والنتینو بالبونی، راننده تست اسطورهای و اسبق لامبورگینی از سیستم اگزوز خاص خود برای سوپرکار آونتادور SVJ رونمایی کرد.
بالبونی اولین سیستم اگزوز خود برای آونتادور SV را در سال ۲۰۱۶ و با تعداد تولید محدود ۳۰ نمونهای ساخت. سیستم اگزوز مدل پرچمدار آونتادور SVJ نیز مشابه مدل SV بیش از آنکه به کار خروج گازهای تولیدی پیشرانه مشغول باشد یک دستگاه موسیقی است!
این سیستم اگزوز کاملاً از تیتانیوم ساخته شده و وزن آن تنها ۴.۶۶ کیلوگرم است که بنا به گفتهی بالبونی باعث کاهش وزن ۱ درصدی آونتادور SVJ میشود که با یک حساب سرانگشتی میتوان گفت وزن آن حدود ۱۵ کیلوگرم کمتر از اگزوز استاندارد این خودرو است. قطعاً استفاده از این سیستم اگزوز باعث میشود آونتادور SVJ صدای بهتری تولید کند.
تنها ۶۳ نمونه از این سیستم اگزوز تولید خواهد شد. ۱۵ نمونهی سیگنیچر ادیشن سفارشی نیز در ایتالیا ساخته خواهند شد تا خاص بودن هرچه بیشتر این سیستم اگزوز تضمین شود.
هنوز مشخص نیست که قیمت این سیستم اگزوز چقدر است اما نباید انتظار بهای کمی را از آن داشت و شاید عددی ۵ رقمی را باید در نظر بگیریم. البته با قیمت پایهی حدود ۵۲۰ هزار دلاری برای نسخهی کوپه و بیش از ۵۷۰ هزار دلاری برای مدل رودستر آونتادور SVJ، قطعاً مالکان این خودرو هیچ مشکلی با قیمت این سیستم اگزوز نخواهند داشت.
David
۱۰ خرداد ۱۳۹۸عاشق این اگزوز شدم
حسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۸عجیبه!
Mad.z.Max
۱۰ خرداد ۱۳۹۸15 کیلو تیتانیوم خام همینجوریش کلی قیمتیه، وای بحال اینکه انقدرم روش کار شده باشه..
علی آقا
۱۰ خرداد ۱۳۹۸۴ونیم کیلوئه.
Mad.z.Max
۱۰ خرداد ۱۳۹۸حق با شماس :)