دانگ فنگنیسان

معرفی نیسان N7 برقی ساخت دانگ فنگ!

برند ژاپنی با همکاری دانگ فنگ، سدان برقی N7 را ساخته است. این محصول فعلا مخصوص بازار چین عرضه خواهد شد اما بعید نیست به دیگر کشورهای جهان نیز صادر شود.
Dongfeng Nissan unveiled the N7: the first electric sedan on a new platform | Gagadget.com

بازار خودروی امروز، پر از مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوورهای رنگارنگ شده است که عرصه را بر سایر کلاس‌های خودرویی تنگ کرده‌اند. با این وجود هنوز هم کسانی هستند که به قدیمی‌ترین شکل یک خودروی خانوادگی، سدان، علاقه دارند. خوشبختانه برقی‌شدن صنعت خودرو هم باعث حذف این کلاس مهم نشد و هنوز می‌توان نسخه‌های متفاوتی از آن را در سبد محصولات برندهای متفاوت پیدا کرد.

Dongfeng Nissan unveiled the N7: the first electric sedan on a new platform | Gagadget.com

برند نیسان یکی از برندهای متعهد به کلاس یادشده است که با معرفی یک نسخه تازه به نام «N7»، وفاداری خود را ثابت کرده است؛ هر چند این حرکت بی‌چون‌وچرا نیست. مسئولان نیسان اعلام کرده‌اند که N7 از طریق یک مجموعه مشترک و به‌کمک خودروسازی چینی «دانگ‌فنگ» توسعه پیدا کرده و به‌همین‌دلیل، تنها در بازار چین به فروش می‌رسد. تنها نگاهی به این خودرو می‌توان دریافت که به‌جز نشان روی جلوپنجره، شباهت چندانی به سایر مدل‌های نیسان ندارد!

The Nissan N7 Is a Big Electric Sedan You Can't Buy

نسخه کانسپت این خودرو پیشتر هم توسط مجموعه دانگ‌فنگ-نیسان به نمایش درآمد. بخش قابل‌توجهی از المان‌های طراحی این سدان به مدل تولیدی رسیده است. یک نوار LED در بخش زیرین کاپوت قرار گرفته‌ و چراغ‌های اصلی را در بخش زیرین خود پوشش می‌دهد. بدنه فرمی یکدست و به‌دور از آراستگی‌های اضافه دارد. با این وجود، طراحان شرقی با کوچک‌تر کردن ستون‌ها و حاشیه ستون خودرو روی سقف و ایجاد کنتراست سیاه، جلوه‌ای مدرن به N7 داده‌اند.

این سدان ۴,۹۳۰ میلی‌متری از فاصله محوری ۲,۹۱۵ میلی‌متر سود می‌برد. هر چند انتظار می‌رود که کابینی جادار داشته باشد اما خبری از تصاویر رسمی فضای داخلی این خودرو نیست. نیسان وعده داده که صندلی‌های N7 را از جنس پارچه‌های نرم تهیه کند تا با‌همراهی سیستم تطبیق‌پذیر حالت بدن، نهایت راحتی را برای سرنشینان فراهم کند.

مهندسان شرقی برای توسعه N7 از یک معماری ماژولار بهره برده‌اند که مخصوص خودروهای برقی ساخته شده است. نیسان می‌گوید اینکه بتواند N7 را به دستیار رانندگی نیمه‌خودران خود موسوم‌به «Navigate on Auto pilot» مجهز کند، از شرکت «مومنتا» کمک گرفته است. این سیستم تازه‌معرفی‌شد از یک پردازنده کوالکام اسنپ‌دارگون 8295P استفاده می‌کند.

نیسان بر آن است که این خودروی مشترک را از نیمه نخست سال آینده میلادی به دست مشتریان برساند. این شرکت با انتشار برنامه‌ای تجاری موسوم‌به «The ARC» اعلام کرد که با همکاری دانگ‌فنگ چند مدل جدید را معرفی خواهد کرد که روی‌هم‌رفته شامل ۳۰ مدل برقی و هیبریدی تا سال ۲۰۲۷ خواهد شد؛ N7 هم نخستین محصول از این میان آن‌ها به شمار می‌رود. نظر شما درباره نیسان N7 چیست؟ چرا خودروسازان بزرگ برای ورود به بازار چین با خودروسازان داخلی این کشور همکاری می‌کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (710 ديدگاه)

    این چینی هام موجودات پیچیده ای هستن ها
    تا یه محصول به سلیقه خودشون نسازی ازت نمیخرن

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. 🇰🇷

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (107 ديدگاه)

      هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد
      چین با همین جوینت ونچر ها و انتقال فناوری پیشرفت کرد ( در سایه‌ی مدیریت صحیح و حمایت واقعی از تولیدکننده )

      موافقم 7
      مخالفم 2
  2. دیا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    سال ۸۰ در یک مسابقه طراحی که در ترکیه برگذار شد و مال یک شرکت مالزیایی بود شرکت کردم. دقیقا همچین چراغ جلویی رو طراحی کردم . اون موقع بین ۲۰ نفر منتخب قرار گرفتم. و قرار شد برم مالزی و بصورت رایگان اونجا بعد از ۲ سال اموزش برای اون شرکت کار کنم. متاسفانه نشد و نتونستم برم.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. MehdiTurbo

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2373 ديدگاه)

      داداش میشه یه ایمیل بهم بدی اونجا بهت پیام بدم ؟یه سری سوال داشتم
      ظاهرا تو پدال امکان تبادل ایدی تلگرام و واتس اپ نیست

      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4392 ديدگاه)

        یادمه آفای اشتری گفت شماره موبایل ممنوعه ولی آیدی تلگرام اوکیه

  3. بهزاد

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2548 ديدگاه)

    سه بازار پرفروش جهان که چین و آمریکا و اتحادیه اروپا هستند ،هر کدام دارای قوانین خاص خودشان بوده و با توجه به سلایق خریدارن عملا امکان پوشش هر سه بازار با سبد محصولات جهانی وجود نداره و هر سه خودروساز بزرگ ژاپن تا چند سال دیگر مدلهای مخصوص بازار چین را در آنجا تولید خواهند کرد.
    تویوتا با خانواده BZ
    نیسان با خانواده N
    هوندا با خانواده YE
    تقریبا در مدت کوتاهی این سه شرکت در چین خودروهایی مانند کرولا و کمری و آکورد و سیویک و ایکس تریل و باقی مدلهای جهانی خودشان را با محصولات برقی ، هیبریدی طراحی شده در چین جایگزین خواهند کرد.
    تویوتا به عنوان دومین شرکت بعد از تسلا قراره اولین تولید اختصاصی خودشو بدون همکاری یا جوینت ونچر با یک شرکت چینی در شانگهای کلید بزنه و بنا بر گمانه زنی شاید مختص تولید مدلهایی از لکسوس باشه.
    تنها راه حضور فعال و سودآور در چین عرضه خودروهایی با سبک و سیاق چینی هست و نمیشه با متدهای گذشته در این بازار زنده ماند‌.

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا