شاسیبلندهای برقی مرسدس بنز و جنرال موتورز، گزینههای جالب با توانایی عالی برای رانندگی آفرود هستند. تماشای ویدئوی تست و بررسی هامر EV در کنار مرسدس G کلاس برقی، جالب توجه است.
مرسدس بنز G کلاس برقی (با نام EQG) یکی از هیجانانگیزترین خودروهای الکتریکی در بازار جهانی است و نسخه الکتریکی G کلاس اسطورهای محسوب میشود. مرسدس تأکید دارد که EQG نه تنها بیصدا و پاکتر است، بلکه از نظر عملکرد حتی از G63 هم بهتر عمل میکند. مرسدس EQG دارای ۴ موتور برقی است که هر کدام ۱۴۵ اسب بخار قدرت دارند. مجموع قدرت خروجی ۵۸۰ اسب بخار اعلام شده و گشتاور قابل استفاده ۱۱۶۴ نیوتنمتر است. این شاسیبلند آلمانی، ۳۰۸۰ کیلوگرم وزن دارد.
شاسیبلند هامر EV با ابعاد بزرگتر نسبت به EQG، قدرت ۸۳۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتنمتر فراهم میکند. غول ۴۰۸۰ کیلوگرمی جنرال موتورز در زمان ۳/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت محدود شده به ۱۶۰ کیلومتر برساعت دارد. توان پیمایش جادهای هامر EV در شرایط استاندارد و هوای معتدل، حدود ۶۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
خودروهای برقی، همچنان گرانتر از مدلهای بنزینی هستندو طبیعتا، شاسیبلندهای برقی با تجهیزات مناسب رانندگی آفرود، محصولات لوکس با قیمت بالا محسوب میشوند. در مقایسهی هزینهی خرید G کلاس برقی و هامر EV، نکتهی جالب مربوط به قیمت بیشتر برای محصول آلمانی است. هرچند که EQG ابعاد کوچکتری دارد، به قیمت ۱۶۰ هزار دلار فروخته میشود اما برای شاسیبلند برقی هامر، بودجهی ۱۲۰ هزار دلاری لازم است. نمونههای تستشده در ویدئو نیز، ۷۰ هزار دلار اختلاف قیمت دارند.
amirboss
۱۸ فروردین ۱۴۰۴شاید قابلیت های آفرود جی کلاس یه سروگردن بیشتر از هامر باشه اما ابهت هامر یه چیز دیگه ست.
net
۱۹ فروردین ۱۴۰۴سینی شیب دار زیر موتور هامر برقی با رنگ متضاد سفید بد هست و تو چشم میزنه حداقل اگر رنگش مشکی بود کمتر تو چشم میزد. رینگ هامر برقی بد هست. ستون عمود شیشه جلو هامر برقی متضاد مشکی هست بد هست. گلگیر جلو و گلگیر عقب هامر برقی بیرون زدگی داره بد هست
net
۱۹ فروردین ۱۴۰۴چراغ عقب هامر برقی رنگش سفیده و رنگش قرمز زرشکی نیست بد هست. چراغ های کوچک هامر برقی که وسط چراغ جلو هست و با حروف انگلیسی نوشته هامر بد هست. ستون افقی بالای شیشه دربها هامر برقی که متضاد مشکی هست و همرنگ ماشین نیست بد شده. ستون عمود شیشه جلو و ستون عمود شیشه عقب و ستون افقی بالای شیشه دربها همرنگ ماشین باشه ولی روی سقف متضاد مشکی باشه قشنگ میشه در همه ماشینها قشنگ میشه مثل روی سقف متضاد مشکی این بنز خوبهhttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/Mercedes-Benz-A180-3.jpg
net
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اولین بار هست در پدال کپی تصویر لینک گذاشتم چرا رنگ لینک ادرس سایت زرد نشد مثل کامنت اقای اشتری که ادرس اپارات زرد شده و به راحتی میشه با کلیک کردن بروی در سایت اپارات؟ ببینید چند سال پیش کامنت گذاشتم در پدال گفتم سقف متضاد مشکی قیافه ماشین رو قشنگ میکنه الان مغازه های تزئیناتی در ایران دارند همین کار میکنند و روی سقف ماشین ها برچسب مشکی میزنند تا ماشین زیباتر بشه حتی ماشین های ارزان ایرانی هم مثل پژو ۴۰۵ و پارس و ساینا هم دارند روی سقفش برچسب مشکی میزنند
net
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ویراش
کلمه قشنگ میشه دوم اضافی هست
amirboss
۱۹ فروردین ۱۴۰۴داداش این چیزایی که داری میگی سلیقه شخصیه و روی فیس کلی خودرو تاثیر نداره و کلاس طراحی این خودرو رو نمیاره پایین.
طراحی هامر بخصوص حجم دهی بدنه بیشتر کاربردی هست تا زیبایی که البته اونم با استادی تمام انجام شده تا در عین کاربری به زیبایی این خودرو لطمه نزنه.
حتی تمامی بیرون زدگی ها و تو رفتگی های بدنه کاربرد داره که حوصله ام نمیگیره جزء به جزء توضیح بدم.البته یه چرخی تو چنتا سایت معتبر بزنی بد نیست داداش.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ فروردین ۱۴۰۴تماشا در آپارات با زیرنویس فارسی
https://www.aparat.com/v/vgb540y
مازیار
۱۸ فروردین ۱۴۰۴آفرین به بنز
عجب شرمنده کرد اون غول بی شاخ و دم رو
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ فروردین ۱۴۰۴خدا وکیلی هیچ درکی از آفرود نداری که این حرف رو میزنی.الان جی کلاس کجا برنده شده اینکه نتونی مسابقه رو به آخر برسونی و انصراف بدی میشه برنده شدن.یا تست اول وقتی هر دو به بالا رسیدن میشه مساوی در ضمن تست کننده مشخصه به سمت بنز غش کرده دقت کنید تو بالا رفتن از تپه بنز رو با فشار زیاد میبرن بالا در حالی که هامر تا یکم هرز گردی کرد گفت نمیشه و تنظیمات رو تغییر داد یعنی تلاش نکرد نکته بعدی وقتی بهترین تنظیمات رو گذاشتن که بره بالا پس حرفی نمیمونه.
مازیار
۱۹ فروردین ۱۴۰۴بهانه جویی شما امریکاییفنها دیگه از همه چی گذشته و فقط میشه بهش خندید
اگه یه ارزن از آفرود ندونی و فقط چشماتو خوب باز کنی میفهمی که اینجا چرخ چه تاثیری داشته و میدونی که هیچی نباید بگی
اما اگه حتما حتما میخوای چیزی بگی تا کسی به مشکلات گفتاری شک نکنه مثلا میتونی بگی رنو ساخت فرانسهست
مازیار
۱۹ فروردین ۱۴۰۴تست اول کنترل کشش بهتر بنز با تاثیر کمتر لاستیکها بود که باعث برتری بنز شد اما تست سوم فقط و فقط به اندازه چرخ مربوط میشد طوری که فاصله کمتر بنز با زمین باعث شد کفش به سنگ گیر کنه اونوقت شما میای میگی راننده به سمت بنز غش کرد؟ این مقایسه رو یه بچه بیسواد ببینه مطلبو میگیره شماها همچنان تو بهانههای خندهدار هستین
رانندهها یا ناشی هستن یا غشی!!
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اگر بنز واقعا میخواد یه آفرودر واقعی بسازه باید به همه نکات توجه کنه
پیام
۱۸ فروردین ۱۴۰۴هر دوش خوبه ولی هامر رو انتخاب میکنم.
Iman 007
۱۸ فروردین ۱۴۰۴قدرت gکلاس💪💪💪💪
ارسلان
۱۸ فروردین ۱۴۰۴نکته مثبت جی کلاس اینه که طراح بنز به خودش زحمت نداده گند بزنه بهش ، و این واقعاً نکته مثبتیه!! هامرم ظاهرش خیلی باحاله، تغییر کرده و تغییر خوبی ام کرده…..
ولی من با توجه به قیمت و لوکس بودن برند و….دیفندر و انتخاب میکنم.
FcmZ
۱۸ فروردین ۱۴۰۴قسمتی از فیلم که خیلی برام جالب بود این بود که مجری میگفت مرسدس تونسته ژن Gکلاس رو داخل مدل برقی حفظ کنه اما هامر برقی بیشر شده وسیله مثل خیلی از برقی های دیگه که واقعا ناراحت کنندس.
و اینکه مرسدس تونست با این لاستیک ها پیروز بشه واقعا جای تعجبه
مازیار
۱۸ فروردین ۱۴۰۴خیلی خیلی جای تعجبه
اثر چرخ تو این تست انکار ناپذیره
درسته که چرخها و لاستیکهای هامر رو نمیشه برای بنز در نظر گرفت اما اگه این فاکتور رو برابر بحساب بیاریم نتیجه خیلی عجیب میشه
(Ali(chevynova
۱۸ فروردین ۱۴۰۴هامر ساخت امریکاست
مصطفی
۱۸ فروردین ۱۴۰۴بابا مرحبا خودرو سازی امریکا
amir
۱۸ فروردین ۱۴۰۴اره دیگه سایبرتراک خیلیم زیبا و خوبه فقط چون ساخت آمریکاست
ارسلان
۱۸ فروردین ۱۴۰۴ترامپ گفته اگر چین تعرفه تلافی جویانه اش و بر نداره با تعرفه ۵۰ درصد روبرو میشه!!! 😂 مذاکره ام کنسل میشه ، ولی با بقیه که آدم بودند داریم مذاکره میکنیم!!!
این جماعت یه آدم مثل ترامپ باید بالا سرشون باشه!!
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۴هامر رسما با عملکرد بهتر در بالا رفتن از صخره بنز رو رنده کرد آفرین جی ام🔥👌
مازیار
۱۸ فروردین ۱۴۰۴مثل همیشه هرچی باخت مفتضحانهتر باشه برات بهتره چون برعکس میبینی و میشه برد مقتدرانه
عملکرد هامر نوعی معجزه بود. کشتیگیر سنگین وزنی که به نصف وزن خودش باخته!!
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۴https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.edmunds.com/car-news/gmc-hummer-ev-suv-mercedes-benz-g-class-off-road-comparison-test-video.html&ved=2ahUKEwiox8rNssaMAxV9_7sIHaB4N2EQFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw1IwnHaNjXjsFKjmWe4tFve
از خودم نگفتم تو متن هم هست در ضمن یه نگاه به جدول بنداز بعد خودت رو گول بزن اختلاف خیلی زیاده
پیکان جوانان گوجه ای
۱۸ فروردین ۱۴۰۴بی زحمت فونت زیرنویس کمی بزرگتر کنید کمی هم بالاتر قرار بدین
خیلی جالب بود….. اگه بنز لاستیک مخصوص آفرود داشت عملکردش عالی میشد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ فروردین ۱۴۰۴این تنظیماتی که گفتید مربوط به خود آپارات هست
میتونید از نوار ابزار پایین صفحه نمایش انجام بدید
khashayar..
۱۸ فروردین ۱۴۰۴عملا جی کلاس، هامر رو تحقیر کرد
نیما آزادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۴هامر یه چیز دیگه س ، قیافه ش به هزار تا جی کلاس بنز می ارزه قدرت و آفرودیش خیلی بهتره ، بیشتر آپشن داره و در نهایت مال آمریکاست یعنی ده سال جلوتر از آلمان ، مثل گوشی آیفون با سامسونگ و …
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۴هامر
amirmohammadja79
۱۹ فروردین ۱۴۰۴بهترین آفرودر فقط G کلاس
همایون
۱۹ فروردین ۱۴۰۴عالی بود فیلم به خصوص که زیرنویسم داشت
بنز گل کاشت با اینکه کمتر کسی بنز رو اینجور جاها میبره اما هنوزم محدودیت شعاع حرکتی باعث میشه آفرودرهای برقی برای سفرهای آفرودی چندروزه کاربردی نباشند تو ماشین بنزینی نهایتش اینه که چندتا گالون سوخت اصافی با خودت میبری یا حتی اگه سوخت تموم بشه میتونی بری و با یه گالن سوخت برگردی و ماشینتو ببری خونه ولی الکتریکی که وسط بیابون شارژ خالی کرده و چهارتن هم وزن داره رو باید هلیکوپتر بیاری تا ماشین رو از وسط بیابون و کوه و کمر برداری
Lyting⚜️
۱۹ فروردین ۱۴۰۴مرحبا هامر
HFball
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اصلا از این مقایسه خوشم نیومد چون کاملا مشخص بود یارو فقط داشت تلاش میکرد نشون بده جی کلاس بهتره هرکس دیگه ای بود حداقل یکم از قدرت خیلی بیشتر هامر استفاده میکرد البته که جی کلاس وزنشم خیلی کمتره و این باعث میشه توی سرعت خیلی کم راحت تر از موانع عبور کنه عوضش هامر که وزنش بیشتره و قدرتشم بیشتره باید یکم از قدرتش استفاده کرد
بنده خدا انقد ناشی بود حتی از نحوه کارکردن دو ماشین در هر حالتی از رانندگیشون نگفت و فقط میگفت این حالت فلانه این حالت بیسانه و به ترتیب ازشون استفاده میکرد
کلا ویدیوش هیچ هیجانی نداشت و متاسفانه اکثر کاربرای پدال سهامداران شرکت های اروپایی هستن از لایک و دیس لایک توی کامنت ها مشخصه و اینکه کامنت منم قراره بیشتر از لایک، دیسلایک داشته باشه 😅