پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوششی از کراساوور تلوراید، کیا در اقدامی غیرمنتظره، یک نسخهٔ سفارشی از این خودرو را در نمایشگاه هفتهٔ مُد نیویورک به نمایش درآورده است. شاید بگویید یک نمایشگاه مُد مکان مناسبی برای رونمایی از یک خودرو نیست اما نمونهای که از تلوراید در این نمایشگاه به نمایش درآمده هم یک تلوراید معمولی نیست بلکه این خودرو با همکاری طراح مُد، براندون مکسوِل بهطور کامل سفارشی شده و تجهیزات مختلفی مثل تجهیزات آفرود روی آن نصب شده است؛ بنابراین این را نمیتوان رونمایی رسمی دانست بلکه این خودرو یک نمونهٔ تک ساخت از تلوراید است که بهعنوان پیشنمایش در این نمایشگاه معرفی شده درحالیکه نمونهٔ تولیدی اصلی آن در نمایشگاه دیترویت سال آینده رسماً رونمایی خواهد شد.
بنابراین هرچند با وجود انبوهی از قطعات و تجهیزات مختلفی که روی این خودرو نصب شده نمیتوان نمای واضحی از تلوراید را مشاهده کرد اما این خودرو نسخهٔ نهایی بوده و طراحی کلی آن کاملاً با نسخهٔ تولیدی تلوراید یکسان خواهد بود. این مدل ویژه به سپرهای سفارشی، محافظ رکابهای برجسته، رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای آفرود و یک وینچ روی سپر جلو مجهز شده است. دیگر تجهیزات آفرود این ماشین نیز شامل اسنورکل برای عبور از رودخانههای عمیق و قلابهای بکسل میشود. همچنین چرخ زاپاس روی شیشهٔ عقب قرار گرفته و باربندی از جنس آلومینیوم و چوب هم روی سقف نصب شده است. برای دسترسی آسان به باربند نیز یک نردبان روی ستون C خودرو تعبیه شده است.
کابین این تلوراید سفارشی هم کاملاً با نسخهٔ تولیدی یکسان است و تنها ویژگیهای منحصربهفردی به آن اضافه شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به تریم چوبی واقعی و تودوزی چرمی الهام گرفته از زین اسب با دوخت دوتایی در روی داشبورد، غربیلک فرمان و روی دریها اشاره کرد. این تریم چرمی روی آینههای جانبی، دستگیرهٔ درها و صندوق بار هم کار شده است. این ماشین در بیرون به رنگ سبز سدری بوده که تقریباً مشابه رنگ نمونهٔ کانسپت آن است که دو سال پیش رونمایی شد. همانطور که قبلاً در تصاویر جاسوسی مشخص شده بود، در تلوراید تولیدی نمای جلویی با چراغهای عمودی و جلوپنجرهٔ عریض، نسبت به نسخهٔ کانسپت تغییر کرده است درحالیکه چراغهای عقب هم متفاوت بوده و ضخیمتر و کوتاهتر شدهاند.
هرچند تلوراید در نمایشگاه هفتهٔ مُد نیویورک به نمایش عمومی درآمده اما کیا در رابطه با نسخهٔ تولیدی نهایی این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده و فقط گفته است که این کراساوور فول سایز با یک پیشرانهٔ V6 عرضه خواهد شد؛ بنابراین فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد نوع و خروجی این موتور در دست نیست. تلوراید که ظرفیت حمل هشت نفر را دارد، در کارخانهٔ کیا در وستپوینت ایالت جورجیا تولید شده و از اوایل سال آینده با مدل ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. این کراساوور فول سایز کرهای که در جایگاهی بالاتر از مدل سورنتو قرار میگیرد، با خودروهایی چون شورلت تراورز، سوبارو ایسنت، فولکسواگن اطلس و مزدا CX-9 به رقابت خواهد پرداخت.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ شهریور ۱۳۹۷نمای ظاهریش آش دهن سوزی نیست .
ام نمای داخلی زیبایی داره ، فقط یه بازنگری روی فرمان انجام بشه ، خیلی بهتر میشه .
به نظر من ، کره ایها از منظر طراحی دارن اُفت میکنن .
طرح های حجومی و اِقوا کننده سال ۲۰۱۱ بود که هیوندای و کیا را جهانی کردن ، در حالی که کیا بهتر از هیوندای عمل میکنه ولی باز هم دارن محافظانه میرن جلو .
madjidiano rolambo
۱۹ شهریور ۱۳۹۷طراحی «هجومی» و «اغواکننده» به نظر بیشتر واسه ماشین اسپورت و سدان ها و کراس اوور های سریع خوبه تا حس مبارزه طلبی و مسابقه رو منتقل کنه
طراحی شاسی بلند فول سایز باید باابهت و مغرور و خشک باشه تا حس قدرت و پیروز شدن بر موانع رو تداعی کنه
شما یه عکس از نمای بغل ۹۱۱ و جی کلاس ببین ، طراحی هجومی ۹۱۱ رو با شکل جعبه ای جی کلاس مقایسه کن تا منظورم رو بهتر متوجه بشی
Moein
۱۹ شهریور ۱۳۹۷تو نمیتونی بگی که طرح محافظه کارانه به معنای افت طراحیه
با این حساب باید بگیم طراحی بی ام و و پورشه در حال افته و طراحی خودرو های چینی خیلی بالا تره چون بدون هیچ ترسی دارن طراحی میکنن
وقتی یه شرکت زبان طراحیشو پیدا میکنه باید حول اون مانور بده که به معنی افت طراحی نیست
NAVID۰۰۹۸
۱۹ شهریور ۱۳۹۷معین جان بیا منو بزن ،.
چخبره .
والا بخدا بفروشه ، نفروشه ، فرقی بحال من و شما نداره ، فقط نظر میدیم ، همین .
Moein
۱۹ شهریور ۱۳۹۷نوید جان قصد بی احترامی ندارم
منظورم از جمله اول این بود که طراحی محافظه کارانه به معنی افت طراحی نیست
NAVID۰۰۹۸
۲۰ شهریور ۱۳۹۷معین جان اگر توجه کرده باشین ، بیشتر کامنهای من مربوط به فروش و طراحی هست و به نظر من هم یکی از دلایل اُفت فروش کره ایها در این سالها نسبت به دوران اوج فروششون میتونه همینه طراحی باشه ، چرا که همیشه کره ایها آپشن فراوان دارند ، اما بیشترین انتظار خریدار از این دو شرکت طراحی قویتر نسبت به رقباست .
من ژاپنی بازم ، اما از کره ایهای زیبا هم نمیتوانم تعریف نکنم ، ولی بنظر من کره ایها نسبت به طرحهای سالهای قبل و نسبت به اون دوران اُفت کردن نسبت به رقباشون .
Moein
۲۰ شهریور ۱۳۹۷نوید جان دقیق نمیدونم منظورت از سال های قبل دقیقن چه دوره ایه ولی در مورد فروش :
فروش کیا از سال ۲۰۱۳ مدام تو بازار آمریکه رشد داشته و در سال ۲۰۱۷ به بیشترین میزان فروش خودش رسیده
هیوندای هم تو سال ۲۰۱۶ رکورد فروش خودشو شکسته و در این سال هاست که به قول شما طراحی کره ای ها افت کرده.
متوجهم که از ۲۰۱۱ فروش شون جهش پیدا کرد ولی الان حتی اوضاع بهتری دارن
saeed
۱۹ شهریور ۱۳۹۷داخلش زیباست اما بیرونش انگار رنو داستر در ابعاد بزرگه !!!!البته باید منتظر موند نسخه معمولیش بیاد بعد بشه نظر داد.
Genius
۱۹ شهریور ۱۳۹۷کی میتونه باور کنه اینا سال 1990 میلادی پراید میزدن و سالهای دهه 70 میلادی درحالیکه دوچرخه ساز بودن آرزوشون این بود روزی به ایران ناسیونال برسند!!
سروش فرخ نژاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۷رابطه با آمریکا خیلی خوبی های دیگه هم داره
پیشرفت در خودروسازی فقط یک نمونه کوچیک هستش
بهراد
۱۹ شهریور ۱۳۹۷الان دوستداران کشور دوست و برادر روسیه سر و کلشون پیدا میشه میگن شیطان بزرگ باید نابود بشه
یه چیز بگم به کسایی که با فرض دشمنی با دولت آمریکا و دوستی با مردم آمریکا خودشون رو گول میزنن
دوست عزیز وقتی شما اون شعار های درون تهی رو از خودت ساطع می کنی در حقیقت به هر دوشون تو هین می کنی و با هر دو دشمنی .چون دولت آمریکا بر گرفته از مردم آمریکاست و با مورد عنایت قرار دادن یکی ، دیگری هم مورد لطف شما قرار میگیره
در صورتی که در کشور ما ایران مهد دلیران ، دولت کوچکترین اشتراک و ارتباط رو با مردم داره و میشه گفت یه سیستم دیگست که خدمت رسانی به کشور های همسایه رو در اختیار داره و کل سیستم هم مورد عنایت قرار بگیره به مردم ایران هیچ ضرری نداره،ای کسانی که انتخاب می کنید اینجوری زندگی کنید« آمریکا دشمن ما نیست »
Mohsen
۱۹ شهریور ۱۳۹۷می شه این بحث اونا کجا بودن ما کجا بودیم رو تموم کنیم اپل که بزرگ ترین کمپانی جهانه از نظر ارزش مگه چند سالشه یا تسلا اون طرف هم شرکتی توشیبا که زمانی پیش گام بود تو خیلی از موارد الان بخش کمی ازش مونده یا ام جی یا لانسیا یاصنعت خودرو سازی استرالیا شرایط اونا ها با ما خیلی فرق داره در عین حال خیلی شرکت های دیگه هم بودن که زمانی از هیوندا و کیا جلوتر بودن ولی الان نابود شدن و ما حتی اسمشون رو هم نمی دونیم
نوید جهرمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷خیلیام بودن آرزوی رسیدن به ما و موقعیت ما رو داشتن. الان ما آرزومون شده اونا.
Arman
۱۹ شهریور ۱۳۹۷داخلش خیلی شیک و لوکسه،بیرونش هم جلوش خوبه ولی چراغ های عقب میتونست بهتر از این طراحی بشه و زیاد جالب نیست،البته باید منتظر موند واس رونمایی اصلی
میلاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۷من
kamran
۱۹ شهریور ۱۳۹۷امیدوارم موتورزیر کاپوت این تازه وارد,خاطرات خوب از نسل قدیمی ترش رو در ذهن ها زنده کنه
علی رضا
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ای کاش به چراغ ها یه فرم دیگه ای میدادن
این چراغ ها با این جلوپنجره باعث میشه خیلیا ایراد بگیرن که از اسکالید کپی شده
Khosrow
۱۹ شهریور ۱۳۹۷هر چقدر عکس رو نگاه میکنی کمترین حسی نمیگیری از این / چقدر خنثی ..
Sajjad
۱۹ شهریور ۱۳۹۷کپیه دیگه
این نمای جلو مال یه شاسی بلند امریکایی با گشتاور ویران زیاد و جثه بزرگه
نه ماشین کره ای که قدرت کمی داره و جثه کوچیکی داره
Arman
۲۲ شهریور ۱۳۹۷سلطان طراحی و گرافیک دیزاینر معروف!
قدرت کم؟! :)))
Arman
۲۲ شهریور ۱۳۹۷سلطان طراحی و گرافیک دیزاینر معروف وارد میشود! استاد کاشکی میدادن شما طراحی کنی #کپی :))
قدرت کم :))) جثه کوچیک :))))
Mohsen
۱۹ شهریور ۱۳۹۷برا خودرو سازی که زمانی به طراحی های چند سال جلو تر از بقیه شرکت هاش معروف بود چه داخل چه خارجش برا خودروای که یک سال دیگه احتمالا به بازار عرضه می شه خیلی بیش از حد عادیه
Vahid evo
۱۹ شهریور ۱۳۹۷اقا داشبوردش خیلی شبیه بی ام و است