در دنیای خودروهای عضلانی پرفورمنس هیچ نامی نمیتواند به کارول شلبی نزدیک شود. در سال ۱۹۶۲ بود که شلبی آمریکا کار روی خودروها و قطعات پرفورمنس سفارشی را آغاز کرد و تنها سه سال پس از آن، نام شلبی با فورد موتور اسپورت و توسعه موستانگ مترادف شد. در واقع میتوان گفت موستانگ ها اساساً حاصل تفکرات و تلاشهای شلبی بوده و حداقل سه نسل از آنها ارتباط بسیار نزدیکی با این شرکت داشته است. از آنجایی که فورد هر چند سال یکبار نسلی از موستانگ را عرضه میکند بنابراین شلبی هم همیشه دست به کار شده و مدلهایی سریعتر و خشنتر میسازد؛ اما چرا به ازای هر موستانگ شلبی باید دو پیکاپ سری F شلبی فروخته شود؟!
جاناتان مارش سخنگوی شلبی گفته این شرکت هر سال حدود ۳۰۰ خودروی مبتنی بر موستانگ تولید میکند؛ اما تعداد تولید پیکاپ های سری F در سال حدود ۷۵۰ دستگاه بوده است. تقاضای زیادی برای پیکاپ های سری F شلبی وجود دارد و شرکت نمیتواند به این همه تقاضا پاسخ مناسبی بدهد. البته این آمار شامل خودروهای تولید و فروخته شده در بازارهای خارج از آمریکا یا مدلهای تحت لیسانس فورد نیست.
موستانگ های GT و سوپر اسنیک شلبی به ترتیب ۷۰۰ و ۸۲۵ اسب بخار قدرت دارند اما پیکاپ های رپتور و سوپر اسنیک این شرکت با قدرت ۵۲۵ و ۷۵۵ اسبی در دسترس هستند. مدل سفارشی و خاص F-150 سوپر اسنیک اسپورت تنها به تعداد ۲۵۰ دستگاه و برای بازار کانادا و آمریکا تولید خواهد شد و پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار آن قدرت ۷۷۰ اسبی تولید خواهد کرد.
ایمان
۶ بهمن ۱۳۹۸خدا رحمت کنه کارول شلبی بزرگ رو با تاسیس این برند پرفورمنس بی نظیر
فورد دوتا قلب تقویت شده داره ؛ اول شلبی ، دوم راش
Abbas.Lambo
۶ بهمن ۱۳۹۸اینا دیگه پیکاپ ها رو به حد اعلا رسوندن،این همه اسب بخار واس یه پیکاپ خیییلیه