اختصاصی نیویورک ۲۰۱۴: آکورا بالاخره سدان TLX را از قالب مفهومی به نسخه تولید نهایی رساند؛ خودرویی که هم اسپرت است و هم لوکس و می خواهد رقیبی برای سری ۳ باشد . . .
TLX نسبت به نسخه مفهومی اش تقریبا هیچ تغییر ظاهری نداشته جز آنکه سپرها مجددا طراحی شده اند. درون کابین تریم چوبی، روکش های متالیک و مانیتور ۷.۰ اینچی (ODMD) لمسی کنسول به چشم می خورد. صندلی های عقب را هم می توان به نسبت ۶۰/۴۰ خواباند.
همچنین موراد دیگری مانند نویگیشن، سیستم صوتی ۴۵۵ واتی Acura/ELS Studio با ۱۰ اسپیکر و تهویه صندلی های جلو بصورت سفارشی خواهند بود.
در مورد ایمنی TLX جای هیچ نگرانی نیست چرا که آکورا اکثر سیستم های متداول ایمنی را برای این خودرو در نظر گرفته که عبارتند از:
- LKA یا کمکی حرکت در لاین.
- LDW یا هشدار دهنده تغییر لاین.
- BSI یا هشدار دهنده نقطه کور.
- ACC یا کروز کنترل هوشمند.
- ترمز پارک الکترونیکی.
- CMBS یا پیشگیری از تصادف در جلو؛ این سیستم راداری در سرعت های بالای ۱۵ کیلومتر برساعت فعال شده و در صورت تشخیص برخورد ابتدا هشدار می دهد اما در صورتیکه راننده هیچ واکنشی نشان نداد، کمربندهای پیش کشنده را فعال و بصورت اتومات اقدام به ترمزگیری می کند.
در قسمت فنی آکورا دو پیشرانه را برای TLX مهیا کرده؛ برای پیشرانه ۴ سیلندر از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و برای پیشرانه V6 نیز از گیربکس ۹ سرعته اتومات استفاده شده است:
- ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر؛ با قدرت ۲۰۶ اسب بخار و گشتاور ۲۴۶ نیوتن متر.
- ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر؛ با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر.
اما در TLX برای نخستین بار آکورا از سه تکنولوژی مهم خود بصورت همزمان بهره گرفته تا بدین ترتیب TLX کارآمدترین سدانی باشد که آکورا تا به امروز آنرا ساخته:
- سیستم P-AWS یا فرمان پذیری هر ۴ چرخ.
- سیستم SH-AWD یا چهار چرخ محرک اتومات.
- سیستم AHA یا ترمزگیری اتومات هر چرخ در پیچ ها.
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳رقابت با سری 3؟! میخواد بی ام و رو به چالش بکشه؟! عجب!!!
سیستم فرمان پذیری 4 چرخ هم پیش از این در بی ام و سری 7 بکار گرفته شده.
در کل اکورا ماشین کم حاشیه و خوبیه به نظر من.کسی از دوستان میدونه این کمپانی تنهایی کار میکنه یا کارخونه ی دیگری هم سهامش رو در اختیار داره؟
داوود
۲۸ فروردین ۱۳۹۳شاهین عزیز، این کمپانی واحد خودروسازی لوکس شرکت هوندا هست، درست مثل لکسوس که زیرمجموعه تویوتاموتورز هست، یا اینفینیتی نیسان
طراحی این کمپانی، تنها ایرادش از نظر من جلوپنجره پهنش هست، در کل از نظر کیفیت و استهلاک محصولات ژاپنی، بخصوص محصولات هوندا و تویوتا بی نظیرن در دنیا!!
مرسی هوندا!
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳داوود عزیز ممنون از اطلاعات خوبی که بهم دادی.با تشکر.
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳از لحاض حجم موتور و اسب بخار با سریه 3 مثل مدلهای 320i یا 328i تقریبا برابره ولی بی ام و کجا و این کجا
مارال
۲۸ فروردین ۱۳۹۳من این اکورا شاسی بلنده فکر کنم اسمش ASX هستش از نزدیک دیدمش توی کیش ، به خدا از BMW x6 و اینفینیتی GX35 بیشتر توی چشم میرفت و جلب توجه میکرد، اکورا را نباید دست کم گرفت در حد اینفینیتی و لکسوس اگه نباشه کمتر نیست
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳مارال جان اگه اشتباه نکنم ASX مال میتسوبیشی هستش.شایدم اکورا هم مدلی به این اسم داره.
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مارال جان و شاهین عزیز
آکورا 2مدل شاسی بلند و کروس آور دارد آکورا MDX و مدل فول سایز بنام RDX
meysam
۲۸ فروردین ۱۳۹۳فدایی داره.
ارمان
۲۲ آبان ۱۳۹۳بله کمپانی هوندا
جهانگير
۲۸ فروردین ۱۳۹۳زنده باد ژاپن
ولی اگه بشه بیاد ایران عالیه تر هم میشه
Kurosh
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خیلی خوش استیله…
از طرف من: !LIKE
AUDI R8
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود
طراحیش یه خورده ضعیفه ولی امکانات خوبی داره
احمدرضا بی ام و
۲۸ فروردین ۱۳۹۳این نمایشگاه نیویورک هست یکم دیگه باید x7 رو ببینیم
خاوری مزراتی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خداییش گرچه خیلی خیلی ماشین خوب و باکیفیت وخوش ساختی هست ولی من میمیرم برا رقیبش اینفنیتی
لامصب طراحیش خیلی ماهه…
درود بر مردان سخت کوش و ایده های ناب
زیگما
۲۸ فروردین ۱۳۹۳اکورا خودرو های خوب و بسیار کاملی میسازه
لوکس و ایمن و با کیفیت
معمولا کم میشه ماشین هاش بد در بیان. رضایت مشتری ها هم از خودرو هاش بسیار بالاست.
sadegh
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سیستم های خیلی خوبی داره و در کل ماشین خوبی هم هست ولی رقیب خیلی شاخی برا خودش تراشیده
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳از پسش بر نمیاد صادق جان
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود .
خیلی عالی .
مثل هوندا یک محصول بی نظیر .
ولی قدرت موتورش نسبت به حجمش کمه . الان بعضی از ماشین ها با حجم 3000
سی سی بالای 300 اسب بخار قدرت دارند . یا با همین 3500 سی سی ، تا 335
اسب بخار خروجی میگیرند .
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳منظورت بنزه؟؟؟؟؟؟اگه منظورت بنزه……!!!!!!!!
PEUGEOT
۲۸ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان اگه داری با بنز bmw مقایسه می کنی آره نسبت به حجمش قدرتش کمه
مثلا هیوندای جنیسس با موتور 3800 داره 305 اسب میگیره یا آزرا با موتور 3400 داره 234 اسب می گیره
ولی درسته طراحیه خیلی قشنگی نداره ولی آپشنای خیلی خوبی داره آپشناش برای ایمنی بیشتر طراحی شدن
یه ماشین عالی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود .
بله . با بنز و ائودی و ب ام و کادیلاک و …
حرف شما کاملا درسته . ولی قدرت موتور هم یکی از فاکتورهای
انتخابه . چون اینو مطمئن هستم که هوندا میتونه از یک موتور 3.5
لیتری ، قدرت بیشتری بکشه بیرون گفتم .
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آخه داداش من آکورا رو با بنز مقایسه می کنی؟؟؟؟میلاد خودتی؟؟؟؟؟؟؟فکر کنم دیشت خوب نخوابیدی!!!!!!!!!!!
عینک
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام.
میلاد جان به نظر شخصی من درست نیست که بگیم قدرتش نسبت به حجمش کمه.چون دیگه همه میدونیم که به راحتی میتونن از موتور 2 لیتری هم بالای 250 اسب رو بگیرن.اما اینکه همچین موتورهایی ارائه دادند بر میگرده به سیاست بلند مدت شرکت.
اگر بخوایم واقعا با رقیبانش مقایسه بشه بهتره فاکتور حجم موتور رو حذف کنیم.فقط ببینیم در ازای این قدرت چقدر مصرف سوخت داره و رقیبانش با همین قدرت چقدر مصرف سوخت دارن….
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود . لامبو جان :
بنز . ب ام و . ائودی . کادیلاک . مازراتی . لکسس .
اینفینیتی . اکورا . همه رقیب یکدیگرند .
عینک جان حرف شما هم درسته .
ولی این هم به قدرت شرکت سازنده میرسه که با همان حجم
قدرت بیشتری خروجی بگیره . که مطمئن هستم هوندا قدرت
و تکنولوژیشو داره . حالا چرا استفاده نکرده !!!!!!!
اگر نه که مرسدس بنز های مدل 2010 با حجم 3.5 لیتر ،
دارای خروجیه 272 اسب بخار بودند .
در مورد مصرف سوخت هم باید صبر کرد و دید که چه رقم
هایی رو اعلام میکنند .
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام میلاد
این دوتا لینکو ببین !
شباهت زیادی دارن
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Acura-TLX-21.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/FRONT_110408_high1.jpg
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود .
بله خیلی شباهت داره .
ولی باید با سونوتا مقایسه کنی .
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی بیش از این به داشبورد سوناتا شبیهه…میشه گفت اصلا شبیهش نیس ..درضمن میلادجان مزراتی بیشتر رقیب بنز و جاگوار هست تا لکسس و آکورا
درود بر تو
احسان(احسان سابق)
۲۸ فروردین ۱۳۹۳نمیدونم چرا هیچوقت نتونستم با اکورا ارتباط برقرار کنم.با این وجود نوار کرومی جلوپنجره اکورا که لوگوش هم روش حک شده رو خیلی دوسش دارم.بی انصاف نباشم داخلش خوب و منظم و جالب طراحی شده
مرتضی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳امکاناتش توی این کلاس خیلی خوبه ای کاش جلوپنجره اش قشنگ تربود
امید
۲۸ فروردین ۱۳۹۳عالیه با این سه سیستم عالی تر هم شده کسی نمیتونه راحت بهش ن بگه
سیستم P-AWS یا فرمان پذیری هر 4 چرخ.
سیستم SH-AWD یا چهار چرخ محرک اتومات.
سیستم AHA یا ترمزگیری اتومات هر چرخ در پیچ ها.
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳دوستان سلام.
فکر کنم این سیستم فرمانپذیری هر چهار چرخ درسته که قدرت مانور و هندلینگ رو بهبود میده ولی در عوض استهلاک. ماشین هم بیش تر میشه.
من به شخصی انتظار نداشتم که چنین سیستمی توسط یه کمپانی ژاپنی که همگی معروف به کم استهلاک بودن هستن استفاده بشه.
gheysar
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام محصولات اکورا خوبن ولی در ساخت این ماشین یه اشتباه بزرگ کردن البته به نظر من اونم اینکه وقتی کلمه لوکس رو شنیدن از چوب در داخل خودرو استفاده کردن که اصلا به داخل این ماشین نمیاد.
و دو چیز دیگه : 1.وقتی از جلو بهش نگاه می کنم بعد سرم می خاره چون جلوش من یاد یه ماشین میندازه ولی نمیدونم چه ماشینی.اگه می دونید به من بگید.
2.این بیشتر رقیب مزدا 3 و کیا اپتیما و …. است تا سری 3 bmw.
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳قیصر جان فکر کنم پلیس امریکا سفارش یه ماشین شبیه به این داده بودن که اسمش کربن بود.البته تا جایی که من به یاد دارم.
ROLSE ROISE
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سدان به این میگن!!!!!!!!!!
نه سمند
نه پراید و پژو و پرشیا!!!!!!
gheysar
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا به سمند و پراید و پژو و پرشیا یا پارس میگن سدان های اهل بوقققققققققققققققققققق!!!
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳با سلام من نمی دونم چرا ژاپنیا علاقه ی چندانی به استفاده از سیستم پر خوران برای موتورهاشون ندارن و این به نظر من یک ضعف حساب میشه چون وقتی میتونی با حجم موتور کم و مصرف پایین نیروی بیشتری تولیدکنی چرا این کارو نکنی . اگه همین موتور دست آلمانیا بود اونوقت میدیدی که چه طور از یک موتور ۳.۵ لیتری ۴۰۰ اسب بخار نیرو میگرفتن.
مارال
۲۸ فروردین ۱۳۹۳به نظر شما یه سدان خانوادگی 4 سیلندر بیشتر از 204 اسب را میخاد چیکار ؟، هیوندا سوناتا داره با 2400 سی سی 197 اسب قدرت تحویل میده شتابش هم 7.5 ثانیه است، این آکورا با 7 اسب قدرت بیشتر و با این گیربکس مطمئن باشید صفر تا صدش 7 ثانیه است هالا اگه فرض کنیم با وزن برابر ،
اگه بخاد از سیستم پرخوران هم روی یه ماشین خانوادگی و روزمره استفاده بکنه که هر روز باید دم تعمیرگاه چادر بزنه ، به نظر من سیاست آکورا همینه و قصد رکورد زدن توی مساله قدرت نداشته که هالا بیاد یه سدان با 400 اسب تولید بکنه
عینک
۲۸ فروردین ۱۳۹۳نمیتونم مطمئن صحبت کنم ولی به نظرم همونطور که تو پست بالاتر هم گفتم این سیاست این خودروساز هست که در اینده باعث اعتبار این خودروساز میشه.
اعتباری که از عمر زیاد موتور و اجزای اون بدست میاره.استهلاک پایین رو میخوان به عنوان خصلت خودروهاشون جا بندازن.
اوندفعه تو سایت تویوتا چیز جالبی دیدم.لیست جایزه های تویوتا بود.
80% خودروهای تویوتا از سال 1980 یا 1990 تا الان هنوز در حال تردد هستند.و به همین دلیل جایزه گرفته بود…..
ارمان
۲۲ آبان ۱۳۹۳دوست گلم یکم غیر علمی به نظر میاد , هنوز بنز و بی ام و هم این کار رو نکردن البته به کمک توربوشارژر بله یا موتور های برقی , با این حال مارال هم کاملا نکات درستی رو گفتن
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی بیش از حد عادیه لکسس و اینفینیتی ازین سرترن
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳طراحیش جالب نیست اصلا ، از هرجا 1 رگه ای داره!
Un4given
۲۹ فروردین ۱۳۹۳میگم خوبه ما اونور نیستیم وگرنه سر انتخاب یه سدان کلی مشکل داشتیم، الانم که یکی دیگه به این لیست اضافه شد . خدا رو شکر … !
milad
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آکورا زیرمجموعه هونداست و برند لوکس هونداست مثل کاری که لکسس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان میکنه…