نسخهٔ دو موتورهٔ تسلا سایبرتراک با ۶۰۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ در برابر لوکسترین شاسیبلندهای جهان چه عملکردی خواهد داشت؟
رولزرویس کالینان و مرسدس G63 از لوکسترین شاسیبلندهای جهان محسوب میشوند که معمولاً باید با خودروهایی مثل بنتلی بنتایگا و رنجروور مقایسه شوند ولی کارواو برای مسابقهٔ درگ، خودرویی کاملاً بیربط یعنی تسلا سایبرتراک را در برابر این شاسیبلندهای لوکس قرار داده است. سایبرتراک حاضر در این درگ از نوع دو موتوره است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزن ۳ تن، حدود ۴۰۰ کیلوگرم از دو رقیب شاسیبلند خود سنگینتر است. سایبرتراک نزدیک به ۶ برابر از رولزرویس ارزانتر است و کمتر از نصف مرسدس قیمت دارد.
مرسدس G63 هرچند از نسخهٔ فیسلیفت است ولی در سینهٔ خود همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو را دارد که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا ضعیفترین عضو گروه لقب گیرد. البته این موتور حالا با سیستم هیبریدی خفیف همراه است؛ و در آخر هم به یکی از گرانترین شاسیبلندهای جهان یعنی رولزرویس کالینان میرسیم که با نسخهٔ اسپرت بلک بج در اینجا حضور دارد. پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس در این نسخه ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در مسابقهٔ درگ، سه خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم داشتند. تسلا با وجود وزن سنگینتر، به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، ظرف ۱۲.۹ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسید و برنده شد اما رقبای شاسیبلند تنها یکدهم ثانیه عقبتر بودند و هردو پس از ۱۳ ثانیه مسابقه را به پایان رساندند. در مسابقهٔ رولینگ اما این بار کالینان بود که با افزایش سرعت، از رقبای خود پیشی گرفت و نشان داد مهندسی رولزرویس چیزی بیش از صرفاً تجمل و راحتی است.
مقایسه مشخصات فنی
رولزرویس کالینان بلک بج | مرسدس G63 AMG | تسلا سایبرتراک | |
پیشرانه | ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۶۰ کیلوگرم | ۲۶۴۰ کیلوگرم | ۳۰۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۷۵,۳۵۰ دلار | ۱۸۷,۲۵۰ دلار | ۸۱,۹۸۵ دلار |
صامورایی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳انصافا قیافه هارو. یه خوشتیپ مثل کالینان یه کاریزماتیک مثل جی کلاس یدونه هم زامبی به اسم سایبرتراکتور
آیدین
۱۳ بهمن ۱۴۰۳کالینان شش برابر و جی کلاس بیشتر از دو برابر قیمت سایبرتراک است
صامورایی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳ولی خداییش مالک جی کلاسه بدسلیقه ست. این همه رنگ زیبا برای این سلطان موجوده سفیدشو برداشتی. مگه ایرانه،.
یه نفر
۱۲ بهمن ۱۴۰۳قبول دارم سفید به جی کلاس نمیاد
تصور کن همین ماشین با رنگ ناردو گری
JAAAAAAAAAAAAAG
۱۳ بهمن ۱۴۰۳ماشین که فقط به سرعت نیست.ماشین که فقط به آپشن نیست.ماشین که فقط به طراحی خشن نیست.ماشین که فقط ایربگ و ایمنی نیست.ماشین به روح داشتنش ماشین هست💔
froG-driVer
۱۲ بهمن ۱۴۰۳انگار باب اسفنجیو به زور از خواب عصر بیدار کردی
سامی
۱۳ بهمن ۱۴۰۳خانمش این رنگو دوس داشته سلیقه این نبوده‼️😂
Benz gle
۱۲ بهمن ۱۴۰۳به نظرم جی کلاس
فقط جی کلاس
یه نظرتون بنز eqc یا تسلا مدل x
مهدی میباخ
۱۳ بهمن ۱۴۰۳X از لحاظ پرفورمنس بهتره
از لحاظ نرم افزاری هم بهتره
من خودم x رو ترجیح میدم
SepehrV10
۱۲ بهمن ۱۴۰۳مقایسه دوتا شاسی بلند اسپرت خفن با یه آیرون من
چرا؟
شکیبا
۱۲ بهمن ۱۴۰۳اینا از سه تا کلاس کاملا متضاد با هم سر یه سفره جمع شدن ولی در کل رقابتشون خاص و جالب بود
Saman
۱۲ بهمن ۱۴۰۳سایبر تراک خیلی زیباست. خوشم اومد ازش 🥰
ا،م
۱۳ بهمن ۱۴۰۳قیمت جی کلاس و سایبرتراکو اشتباه دی
علی
۱۳ بهمن ۱۴۰۳قیمت ها رو اشتباه زدی فکر میکنم منم