آیا انتخابهای اشتباه تفاوتهایی بین خودروی عالی و یک نمونهی ناخوشایند را نشان میدهند؟
اکثر خودروهای برندهای امروزی سطح وسیعی از آپشن های شخصی سازی را پیشنهاد میدهند. بیشک موارد خطرناک زیادی وجود دارند که میتواند باعث تأسف و افسوس خریداران شود.
این هفته من به مرکز اختصاصی آئودی برای دریافت بازخوردهای کارشناسان شاسی این شرکت دعوت شده بودم. در این تست خودروی TTS حضور داشت.
ما طرفدار پروپاقرص این خودرو هستیم. من از گروه تست خواستم تا با نمونهی مجهز به رینگهای ۱۹ و سپس ۲۰ اینچی رانندگی کنم. این رینگهای ۲۰ اینچی واقعاً زیبا بودند، البته تا زمانی که خودرو را راندم.اینجا دو TTS مشابه با تنها یک اینچ اختلاف در سایز رینگها وجود دارند. من خودروی مجهز به رینگهای ۱۹ اینچی را بسیار دوست داشتم اما از همین خودرو با رینگهای ۲۰ اینچی متنفر شدم. این خودرو حسی عصبی و ناراحت دارد.
این موضوع باعث شد فکر کنم که چه تعداد از افراد ابتدا خودرویی با رینگهای کوچکتر را تست میکنند و سپس لیست آپشن ها را با توجه به عکسهای موجود در سایت تیک میزنند؟ این افراد تا زمانی که دیگر دیر شده به اثرات تصمیم خود واقف نیستند.
حتی در بین این مهندسان خبره، من با وجود سطح وسیعی از آپشن ها گیج شدم. فنرهای فولادی، سیستم تعلیق بادی، سواری مگنتیک، رینگهای کوچک، رینگهای بزرگ و…
هیچ دو خودرویی حسی مشابه ندارند؛ و اگر شما ابتدا تست سواری داشته باشید و سپس لیست آپشن ها را در نظر بگیرید، میتوانید از به وقوع پیوستن یک اشتباه گرانقیمت جلوگیری کنید.
منبع: autoexpress
احسان
۹ مرداد ۱۳۹۵جالب بود همین موضوع رو من بارها تجربه کردم مثلا نصب رینگ ۱۶ برای پژو ۴۰۵ که واقعا کیفیت سواریش رو خراب میکنه بعلاوه اسیب به جلوبندی و خطای کیلومتر افزایش مصرف سوخت رو هم در پی داره
محمد زمانلو
۹ مرداد ۱۳۹۵کاشکی از این به بعد در کنار car configurator آنلاین یه کارشناس آنلاین همیشه سایت رو رصد کنه و در صورت نیاز به داد مشتریان آنلاین برسه. از بس که آپشن هارو زیاد کردن!
…
…
( البته این حرفو به من و شمایی که این ور آب هستیم و دهنمون به خاطر ماشینای اون ور آب یه متر باز می مونه نیست !)
uss zumwalt DDG-1000
۹ مرداد ۱۳۹۵مرسی شاهین جان
Sina
۹ مرداد ۱۳۹۵یه موضوع دیگه ای در مورد سفارش که ذهنه منو مشغول کرده اینه که وقتی یه ماشینو سفارش میدی بعد میری سراغ آپشن ها مثلا ماشینه 31000تاست بعد یه رینگ سفارشی میخری 1500تا قیمت ماشینت میشه 32500 تا اینجا مشکلی نداره ولی رینگهای قبلی ماشینت چی میشه تایرها یا مثلا سیستم قبلیش
اینارو آدم اگه بره دم یه تجهزاتی بخره رینگو لاسیتکو و… قبلی رو میتونه پس بگیره بگذاره سایت بفروشه لااقل یکم از پولی که هزینه کرده بر گرده
بنيامين
۹ مرداد ۱۳۹۵وقتی میگن قیمت یه ماشین ۳۱۰۰۰ تاس قمیت رینگ ولاستیکش هم واست حساب کردن حال اون رینگ جدیدی که انتخاب کردی ۱۵۰۰ تا نسبت به رینگ اصلی خودش گرونتره که قیمتش میشه ۳۲۵۰۰ .
حميد
۹ مرداد ۱۳۹۵منم وقتی میخوام پراید بخرم دو جا گیج میشم یکی اول که سی نوع پراید داریم همه یک شکلند دوم
از لیست بلند بالای تجهیزات سر در گم میشم مثلا وقتی ضبط نداره پولش رو برمیگردونند میگن خودتون بریند بازار بخرید ?
behzad power active
۹ مرداد ۱۳۹۵به نظرم هرچی رینگ بزرگتر باشه ماشین بیشتر میکوبه. یه نمونه فابریک کارخونه رنو سافران تجربه دارم رینگ فابریک بود کوچیکترین دست اندازهارو میکوبید. چکش کردیم از لاستیکم نبود رینگ واسش زیادی بود
سجاد
۹ مرداد ۱۳۹۵بستگی به کیفیت جاده های محل زندگی هم داره
بهمین دلیل مثلا سراتو سایپا با رینگ و لاستیک متفاوتی نسبت به نسخه وارداتی تولید میشه
و مثل چینی های داخل کشور که سایز رینگ به بدنه نمیاد ولی اگه بخوان برای اروپا یا آمریکا تولید کنن مسلمٱ از رینگ بزرگتری استفاده میکنن چون کیفیت سواری از بین نمیره ولی اینجا مجبورأ از رینگ نهایتا ۱۷ استفاده کنن
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۵سلام یه سوال داشتم. نهایت سایز رینگ برای خودرو هایی مثل 206,,405,سمند و غیره چنده
ارمان
۹ مرداد ۱۳۹۵بزرگترین رینگ استفاده شده توسط کارخانه برای سمند و ۴۰۵ رینگهای ۱۷ اینچی بوده سپس شخص میتونه اون عدد رو به هر عدد غیر اصولی تغییر بده?
احسان
۹ مرداد ۱۳۹۵۱۵ اینچ بوده
omid
۱۰ مرداد ۱۳۹۵سلام دوست عزیز
انتخاب رینگ و لاستیک برای یک خودرو یک مساله کاملا علمی و فنی است ضمن اینکه در کنار آن به سلیقه خریدار هم برمیگرده. یکی سواری نرم و راحت رو دوست داره و یکی خشک و اسپرت. اما برای انتخاب سایز رینگ و لاستیک باید اصولی که در طراحی اون خودرو درنظرگرفته شده رو رعایت کرد. همه اینها مبناهای علمی داره که با جستجو توی اینترنت میشه پیدا کرد چه سایز رینگی برای کدوم ماشین در چه کلاسی و برای چه کارایی مناسب هست.
در مورد خودروهایی که نام بردید فکر نمیکنم بالای 16 اینچ بازده مناسبی داشته باشن و معایبش خیلی بیشتر از زیبایی احتمالی خودرو هست.
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵مرسی بخاطر پاسختون
احمد باقری
۹ مرداد ۱۳۹۵مطالب خوبی بود.
مسعود
۱۱ مرداد ۱۳۹۵چند وقت پیش در مورد این موضوع با دوستم بحث جالبی داشتم او به تغییراتی در ماشین کاملا” احساسی نگاه میکردبرای مثال افزودن رینگ های بزرگ ، کاهش ارتفاع زیاد، نصب سبستم صوتی قدرتمند و فرمان کوچک را کاملا ایدآل میدانست بدون اینکه به تاثیر هیچ یک بر سواری ، شاسی و پلتفرم، سیستم تعلیق ، برق ماشین و میزان دور و نیروی فرمان و غیره…. فکر کرده باشد .
شما هم از این دوستها دارید؟