنجی استفاده کرده است. استونیک همچنین به آخرین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کیا مجهز است که به‌صورت استاندارد قابلیت پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل را هم دارد؛ اما در استونیک سرنشینان عقب هم فراموش نشده‌اند و فضای سر مناسبی برای آن‌ها وجود دارد درحالی‌که به لطف کف مسطح خودرو، سرنشین میانی عقب هم فضای پای مناسبی در اختیار خواهد داشت. در پشت سرنشینان نیز صندوق باری به حجم ۳۵۲ لیتر وجود دارد.

کیا برای کراس‌اوور جدید خود چهار پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که دو نمونهٔ آن‌ها با هیوندای کُنا مشترک هستند. این دو موتور شامل یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی است که طبق گفتهٔ کیا کمترین میزان تولید آلایندگی را در بین تمامی موتورها دارد. همچنین این تنها پیشرانهٔ دیزلی ارائه‌شده برای استونیک است. دو موتور دیگر نیز عبارت‌اند از یک نمونهٔ ۱.۲۵ لیتری که در نسل جدید پیکانتو هم ارائه شده و یک موتور بالا ردهٔ ۱.۴ لیتری. نمونه‌هایی از استونیک که برای بازار اروپا طراحی شده‌اند، فرمان و تعلیق به‌طور خاص تنظیم می‌شود.

کیا همچنین برای استونیک طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده و تجهیزات ایمنی فعال را در نظر گرفته که شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و هشدار برخورد جلو، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار خروج از خط می‌شود. کیا استونیک به همراه پسرعمویش هیوندای کُنا جدیدترین خودروهای کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت هستند یعنی کلاسی که روزبه‌روز در حال شلوغ‌تر شدن است و بنابراین استونیک کار سختی را پیش رو خواهد داشت.

بااین‌حال مدیر عملیاتی ارشد کیا در اروپا آقای «مایکل کول» گفته است که استونیک به یکی از پرفروش‌ترین محصولات کیا تبدیل خواهد شد و مستقیماً کلاس بسیار شلوغ و رقابتی و البته محبوب کراس‌اوورهای سگمنت B را هدف قرار داده است؛ بنابراین استونیک در بازار با رقبایی چون رنو کپچر، تویوتا CH-R، نیسان جوک، هوندا HR-V و البته پسرعمویش هیوندا کُنا مواجه است. همچنین همانند هیوندای، کیا هم پیش از این با مدل KX3 در کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپت حضور داشته اما این خودرو مدلی جهانی نیست و فقط برای بازار چین طراحی شده است. انتظار می‌رود فروش کیا استونیک در سه‌ماههٔ سوم سال جاری در سراسر اروپا آغاز گردد و اطلاعات مربوط به نسخهٔ آمریکایی آن‌هم بعداً اعلام خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    بیخود و بیجهت یاد نیسان کیکس افتادم
    نمیگم کُپ زدن اما الهام گرفتن تو خون کره ای هاست همونطور که دستگاه فتوکپی تو خون چینی هاست!

    1. بهرام

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      میگم این کیا و هیوندای اگه یکی یه ماشینی بزنه اون یکی هم مجبوره کپیش رو بزنه عایااااا….
      هیوندای کنا رو زد کیا هم اومد ی رقیب ولی کپی اونو زد …????????

    2. امیرمحمد

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      به خدا این پشتش کپی MG GS !!

  2. ACR VIPER

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    آقا من اگه بخوام بین این ماشین و کیا کونا یکی رو انتخاب کنم صد در صد انتخابم کیا هست
    هیوندا مال قشر خاصی ازجامع ست

    1. ACR VIPER

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      آقایون متن بالارو تصحیح کنم
      بین این ماشین و کیا کونا(غلط)
      بین این ماشین و هیوندای کونا(صحیح)
      شرمنده

    2. - A M I R -

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      برای رقابت با C-HR باید طراحی انقلابی تری میکرد ، اما نمیشه گفت قشنگ نیست ، کاملا طراحی ساده در عین حال مدرنی داره ، خیلی دوست دارم پیترشرایر دوباره جادوگری کنه ، یادم نمیره زمانی رو که طراحی اپتیمای نسل قبلو برای اولین بار دیدم برای چند دقیقه فقط محو جذابیتش شده بودم ، واقعا تکرار نشدنیه اون طراحی

  3. sina

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    این سگمنت با معرفی CHR و حضور و سابقه جوک پرونده اش تا حدودی زیادی بسته شده بنظرم.
    امار فروش ابتدایی CHR عم همین گواهی بر این مهم هست.
    شما تصور کن تویوتا یه عمر ماشین به اصطلاح پیرمردی می ساخت و مردم مث چی میخریدن الان اومده طرح جذابی مث CHR رو ساخته!!

  4. ?? Ferrari??

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اصلا با ظاهرش حال نکردم)-:

  5. Hoseingh

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    خوشم اومداز کنا خیلی بهتره کلا کیا رو بیشتر از هیوندا دوست دارم

  6. Pony car

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    دیگه شورشو در اوردند با این موتورهای کم حجم بابا حداقل ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ اخه ۱۲۰۰. شد حجم حالا تویین توربو دو تا ببند روش دیگه باید موتورهای شش سیلندر روهم فراموش کنیم هشت سیلندر که جای خود داره موتورهای توربو کم حجم صدای ریز توربو داره اما وقتی با موتور حجیم ترکیب میشه اون صدای موتور حجیم تر میشه و یه چیز دیگست جاده رو میلرزونه ولی این کم حجم ها انگار گربه داره جیغ میکشه

  7. جواد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از این هاچبکها که ریل رو سقف میذارن یکم پلاستیک دور گلگیر به اسم شاسی بلند میدن بیرون خیلی بهتره حداقل استایل یک شاسی بلند داره

  8. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (304 ديدگاه)

    هم کنا هم این استونیک میتونستن طراحی بهتری داشته باشن

  9. علی مهدیزاده

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با گسترش سریع ساب کامپکت ها شرکت کیا هم مجبور به حضور توی این رده بوده و با توجه به تجربه های موفق کیا و ارتقاهای کیفی قابل توجه ، استونیک هم مدل پرفروش و راضی کننده ای خواهد بود

  10. یاسین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    طراحی استونیک یک قرن بهتر از کوناس خیلی طراحیش بهتره منم اونسری گفتم حتی رندرهاشم بهتر بود
    ولی اینو بگم هوندا HRV میخواد تو این سگمنت بیاد ایران گلرنگ موتور ثبت سفارش زده اگه بیاد خیلی عالی میشه رقابتش با جوک و CHR خیلی خوب میشه کاربردی ترین این سگمنته HRV از نظر فضا

  11. Sajjad.a8

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از اسکی رفتن از روی پورشه خیلی بهتره این
    چراغای پورشه که واقعا زیباییشون همتا نداره :(
    کیا هم اسکی رفت از روشون :(
    دیگه واقعا زیبای زیبا شده
    درست عین تیبا…
    البته اشاره کنم که کیا عادت داره اسکی بره، حداقل از روی بنز و بنتلی اسکی بری بهتره تا پورشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا