لوازم جانبی و تیونینگ

تایرهای مفهومی هانکوک

شرکت کره ای hankook که فعالیت آن ساخت تایر برای وسایل نقلیه است قرار است در نمایشگاه فرانکفورت تایرهای مفهومی را معرفی کند که اساس کار آن‌ها بدون باد و بدون رینگ می باشد.

hankook i-flex airless tire concept
hankook i-flex airless tire concept
این تایرها همانند تایرهای بدون باد بریجستون به مراتب سبک‌تر از مجموعه چرخ بعلاوه تایرهای کنونی هستند زیرا خود رینگ در این تایرها جای خود را به بافتی الاستیک می دهد که سطح جذب شوک گسترده تری نیز دارد و این دو ویژگی به کاهش مصرف سوخت و بهبود سطح NVH می‌انجامد.
نسل اول تایرهای بدون باد میشلن
نسل اول تایرهای بدون باد میشلن که دارای رینگ مرکزی نیز بود.
اما مزایای این تایر به این چند مورد محدود نمی‌شود بلکه این تایر از سنتتیک پلی اورتان ساخته شده است و فاقد تودهٔ رایج فلزی رادیال در تایر های معمولی می‌باشد و تا ۹۵ درصد قابل بازیافت است.

تایرهای i-flex هانکوک قرار است برای اولین بار با اندازه ۱۵۵/14R590 (چرخ ۱۴ اینچی با عرض ۱۵۵ میلی متر و قطر ۵۹۰ میلی متر) بر روی یک دستگاه فولکس واگن up! تیون شده توسط ABT در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شود.

ولی فعالیت‌های هانکوک (هانگوک) به این‌ها محدود نمی‌شود بلکه این شرکت در حال همکاری با دانشگاه سینسیناتی و کار بر روی یک تایر مفهومی دیگر به نام eMembrane است که قادر است با توجه به شرایط رانندگی مختلف ساختار خود را تغییر دهد. برای مثال در هنگام رانندگی با سرعت بالا در پیست مرکز آج AOS گسترش یافته و پهن‌تر شد و اصطکاک با سطح را به حداکثر می‌رساند ولی برعکس در هنگام رانندگی با سرعت پایین در سطح شهر تایرها اصطکاک خود را به حداقل می‌رسانند که موجب کاهش مقاومت شده و در نتیجه مصرف سوخت به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نیما داوری

نیما داوری، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. دادگر

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قدیما صبح جمعه با شما یه قسمت داشت تحت عنوان ” من چی میگم… تو چی میگی…” اونا کجاها سیر میکنن ما کجاها سیر میکنیم
    دنیا تو چه فکریه ، ایران پر…

    1. محمد حسین

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (183 ديدگاه)

      فک کنم از این لاستیکا تو ایران نابود شه .
      وای خدای من فک کن چهار تا از اینا بگیری بندازی رو پراید …… فک نکنم راه بره

    2. aventador twin turbo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      چرا از بهث خارج میشید این یک تکنولوژی است که میتواند دنیای سوپر اسپرت هارا متحول کند واگر این محصول روی ماشین های سریع پیاده شود باعث میشود وزنشان کمتر و هندلیکشان در شرایت مختلف بهتر شود و شاید به سرعت های بالاتر به دلیل اصطکاک کمتر دست یابند

      1. آرمان

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (73 ديدگاه)

        امیدوارم این تکنولوژی هر چه زودتر به ثمر بنشیند چون اولا کاهش سوخت رو به همراه داره و چون این لاستیک ها تحت فشار باد تیوب نیستند فرسایش کمتری دارند. و پنجر نمی شوند و رینگ لازم ندارند
        بنابر این کاهش مواد مصرفی نفتی و امکان استفاده مجدد از آنها را بدنبال خواهد داشت. نیاز مند مراقبت کمتری در تغییر آب و هوا و فصل هستند.
        ثانیا از بس ناهمواری در خیابانها وجود دارد که نیاز به همچین لاستیکی احساس می شود.

    3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.
      من فقط میتونم بگم که خدایااااااااا چرااااااا؟؟؟؟؟؟؟
      ولی هر چی هست به درد ایران با این اسفالتاش خراب میشه.
      خدایا کسانی که جلوی پیشرفت مملکت رو گرفتند و هیچ اهمیتی به مخترعان کشور نمیدهند رو از روی زمین بردار.
      امین.

      ایران و المان.

    4. HASSANBMW

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      این تایرا یا فولکس واگن جی میشن!!!
      دست روی چه ماشینی هم گذاشتن

    5. سارا

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      یه گام به سوی آینده …

    6. slr722

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      تا چند سال دیگه معلوم میشه بازار و صنعت خودرو از این فکر استقبال میکنه یا نه….

  2. سعید

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    هانکوک جان بیا یه فکری هم به حال این اسفالت های برش خورده تهران بکن! این شهرداری تهران که شعورش نمیرسه! جفت لاستیکای جلوم پاره شد هفته پیش!

    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.
      ولی به نظر میاد از مال میشلن بهتر و مقاوم تر باشه.
      من جا داره همینجا از شرکت هانکوک درخواست کنم یک مدل فقط برای بازار و خیابان ها و اسفالت های ایران طراحی کنه .

      چی؟ نمیتونی؟؟؟ چرا؟؟؟

      ایران و المان.

    2. احمد.ف

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (444 ديدگاه)

      چند وقت پیش داشتم تو اتوبان همت میرفتم ناگهان یک تکه از خیابون رو دیدم که آسفالتش به عمق حدودا ۴ – ۵ سانت کنده شده بود، متاسفانه نتونستم سرعتم رو خیلی کم کنم و به علت اینکه دو طرفم هم ماشین داشت میومد نتونستم فرمون بدم، رفتم توش، نتیجه اینکه رینگ تاب برداشت.

  3. mohammad

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه همچین طرحی را من تو ذهنم داشتم ؛ رفتم با یه نفر در میان گذاشتم کلی مسخرم کرد.
    میخوام بگم که اگه هم بخواهیم طرحی بدیم هیچ کس حمایت نمی کنه که هیچ ، مسخرم میکنه.

  4. مجید

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    تو ایران من دیدم . روی این مینی بلدزر ها . بهش میگن لاستیک ضد پنچری. یعنی اون صاحب بلدزر میگفت . رو پراید اقا …. بندازه چه حالی از خودش در بکنه؟

  5. غمگین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    همین که این تایر ها برای فروش به بازار بیاد دو خودرو ساز داخلی چهار تا از این ها رو می ندازن زیر محصولات سفارشی سوپر لوکس شون و خدا می دونه چه قیمتی می فروشن ! واین داستان ادامه دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. e.scamp

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1947 ديدگاه)

    حتی فکر دیدنش مو رو به بدنم سیخ میکنه چه برسه به خریدنش

  7. احسان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    کره جنوبی؟این کشور فوق العادس.تا همین 30-40 سال پیش از ما عقبتر بودن حالا به کجاها رسیدن…
    دمشون گرم

  8. امین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    لاستیکای خودمون قشنگ تر نیست ؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا