رشد برند کرهای کیا در سالهای اخیر به خوبی مستندسازی شده است. در حالی که سوپرمینی ها و خودروهای کوچک این برند ارتقا یافتهاند طیف محصولات شاسیبلند و کراس اوور این خودروساز نیز شامل ۵ مدل است.
اما این استنیگر است که نشان دهنده تکه نهایی پازل رو به رشد کیا میباشد. استینگر الهامبخش سال پیش با پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری عرضه شد اما هماکنون نسخه کمتوانتر ۴ سیلندر نیز در نمایندگیها قابلخرید میباشد.
پیش از این نسخه دیزلی ۲.۲ لیتری CRDi در اسپانیا بررسی شده اما صنعت خودرو در حال پوستاندازی بوده و کیا امیدهای فراوانی به نسخه بنزینی توربو که در تصاویر هم مشاهده میکنید دارد. این خودرو که در تریم GT-Line بررسی شده ارزانترین نسخه استینگر بوده و بهای پایه ۳۱۹۹۵ پوندی دارد.
با این پول شما لیست بلندبالایی از تجهیزات را دریافت میکنید که باعث میشود رانندگان آئودی و ب ام و از دستتان عصبانی شوند. تقریباً هر چیزی را که بخواهید در استینگر خواهید یافت. از رینگهای ۱۸ اینچی گرفته تا صفحه لمسی ۸ اینچی، سیستم ناوبری و صندلی راننده برقی. در حقیقت تنها چیزی که شاید باعث شود کمی از دست کیا دلخور شوید چراغهای جلوی هالوژنی است. چراغهای جلوی LED استینگر بهصورت استاندارد در نسخههای GT-Line S وجود دارند.
و البته با خودرویی کند طرف نیستیم. با قدرت ۲۴۴ اسب بخاری، استینگر مجهز به پیشرانه ۲ لیتری T-GDi در عرض ۶ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و به اندازه برخی رقبای آلمانی سریع احساس میشود. زمانی که سرعت میگیرد خود را سریعتر از آنچه انتظار دارید خواهید یافت.
هر چیزی را که در نسخه پرچمدار استینگر دوست داریم در مدل GT-Line نیز وجود دارد. شاسی دیفرانسیل عقب تیز و فرمان دقیق در این مدل نیز حفظ شدهاند و گیربکس نیز تعویضهای سریع و نرمی دارد. زمانی که خودرو را در حالت اسپورت قرار میدهید هدآپ دیسپلی از تایپ مرسوم به ایتالیک تغییر وضعیت میدهد و این کمی عجیب است اما خب خاموش کردن آن ساده است.
علیرغم اینکه این خودرو با دامپرهای تطبیقی در دسترس نیست اما سواری خوبی دارد. بخشی از این موضوع به خاطر رینگهای کوچکتر ۱۸ اینچی است. استینگر در عبور از دستاندازها هرگز عصبی نمیشود و آرامش خودرو در سرعتهای بالا نیز عالی است. البته همان حس کیفیتی که در ب ام و سری ۳ و مرسدس C کلاس وجود دارد را در استینگر نخواهید یافت اما کابین احساس خوشساخت بودن و چفت شدن مناسب اجزا به یکدیگر را منتقل میکند.
چرم بکار رفته در صندلیها دلپذیر بوده اما خود آنها فاقد حمایت زیاد از بدن در سفرهای طولانی بوده و باعث خستگی راننده و سرنشین میشوند. از طرف دیگر، سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً خوب بوده و دکمههای سیستم تهویه مطبوع نیز در دسترس راننده قرار دارند.
اگرچه فرم کوپه یک خودرو باعث میشود ابهت آن در جاده نسبت به یک سدان بیشتر باشد اما فضای بخش عقب استینگر تحت تأثیر همین قضیه قرار گرفته است. فضای سر در کابین برای سرنشینان قدبلند محدود بوده و البته کابین مشکی خودروی حاضر در تست نیز باعث شده بخش عقب بسیار تاریک به نظر آید. البته صندلیها حالت تا شدن ۶۰:۴۰ داشته و همین امر به حمل اشیای طویلتر کمک میکند.
مشخصات کیا استینگر ۲.۰ T-GDi GT-Line
- قیمت: 31995 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 244 اسب بخار/۳۵۳ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6 ثانیه
- حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
:::فرشاد:::
۲۰ فروردین ۱۳۹۷:::نظرسنجی:::
جنسیس G70: لایک ?
کیا استینگر: دیسلایک ?
علیx76
۲۱ فروردین ۱۳۹۷طراحی داخل و خارج جنسیس رو کاملا ب استینگر ترجیح میدم
مخصوصا پشتش
سورنا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷این همون شرکتی نیست که پراید رو تولید کرد ؟ ? :)
هههعی خدا …
حامد
۲۰ فروردین ۱۳۹۷اون موقع بلد نبود همون پراید هم بزنه طرحشو از فورد گرفته بود
حمیدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷چقدر رشد کرده که با محصولات آلمانی مقایسه میشه ولی بازهم هزینه یک برند غیر اروپایی در اروپا بالاست و این خودش خیلی مسالست
هم قیافش خوبه هم شتابش تازه قیمتشم زیر 40 هزار دلاره پس میتونه وارد ایران بهش منتهی با قیمت امروز پوند میشه حدود 250 میلیون تومان و با احتساب عوارض 100 درصدی قیمتش خیلی بیشتر میشه
محمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷یه روزی اگه بخوام همچین بهایی برای خودرو بپردازم فارغ از سگمنت و مقایسه کلی بی ام و سری ۳ و بنز C کلاس رو انتخاب میکنم.
ایمان
۲۰ فروردین ۱۳۹۷پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری این ماشین با مدل های G70 . G80 و G90 جنسیس یکی هست ولی بنده ترجیحاً جنسیس رو بیشتر دوست دارم البته این مدل پرچمدار کیا واقعاً قابل تحسینه و چشم ها رو به خودش خیره میکنه
Wrx
۲۰ فروردین ۱۳۹۷کاش چراغ های جلوش مثله مدل ۳.۳بود☹️