پسازاینکه کیا نسخهٔ فیسلیفت استینگر را در زادگاهش رونمایی کرد، حالا آنرا برای بازار ایالاتمتحده هم معرفی کرده است. این خودرو بهروزرسانیهای ملایم اما معنیداری را تجربه کرده تا بعد از چهار سال تولید و فروش نهچندان بالا، بتواند اوضاع خود را بهتر کند. نسخهٔ آمریکایی این خودرو تقریباً مشابه نسخههای کرهای و اروپایی است که سال گذشته به بازار عرضه شدند و بنابراین تغییرات ظاهری آن شامل همان مواردی میشود که قبلاً دیدهایم.
زیر کاپوت استینگر اما تغییرات مهمتری صورت گرفته است زیرا پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی پایهٔ قبلی حالا با یک نمونهٔ جدید ۲.۵ لیتری توربو جایگزین شده است. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۴۵ اسب بخار بیشتر از موتور قبلی است. به گفتهٔ کیا، حجم بیشتر این موتور تأثیری در مصرف سوخت نخواهد داشت.
اما این تنها تغییر موتوری استینگر مدل ۲۰۲۲ نیست زیرا پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی مدل GT نیز افزایش قدرت جزئی ۳ اسب بخاری را تجربه کرده و حالا ۳۶۸ اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور آن ثابت مانده و همچنان ۵۱۰ نیوتن متر است. دلیل این افزایش قدرت، تجهیز استینگر GT به سیستم اگزوز الکترونیکی متغیر جدید است که صدای جذابتری را هم به همراه دارد.
تغییرات بیرونی استینگر مدل ۲۰۲۲ بسیار جزئی هستند و شاید یکی از مهمترین آنها نصب لوگوی جدید کیا روی دماغه و درپوش رینگها باشد. در چراغهای جلو نیز دیلایتهای جدیدی کار شده است و گرافیک داخلی چراغهای عقب هم تغییر کرده است. نسخهٔ GT همچنین به چراغهای تمام LED مجهز است که شامل راهنماها هم میشود. در پایین هم سر اگزوزهای چهارتایی بسیار بزرگتر از قبل شدهاند. رینگهای جدید ۱۸ یا ۱۹ اینچی هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی این سدان اسپرت کرهای هستند.
ازآنجاییکه راننده بیشتر وقت خود را در داخل خودرو سپری میکند، طراحان کیا تلاش بیشتری برای بروز کردن این قسمت داشتهاند. بهعنوانمثال، استینگر حالا بهصورت استاندارد به یک نمایشگر بزرگتر ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده که از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند. علاوه بر این، نمایشگر مقابل راننده نیز بزرگتر شده و حالا بهصورت استاندارد ۴.۲ اینچی است درحالیکه یک نمونهٔ ۷ اینچی با قابلیت نمایش دید نقاط کور و دید اطراف برای پارک هم قابل سفارش است.
کیا مجموعهٔ جدیدی از سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفته را هم برای استینگر مدل ۲۰۲۲ در نظر گرفته است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم جلوگیری از برخورد، هشدار ترافیک، دستیار خط و دستیار رانندگی در بزرگراه اشاره کرد. در این خودرو کروز کنترل هوشمندی هم وجود دارد که برای کاهش سرعت در پیچها از ناوبری استفاده میکند.
تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای استینگر مدل ۲۰۲۲ نیز ارائهٔ یک نسخهٔ ویژهٔ جدید بنام اسکورپیون است که به مدلهای GT-Line و GT اضافه میشود. این نسخه به اسپویلر عقب، قطعهٔ تزئینی مشکیرنگ روی گلگیرهای جلو، قاب مشکیرنگ آینههای جانبی، سر اگزوزهای تیره، رینگهای مشکیرنگ منحصربهفرد و تریم فیبر کربنی داخلی مجهز است و رنگهای بیرونی منحصربهفردی شامل سفید برفی، مشکی شفق قطبی و نقرهای سرامیکی برای آن قابل انتخاب خواهد بود.
Dayan5775
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خودروی خیلی خوبی که تو دوره بدی معرفی شد،قدیمی های این کلاس هم متاسفانه چند ساله کاهش فروش دارن بخاطر کوچ خریدار ها به سمت شاسی بلند ها،همین قضیه رو سخت تر میکنه برای استنیگری که تازه وارد این کلاس هست اما ببینیم چه میکنه امسال امیدوارم فروش خوبی داشته باشه
رضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹دقیقا تو همون کلاس cls هست.
که اصلا طرفداری نداری نداره.
Hadi
۲۷ اسفند ۱۳۹۹این استینگر واقعاً خیلی خوب و معرکه شده ?
خیلی خوبه که ظاهرش رو زیاد عوض نکردن و همون خوب و هماهنگ و زیبای قبلی رو هنوز داره…
امیدوارم در کنار این مشخصات خوب قیمت معقولی هم داشته باشه تا فروشش بیشتر بشه…
من استینگر رو خیلی قبولش دارم ولی تو این کلاس انتخابم لکسس is هستش…
مخصوصاً مدل is500 که با موتور V8 تنفس طبیعی 5 لیتری تو این کلاس که بی نظیره ?
Hadi
۲۷ اسفند ۱۳۹۹لکسس IS:لایک ?
کیا استینگر: دیسلایک ?
رضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹Is
5لیتری
?
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹نمیدونم چرا همچین به دل نمینشیند
طراحیش رو دوست ندارم
از عقب شبیه سمند هست مخصوصا حالت چراغ هاش
اون حسی که چراغ های سمند داره از گوشه های سمت راست چراغ راست و سمت چپ چراغ چپجمع شده و کوچیک هست
همون طور حس رو چراغ های عقبش دارن
به نظرم جذاب نیستن
چراغهای جلوش هم نه زیبا هستن و نه زشت
معمولی هستن
به نظرم کمی هم بزرگ هستن
من داخل مرسدسCLA نشستم
داخلش خیلی شبیه CLA هست
مخصوصا دریچه های کولر و محل نمایشگر که دقیقا بالای دریچه ها هستن مثل CLA و باز هم میگم طراحی کلی دریچه ها و نمایشگر من رو یاد CIA می اندازه
به نظرم گزینه های جذاب تری هم هست
مثل جنسیس G70 یا دوچ چارجر هم هست فقط مدل چاجر یادم رفته که برسی این ماشین با دوج رو خونده بودم
کلی میگفت که دوج سواری اسپرت تری داره و صدای خیلی بهتری هم داره
تازه جنسیس هم خیلی لوکس تر از این هست و طراحی عالی هم داره
تازه برسی این ماشین رو هم با جنسیس G70 خونده بودم
از لحاظ پرفورمنس درسته این دوتا ماشین موتور هاشون یکی هست
ولی جنسیس پاسخ به گاز بهتری داره و فرمان دقیق تری هم دارد و بیش فرمانی کم تری هم دارد
به نظرم این دلایل عدم موفقیت این ماشین هست
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یه چیز دیگه که همین الآن متوجه شدم
نمیدونم که پلتفرم این ماشین با کیا K5 یا همون optima یکی هست یا نه .
ولی دقت کنید فرم شیشه ها چه قدر شبیه فرم شیشه های کیا اپتیما هست
البته فرم شیشه های کیا K5 دست خوش تغیراتی شده ولی کپی فرم شیشه های اپتیما هست
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اسفند ۱۳۹۹این عقیدهی من هست که اگر کسی میخواهد کرهای بخرد ، نمونهی فیسلیفت اون خودرو را بخرد که مشکلات نمونهی پایه را حل کرده باشند !
این تجربهای بوده که داشتم و حقیقتاً خودروهای کرهای در نمونههای فیسلیفت شده کاملتر هستند حتی اگر نسل بعد اون خودرو ارائه بشه ، باز فیسلیفت نسل قبلش بهتر از نسل جدید و مشکلات عجیبشان است ، بخصوص در ترمز پارک برقی که اکثر کرهایها با کارکرد پایین به مشکل میخورند یا واترپمپ خودروهای کرهای که مشکل فراوان دارند به خصوص در هیبریدیها !
SF90 STRADALE
۲۷ اسفند ۱۳۹۹پرچمداری که پرچمش بالا نرفت
کیا استینگر خیلی خوبه ولی موفقیت در بازار آمریکا سخته
با تنوع زیاد و گزینه های جذابی که وجود داره
Sina
۲۷ اسفند ۱۳۹۹حجم موتورهایی که کیا واسه ماشینهاش انتخاب میکنه رو خیلی دوست دارن واقعا کارش عالی مهندسی و هوشمندانه ست
موتور در عین قدرت زیاد تحت فشار هم نیست و مصرف سوختش هم مناسبه
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آره مثل بعضی ها نمیان حجم رو از ۳ لیتر به ۱ لیتر برسونن بعد بیان توربو بزارن و باتری بزرگ تر
هر کاری هم بکنی وقتی حجم کمباشه
حتی اگهبا توربو هم قدرت رو بالا ببری
باز هم موتور تحت فشار هست و آسیب میبینه در دراز مدت
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹باید موتور هیجان انگیزتری می ساختن. فکر کنم تو بازه 35 تا 55 هزار تا باشه که یه ترافیک سنگین از بهترینای این کلاس مخصوصا آلمانیا هست که واقعا جلشون حرفی نداره. البته که ماشین خوبیه ولی صرف خوب بودن کافی نیستن.
amirmohammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اتواکسپرس و تاپ گیر و اتوکار این ماشین رو در کنار رقبای امریکاییو آلمانی بررسی کردن.اونم تسط کارشناس های برجسته و طی چند روز.اون ها بعد از اون همه بررسی نگفتن این ماشین جلو رقبای آلمانی حرفی برای گفتن نداره (بخصوص اتواکسپرس که پیشنهاد میکنم حتما بخونی بررسیشو) بعد شما پظوری اینقدر با اطمینان به این نتیجه رسیدی؟
اینکه آلمانی ها بهترینن که شکی درش نیست ولی طبق بررسی ها نمیشه گفت حرفی جلوشون نداره.در حد خودش حرف داره
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹به من یه دلیل قانع کننده واسه خرید این ماشین بگو. تو هیچ زمینه ای هیچ وقت حریف آلمانیا نمی شه. من که نگفتم بده گفتم تو حد و اندازشون نیست. تو فن کیا هستی درست ولی واقعا تو اگه واقعا حق انتخاب داشتی بین همه ماشینای این کلاس استینگر انتخاب اولت بود ؟؟ تو همون اتو اکسپرس که گفتی بله تعریف کرد اما تو مقایسه با حریفای آلمانیش آخر شد. یه رقابت بین سری 4 و فولکس واگن آرتئون هستش تو سایت. گفتم که صرف خوب بودن کافی نیست.
00BEHZAD00
۲۷ اسفند ۱۳۹۹حریف آلمانیا نمیشه!!!!!
خخخخ
طرف رو تخت خوابیده از پشت گوشی داره میگه حریف آلمانیا نیست ?
این همه جایزه برده تو همه بررسی ها کارشناس ها رو شگفت زده کرد جیمز می تو گرند تور گفت بهترینه
از آلمانیا بهتر نباشه صد درصد از آمریکایی ها و ژاپنی ها که از موتور ۱۵ سال پیش استفاده می کنن بهتره
amirmohammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اولا که تو تاپ گیر و اتواکسپرس اول شد!first place یعنی جایگاه اول!! دقیقا چجوری اون رو اخر حساب کردی؟مقالش تو سایت اتواکسپرس هست.تو پدال نیست بعد من اصلا کای هم به رتبه بندی ندارم صحبتم درباره نظر اون تست کننده ها هست که هیچکدوم نگفتن حرفی برای گفتن نداره بلکه همگی عکسش رو گفتن چه تو مقاله ای که اول شده چه تو مقاله ای که صدم شده اصلا.تو نمیتونی هیج تست و بررسی بیاره که تایید کنه صحبتت رو.با قیمت پایین تر گزینه خوبی رو ارایه کرد.اختلاف قیمت رو اول باید نگاه کرد
حالا ما چون ژاپنی فن هستی پیشنهاد میکنم مقاله سایت kbb رو هم بخونی
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۹رامین خان تا حدی حرف های شما رو قبول دارم … مردم به مجلات توجه نمیکنن … ببین ، شما دوست داری 50 هزار تا پول بدی بنز سوار بشی یا کیا؟! مطمئنا نام برند خیلی تاثیر گذاره ؛ خصوصا که کیا استینگری نتونست خودش رو جایی ثابت کنه و ویژگی خاصی هم نداره
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹https://www.autoexpress.co.uk/kia/stinger/103691/kia-stinger-vs-volkswagen-arteon-vs-bmw-4-series
مال سال 2018 این ماشینم که تغییر خاصی نداشته. من کی گفتم تو پداله
خواهشا دروغ نگین واسه حمایت، اینجا بچه ها مطلعن.
حالا که زبانتم بده سوم میشه third و first میشه اول
اینم یاد بگیرین کسی از ماشینی تعریف می کنه لزوما فن اون برند نیست و کسی هم انتقاد می کنه تو جبهه مخالف نیست
amirmohammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۹https://www.autoexpress.co.uk/kia/stinger/102218/kia-stinger-vs-audi-s5
اینم لینک مطلبی که گفتم،اگه خواستی باقی لینکارو هم میزارم
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹تو فن کیا هستی درست ولی واقعا تو اگه واقعا حق انتخاب داشتی بین همه ماشینای این کلاس استینگر انتخاب اولت بود ؟؟ اینم جواب ندادیا البته هم من هم خودت می دونیم جواب چیه ولی اینجا راستشو نمی گی ?? دلیل قانعه کننده هم پیچوندی ما شدیم ژاپنی فن باشه ??
amirmohammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۹لینک مطلبی که گفتم رو گذاشتم منتظر تایید هست،اون مطلبی که تو گذاشتی اصلا یه بررسی دیگه هست،اگه تو دو ساعت گشتی یه مطلب پیدا کنی که استینگر سوم شده من واست اینجا چهارتا لینک میزارم که اول شده(first place سرچ کن دیکشنری!! )،قبل هم گفتم به رتبه کار ندارم گفتم تو هیچ کدوم از بررسی ها، حرف تو تایید نشد بلکه همشون عکس حرف تو گفته بودن،از تاپ گیر و اتواکسپرس بگیر تا kbb.حرف میزنی مستند بزن نه اینکه نتونی اثباتش کنی،گفتی هیچ حرفی جلوشون برای گفتن نداره منم گفتم یه تست و بررسی بیار که حرفت رو تایید کنه،دو ساعت گذشته هنوز نتونستی این کار رو بکنی!البته معلوم بود نمیتونی چون اصلا واقعیت نداره این حرف
.بازم میگم اگه میتونی یه مطلب مستند بیار برای تایید حرفت که گفته باشه هیچ حرفی نداره دو روز دیگه هم وقت میدم بهت اصلا ! ??برای انتخاب هم باید بگم استینگر حداقل ۷ هزار دلار ارزون تر هست اگه پولش رو داشته باشم قطعا المانی میخرم اگر هم نه استینگر
ژاپنی فن بودنت که همیشه از کامنتات معلومه حالا مثلا همیشه هم اصرار داری بگی نیستم دیگه عجیبه! عیب نیس!
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اون دو ساعت بخاطر تایید پدال بود. وقتمو تلف نمی کنم که چیزیو ثابت کنم. لینک من صحت نداره واسه تو مرجع خودروعه
?? چقدر بده متعصب باشی جواب درست حسابیم که نمی دی باشه. منم ژاپنی فنم باشه هر چی تو بگی درسته ??
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹” برای انتخاب هم باید بگم استینگر حداقل ۷ هزار دلار ارزون تر هست اگه پولش رو داشته باشم قطعا المانی میخرم اگر هم نه استینگر ” همین واسه من کافیه. روزت بخیر پیشاپیش عیدتم مبارک ❤❤
راستی اون لینکم گه گذاشتی حتما بغلش مقایسه لینک منم دیدی ? جفتشون واسه یه ساله. بحث خوبی بود موفق باشین.
amirmohammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۹۶ تا کامنت گذاشتی هر کدوم هم حداقل ده خط اخر نتونستی حرف که گفته بودی جلوی رقبا حرفی برای گفتن نداره رو اثبات کنی طبق هیچ مستندی! حرفی که مستند نباشه که ارزشی نداره،نتیجش این میشه که اینطور راحت زیر سوال میره
بازم میگم اگه جایی رو تونستی پیدا کنی که گفته باشن حرفی برای گفتن نداره حتما لینکش رو بزار منم بخونم پی ببرم،منکه برای حرفام لینک دارم یکیشم گذاشتم :))) عید شما هم مبارک
Aliasn
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اون خط باریک قرمز بین چراغ های عقبش وخود چراغ هاش از داج چارجر هست یا من اینجوری میبینم یا این طوری بهتره (مخلوطی از مزدا Rx-7وداج چارجر ) ولی از ماشینایی که بیش فرمانی دارند (به گفته دوستان ) خوشم میاد پس فکر کنم گزینه خوبی برای اون دسته که (به دلایلی که مردم نمیفهمند از بیش فرمانی خوششون میاد ) باشه .
نا شناس.
۲۷ اسفند ۱۳۹۹تنها ما ایرانی ها هستیم که نمیدونم چرا ولی هم با کره بیچاره و هم با چین بدبخت کار داریم.
به خدا کره و چین که مال باباتونو نخورده که اینقدر ازش بد میگید
من موندم ما ها که فوق فوق فوق میخواهیم دنا پلاس و ساندرو 2010 یا L90 داشته باشیم ، چرا داریم در مورد کره ای ها و چینی ها اظهار نظر میکنیم ؟
طرف ( نمیخوام اسم ببرم ) خودش میگه من پراید دارم بعد میگه جنسیس بده….
طرف ( دوباره نمیخوام اسم ببرم ) میگه من پژو پارس دارم بعد میگه شرکتnio ماشیناش آشغاله.
و…
من موندم ما ها که سوار پراید 206 تیبا 405 دنا هستیم چرا داریم در مورد کره ای ها و چینی ها اظهار نظر میکنیم
به خدا قسم جرمی کلارکسونش اینجوری نمیگه.
به خدا ریچارد هموندش که پشت nio ep9 نشست نیمگه چینی بدیه.
به خدا مدیر عامل بنز بی ام و هم اینجوری فکر نمیکنه در مورد کره ای ها…
.
نمیدونم چرا دوستان خودشونو کارشناس صنعت خودرو جا زدن و دارن میگن چینی ها و کره ای ها اه اه پیف پیف .
حالا اقا جان. باشه. اه اه. حالا آیا شما میتونی همین اه اه رو بخری ؟
ما ایرانی ها نه میتونیم سوار آمریکایی شیم. نه اروپایی. نه ژاپنی.
کره ای و چینی هم اه اه. خب باشه. همین اه اه رو میتونی بخری ؟؟ ( جواب : نه )
خب وقتی نمیتونید سوار بشید چرا میگید اه اه ؟
من پشت این خودرو نشستم. پس نه میگم بده. نه خوبه.
فقط میگم دست سازندگانش و مهندسانش درد نکنه.
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یعنی معلومه رامین هستی
ولی ازت خوشم میاد
حالب نظر میدی
نظر هایتاز نظر نوشتاری تمیز هستند
و با کسی هم بحث نمیکنی
جدای از عقایدی که داری که من هم به عقایدت احترام میزارم
حمید رضایی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹کیا استینگر از خوب های سئول ??
00BEHZAD00
۲۷ اسفند ۱۳۹۹جیمز می تو برنامه گرند تور این ماشینو بررسی کرد و گفت عالیه و از همه رقبا بهتره
حالا کارشناس های ایرانی از پشت گوشی دارن میگن خوب نیست!!!!!!
Ali
۲۷ اسفند ۱۳۹۹لوگو قبلیش خاص تر و بهتر بود
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹من جای کیا بودم قیمت اینو ارزون میکردم اونوقت محصولم موفق تر میشد.
رامتین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹از نظر من طراحی بهتری از اپتیما داره و کلا خودروی جذابیه، گرچه کمی نمای عقب خودرو را میشد بهتر طراحی کرد(چراغهای عقب). موتور 2.5 لیتریش خیلی خوبه اما موتور 3.3 لیتری 6سیلندر با 368 اسب زیاد جالب نیست، چرا که برای چنین خودروی اسپرتی باید حداقل 400 اسب توان ایجاد میکرد (کاری با موتور M4 نداریم که 300 سی سی کمتر و 150 اسب بیشتر داره!)