در فهرست خودروهای ورودی به گمرک و سامانه یکپارچه، کیا سلتوس تنها کراساور از برند غیرچینی محسوب میشود.
با واردات گستردهی انواع محصولات چینی به ایران، خودروهای کرهای و ژاپنی بیش از پیش محبوب شدهاند. حالا اگر خودرویی با برند کیا و هیوندای، ساخت چین یا هند هم وارد ایران شود؛ مشتریان پرشمار خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
کیا موتورز کره جنوبی، در ایران با خودروی پراید معرفی شد؛ اما امروزه با محصولاتی متنوع در کلاس بدنههای متفاوت، برندی مشهور برای خریداری داخلی محسوب میشود. این مجموعه، در سال ۱۹۴۴ و حدود ۷۲ سال پیش بنیان نهاده شد؛ اما در بیست سال اول، بر تولید کامیون و موتورسیکلت با تکیه بر محصولات ژاپنی تمرکز داشت. اولین خودروی تولید انبوه کیا، بر اساس مدلی از مزدا در سال ۱۹۷۳ شکل گرفتو حالا با کارخانههای متعدد در سراسر دینا، مستقل از برندهای خارجی فعالیت میکند. بیش از ۴۵ درصد از سهام کیا، در اختیار هیوندای است تا عضو مهم یکی از بزرگترین گروههای خودروسازی دنیا، محسوب شود. مجموع تولیدات کیاموتورز ۳/۵ تا ۴ میلیون دستگاه برآورد میشود.
اولین کیا سلتوس یا KX3 سال ۲۰۱۹ تولید شد. این محصول، یکی از ارزانترین محصولات شرکت سازنده است و همزمان در کره جنوبی، هند، چین، اکوادور و ازبکستان مونتاژ میشود. سلتوس پلتفرم مشترک با هیوندای کنا دارد اما امکانات کمتر با قیمت ارزانتر فراهم میکند. این کراساور، یکی از معدود تولیدات کیا است که نسخه برقی یا هیبریدی ندارد؛ اما برای کشورهای مختلف، شامل امریکا و کانادا با پیشرانههای متنوع بنزینی و دیزلی تولید میشود. معادل سلتوس با برند هیوندای، کرتا و آلکازار هستند.
جدول مشخصات خودرو کیا سلتوس
ویژگی | مشخصات |
---|---|
نوع خودرو | کراساور |
سال تولید | اولین تولید در سال ۲۰۱۹ |
کشورهای مونتاژ | کره جنوبی، هند، چین، اکوادور، ازبکستان |
پلتفرم مشترک | هیوندای کنا |
ابعاد (طول × عرض × ارتفاع) | ۴,۳۹۰ × ۱,۸۰۰ × ۱,۶۰۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۶۳۰ میلیمتر |
نسخههای پیشرانه | ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی، ۱.۵ لیتر توربوشارژ، ۱.۶ لیتر توربوشارژ |
قدرت موتور (نسخه وارداتی به ایران) | ۱۳۲ اسب بخار (موتور ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی) |
گشتاور (نسخه وارداتی به ایران) | ۱۵۷ نیوتنمتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر (نسخه وارداتی به ایران) | ۱۳ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی (نسخه وارداتی به ایران) | ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت (نسخه وارداتی به ایران) | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس (نسخه وارداتی به ایران) | ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک |
سیستم محرک | جلو محرک (نسخه وارداتی به ایران) |
حجم فضای صندوق عقب | ۴۳۳ لیتر (حدود ۱۸۰۰ لیتر با جمع شدن صندلیهای عقب) |
امکانات داخلی | فرمان D شکل، صندلیهای چرمی (در نسخه فول)، سقف پانورامیک |
سیستم صوتی | ۸ بلندگو از برند Bose |
مانیتور | دو مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی برای پشت فرمان و سیستم سرگرمی |
مدلهای دیگر | ۱.۵ لیتر توربوشارژ با ۱۵۸ اسب بخار و ۱.۶ لیتر توربوشارژ با ۱۹۵ اسب بخار |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر (مدل ۱.۶ توربوشارژ اروپا و آمریکا) | ۷ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی (مدل ۱.۶ توربوشارژ اروپا و آمریکا) | ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
قیمت بازار جهانی | ۱۹ هزار دلار (خلیج فارس) تا ۳۰ هزار دلار (آمریکا) |
قیمت در ایران | ۳.۳ تا ۳.۸ میلیارد تومان (بستگی به مدل) |
طراحی ظاهری و نمای بیرونی کیا سلتوس
سبک جلوپنجره و چراغهای سلتوس، شباهت چندانی با دیگر خودروهای کیا ندارد. این محصول، از چراغهای باریک و شکسته در اسپورتیج استفاده میکند؛ همچنین حالت پوزهی ببر (Tiger nose) که خودروهای قدیمی کیا داشتند نیز برای سلتوس حالت اختصاصی پیدا کرده است.
فرم چراغها و حجمدهی سپر، نکات مثبت در طراحی سلتوس هستند. ادوات پلاستیکی، داخل جلوپنجره، زیر سپر و حفرهی مخصوص مهشکنها دیده میشوند. نوار باریک زیر کاسه چراغ و LED طرفین سپر، روشنایی روز (Daylight) سلتوس را تامین میکنند.
غالب مدلهای ساخت چین و هند، حتی آینه بغل تمام پلاستیک دارند اما نسخههای اروپا و امریکا با ادوات فلزی همرنگ بدنه ارایه میشوند. در نمای جانبی، حجم زیادی از رکاب و قاب گلگیرها نیز پلاستیکی است. سقف سلتوس، شیب خاصی ندارد و حس یک شاسیبلند ساده کلاسیک را تداعی میکند. خطوط کمعمق روی بدنه در امتداد چراغهای جلو و عقب هم، سادگی سلتوس را تقویت کردهاند. این خودرو با رینگ ۱۸ اینچ ارایه میشود.
در نمای پشت، چراغهای بومرنگی با پیوستگی در وسط، شباهتهایی به میتسوبیشی اکلیپس کراس دارند. تقریبا تمام سپر را ادوات پلاستیکی تشکیل دادهاند و حس یک خودروی ارزانقیمت چینی را به سلتوس میدهند. حجمدهی بدنه برای گلگیر و درپوش صندوق هم ساده به نظر میرسد.
از مجموع موارد فوق میتوان نتیجه گرفت سلتوس، طراحی متناسب با یک خودروی عامهپسند اقتصادی را فراهم میکند. نمای اصلی، جذابیتهای چشمگیر دارد اما برای پشت و جوانب خودرو، صرفهجویی شرکت سازنده به وضوح دیده میشود. کیا سلتوس با طول و عرض و ارتفاع ۴,۳۹۰ و ۱,۸۰۰ و ۱,۶۰۰ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۶۳۰ میلیمتر، تقریبا هماندازه و کمی کوچکتر از کیا اسپورتیج نسل سوم موجود در ایران (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) است.
طراحی داخلی و نمای کابین کیا سلتوس
مدل ۲۰۲۳ به لطف نمایشگر بزرگ و پیوسته روی داشبورد، حس یک خودروی مدرن را برای سلتوس فراهم میکند. فرمان D شکل و تودریهای چرم با ادوات براق نیز، نکات مثبت این خودرو هستند.
در نسخه فول (GT line)، دو مانیتور ۱۰/۲۵ اینچ برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی وجود دارد. همچنین شیشه نمایشگر ۸/۵ اینچ برای ارایه اطلاعات مخصوص راننده (Head up Displey) ارایه میشود. سطح داشبورد از پلاستیک سخت تشکیل شده و طراحی دستهدنده بسیار قدیمی است؛ اما در فرمان، چرم مصنوعی وجود دارد.
فرم کلی صندلیها در ردیف جلو، راضی کننده است اما برای سرنشینان عقب، حالت تختهای دیده میشود. مدلهای پایه، تقریبا فاقد پوشش چرم هستند اما نسخهی جیتی لاین با امکانات کامل، صندلیهای چرمی و رنگهای متنوع دارد. سقف شیشهای پانورامیک، نورپردازی ملایم داخل کابین و سیستم صوتی ۸ بلندگو از برند بوز (Bose) دیگر امکانات جالب در سلتوس هستند.
سلتوس به خوبی ۴ سرنشین بالغ بلندقد را جای میدهد و ۴۳۳ لیتر فضای صندوق دارد. صندلیهای عقب هم میتوانند جمع شوند و حدود ۱۸۰۰ لیتر برای حمل بار فراهم کنند.
پیشرانه و تجهیزات فنی کیا سلتوس وارداتی
از میان مدلهای مختلف سلتوس، ضعیفترین نمونه برای واردات به ایران انتخاب شده است. مدل ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی، قدرت ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۷ نیوتنمتر دارد. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، در زمان ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت ارایه میدهد. سلتوس ۱/۶ لیتری با میانگین مصرف بنزین ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر، فقط با سیستم محرک جلو تولید میشود.
پرفروشترین مدل سلتوس در بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتنمتر است. این کراساور با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر، همراه گیربکس اتوماتک عرضه میشود.
نسخهی اروپا و امریکا از سلتوس با پیشرانه ۱/۶ لیتر توربوشارژ مجهز به اینترکولر، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتنمتر گشتاور دارد. خریدار این مدل، علاوهبر گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، میتواند سیستم دو دیفرانسیل نیز سفارش دهد. سلتوس SX، در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۹/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.
قیمت روز کیا سلتوس در کارخانه و بازار
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کیا سونت | ۲۰۲۴ | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲ آذر ۱۴۰۳
پیشتر گفته شد که انواع مختلف سلتوس با قیمتهای متفاوت در کشورهای مختلف دنیا فروخته میشوند. مثلا نسخه دو دیفرانسیل بازار امریکا، مجهز به امکانات ایمنی مدرن شامل ۶ کیسه هوا، ترمز خودکار و هشدار نقطه کور، ۲۶ تا ۳۰ هزار دلار هزینه خرید دارد.
سلتوس ۱/۶ لیتر ۱۲۱ اسب بخار دنده اتوماتیک مشابه آنچه در گمرک ایران ثبت سفارش شده است، برای مصرفکننده بازار خلیج فارس، ۱۹ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط، ضمن توجه به ارزش ۵۳ هزار تومانی دلار در ایران، قیمت سلتوس حدود ۱/۸ تا ۲ میلیارد تومان پیشبینی میشود.
۱۸ مهر ۱۴۰۲ناموسا مالیاتشو زیاد نکنین
NAVID۰۰۹۸
۱۸ مهر ۱۴۰۲اتفاقاً باید مالیاتش زیاد باشه !!!
چرا نباید زیاد باشه ، وقتی که مردم ما اینقدر عاشق چینیها هستند و با خرید کردنشان گویی حمایت میکنند و خرابیها و استهلاکش را کِتمان میکنند و جوری تعریف میکنند گویی لکسوسِ !
الان دو سالی میشه هِی میگن این میاد اون میاد با این مشخصات و قیمت / در حالی که من خریدارم و شما به من بگید کجا بروم سلتوس پلاک ملی بخرم نه دو یا ۴ یا ۶ میلیارد ، من خریدارم و تا ۳۰ میلیارد برای هر سلتوس پول میدهم !
بلاخره کی به کیه ، اونا که دو سالِ چرت تحویل میدن ، پس چرا ما چرت تحویل ندیم !
P
۱۸ مهر ۱۴۰۲مهمتر از قیمتش اینه که اصلا بیاد ،با قیمت بالا بیاد ،اگر تعداد بالا ،با قیمت بالا بیاد تاثیر خیلی خیلی بیشتر از اینه که تعداد کم با قیمت کم بیاد
علی جردن
۱۸ مهر ۱۴۰۲مثل اینکه سلتوس مدل گیربکس دستی نتونستن پیدا کنن وارد کنن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ مهر ۱۴۰۲چرا اتفاقا فراوان هست مدل های مختلف دنده دستی
حضرات خوب می دونن که مدل دنده اتوماتیک به شدت پرمتقاضی هست و طبیعتا سودش بیشتره
علی جردن
۱۸ مهر ۱۴۰۲تا جاییکه در اینترنت گشتم مدل های سلتوس گمرک ایران همشون سقف فلزق هستن درحالی که بازار ایران بسیار بسیار بسیار تشنه آپشن سقف شیشه ایی هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ مهر ۱۴۰۲احتمالا مدل سقف شیشه ای مخصوص نسخه های توربو هست
به نظر من که سقف پانورامیک برای مصرف کننده ایرانی اهمیت چندانی نداره
گیربکس اتوماتیک و مانیتور لمسی خیلی تعیین کننده است
net
۱۸ مهر ۱۴۰۲زه خط سفید بالای شیشه دربها نداره و ستون سقف شیشه جلو متضاد مشکی هست بد شده.رینگ و اگزوز مثلثی بد هست.چراغ جلو دو طبقه روی هم بد هست.چراغ عقب خط متصل داره بد هست
نویدی
۱۹ مهر ۱۴۰۲سانروف باشه بهتره حداقل استرس جک زدن زیر ماشین رو نداری!!
net
۱۹ مهر ۱۴۰۲آرم جدید کیا بد هست و آرم نسل قبلی بهتر بود
فرزاد
۱۸ مهر ۱۴۰۲سقف شیشه ایی توی ایران مهمه و نماد ماشین خوبه
حتی یک عکس سلفی زیر سقف شیشه ایی نماد لاکچری سواریه الخصوص توی ایران که از قدیم ایام سمند پرشیا تیبا و … این آپشن غیرقابل دسترس بوده
حتی علت فروش خوب ۲۰۷i بالای ۹۰٪ بخاطر آپشن سقف شیشه ایی بود و هست
مردیم از خوشی
۱۸ مهر ۱۴۰۲۱۹ هزار × ۵۳ قیمت دلار میشه = تقریبا ۱ میلیارد
بعد ۱ میلیارد بعلاوه مالیات + حق تولید ملی + گمرکی + حق برادران مجاهد حماس ، لبنان و… = در نهایت میشه ۲ میلیارد
GMA
۱۸ مهر ۱۴۰۲سعید
ایشون حقیقت رو نوشته شما نمیتونی قبولش کنی مشکل خودته
شما اگر به انسانیت اعتقاد دارید لطف کنید مملکت خودمون رو درست کنید لازم نکرده از حماس و حزبالله حمایت کنید وقتی اوضاع کشور خودمون اینه…انسانیت…:))
علی
۱۸ مهر ۱۴۰۲عزیزم با حماس بی حماس وضع ما همینه مشکلات ریشه ای صنایع و انرژی و تحریم و…….مشکل در دیدگاه های دولتی وار و عوام فریبانه ست یعنی اونایی که از اینا حمایت نکردن ابر قدرتن هر کشوری باید هر جا منافع ملیش باشه اونجا حضور داشته باشه مثل همه کشورها
Anti Tesla
۱۹ مهر ۱۴۰۲علی آقا درست می فرمایید:رقیبان ایران در منطقه که ابر قدرتی ما تو خاورمیانه رو تهدید می کنند سه کشور اسرائیل،عربستان و ترکیه هستند.
باید این ها رو سرجاشون بنشونیم.
مردیم از خوشی
۱۸ مهر ۱۴۰۲طعنه ؟ همه را جدی گفتم همه اش را
من چرا باید به ریال در بیارم و به سوپر دلار خرج کنم ؟
چرا کشور من باید خرج باقی کشور ها را بده ؟ چرا خودشون کشور خودشون را اداره نمی کنند ؟
این شمایید که انسانیت را زیر سوال بردید
parhamiof
۱۸ مهر ۱۴۰۲از چیزی حرف بزن که خودت داشته باشی
وضعیت ایرانو ببین
کلا خرج همه کشورای مظلوم دنیا مثل این که وظیفه ایرانه
عل
۱۹ مهر ۱۴۰۲دروغ گفته یعنی؟ یکم شما توضیح بدید ببینیم منطق شما چیست.
علیرضا
۱۹ مهر ۱۴۰۲این به دست مشتری نهایی زیر 3 تومن نمیرسه
محمدعلی
۱۶ فروردین ۱۴۰۳۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان اول گرفتند ۲۶ میلیون تومان هم دوباره اضافه گرفتند هنوز هم نمیدند
Saeed
۱۸ مهر ۱۴۰۲اینا هم خبرش میاد خودش نمیاد
مانی
۱۸ مهر ۱۴۰۲کیا سلتوس یک کراس اوور شیک و مدرن هست که ورودش به کشور جای خوشحالی دارد.به امید روزی که شاهد مونتاژ و تولید این خودرو در خطوط تولید خودروسازان وطنی به صورت انبوه باشیم.
پیام
۱۸ مهر ۱۴۰۲عالیه فقط اینجا کسی نمیتونه بخره. باب هند هست
parhamiof
۱۸ مهر ۱۴۰۲میدونم بی ربطه ولی:
《اما در بیست سال اول، بر تولید کامیون و موتورسیکلت با تکیه بر محصولات ژاپنی تمرکز داشت.》
:)
amir
۱۸ مهر ۱۴۰۲هیچی نگو الان پیام دوباره اعصابش میریزه بهم ولش کن لامبورگینی هم اول از تراکتور شروع کرد
پیام
۱۹ مهر ۱۴۰۲اتفاقا اعصابم بهم نمیریزه و خوشحال میشم چون بحث من اینه تویوتا ازونجا داره به کجا میرسه! بحث اصلی من همینه. مثل جایی که میتسوبیشی و … رسید.
Killer
۱۸ مهر ۱۴۰۲خب که چی؟ اصلا بگیم کیا و هیوندای جفتشون محصولات ژاپن مونتاژ میکردن اما الان مهمه که برندایی که اونطور شروع کردن الان بالاتر همه ژاپنی ها به جز تویوتا سومین گروه خودروسازی پرفروش جهانن و تو اکثر مقایسه ها و جوایز و فروش از بیشتر ژاپنی ها جلوترن و اتفاقا این افتخاره.نمونه اخرش مقایسه چند روز پیش هایلندر و EV9.
میدونم بی ربطه ولی ژاپن هم برای ساخت الکتریکی باتری رو از کره گدایی کرد امروز
Enzo Ferrari 2008
۱۸ مهر ۱۴۰۲بشینیم تا بیاد
هلهل
۱۹ مهر ۱۴۰۲با این موتورهایی که روی خودرو های وارداتی سواره خریدار همچنان به خرید چینی های مونتاژی ترغیب میشه . معلوم بود نمیخوان بازار خودشون کساد کنن فقط سر مردم شیره مالیدند
Roham
۱۹ مهر ۱۴۰۲آقا سعید نه شما و نه من و نه هیچ کس دیگهای اجازه نداره به عقاید دیگران توهین کنه، “بیخود کردی” یعنی چی برادر من؟!
چی باعث میشه ضریب هوشی خودتون رو از دیگران بالاتر بدونی؟!
حرف سبک زدن که هنر نیست، چشمات رو بستی و دهنت رو باز کردی که چی رو ثابت کنی رفیق!
بیخیال
قرار نیست واسه اثبات حرفای خودمون ضریب هوشی و عقاید دیگران رو زیر سوال ببریم
بگذریم…
راجع به مطلب…
به نظرم از نظر ابعاد و راندمان موتور (مدل فول) خیلی به نسل دوم اسپورتیج (2004-2010) نزدیکه (شاید با فاصله ده درصد) که خب راندمان خوبی توی جاده (راندمان موتور) و توی شهر (مانور پذیری توی ترافیک) محسوب میشه و جالبه که اون بازده از یه موتور خورجینی شش سیلندر 2700 بیرون کشیده میشد و این موتور جدید بازده ده درصدی بیشتر رو با حجم موتور 1600! چهار سیلندر ارائه میده که پیشرفت تکنولوژی رو تو بازه حدود پونزده ساله تو سری ماشینهای اقتصادی نشون میده، گرچه شاید قیاس اسپورتیج و سلتوس منطقی به نظر نیاد اما ابعاد و راندمان نزدیک بود.
تنها خردهای که به موتورهای پرخوران وارده، حساسیت اونها به کیفیت سوخته که تو کشوری مثل کشور ما با کیفیت عمومی سوخت پایین عموما با مشکل مواجه هستن
فقط کاش با قیمتی منطقی ارائه بشه
محمد
۱۹ مهر ۱۴۰۲با این وضعیت بازار خودرو ایران بعید میدونم با این ارقام ماشین دست کسی بدن
داستان چانگان ها که تو بازار تا ۱۸۰۰ اومد بیرون تکرار میشه
arash
۱۹ مهر ۱۴۰۲ای گریه بر این مردم و انسانهای ناشکر که مفت در بهترین دانشگاههای معتبر اروپایی و آمریکایی درس میخواندند پول توجیبی میگرفتند از بیت المال مسلمین که در انتها دو ترم تحصیلی معمولا با بهترین خودروهای بنز بی ام و پژو شورولت بیوک فورد به ایران برای تعطیلات می آمدند و آنقدر نامرد و ناشکر بودند و کفران نعمت کردند متاسفانه چون لیاقت نداشتند که حالا بچه ها و نوه های همان آدمهای ناشکر که مفت به همه چیز رسیدند باید برای حتی مهد کودک میلیونها تومن خرج کنند و افتخارشان خرید یک خونه 30 متری و داشتن یک فرغون چینی باشه.
باقر
۲۰ مهر ۱۴۰۲بنده خدا چوپان دروغ گو فقط یه دروغ گفت ژ چندنسل هست ک میگن چوپان دروغگو چوپان دروغگو استوخوناشم اب شده هنوزم میگن
ولی مسئولای ما این همه چرت پرت دروغ وعده های دروغ ک هیچ ویلش حتی وعده ای میدن ک هنوز ساخته نشده اسم اینارو چی بزاری خوبه
یک سال واردات واردات وارتاد باز شد کوووو کو پس کی خودرو تحیل گرفته اگرم کسی تحویل گزفته خودرو مثلا ۵۰ میلیاردی گرفنه یا واسه خودش اورده واردات فقطواسه خودشون واین کنر کلفتا بود ک ماشین بیارن واسه خودشون نه مزدم عادی خودرو دیگه ارزون نمیشه باید همین اشغال چینی رو بخریم به قیمت بنز تا وقتی مردم اوسکول تشریف دارن بجای موز خیار رو میخرن و میخورن طرف هم خوشش میاد از خداشه
ازماست ک برماس
پرهام
۲۱ مهر ۱۴۰۲سلام خودم ماشین چینی دارم ولی زمان خریدم اگه این مدل ها و برندهای کرهای بود حتما سمت این موارد میرفتم. گرچه الان بعد 6 سال هیچ گونه ناراحتی از جک اس 5 ندارم
رضا
۲۷ آذر ۱۴۰۲بینوا مردمی که به یه کراس اور کوچیک شهری میگن شاسی بلند
شنیدم قیمت بازار این ماشین تو ایران حدود 4 میلیارد تونه !!!
جایی که من زندگی میکنم ، قیمت مدل GT-Line AWD این ماشین با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک 50 هزار دلاره ؛ یعنی معادل 10 ماه حقوق کارمند متوسط . 4 میلیارد تومن ، حقوق چند ماه کارمند متوسط ایرانیه ؟