هرچند مرسدس بنز G کلاس تواناییهای آفرود را در کنار تجمل ارائه میکند، خودروهای دیگری هم هستند که همین کار را با قیمت کمتری انجام میدهند.
مرسدس G کلاس یا G واگن، در سال ۱۹۷۹ بهعنوان خودرویی نظامی متولد و چند دهه بعد به خودرویی بیرقیب در کلاس خود تبدیل شد. این خودرو میتواند از شیب صد درصد بالا برود، شیب جانبی تا ۳۵ درجه را تحمل کند و تا عمق ۷۰ سانتیمتری آب حرکت کند. بااینحال، G کلاس با قیمت پایه ۱۴۹,۴۰۰ دلار، خودروی بسیار گرانقیمتی است. با این رقم، مدل G550 ارائه میشود که به یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز است. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند، باید سراغ نسخه G63 با پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو و ۵۸۵ اسب بخار قدرت بروند که قیمت پایه ۱۸۷,۲۵۰ دلاری دارد؛ اما آیا میتوان جایگزینهای ارزانتری برای G کلاس پیدا کرد؟ خودروهایی که ترکیبی از تواناییهای فوقالعاده آفرود، کابین لوکس و تصویری سطح بالا را ارائه کنند؟ خودروهایی که در ادامه خواهید دیدید میتوانند جایگزینهایی با شرایطی که گفتیم باشند.
لندروور دیفندر
قیمت پایه: ۵۸,۵۲۵ دلار
دیفندر از لحاظ تواناییهای آفرود نزدیکترین گزینه به G کلاس محسوب میشود. این خودرو سابقهای طولانی در بیراهه نوردی دارد و در نسخه امروزی، تواناییهای آفرود سنتی را با ویژگیهای لوکس دیگر ساختههای لندروور ترکیب کرده است. دیفندر هماکنون در نسخههای دودر ۹۰، چهاردر ۱۱۰ و چهاردر ۱۳۰ کشیده عرضه میشود. لیست پیشرانههای این خودرو از ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت آغاز میشود و با ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت، ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۳۵ اسب بخار قدرت ادامه میابد. قیمت دیفندر از ۵۸,۵۲۵ دلار برای مدل پایه دودر آغاز میشود و به ۱۷۰ هزار دلار در نسخه پرچمدار اوکتا ادیشن وان میرسد که وارد قلمروی G کلاس میشود.
لکسوس LX600
قیمت پایه: ۱۰۶,۸۵۰ دلار
شاسیبلند پرچمدار لکسوس هم رویکردی مشابه G کلاس دارد یعنی ارائه تجمل بدون قربانی کردن تواناییهای آفرود. ویژگیهایی مثل داشبورد چرمی، تریم چوبی و تودوزی چرمی سطح بالا، تجربه رانندگی آرام و راحتی را در LX600 فراهم میکند درحالیکه امکان سفارش ویژگیهای لوکس دیگری هم وجود دارد. زیر کاپوت این لکسوس توانمند یک پیشرانه ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل مرکزی و سپس هر چهارچرخ منتقل میشود. برای رهایی از موقعیتهای سخت آفرود نیز ژاپنیها برای شاسیبلند لوکس خود گیربکس کمکی ضریب سنگین را تدارک دیدهاند. هرچند قیمت LX600 با اختلاف زیادی ارزانتر از G کلاس است ولی هنوز بالای صد هزار دلار است. قیمت این شاسیبلند لوکس ژاپنی از ۱۰۶,۸۵۰ دلار آغاز میشود.
رنجروور
قیمت پایه: ۱۰۷,۹۰۰ دلار
یکی دیگر از ساختههای لندروور هم در این لیست حضور دارد. رنجروور از سال ۱۹۷۰ در بازار حضور دارد و پیشینهای پرافتخار دارد. رنجروور آنقدر فوقالعاده است که به اولین خودرویی تبدیل شد که در موزه لوور پاریس به نمایش درآمد. رنجروور یکی از اولین شاسیبلندهای لوکس جهان بود و در طول زمان به خودروی محبوب خاندان سلطنتی بریتانیا و همینطور انتخاب خریداران خوشسلیقه در سراسر جهان تبدیل شد. رنجروور طی دههها، بسیار لوکستر شده و هماکنون به یکی از نمادهای ثروت برای ثروتمندان و سلبریتیها تبدیل شده است. مثل دیفندر، رنجروور هم با پیشرانههای مختلفی قابل خریداری است که از ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت در مدل P400 آغاز میشود و با یک نسخه پلاگینهیبریدی بنام P550e ادامه میابد. در صدر لیست هم موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو قرار دارد که در دو نسخه ۵۳۰ اسب بخاری و ۶۱۵ اسب بخاری ارائه میشود. رنجروور همچنین در نسخههای کوتاه و کشیده با دو یا سه ردیف صندلی قابل خریداری است. قیمت این شاسیبلند لوکس بریتانیایی از ۱۰۷,۹۰۰ دلار آغاز میشود و در گرانترین نسخه به رقم خیرهکننده ۲۳۴ هزار دلار میرسد.
اینیوس گرنادیر
قیمت پایه: ۷۵,۱۰۰ دلار
این گزینه کمی از تجمل فاصله دارد و با قیمت پایینتر، رویکرد سنتیتری را نسب به آفرود ارائه میکند. خریداران گرنادیر هرچند هرگز تجمل و راحتی G کلاس را روی جاده تجربه نخواهد کرد ولی از تواناییهای فوقالعادهای در خارج از جاده بهرهمند خواهند شد. درواقع، اینیوس با ساخت گرنادیر، قصد عرضه جانشینی واقعیتر برای لندروور دیفندر قدیمی را داشته است. تیپ پایه گرنادیر از لحاظ امکانات خودروی فقیری است و با رینگهای فولادی ارائه میشود ولی کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند میتوانند سراغ نسخههای تریلمستر و فیلدمستر بروند که از تجهیزاتی مثل صندلیهای چرمی با گرمکن در جلو و سیستم صوتی بهتر برخوردار هستند. گرنادیر هم مثل G کلاس فقط با دو ردیف صندلی عرضه میشود ولی کابین جاداری دارد. این شاسیبلند بریتانیایی از پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو استفاده میکند که ۲۸۵ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو پس از عبور از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، گیربکس کمکی دو سرعته و دیفرانسیل مرکزی قفل شونده، به هر چهارچرخ میرسد. اکسلهای گرنادیر در جلو و عقب از نوع صلب است و قفل دیفرانسیل برای جلو و عقب قابل سفارش خواهد بود. قیمت پایه این خودرو از ۷۵,۱۰۰ دلار آغاز میشود و در تیپهای بالاتر به ۸۶,۹۵۰ دلار میرسد ولی در صورت سفارش آپشنهای مختلف، این رقم میتواند به بیش از ۱۰۰ هزار دلار هم برسد.
جیامسی یوکان AT4
قیمت پایه: ۷۵,۶۹۵ دلار
جیامسی یوکان در نسخهٔ عادی شاید از لحاظ تواناییهای آفرود حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد ولی در نسخهٔ AT4 داستان فرق میکند. این نسخه فاصلهٔ بیشتری از زمین دارد که زوایای آفرودی بهتری را فراهم میکند. این افزایش فاصله، زاویهٔ حملۀ یوکان را به ۳۲ درجه رسانده که در حد بهترین آفرودرهای بازار است. علاوه بر این، یوکان AT4 به سیستم تعلیق بادی هم مجهز است که میتواند فاصله از زمین را تا ۵ سانتیمتر افزایش دهد. کسانی که خواهان تجمل و راحتی بیشتری در داخل هستند نیز میتوانند نسخهٔ لوکستر AT4 آلتیمیت را انتخاب کنند که با ویژگیهایی مثل صندلیهای چرمی منحصربهفرد و تریم چوبی، فضای لوکستری را فراهم میکند. همچنین درحالیکه AT4 معمولی با پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت ارائه میشود، AT4 آلتیمیت به موتور قویتر ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت مجهز است. صفحات محافظ زیرین، لاستیکهای آلترین و دیفرانسیل لغزش محدود هم از دیگر ویژگیهای این شاسیبلند بزرگ آفرود محور هستند که باعث میشود در مسیرهای ناهموار به خودروی توانمندی تبدیل شود. قیمت یوکان AT4 از ۷۵,۶۹۵ دلار آغاز میشود و این رقم در AT4 آلتیمیت به ۹۷,۲۹۵ دلار میرسد.
SepehrV10
۱۵ بهمن ۱۴۰۳به نظر من جی کلاس مخصوصا G63 از همه اینا بهتره
NAVID@@98
۱۵ بهمن ۱۴۰۳آفرین فقط همین درسته چیزی همنمیتونه جایگزینش بشه مگر اینکه هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ خودشون یه رقیب براش معرفی کنند که اینم مطلب میخواد درموردش حرف بزنند
GMC Yukon هم خوب هست خدایی ابهت دوام کیفیت آفرود قدرت یعنی اینا
amir hosein
۱۵ بهمن ۱۴۰۳بنازم مرسدس…
که یه چیزی میسازه همه دنیا رو حرفه…
۱۶ بهمن ۱۴۰۳جی ام سی یوکان و لکسوس ال ایکس ۶۰۰ بنظرم بهترین جایگزین جی کلاس میتونن باشن
NAVID@@98
۱۶ بهمن ۱۴۰۳۱ بهترین جی کلاس کارکتر منحصر بفردی داره
چیزی نمیتونه جایگزینش بشه
با این حال اگه بگن یک گزینه انتخاب کنید
قطعا GMC Yukon بهترین ۱ انتخاب میتونه باشه
۱۶ بهمن ۱۴۰۳آری
علی Shelby
۱۵ بهمن ۱۴۰۳بهترین جایگزین لندرووره بنظر من
مهردادکمال
۱۵ بهمن ۱۴۰۳هیچ کدام نمیتونن به اندازه جی کلاس شما رو یک فرد ثروتمند خوش سلیقه نشون بدن ! بنظرم از بنتایگا هم خیلی بهتره که رقیب مستقیمشه ! چون هم ارزونتره و هم قیمت خودشو خیلی خوب در گذر زمان حفظ میکنه و یک شاسی اختصاصی داره نه اینکه مثلا شاسی اش با محصول دیگه مشترک باشه و شدیدا ویژگی افرود عالی داره و اصلا در گذر زمان ظاهرش دمده نمیشه!با همه این اوصاف جی کلاس میتونه اختلاف قیمت با بقیه اتوموبیل های لیست رو توجیه کنه و انتخاب برتر تو کلاس خودشه
Titanium
۱۶ بهمن ۱۴۰۳نه هیچ شاسی بلندی به بنتایگا نمیرسه
(Ali(chevynova
۱۵ بهمن ۱۴۰۳یوکان💪
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۳خداوکیلی ۱۰۰ هزار دلار تو خود آمریکا خیلی رقم زیادیه.
البته تو بعضی ایالت ها مثل کالیفرنیا قابل دسترسه
حالا G کلاس ۱۵۰ هزار تاس.
به نظرم با این قیمت ها و رشد فزایندهی چین بازار خودرو های پرمیوم هم در امان نیست.
سوشیانت
۱۶ بهمن ۱۴۰۳نکته ای که اصن بهش توجه نکردی اینه که تو این کلاس اصن قیمت مهم نیست برای همینه که چینی ها تو این کلاس حریف برند های معتبر نمیشن
Battman
۱۵ بهمن ۱۴۰۳درود ، قصد بی احترامی ندارم اما هیچ ماشینی نمیتونه جایگزین یک ماشین دیگه باشه, حتی اگه هدف و موارد استفاده اش یکی باشه، ماشین ها مثل شخصیت های انسان ها هستن و نمیتونن جایگزین همدیگه باشند ، قاعدتا کسی دیفندر نمیخره تا جایگزین G واگن باشه ، کسی که دیفندر میخره برای دیفندر بودنش میخره ، یا کسی که GMC میخره برای GMC بودنش میخره و …. من این مدل از تیتر ها رو بیشتر بی احترامی به ماشین ها میدونم البته با همه ی احترامی که به نویسنده های مقاله دارم
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۳عجب پروفایل داری
صامورایی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳بغیر از رنجرور هیچکدوم سطح تجمل G کلاس رو نداره.اونم قیمتش نزدیک همین Gدرمیاد تازه گرون تر هم ممکنه. البته قابلیت افرود G کلاس از رنجرور بهتره. ترکیب افرود دیفندر+ جزئیات و تجمل رنجرور
قنداقی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳مخ امثال این تاب برداشته که جی برمی دارن بعدشم جمس ارزون و آفرود چند پله برتر از مرسی دس داره
داریوش يزدانپناه
۱۶ بهمن ۱۴۰۳جی ام سی ی شاهکاره من سوارشدم چیز دیگه ای
پیام
۱۵ بهمن ۱۴۰۳جیامسی یوکان AT4 😍😍😍
R
۱۵ بهمن ۱۴۰۳سلطان آفرود لندکروزر
BMW is GOD
۱۵ بهمن ۱۴۰۳ماشالله موتور هر چی خودروی آفرود خفنه رو که بیامو ساخته
قنداقی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳داداش خودتو می زنی به کوچه علی چپ
روور بلوک بیوک رو خرید البته برای رنجروور نکنه lx یا جمس موتور بی م و دارن ؟؟؟؟؟؟؟ نکنه دروغ میگم ؟؟؟؟؟؟
امیر علی
۱۶ بهمن ۱۴۰۳سلام به کاربر عزیز با نام «قندانی»
وقتت بخیر
اصطلاح «کوچه علی چپ» رو دشمنان حضرت امیر، برای اینکه بگن ایشون دروغ گو هست جعل کردن.
حتماً شنیدی ظاهراً یه نفر از دست چند نفر دیگه داشته فرار میکرده. بعد از رد شدنش حضرت امیر جاشون رو عوض میکنن، اون چند نفر از حضرت میپرسن یه نفرو ندیدی از اینجا بره؟ با هوشمندی میگن از زمانی که اینجا وایستادم ندیدمش :)
این کار اسمش توریه است، راسته و اشکالی نداره، مثلاً یه نفر میگه پول داری؟ میگی دستم خالیه! 😊
موفق باشی
خزان
۱۵ بهمن ۱۴۰۳B58 رو سوپرا و مورگان plus 6 هم داره
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۳موتور هرچی؟ اینقدر مطمئن؟ هرچییی؟
این لیست به کنار، جدا از این لیست بازم هرچی؟
شهروند ایرانی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳وقتی میگن تجمل انگار مثلا داخل جی کلاس استخر داره یا مثلا یه نفر از تو داشبورد میاد ماساژت میده این چیزا فقط بهانه اس واس اون افرادی که پولشون به رخ میکشن وگرنه میخای افرود بری یه تویوتا هایلوکس کارت راه می اندازه اگرم میخای خیلی خفن به نظر بیای برو سراغ لامبورگینی یا فراری حداقل به اندازه پولی که میدی بهت قدرت میده ولی بین این گزینه ها باز رنجرور و لکسوس خیلی امروزی ترن مثل یه کت شلوار شیک ولی جی کلاس مثل کاوشن چرم درست با کیفیت اما انگار یه جیپ گرفتی و روکش کردن افرودش به قدرت رنجرور و لکسوس نیست
NAVID@@98
۱۵ بهمن ۱۴۰۳نه خیر اتفاقا آفرود جی کلاس بهتره برتره هم قدرتش بهتر برتره اول۱ این کلاس مرسدس بنز جی G کلا با ۱+۱+۱ دیفرانسیل قفل شونده با بهترین و هوسمند ترین سیستم چهار چرخ محرک که ببنیاز از قفل دیفرانسیل هرنوع ناهواری رو با سختترین شرایط می ره جی کلاس به همراه هاموی هامر رم تی ار ایکس فورد اف 150 رپتور کلا از همه هر لحاظ برتری داره دارن مرسدس بنز جی کلاس خدای سلطان افرود اول۱ کلا این آفرودر ها مه کفتم از هر لحاظ اول۱ برتر و بهتر از
اونی که تو کفتی هسن و در مقایسه مستقیم اونی که تو گفتی تو این شرایط گیر کرد و گیر میکنه و اصلا به پای جی کلاس و اونا که گفتمم اصلا نمیرسه کسی چون اثبات هم شده هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ آفرود برتر و قدرت برتر اول۱ هستن انواع کلاس ها و فقط جایگزین بهتر از خودشان که در کلاس های بالاتر بزرگتر از خودشان که از ریشه خودشان هستند بهتر از خودشان هستن و میتوانند باشند اول۱
همه هیچ هر کدومم نمیتونه جایگزینش جایگزینشون بشه
علی
۱۶ بهمن ۱۴۰۳چی بگم به شما که. از ماشین انتظار استخر داری
پرستیژ جی کلاس رو. نه تنها رنجرور. حتی رولزرویس و بنتایگا هم ندارن
پرستیژ و خاص بودن و تجمل و زیبایی و ژن جنتلمنی جی کلاس در حد king هست
مازیار
۱۶ بهمن ۱۴۰۳تو مدلهای رده بالا پرستیژ ارتباط مستقیمی با قیمت داره
اگه جیواگن از این لحاظ بالاتر از رولزرویس و بنتلی بود قطعا قیمتش هم بالاتر یا دستکم در حد همونها بود چون به جز پرستیژ هیچ چیز دیگهای کم نداره
NAVID@@98
۱۵ بهمن ۱۴۰۳خدای سلطان آفرود مرسدس بنزG کلاسGMC یوکان خدای سلطان سلاطین آفرود هنوزم از هرکدوم هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ فقط همینا هرکدومش باشه خوبه
ولی هر ماشینی منحصر به خودشه نباید بگیم چی جایگزین چی باشه بحث برتری درسته خوبه ولی هرچی جای خودش
samurai
۱۵ بهمن ۱۴۰۳صد در صد لکسوس
کیفیت عالی
متریال سطح بالا
کابین مجلل و بی صدا
موتور بادوام سگ جون
ارزش بالای خرید
…………………………….
…………………………………….
…………………………
…………………………………………
NAVID@@98
۱۵ بهمن ۱۴۰۳صد در صد ۱۰۱ در ۱۰۱ درصد مرسدس بنز G کلاس و GMC یوکان
۱
قدرت و آفرود اول۱ عالی
۱
کیفیت و متریال اول۱ سطح بالا
۱
کابین لوکس مجلل و بی صدا اول۱
۱
موتور با پرفورمنس و قپرت بالا و بادوام سگ جون و اول۱
۱
کلا مرسدس بنز G کلاس و GMC یوکان اول۱
از هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ مگر خودشون رقیب خودشون باشن یا جایگزین باشن
چون که چیزی نمیتونه اصلا به گرد پاشونم نمیرسن اصلا که بخوادم از جایگزینش شدن حرفشم بزنن
ارزش بالای خرید هم که مرسدس بنز جی کلاس و جیپ بالاترین ارزش خرید و بیشترین حفظ ارزش قیمت رو در آمار ها کسب کرده اند اوفففففففف 🔥
👁️
👃🏻
👄
👅
قاسم
۱۵ بهمن ۱۴۰۳بریتانیای کبیر!!!!!
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۳جی کلاس جایگزین یوکان حساب میشه
خزان
۱۵ بهمن ۱۴۰۳وقتی گل میکشی و میای پدال:
Siyavash
۱۶ بهمن ۱۴۰۳لکسس lx600 رو انتخاب میکنم..
حسام الدین
۱۶ بهمن ۱۴۰۳بی رقیب؟! خیلی اغراق نبود؟!
M I D
۱۶ بهمن ۱۴۰۳با احترام به صاحب نظران عزیز ولی فکر میکنم این مقاله اشتباه باشه…
چون Gکلاس رویه متفاوتی رو دنبال میکنه.
پرفورمنس ، لاکچری و آفرود….
که کمتر خودرویی میتونه تو این کلاس مثل G والبته G63 باشه…
لکسوس سبک خودش رو داره
رنجروور سبک خودش رو داره
حتی بنتایگا و کولینان و اوروس و استون مارتین DBX سبک خاص خودشون رو دارن.
و فکر کنم تنها شاسی بلندی که همه این خصوصیات رو در خودش جای داده فقط G63 هستش..
توفیق اجباری
۱۶ بهمن ۱۴۰۳شما اگه بری روسیه و مخصوصا مسکو متوجه میشی فرق جی کلاس با بقیه چیه، به توانایی افرود و قیمت کاری ندارم، بقیه اروپا نمیدونم چطوریه ولی شما بری روسیه، اوکراین و سایر کشورهای شرق اروپا تمام گنگ ها خلافکارا و مافیا همه جی کلاس دارن طوری که داخل خیابونهای مسکو ممکنه یهو بیشتر از ۱۰ تا جی کلاس ببینی که پارک شدن کنار هم یا دارن بصورت کاروان حرکت میکنن، خداییش یچیز دیگست این
علی
۱۶ بهمن ۱۴۰۳جی کلاس خودرویی هست که میشه گفت آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری
پرستیژ بسیار بالا
عملکرد بی نظیر
یک جنتلمن واقعی
باکلاس و با ابهت
افرود درجه یک
کیفیت ساخت بسیار بالا
لوکس و نفیس
اصیل مثل یک اشراف زاده
این خودرو تک تک هست. دقیقا حکم پادشاه ماشین ها رو داره
حالا باقی ماشین ها هر چقدر خوب باشن هیچ وقت جی کلاس نخواهند شد
علی
۱۶ بهمن ۱۴۰۳هر خودرویی مشتری خودشو داره
مگه میشه مس و با طلا جایگزین کرد
خب. هر دو فلز هستن. ولی این کجا و آن کجا…
یا مگه میشه ساعت رادو. رو با ساعت رولکس جایزکن کرد
خب هر دو ساعت هستن و هر دو زمان رو دقیق نشون میدن ولی این کجا و اون کجا …
هر محصولی توی جامعه جایگاه خودشو داره
هیچ کدوم جایگزین اون یکی نمی تونه باشه
datsun
۱۶ بهمن ۱۴۰۳سطح کامنت ها 😐
حسین دهمرد
۱۶ بهمن ۱۴۰۳لکسوس
NAVID@@98
۱۶ بهمن ۱۴۰۳1جی ام سی 1GMC Yukon
مهدی
۱۶ بهمن ۱۴۰۳این حرف و نگین جی کلاس جایگزین نداره مثل عشق اصن بحث قیمت نیست جی کلاس روح داره واینکه یک رگش ایرانی هستش❤
Aj23
۱۷ بهمن ۱۴۰۳(دوستان عزیز خیلی دوست دارم نظر شماهم بدونم!)
بنظرم اگر پدال یکم تایم بین نوشتن و آپلود کردن مقالات رو بیشتر کنه و در عوض سعی در بهبود کیفیت مقالات و مجلات کنه خیلی بهتر میشه!!
به شخصه در ۱ماه اخیر واقعا مقالاتی رو از پدال دیدم که برام ملموس بوده که کیفیت افت کرده!(اشتباهات تایپی و برخی غلط های املایی)
پیشنهادی هم که داشتم این بود که در مقالاتی که آپلود می کنید یکم بیشتر به جنبه فنی خودرو ها بپردازید!درسته که شما هر مخاطبی با هر سنی دارید اما جذابه اگر مقالاتی هم بنویسید که برای ما مخاطب هایی که مدت هاست دنبال می کنیم و بیشتر دوست داریم به صحبت های فنی و بسیار حرفه ای تر بپردازیم،جذاب باشه!🙂