هرگز نمیتوانیم شهرت هنسی در بین شرکتهای تیونینگ و ارتقای خودروها را انکار کنیم. این تیونر تگزاسی محصولاتی معرفی کرده که از نظر قدرت و سرعت همواره در کلاسی بالاتر از سایر تیونرها قرار داشته است.
یکی از جدیدترین محصولات این شرکت کادیلاک اسکالید مجهز به پکیج HPE800 میباشد. با انتقال قدرت ۷۴۲ اسب بخاری به چرخهای عقب، این شاسیبلند جعبهای از نظر قدرت پیشرانه وارد قلمروی سوپرکارها شده است؛ اما برای اینکه تصوری دقیقتر از میزان سرعت این خودرو داشته باشیم آن را در برابر یک فراری ۴۸۸ GTB مشاهده میکنیم.
با نگاهی به مشخصات فنی درمییابیم که فراری فاصلهی چندانی با هنسی اسکالید ندارد. این سوپرکار ایتالیایی دارای پیشرانهی ۳.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۶۱ اسب بخاری بوده و این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی ساخت گترگ به چرخهای عقب فرستاده میشود.
اما همانگونه که گفته شد قدرت هنسی اسکالید در چرخهای عقب برابر با ۷۴۲ اسب بخار است ولی در فلایویل قدرت ۸۰۵ اسب بخاری ثبت شده است. با وجود چنین مشخصاتی، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قدبلند متمایز اسکالید تنها در ۳.۷ ثانیه ثبت میشود.
اگرچه نتیجهی به دست آمده از دو درگ برگزار شده به نوعی قطعی به نظر نمیرسد اما هنوز هم دیدن رقابت شانهبهشانهی یک شاسیبلند بزرگ و سنگین با یک سوپرکار هیجانانگیز است. البته اگر محل این شاخبهشاخ در پیست بود وضعیت طور دیگری رقم میخورد.
(ali (chevy nova
۲۰ خرداد ۱۳۹۸تو اسکالید درگ دادن عینه اونکه تو کاخ مرمر بشینی و مسابقه بدی
کاخ متحرک اسکالید
صدای موتور بیگ بلاکش هم که ارامش بخش روح هستش
چه شتابی هم داشت این هیولای سنگین وزن
حسن
۲۰ خرداد ۱۳۹۸کادیلاک اسکالید با اون وزن بالاش عجب شتابگیری وحشتناکی داشت بخصوص در راند 2 که فوق العاده بود
البته با این وزن همچین شتابی معرکه بود
این جمله هم با طلای 24 عیار باید نوشت
((هرگز نمیتوانیم شهرت هنسی در بین شرکتهای تیونینگ و ارتقای خودروها را انکار کنیم))
(ali (chevy nova
۲۰ خرداد ۱۳۹۸دوستان قدیمی پدال یادشون هست بارها من گفته بودم انجین های امریکای حداکثر گشتاورشون در دورهای اولیه و پایین هست
در این درگ کاملا حرف من ثابت شد
گشتاور بالای موتور6/2 لیتری بیگ بلاگ کادیلاک در دورهای اولیه اونقدر گشتاور بالای تولید کرد که این جسه بزرگ رو به شتابی خیره کننده رسوند که هر 2 بار از فراری سبک وزن جلو زد
البته بحثش خیلی طولانی هست بخوام صحبت کنم ولی همین نکته مهم بود که موتورهای دور پایین و حجیم در دور کم بیشترین گشتاور رو ارائه میدن که خیلی وقتها مهمه
Sajjad
۲۰ خرداد ۱۳۹۸درسته درگ چندان جالبی نبود
ولی بازم بین دوتا ماشین سریع انجام شد
تو ایران بین ماشینای 100 اسب بخاری با شتاب 10 ثانیه ای (تو بهترین حالت) درگ میزارن و به ماشین خودشون میگن سطان
درگ های ایران رو که نگاه میکنی یاد مسابقات دوی پارالمپیک میفتی
بهراد
۲۰ خرداد ۱۳۹۸آخرشم طرف با یه پرشیا میره تو باقالیا. وقتی از تقویت فقط یه کیت مکش و چند تا شمع بلده (تقویت شاسی و ترمز و ایمنی و … هیچ)و بعدش میشه شوماخر که اسم بدلشم براش زیاده و مثل بووووق تو جاده های بوووق رانندگی می کنه خودشم به درک ،مردم عادی که از ماشین برای حمل و نقل استفاده می کنن و قوانین رو هم رعایت می کنن رو به مصیبت می نشونه بهتره که از اولش این ماشین دستش نباشه.رانندگی به گاز دادنو سریع و مارپیچی رفتن نیس.
بعضیام میگن ای اف دیدی بزن کنار انگار پورشه ای چیزی هست نهایتش با یه تصادف تا داشبورد جمع میشی داداش به جوونیت رحم نمی کنی به فکر ناراحتی خانوادت بعد خودت باش.من به شخصه کسی که این طوری رانندگی میکنه نه تنها سوار ماشینش نمی شم بلکه نزدیکانمو هم نمیزارم سوارشن.
گاهی اوقات به کسی که نهنگ آبی رو طراحی کرد و هدفی که ازش داشت حق میدم.
MAHDI
۲۰ خرداد ۱۳۹۸کدوم ماشین ایرانی شتاب 10ثانیه ای داره.مزدا 3 وکیاسراتو هم به زور بتونن 11ثانیه رو ثبت کنن. خودروهای داخلی رو بورو بالای 13تا14 ثانیه
sina7
۲۰ خرداد ۱۳۹۸داداش دغدغه ملت واسه پرشیا(وقتی قضیه کلاس 13 و 15 پیش اومد) این بود که کدوم مدلش بوقش رو فرمونه?
انتظار داری از شتاب 14 ثانیه ایش به وجد نیان؟
ابوالفضل
۲۰ خرداد ۱۳۹۸دم هنسی گرم چه مهندس هایی دارن خدایی
علي،كيوج
۲۰ خرداد ۱۳۹۸البته نکته اصلی این بود که فراری بدون لانچ شروع میکرد درگ رو،وگرنه فک نکنم کادیلاک میتونست اینقدر جلو بیفته
رحیمی
۲۰ خرداد ۱۳۹۸یه ویدیوی تبلیغاتی از هنسی
یاس ی
۲۱ خرداد ۱۳۹۸لعنتی با اون هیکل چکار کرد!!!!!!!!!!!!!!! دم هنسی گرم. چقدر این اسکالید زیباست ، وقتی با این مشخصات فنی سوارش بشی دیگه چیزی کم نداری. هر چند در حالت عادی هم ی چیزایی اضافه داری.