اوایل امسال بود که کیا اعلام کرد سدانهای کادنزا و K900 را به دلیل تقاضای پایین از بازار ایالاتمتحده حذف خواهد کرد. در بازارهای دیگر اما این سدانها هنوز عرضه میشوند و پسازاینکه کادنزا با سدان کاملاً جدید K8 جایگزین شد، حالا مدل پرچمدار K900 هم فیسلیفت شده است. هرچند این یک فیسلیفت میاندورهای است اما تغییرات ظاهری آن کاملاً چشمگیر هستند. از این خودرو که در کره جنوبی با نام K9 عرضه میشود، فعلاً فقط دو تصویر منتشر شده که چهرهٔ جدید آنرا نشان میدهند.
در جلوی K9 مدل ۲۰۲۲، چراغهای جدیدی دیده میشود که باریکتر از قبل هستند. جلوپنجره هم که حالا الگوی V شکلی درون آن کار شده، برای اینکه به چراغها متصل شود عریضتر شده است. بازطراحی سپر نیز تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای دماغهٔ این سدان لوکس کرهای هستند. در عقب خودرو اما فرم کلی چراغها تقریباً دستنخورده باقیمانده ولی حالا توسط یک نوار LED به هم متصل شدهاند و جا پلاک هم از روی درب صندوق به سپر منتقل شده است. رینگهای ۱۹ اینچی جدید و لوگوی جدید کیا هم فیسلیفت بیرونی K9 را تکمیل کردهاند درحالیکه انتظار میرود در داخل خودرو هم تغییراتی صورت گرفته باشد. البته نسل کنونی K9 تنها کمی بیش از سه سال است که در بازار حضور دارد اما برندهای کرهای برای تازه نگه داشتن محصولات خود، چرخهٔ عمر آنها را کوتاه میکنند تا از این طریق بهتر بتوانند با برندهای آلمانی و ژاپنی رقابت کنند.
با توجه به اینکه کیا در حال تغییر نام محصولات جدید خود و استفاده از ترکیب حرف و عدد است، این سؤال مطرح میشود که آیا نام نسخهٔ فیسلیفت این سدان پرچمدار هم در بازارهایی که با نام K900 و کوریس عرضه میشود به K9 تغییر خواهد یافت؟ انتظار میرود طی هفتههای آینده زمانی که مشخصات کامل K9 مدل ۲۰۲۲ اعلام گردد پاسخ این سؤال هم مشخص شود. درهرحال، کمی عجیب است که میبینیم کیا هنوز هم به بخش سدانها که بهتدریج در حال کوچک شدن است تعهد دارد و روی فیسلیفتها و نسلهای جدید سدانهای خود سرمایهگذاری میکند زیرا این روزها کراساوور بخش بزرگی از بازار خودروی جهان را تصاحب کردهاند.
محمد. فقط آلمان .فقط پورشه
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی های کیا هر روز بدتر از دیروز
Reza
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یجورایی اره نسبت به نسل گذشتش پسرفت داشته
محمد رستمی نژاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی زیبایی دارد ، ولی ماندگار نیست.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی زیبایی داره ولی ماندگار نیست !!!
چه بیربط !!!
طراحی اگر زیبا باشه ، پس ماندگار هم هست !
اما این خودرو به سبب اینکه هویتی نداره و میخواد از آلمانیها و ژاپنیها تقلید ریز بکنه ، پس مصداق بارزِ یک بام و دو هوا هست و دلیل شکستش در فروش هم همین است ، متاسفانه !!!
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی شیک و لوکسی داره و بنظرم پیشرفت محسوب میشه بین کره ای ها، گرچه تو نمای جلو مقادیری آئودی و ولوو دیده میشه.
Porsche 911
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من اصلا طراحی خوبی نداره به قول شما رگه های از ولوو و آئودی داخلش هست ولی خیلی استایل رو قدیم نداره
محمد رستمی نژاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم طراحی اُسخنانی داره ، مثل c class(دو نسل رو)
( سابق Audi e_tron gt (audi s8
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی عقبش به نظرم خوب است ولی طراحی جلوش می تونست بهتر باشه
iman
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ویژگی خاصی نداره که متمایز باشه . کلا طراحی اکثر شرکتهای خودروسازی داره به سمتی پیش میره که آدم آرزو میکنه تا نسلهای قبلی خیلی از خودرو ها تا از رده خارج نشدن یکیشون رو بتونه داشته باشه
taha malek
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰مشکل کیا و مرسدس (جدیدا) اینه که همه ماشینا دارن از یه زبان طراحی استفاده میکنن مثلا اینجا اومدن جلو پنجره همیشگیشونو گذاشتن فقط یزرگ ترش کردن که به این نمیاد یعنی همچی عالی بجز جلو پنجره واسه همه ماشین شرکتا باید یه زبان داشته باشن ولی واسه مدلای مختلف لهجه های مختلف)
taha malek
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰مشکل کیا و مرسدس (جدیدا) اینه که همه ماشینا دارن از یه زبان طراحی استفاده میکنن مثلا اینجا اومدن جلو پنجره همیشگیشونو گذاشتن فقط یزرگ ترش کردن که به این نمیاد یعنی همچی عالی بجز جلو پنجره واسه همه ماشین شرکتا باید یه زبان داشته باشن ولی واسه مدلای مختلف لهجه های مختلف).
محمد مختاری آذر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰قابل رقابت با رقبا هستش ولی طراحیش باید بهتر از این می بود
mahan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰نه کوریس نسل قبل زیباتر بود چون خودش بود و یک طراحی لوکس و در عین حال مدرن داشت ولی این یکمی یجوریه اول که جلوش یکم ائودی ولوو هست پشتشم کمی کادیلاک و لینکن داره.بعد ماشین بین کلاسیک و مدرن بودن گیر کرده.اشالله که موفق باشه ولی من نسل قبل کادنزا و کوریس رو بیشتر دوست دارم.
mahan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یک سوال الان کیا 5 سدان داره؟استینگر.کوریس.کادنزا.اپتیما.سراتو
بنظرم بهتره کیا بیشتر سدان هاشو فعلا از بازار های امریکا بکشه بیاره تو اسیا مخصوصا خاورمیانه.
R@m!n
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰در اصل 6 تا داره، ریو هم هست.
کمینه قیمتیشونم خیلی مسخرس. ریو از 16k شروع میشه، سراتو یا K3 از 17k !!!!
mahan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یک چیز جالب هم پیدا کردم ?? یک ماشین هم هست بین سراتو و اپتیما به نام k4 ??حالا شد7تا.این همه سدان با مشخصات کم و بیش یکسان چی میگه.
R@m!n
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اون برای چین بود دیگه عرضه نمیشه. ولی در کل سیاستای فروش حداکثریشون داره مسخره میشه فارغ از اینکه دو تا برند ماشینای یکسان می زنن با بدنه متفاوت چند تا مدلشون واقعا اضافس. این هم پوشانی خنده دارشونم ب کنار
کادنزا گذاشته 37K از اونور استینگرم همین قیمت و جالبه هر دوشون تو مدلای فول موتور یکسان و آپشن یکسان دارن ?? بعد میگن چرا استینگر نمی فروشه.
Amirreza
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اپتیما ، کوریس ، ریو ، سراتو ، استینگر ، کادنزا ، قبلا اپیروسم بود ، پگاس ، کی ۴ ، فورت ( مخصوص چین ) ،
R@m!n
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰عجیبه برام کیا که تو طراحی داشت خوب کار می کرد چرا مثل چینیا از هر برندی یه تیکه کنده ؟؟؟ از هر زاویه شبیه یه ماشینه
mahan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا اون پوزه ببری و طراحی های پیتر شرایر اشت میترکوند خودم از 2016 تا 2019 عاشق طراحی هاش بودم و به قول معروف تشویقش میکردم نمی دونم چرا یهو تصمیم گرفتن این طوری بشن یادمه کلا بچه های ساید هم هم نظر بودن که کیا طراحی مخصوص به خودشو پیدا کرده و …
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر طراحی ظاهری خوبه ولی میشه بیشتر گشت و ماشین بهتری پیدا کرد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بدک نیست اما عقبش همون k900 با یه خط پیوسته داخل چراغا ?….
Nima RST
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰کمپانی ها مسابقه کی جلوپنجرش از همه بزرگتره و کی چراغاش از همه باریکتره گذاشتن
Amirreza
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحیش بد نیست ولی اگر قزار باشه این ماشین با سری ۵ و es و جی ۹۰ و a6 و e کلاس رقابت کنه عمرا از نظر طراحی داخلی و خارجی بهشون نمیرسه
رامتین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی چراغهای عقب جالب نیست و با جلو هماهنگی اسپرت گونه نداره. حس اپیروس را در عقب تداعی میکنه!
Nima
۱۹ مرداد ۱۴۰۱طراحی جلوشو دوست دارم ولی کاملا شبیه جنسیس g90
و پشتش اصلا زیبا نیس بین این و جنسیس g90 قطعا من
مرسدس s class رو انتخاب میکنم😂