همین چند روز پیش بود که تصاویر جاسوسی بدون پوشش از کیا اسپورتیج فیس لیفت منتشر شد و هماکنون اولین تصاویر رسمی از این خودرو به همراه مشخصات آن منتشر شده است. همانگونه که انتظار داشتیم، نسخه بهروز شده این خودرو در تریم پرچمدار GT Line معرفی شده که دارای طراحی اسپورتتری است.
شاید واضحترین تغییر این خودرو در جلو باشد که در آن مه شکنهای LED مشابه محصولات پورشه جای خود را به نمونههای متفاوتی دادهاند. همچنین سپر جلو نیز اصلاح شده و ورودیهای هوای بزرگتری دارد.
جلوپنجره دماغه ببری اسپورتیج GT Line هماکنون بهروزتر بوده و دارای طرح براق با ظاهر متفاوت بوده و البته زیر آن نیز جای پلاک متفاوتی کار شده است.
در پروفایل جانبی میتوانیم رینگهای ۱۹ اینچی جدید را ببینیم که خاص این تریم است. کیا گفته که تمامی مدلهای فیس لیفت اسپورتیج از رینگهای جدید ۱۶ تا ۱۹ اینچی استفاده میکنند.
در بخش عقب تغییرات کمتری اعمال شدهاند. چراغهای عقب متفاوت و فلاپ نقرهای جدید از تغییرات واضح این بخش هستند.
زمانی که وارد کابین شوید شاهد غربیلک فرمان جدید و پشت آمپرهای متفاوتی خواهید بود. کیا پوشش دو رنگ مشکی و خاکستری را نه تنها برای مدلهای پایهتر بلکه برای مدل پرچمدار GT Line در نظر گرفته است. صندلیهای این نسخه دارای چرم مشکی سفارشی با دوختها و جزئیات قرمزرنگ است.
اما مهمترین تغییر اسپورتیج فیس لیفت استفاده از پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲ لیتری اکو دینامیک پلاس R است که از نوع توربودیزل بوده و دارای سیستم هیبریدی ملایم استارتر/ژنراتور و باتری ۴۸ ولتی است. این پیشرانه در تستهای جدید WLTP موفق ظاهر شده و کاهش ۴ درصدی دیاکسید کربن را نشان داده است.
شما باید با پیشرانه قبلی ۱.۷ لیتری CRDi خداحافظی کنید زیرا جای خود را به پیشرانه جدید ۱.۶ لیتری U3 CRDI داده است. کیا میگوید این پیشرانه پاکترین قلب آهنین دیزلی تاریخ کمپانی است. پیشرانه یاد شده با قدرت ۱۱۳ و ۱۳۴ اسبی در دسترس بوده و مدل قویتر با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه همراه میشود. این پیشرانه اوایل سال جاری عرضه شده و نسخه اروپایی اپتیما نیز از آن سود میبرد.
تکمیل کننده تغییرات اسپورتیج فیس لیفت وجود کروز کنترل هوشمند با عملکرد توقف و حرکت، هشدار توجه راننده با امکان تشخیص خوابآلودگی، پایش محیط و… هستند. بسته به نسخه خریداری شده، کیا اسپورتیج ۲۰۱۹ در اروپا با صفحه لمسی ۷ اینچی با ۸ اینچی بدون فریم در دسترس خواهد بود.
اولین نمونههای این خودرو در سهماهه سوم سال جاری به دست مشتریان اروپایی خواهند رسید.
Khan
۳ خرداد ۱۳۹۷هرچی از ظاهر اپتیما خوشم میاد، از اسپورتیج بدم میاد. این پوزه اصلا بهش نمیخوره. همون قدیمی ها هنوز خوشگلترن به نظرم
بعدم 113 و 134 اسب؟ :-(
Bilbo
۳ خرداد ۱۳۹۷رفته تو مسیر طراحی استینگر، اما خیلی فاصله داره باهاش. ولی خب تو رنج قیمتی اسپورتیج خیلی نمیشه انتظار طراحی خیلی ویژه ای داشت.
AMANTE
۳ خرداد ۱۳۹۷طراحی بیرونیش زیبا و شیک تر شده و نسبت به رقیباش چیزی کم نداره.
طراحی داخلیش زیاد جالب نیست و بنظرم فقط از هم وطنش قشنگ تره و در مقابل رقبای ژاپنیش چیز زیادی برای گفتن نداره.
ولی بزرگترین نقطه ضعف اش موتور ضعیف ماشینه که باز هم از رقیباش کم تره مخصوصا از تویوتا راو ۴.
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۷داداش اینو با تویوتا راو۴ مقایسه میکنی .
مثل این میمونه جیبوتی رو با آلمان مقایسه کنی .
آخه کیفیت سواریش به این میرسه یا موندگاری طراحیش یا اعتبار و استهلاک برندشون .
راو۴ تو کلاسِ اُتاقی بین اسپورتیج و سورنتو یا بین توسان و سانتافه قرار میگیره .
با تعصب نظر دادم در مورد راو۴ ، ولی اگه تجربه سواری و رانندگیشو به همراه بقیه رقیباش داشته باشید ، شما هم مثل من متعصب این خودرو و برند تویوتا میشید .
امیرمحمد
۳ خرداد ۱۳۹۷والا من راو۴ سوار شدم و از سواری خشک و کوبندش به شدت بدم اومد شما یا ماشین بهتر سوار نشدی یا اگر شدی تعصب بیخود جلو چشماتو گرفته😐 همچین میگی کیفیت سواری که انگار سوار مرسدس اس کلاس شدی بابا کمرمون درد گرفت انقدر میکوبه این لامصب اگر کیفیت سواری تویوتا اینه ارزونی خودش و طرفداراش
امید
۳ خرداد ۱۳۹۷منم فکر میکنم بعضی وقتا کورکورانه و متعصبانه نظر میدیم من تقریبا مطمئنم اگه همین تویوتا راو4 رو دقیقا با تمامی اجزاش و کیفیتش رو یه شرکت کره ای تولید کرده بود همین دوستان ژاپنی دوست، هزار ویک عیب ازش میگرفتن ( آشغاله- سواریش خشکه – قیافه نداره – آپشنش در حد ژیانه و قس علی هذا …)
به نظر میرسه گاهی معیار ها و ارزیابی های ما فقط نام برند و کشورتولید کنندس
البته شکی نیست که تویوتا و کمپانی های ژاپنی خودورهای خوب و با کیفیتی تولید می کنند ولی دلیلی نداره که همیشه بهترین باشند و رقیبی نداشته باشند کمی منطقی باشیم
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۷امیر محمد جان ، شما مطمئنی سوار راو ۴ شدی .
احتمالاً مشکل از مهره های کَمَر شماست .
خوش بحال دکترها در آمریکا که باید بیش از ۸۰۰هزار خریدار راو۴ ((فقط برای سال ۲۰۱۷ )) را معاینه و پول ویزیت بگیرن و خوش بحال کره ایها که چنین طرفداران باحالی دارند.
دوست عزیز یکبار دیگه کامنت منو بخون تا متوجه بشین .
به هیچ عنوان نظر بی احترامی به شما دوست عزیز را ندارم و امیدوارم ناراحت نشده باشید .
شایان
۳ خرداد ۱۳۹۷مقایسه کیا و تویوتا مثل مقایسه جیبوتی و آلمانه؟؟؟؟؟؟؟:))))))
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۷اصلاً من اشتباه کردم .
آقا من سوار پیکان شدم ،
راضی شدین ?
حالا یه اِده میگن چرا سوار پیکان شدی .
چرا از پیکان تعریف میکنی و….
ژان وال ژان
۴ خرداد ۱۳۹۷آفرین نوید جان از اول باید راستش رو میگفتی ??? ???
ژان وال ژان
۳ خرداد ۱۳۹۷جوری از راو۴ حرف میزنی انگار رولزرویس کولینان سوار شدی !!!!!!!!!!!!!
امیرمحمد
۳ خرداد ۱۳۹۷ژان وال ژان یه رفیق جاپنی باز زیر یه پست نوشته بود به کوری چشم تمام حسودا راو۴ به شدت پرفروشه یعنی یه همچین اسطوره هایی هستن یسریاشون دیگه خودت تا تهشو بگیر و برو یکیشونم که اسمشو نمیارم زیر یه پست که داشتیم منطقی بحث میکردیم ظاهرا قاطی کرد و هرچی از دهنش در اومد گفت اینم از ادبشون…
امیرمحمد
۳ خرداد ۱۳۹۷نوید عزیز من راو۴ رو نه تنها سوار شدم که یک مدتی صاحبشم بودم و خشک بودن و کوبش اون رو در مقایسه با سانتافه و توسان عرض میکنم شما اگر یه مقدار وقت کمی بزارین و یه مطالعه ی هرچند اندکی بفرمایین میبینید که حتی این مجله ها ام با نظر من موافقن پس یا تمام مجله ها و کسایی که تست کردن اشتباه میکنن یا این که شما اصلا سوار راو۴ نشدی یا اگر شدی احتمالا از پژو۴۰۵ سوار راو۴ شدی که میگی نرمه باور کن منم قصد بی احترامی ندارم فقط میخوام یه مقدار روشنگری برای شما رفیق جاپنی باز داشته باشم که تعصب بیجا و بی دلیلتون رو به بقیه نسبت ندید دوست عزیز
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۷نوید داداش ایرانی جماعت کلن با تمام این کره خاکی فرق دارن.بحث آماری فروش خودرو به نظرم خیلی مهمه .وقتی تو کلله دنیا یه ماشین پرفروشترین خودرو بین سایر گزینه هم قیمت خودش باشه نشون میده این ماشین تو آیتم بندی های برای خرید یه خودرو نمره بهتری کسب میکنه. اینو هم دوستان بدونن که خریدارای ماشینا فقط یه نوع سلیقه رو در بر نمیگرین. مثلا یکی ظاهر یکی اپشن یکی سواری و هندلینگ یکی نرمی یکی سایز یکی کیفیت یکی برند و …براش مهمه . وقتی بخوای پرفروش باشی باید بتونی همه اینارو به طور مناسبی داشته باشی. نداشته باشی نمیتونی پرفروش باشی . تو بازار دیگه هم انحصاری درکار نیس.حالا یکی بیادبگه نه این ماشین خشکه. بنده که این ماشین رو دارم میگم بجاش ماشین هندلینگ و شتاب و لذت رانندگی و تیزی رو داره.اینم بهت میگم که کلله ماشینای حالا شما میگی کراس اوور یا شاسی بلند سواریشون خشکه.در کل نظر شخصیم اینه که به آمار فروش به عنوان یه بیلبورد تجربه آزمون و خطا نگاه کنیم. آمار فروش هم که فعلا بدجور به نفع ژاپنی ها مثل رافور هستش. حالا شماهایی که نمیخوایدقبولش کنین سود و ضررش پای خودتون
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۳ خرداد ۱۳۹۷من مدل جدید اسپورتیج ۲۰۱۷ روندم از همه نظر بهتر از تویوتا راو۴ فعلی مدل ۲۰۱۷ هست
آپشن هندلینگ سواری بهتر حتی طراحی (فقط طراحی جلوش ضعیفه) بهتر از راو۴ عمل کرده
در بحث دوام و کیفیت ساخت درش شکی نیست که راو۴ دوام بالا تری داره ولی اسپورتیج هم رقیب
با کیفیتی هست و دست پا بسته نیست
شایان
۳ خرداد ۱۳۹۷به این میگن یه نظر درست و حسابی
در کیفیت ژاپنی شکی نیست اما دلیلی نمیبینم چون ماشین ژاپنی با کیفیته پس کره ای بی کیفیته اصلا ربطی به همدیگه ندارن
ali
۵ خرداد ۱۳۹۷با توجه به نظر شما ، با توجه به آمار فروش تو ایران فکر کنم پراید و 405 ، بهترین ماشینا به حساب بیان چون از همه بیشتر طرفدار دارن!!!!!