رنو

رنو امبلم با پیشرانه هیدروژنی و زبان طراحی جدید معرفی شد

رنو از کانسپت جدید خود با فناوری پیل سوختی و توان پیمایش هزار کیلومتر رونمایی کرده استن. این کراس‌اور نام امبلم Emblème زبان طراحی جدید برای خودروساز فرانسوری را نشان می‌دهد.
رنو اومبلم کانسپت

رنو می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ در اروپا و تا سال ۲۰۵۰ در سراسر دنیا به برندی کربن خنثی (بدون آلایندگی و بی‌نیاز از سوخت‌های فسیلی) تبدیل شود. رنو برای دستیابی به این هدف تعداد محصولات برقی خود را دو برابر می‌کند و درعین‌حال نیم‌نگاهی به خودروهای هیدروژنی نیز دارد. کانسپت جدید رنو اومبلم در حقیقت ترکیبی از هر دو نوع قوای محرکه است و درست همانند هوندا CR-V e:FCEV از تکنولوژی سلول سوخت هیدروژنی با باتری قابل شارژ استفاده می‌کند.

فرانسوی‌ها امبلم را یک شوتینگ بریک می‌نامند که جدای از فرم بدنه، بسیار آیرودینامیک است و ضریب درگ ۰.۲۵ دارد. ظاهر این خودرو متفاوت از نمونه‌های مرسوم در بازار جهانی دیده می‌شود و امیدواریم برخی از عناصر طراحی آن در مدل‌های تولیدی آینده دیده شوند. اگرچه رنو از امبلم به عنوان محصولی جمع‌وجور نام برده اما طول و ارتفاع ۴.۸ و ۱.۵۲ متری چیز دیگری را نشان می‌دهند هرچند پروفایل جانبی خودرو طرحی آیرودینامیک را به نمایش می‌گذارد.

این برند اروپایی مدعی است اومبلم می‌تواند مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را طی کند و به اندازه خودرویی درون‌سوز سریع باشد. به نظر می‌رسد راننده این خودرو برای دستیابی به توان پیمایش یاد شده دو بار مجبور به توقف جهت پر کردن تانک هیدروژنی ۲.۸ کیلوگرمی باشد. هر توقف برای سوخت‌گیری امبلم کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد و یک تانک هم می‌تواند برد ۳۵۰ کیلومتر را فراهم کند. این خودروی مفهومی به لطف باتری ۴۰ کیلووات ساعتی نیکل منگنز کبالت خود، در شهر همانند یک خودروی برقی عمل خواهد کرد.

با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت باتری شارژ شده نیز توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد کرد چراکه دو بار توقف برای پر کردن تانک هیدروژن نیز ۷۰۰ کیلومتر دیگر را بر شعاع حرکتی رنو اومبلم می‌افزاید. کانسپت جدید فرانسوی‌ها از موتوری با ۲۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و رنو می‌گوید در تولید آن از هیچ ماده کمیاب زمین استفاده نشده است. با اینکه اومبلم دارای قوای محرکه پیچیده‌ای است اما به مانند اکثر خودروهای هیبریدی و برقی سنگین‌وزن نیست و رنو وزن خالص آن را ۱۷۵۰ کیلوگرم اعلام کرده است. تمامی تلاش‌های مهندسان تضمین کننده این موضوع است که آلایندگی اومبلم تا ۹۰ درصد کمتر از خودرویی با ابعاد مشابه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Amirsh

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (185 ديدگاه)

    رنو آینده ی بسیار خوبی خواهد داشت
    الانم خوبه البته ، مدیرای رنو باهوشن

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      طراحی جالبی داره مخصوصا در نمای جانبی

    2. mmd@

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      امیدمان به رنو و نجات پژو☠️☠️☠️🏆🏆🎖️🎖️❤️‍🔥❤️‍🔥😈😈😈😈☠️☠️☠️🗿

  2. Cert

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    مانند لوتوس می ماند

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. علی Shelby

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (542 ديدگاه)

    چراغ های جلوش اگه شیشه داشت خیلی شبیه الفا رومئو میشد

  4. KAIZEN

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    هیدروژن آینده فوق‌العاده ای داره
    طراحی این ماشین هم بسیار زیباست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. JaMsHiD-B

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2817 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره
    البته رینگش خیلی جالب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا