کیمی آنتونلی راننده فرمول یک، به دلیل سن پایین، اجازه ندارد با مرسدسی که هدیه گرفته رانندگی کند!
مرسدس بنز به رانندهی جوان و تازه وارد خود، AMG GT63 S کوپه با تزئنیات و تجهیزات سفارشی هدیده داده است. این مدل با نگاهی به مسابقات فرمول یک طراحی شده و به زودی برای فروش عمومی نیز عرضه میشود.
آندره کیمی آنتونلی متولد ۲۰۰۶ ایتالیا است. او هماکنون در سن ۱۸ سالگی، برای تیم فرمول یک مرسدس، رانندگی میکند. کیمی آنتونلی مشابه بسیاری دیگر رانندگان جوان و آتیهدار دنیا، خانوادهای ثروتمندی دارد و توسط پدرش که رانندهی حرفهای محسوب میشود؛ تعلیم دیده تا حالا در بالاترین سطح مسابقات سرعت، وارد رقابت با بزرگان شود.
کیمی آنتونلی، تازهوارد F1، برای جایگزینی لوئیس همیلتون در تیم مرسدس انتخاب شد. با وجود کمتجربگی، این جوان ۱۸ ساله در هر سه جایزه بزرگ امسال که شرکت داشته، امتیاز کسب کرده که برای یک تازهکار، بهویژه در تیم سطح اول، دستاوردی قابلتوجه محسوب میشود.
در سمت دیگر مسابقات فرمول یک ۲۰۲۵، تیم ردبول ریسینگ به دلیل عملکرد ضعیف لیام لاسون، راننده تازهکار خود را تنها پس از دو مسابقه اخراج و او را با یوکی سونودا جایگزین کرد. حالا رقیب آلمان ردبول، با تقدیم یک مرسدس AMG GT 63 S کوپه به آنتونلی، از او قدردانی کرده است.
آنتونلی ۱۸ ساله به عنوان جوانترین راننده تاریخ که یک گراندپری را جلودار بوده، تاریخساز شد و با ۳۰ امتیاز، در حال حاضر در رده پنجم ردهبندی رانندگان قرار دارد. کیمی تنها یک رده پایینتر از جورج راسل، همتیمی باتجربهاش، ایستاده است.
همانطور که اتوسپرت گزارش داده، باوجود عملکرد چشمگیر آنتونلی در فرمول یک، او تا مدتها نمیتواند مرسدس AMG جدیدش را در جادهها تجربه کند. براساس قانون راهنمای رانندگی ایتالیا، کسی که به تازگی گواهینامه گرفته برای سه سال، حق رانندگی با خودروهایی که بیش از ۱۰۰ اسب بخار به ازای هر تن داشته باشند را ندارد. درحالی که GT 63 S با ۶۰۳ اسب بخار به ازای هر تن، بسیار فراتر از این محدودیت است!
تصور کنید؛ شما راننده فرمول یک با عمکلرد عالی در پیست باشید. حتی از رقبای باتجربهتر از جمله لوئیس همیلتون پیشی بگیرید، اما از رانندگی با یک خودروی اسپرت در جاده منع شوید! احتمالا کیمی آنتونلی، قبل از اینکه محدودیت سه ساله مروبط به گواهینامه رانندگی خود را بگذراند، بتواند روی سکوی اول مسابقهای در فرمول یک برود. او در سال ۲۰۲۸ اجازهی رانندگی با مرسدس AMG GT63 S سفارشی خود را خواهد داشت.
آستانه قیمت مرسدس AMG GT63 S کوپه ۲۰۲۵ در اروپا معادل ۱۸۰ هزار دلار است. نسخهی سفارشی موتور ساپرت به نام Motorsport Collectors Edition مشابه آنچه در اختیار کیمی آنتونلی قرار گرفته، ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد. طرح و رنگ بدنه با سبک پتروناس اشاره به رنگهای سبز و نقرهای اسپانسر اصلی تیم مرسدس در فرمول یک دارد.
در فضای داخلی، تم رنگهای پتروناس در دوختهای صندلیها، دستههای کناری و درها دیده میشوند. صندلیهای اسپرت AMG Performance با چرم ناپای مشکی پوشانده شدهاند که نشان AMG بر روی تکیهگاه سر آنها نقش بسته است. همچنین پلاک “عدد از ۲۰۰” روی کنسول مرکزی، منحصربفرد بودن این خودرو را برجسته میکند. امکانات دیگر شامل سیستم صوتی سفارشی برامستر (Burmester) مجموعه فناوریهای الکترونیک کمک راننده و نمایشگر روی شیشه (هد-آپ دیسپلی) هستند. هر خودرو همچنین یک روکش مخصوص داخلی برای محافظت خواهد داشت.
نسخه کلکسیونی Motorsport از سیستم انتقال قدرت مدل AMG GT 63 S Pro بهره میبرد که شامل یک پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توربوشارژ دوقلو است. این موتور قدرت ۶۰۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر تولید میکند که از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چهار چرخ منتقل میشود. این مشخصات فنی به معنی سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت (معادل ۱۹۷ مایل بر ساعت) است.
P
۲۳ فروردین ۱۴۰۴کیمی انتونلی از اون استعدادهای فوقالعاده خاص یه چیزی نزدیک به ورستپن ، خیلی دور نیست زمانی که زیاد ازش بشنویم
۲۴ فروردین ۱۴۰۴من تو حسرت یه ماشین بیست هزار دلاری
این سفید پسر پشت فرمون ماشین میلیون دلاری
من بچه پایین بودم و صبا داشتم و آدیداس(فیک)
الان اونی که پیشته ماشینش ازین جدیداس
Siyavash
۲۳ فروردین ۱۴۰۴خیلی خیلی خشگل شده..
۲۴ فروردین ۱۴۰۴ماشین یا صاحبش؟
ALI.A.NLANSR
۲۴ فروردین ۱۴۰۴😐
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴(آندره کیمی آنتونلی متولد ۲۰۰۶ ایتالیا است. او هماکنون در سن ۱۸ سالگی، برای تیم فرمول یک مرسدس، رانندگی میکند)
نه بابا فشار چیه
ناشناس
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چه اشکالی داره؟ چرا مقایسه؟
مبارکش باشه آفرین، انشالله بهترین اتفاقات رو برای تیمش رقم بزنه و از این فرصتی که در اختیارش قرار دادن استفاده کنه 👏
Roham
۲۳ فروردین ۱۴۰۴پول پدر همینه دیگه
مزدک
۲۳ فروردین ۱۴۰۴تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
عاشقی شیوه ی رندان بلاکش باشد…
چه بسیار نمونه ها از گونه ای که با نام انسان هوشمند نوین شناخته می شه سراغ داریم، که میلیاردها میلیارد پول بادآورده ی پدرانشون رو (که احتمالا پول نفت و گاز و… بعضی کشورهای خاص هست، که باد مخالف، از سر سفره ی مردمی که مستحق بهره مندی از اون هستن برداشته؛ و اورده سر سفره ی پدران زحمت کش و نازنین اونها! همون هایی که وقتی بهشون اعتراض می شه، که این همه سرمایه رو از کجا اوردی؟ جواب می دن: به شما ربطی نداره! حقم بوده، زحمتشو کشیدم، یک ریال از این پول رانت نبوده، اگه می تونید ثابت کنید که حلال نیست، من از صفر شروع کردم، بی خوابی کشیدم، دود چراغ خوردم، جنم داشتم و…!)، هر روز بر باد می دن، بدون اینکه وجودشون کمترین حاصلی برای جامعه، خانواده و حتی خودشون داشته باشه! پست ترین نمونه های حیات نباتی، که جز مصرف کردن، قضای حاجت و جماع، هیچ کارکردی در این هستی نداشته و نخواهند داشت.
اگر واقعا این امکان وجود می داشت، که صرفا با پول پدر، تبدیل به راننده ی فرمول یک (یا هر جایگاه گرانقدر دیگری!) شد، امروز ما در همین کشور، اقلا هزار راننده ی فرمول یک (یا هر آقازاده ی گرانقدر دیگری!) داشتیم!
پس لطفا از این دیدگاه نازلی، که جامعه رو به سیاه و سفید مطلق (سرمایه دار زالو صفت، در برابر مستضعفین ستم کش، سیاستمداران دزد، در برابر مردم رنج کشیده، لیبرال های غرب زده، در برابر امت مظلوم مسلمان و…) تقسیم می کنه، و حاصل اون نگاه کثیفی هست؛ که چپ و توده ای و فدایی در این مملکت پایه گذاشتن، عبور کنیم! چون نتیجه ش تنها این شد، که از ایران ناسیونال برادران مرحوم خیامی و جنرال موتورز ایران، ویران خودرو و پارس (بخوانید “چین”!) خودرو، از صنایع عظیم بهشهر مرحومان خاندان شریف لاجوردی، تعدادی مونتاژ کار و آشغال ساز ورشکسته، از چاپخانه ی عظیم افست و کاغذسازی گرانقدر پارس و انتشارات معظم فرانکلین، که مرحوم همایون صنعتی زاده بنیان گذاشت، انبار ماشین های چاپ فرسوده؛ و کاغذهای رانتی چینی (که تازه اون هم، فقط نصیب کیهان و اطلاعات و جوان و همشهری و… می شه، نه ناشران ارزشمندی که دارن برای بقا، با تیراژهای صد و پنجاه تا دویست جلد و قیمت هایی که پرداخت شون از توان پژوهشگر تحقیر شده خارج هست، دست و پنجه نرم می کنن!)، و انتشارات بی قدر علمی فرهنگی (که نه نشانی از علم داره و نه از فرهنگ! و دیگه حتی نشانی از رانت هم در اون وجود نداره، چون نفس نشر و حاصل اون، که مطالعه و آگاهی هست؛ مظلوم واقع شده و محکوم به فناست…)، از کارخانه ی بزرگ آزمایش، که مرحوم محسن آزمایش پایه گذاشت، و فقط در بندر ماهشهر سابق، بیست هزار نفر پرسنل فعال داشت، فقط سه راه آزمایش باقی مونده (…و می تونم با ادامه دادن این لیست؛ صفحه ها سیاه کنم، با نام و نشان کمپانی های سودآوری، که تحت عنوان مصادره و ملی شدن، هیچ ازشون برجا نموند! مثل کفش ملی، یا جوراب استارلایت و…)، چون واژه ی سرمایه دار (که باید به معنای مولد، عامل رفاه عمومی، کارآفرین و فرصت ساز شناسانده بشه) رو، برای ما به “زالو صفت”، “دزد”، “دلال”، “لیبرال وطن فروش” و… ترجمه کردن، تا با بهره برداری از چنین دیدگاهی در جامعه ی تازه در حال رشد و تغییر ایران، حاصل تمام تلاش های اون جمع خدمت گذار (که طبعا از نتیجه ی تلاش هاشون، سودهای سرشار و هنگفتی هم، نصیب خودشون و خانواده شون می شد_که بر وجود نازنین شون از شیر مادر حلال تر باشه_ اما در عوض، چرخ اقتصاد این کشور رو به گردش انداخته بودن، و سطح نسبی و معقولی از رفاه عمومی رو، برای کارمندان و کارگران شون، و بالطبع کل جامعه، فراهم کرده بودن) رو نابود کنن، و به نام سرمایه داران وابسته به رژیم طاغوت و ظالمان و تضییع کنندگان حقوق “امت همیشه در صحنه”! اموال و دارایی های به زحمت جمع شده، و علاوه بر بهره مندی های شخصی، برای پیشرفت شرایط اقتصادی عموم مردم ایران به کار گرفته شده رو، مصادره (بخوانید “غارت”!) و مثلا “ملی” (که تا همین امروز، ریالی تحت عنوان سود سهام یکی از اون “کمپانی های غصبی ی به عنف ملی شده”، به حساب احدی از مردمان عادی این مرز و بوم واریز نشده!) اعلام کنن، و اون “سرمایه دارهای خائن خدمت گذار” رو، یا زندانی کنن و یا در بهترین حالت به تبعید خودخواسته بفرستن، یا در صورت مقاومت و تلاش برای احقاق حق …
کم کم وقتش رسیده دوستان، که تاریخ (حداقل دوره ی دویست سیصد ساله ی معاصر!) رو، دوباره و جدی، از منابع مختلف و دیگاه های متفاوت، و اینبار نه به عنوان تکلیف درسی؛ که به عنوان تکلیف اجتماعی مون مطالعه کنیم…
Mhosein
۲۳ فروردین ۱۴۰۴خیلی خوشگله این ماشین
حمید رضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴براساس قانون راهنمای رانندگی ایتالیا، کسی که به تازگی گواهینامه گرفته برای سه سال، حق رانندگی با خودروهایی که بیش از ۱۰۰ اسب بخار به ازای هر تن داشته باشند را ندارد.
قانون جالبی حتی برای فردی که فرمول ۱ میرونه
Navid A J
۲۴ فروردین ۱۴۰۴از اینش خوشم اومد که این قانون برای همه اجرا میشه حتی برای ایشون. ن آقازاده بازی دارن نه استثنا نه مسخره بازی. اینجور میشه که به مردم هم فشار نمیاد که چرا برای فلانی استثنا قایل شدن.
hrsjamei
۲۳ فروردین ۱۴۰۴براساس قانون راهنمای رانندگی ایتالیا، کسی که به تازگی گواهینامه گرفته برای سه سال، حق رانندگی با خودروهایی که بیش از ۱۰۰ اسب بخار به ازای هر تن داشته باشند را ندارد.
قانون جالب ایتالیا
saeedfarshchian
۲۳ فروردین ۱۴۰۴جوان ایرانی تو سن ۱۸ سالگی کنکور یا سربازی رو انتخاب میکنه..
khosrow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مهندسی المان و هنر ایتالیا / کیمی بهترین حاله جهان را دارد ..
اراز
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سه تایشون خوش چهره هستن
عباس
۲۴ فروردین ۱۴۰۴خوش به حالشون با اون وضعیت زندگی
ما جوانان بی ارزش ایرانی ، هر روز بدبخت تر از قبل
amirmohammadja79
۲۴ فروردین ۱۴۰۴چقدر خوشگلتر شده GT63
همایون
۲۴ فروردین ۱۴۰۴نوش جونش فقط امیدوارم وقتی به نوک فله رسید تیمی که بزرگش کرد رو یادش نره چون احتمالا تلاشهای زیادی بشه که انتقالش بدن به فراری تا از لقمه اماده مرسدس استفاده کنن.
راستی اگه صاحب تیم فرمول یک یکم مثل مدیران ایرانی فکر میکرد یدونه از اون sl63 وان ادیشن با طراحی بدنه مشابه که دست نمایندگیها باد کرده و هفتهای یکبار علی بخردی ازش فیلم میگیره رو بهش میدادن.با این استدلال که اینکه قرار نیست سوار شه حداقل بزار از شر یه sl راحت بشیم.
نه به تصادف
۲۴ فروردین ۱۴۰۴فقط اجازه بدید این ماشین از جلوم رد شه و ببینمش همین خیلییی کافیه زیادم هست از سرم